Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Pääsykokeiden seula vuotaa paikoin aika pahasti, ja väitän että jokaiselta kurssilta löytyy sellaisia tyyppejä joista jokainen ajattelee että "miten helkkarissa toi on tänne päässyt".

Ei tällä kirjoituksellani ollut oikein mitään tarkoitusta, mutta kunhan nyt vähän tarinoin. Kesälomaa vietellessä...

Pitää täysin paikkansa tuo ylempi väite...T: Vähän yli vuoden verran määräaikaisuuksia tahkonnut...

O
Kysymys koulun käyneiltä ja muilta minua fiksummilta, jos poliisilta on monet työt kielletty niin onko näin myös poliisioppilailta? Eli voinko tehdä ensimmäisen vuoden ajan esimerkiksi vaksin töitä?

Työharjoitteluun asti saat tehdä sivutöitä ilman lupia.

Jee jee. Kurssilla P129, pisteitä 24. Itse kysyin turvallisuusalan valvontayksiköltä sitä että saako poliisikokelas tehdä JV:n tai vartijan hommia, vastaus oli ministeriön päätöksellä ei. On ihan mustaa valkoisella.

Jee jee. Kurssilla P129, pisteitä 24. Itse kysyin turvallisuusalan valvontayksiköltä sitä että saako poliisikokelas tehdä JV:n tai vartijan hommia, vastaus oli ministeriön päätöksellä ei. On ihan mustaa valkoisella.

Tällä päätöksellä rajoitetaan myös lähiopintojen aikana työskentelemistä?

Sinänsä aika outoa mutta niinpä elämä välillä tuppaa olemaan.

heel elokuussa nähdään! Yllättävän suuri prosentuaalinen osuus poliisikouluun hyväksytyistä, löytyy täältä pakkotoiston foorumilta`)
Ei muuta kuin kuukaudeksi reissuun heinäkuus ja melkein suoraan koulunpenkille..nice..
Ai niin fyysistä testeistä ei irronnut kuin 2 pojoo, mut muuten meni ihan jees

Onnea valituille. Itse olen viime Marraskuussa valmistunut. Hätäkeskuksessa oon töissä, kun ei oo poliisin virkoja auki.:curs: Ei ihan sitä mitä lähtiessä odotin mut tekeehän tätäkin....:(

Samaan aikaan valmistuin. Itse olin niiden onnekkaiden joukossa joka sai heti määräaikaisen viran ja kohta vakinaistetaan!!:rock: :kippis1:

Huh. Odottelu alkaa olla ohitse. 13.8. alkaisi kurssi Tampereella. En ole aikaisemmin osallistunut tähän ketjuun, kun tuo pääsy kouluun tuntui niin epätodennäkiseltä. Joka päivä olen kuitenkin tätä ketjua vilkaissut, että onko tullut kirjeitä tms. hakijoille heh.

Tietääkös joku konkareista, että miten kurssien aloituspaikat vaihtelevat? Eli kun elokuussa menen pääsykokeisiin josta valitaan vain yhdelle kurssille (P131), onko käytännössä vaikeampi päästä sisään, vai onko suurempi määrä aloituspaikkoja?

Onneksi olkoon kaikille uraansa vaihtaville! :worship: Tänään tuli kutsu pääsykokeisiin, 6.8 ryhmä A1. Pitäis vielä jaksaa kesä jotenkin reenata ja lukea, vähän jännittää tuo heinäkuun kesäloma.. No, kai sitä yhden loman voi lenkkipolulla ja salilla viettää..:whip:

Tietääkös joku konkareista, että miten kurssien aloituspaikat vaihtelevat? Eli kun elokuussa menen pääsykokeisiin josta valitaan vain yhdelle kurssille (P131), onko käytännössä vaikeampi päästä sisään, vai onko suurempi määrä aloituspaikkoja?

Onneksi olkoon kaikille uraansa vaihtaville! :worship: Tänään tuli kutsu pääsykokeisiin, 6.8 ryhmä A1. Pitäis vielä jaksaa kesä jotenkin reenata ja lukea, vähän jännittää tuo heinäkuun kesäloma.. No, kai sitä yhden loman voi lenkkipolulla ja salilla viettää..:whip:
Aloituspaikkoja on väliltä 24-72. Sisälle pääsy riippuu siitä, kuinka paljon hakijoita otetaan pääsykokeisiin ja paljonko aloituspaikkoja. Meillä oli hakijoita n. 300 ja sisään otettiin 48. Eiköhän se ole tuo joka kuudes tai viides pääsee sisään aika vakio.
Sitten on sellaisiakin kursseja kuten nyt aloittanut, jolle otettiin vain 21 ja loput paikat tuli edellisten hakujen varasijoilta.

Näyttää siltä että koulutetaan lisää porukkaa kortistoon.

Kyllä. On se ihme ettei mene ylös asti järki. Tosin tulostavoitteellinen laitos tuo poliisikoulu, eivät ne sitä kiinni voi laittaa. Näinhän siellä puheltiin.

Mukava, kun töitä saa sama prosenttiosuus valmistuneista, mikä hakijoista pääsee sisään eli yksi henkilö viidestä. Jotain mätää systeemissä, kun tätä on jatkunut jo näin pitkään. Juttelin tuossa juuri 2v sitten valmistuneen kanssa, silloin oli jo tätä ilmassa, eikä kukaan uskonut, että se kestää vuotta pidempään :(

t

Mä oon sitä mieltä et ala kuin ala, jos on tarpeeks hyvä niin töitä löytyy kyllä. Varsinkin jos ei ole väliä missä päin suomea työskentelee. Anyways, tää on vaan mun mielipide.

Aika optimistinen ajattelutapa. Vaan kun fakta lienee se että 90% valmistuvista poliiseista ei työllisty useampaan kuukauteen poliisin ammattiin, oli sitten kuinka hyviä tahansa.

Mä oon sitä mieltä et ala kuin ala, jos on tarpeeks hyvä niin töitä löytyy kyllä. Varsinkin jos ei ole väliä missä päin suomea työskentelee. Anyways, tää on vaan mun mielipide.

En tiedä jos olet jo valmistunut vai kouluun menossa mutta tulet huomaamaan että suhteilla pääsee myös tässä ammatissa. Jos olet ollut paikassa A työharjoittelussa, niin hyvillä papereilla ei pääse paikkaan B tai c (ehkä 1/100). Eli jossain vaiheessa, toivon mukaan, pääsee töihin siihen paikkaan missä on ollut työharjoittelun/kenttäjakson.... Poliisilaitokset ottavat töihin sellaisen henkilön minkä he tuntevat, ei papereilla.

Tarkoitus ei ole haukkua ja valittaa. Nämä ovat vain faktoja. Odotan itse myös sitä paikkaa jostain poliisilaitokselta....

Ei muuta kuin tjemppiä koulussa oleville/kouluun pyrkiville ja työttömille!

Back
Ylös Bottom