Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kerroppa tapout joku toinen AMK tasoinen tutkinto jonka suorittaa yhtä nopeasti ja yhtä hyvillä opintososiaalisilla eduilla? Ja mitä sitten, jos nuori ihminen joutuu odottamaan useammankin vuoden, että pääsee tekemään sellaista työtä mitä haluaa. Monelta menee sama aika pelkästään pyrkiessä oikikseen.
Poliisin perustutkinto ei ole ammattikorkeakoulutasoinen tutkinto. Että aloitetaas siitä ensimmäisestä AMK-tasoisesta tutkinnosta jonka voi suorittaa yhtä nopeasti ja yhtä hyvillä opintososiaalisilla eduilla.
Vaikka kaikkialla muualla rahat on loppunut jo ajat sitten, Poliisikouluun sitä on kuitenkin syydetty käsittämättömällä tavalla.
...Sen sijaan koulun tulisi panostaa resurssinsa nykyisen poliisikunnan kouluttamiseen. Esim. alipäällystökurssien aloituspaikkoja voisi lisätä huomattavasti...
Se, miksi Poliisikouluun syydetään rahaa, johtuu ihan siitä, että ko. puulaaki on käsittääkseni ministeriön alainen laitos, jolla on myös omat tulostavoitteensa. Näin ollen heidän täytyy pyörittää laitosta, vaikkei siinä ole vi*unkaan järkeä. Järjenkäyttö tunnetusti vähenee ylemmässä johtoportaassa (lue: ministeriössä) ja tilastot saavat jalansijaa. ;) Alipäällystötasoisia duunareita ei puolestaan tulevissa kihlakuntamalleissa tarvita lähellekkään niin paljoa, kuin mitä nykypäivänä. Isot kihlakunnat --> vähemmän johtajia. Käsittääkseni jo nyt on ylitarjontaa ap-pätevyyden omaavista työntekijöistä.
Tuossa aiemmin joku pohti sitä, kuinka paljon kuntotesteistä saa pisteitä tietyillä tuloksilla... Ei kuitenkaan kannata lähteä pääsykokeisiin sillä asenteella, että "kunhan nyt samankaltaisilla tuloksilla pääsisi läpi kuin jotkut joskus aiemmin". Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että niissäkin pitää pyrkiä parhaimpaansa, sillä hakijoitahan verrataan toisiinsa ja pisteet määräytyvät sen mukaan.
Olen myös sitä mieltä, että noita äidinkielen juttuja kannattaa myös kerrata. Se on aika tärkeä osa-alue ja porukkaa kuulemma karsiutuu aika paljon sen takia. Suurin osa heistä on kuulemma miehiä suhteessa naisiin, jos muistan oikein erään opettajan kertomana.

)Jos viittasit minun pohdintaani, siihen todettakoon: Kaikki otettiin irti mitä miehestä lähti, kädet mustana ja lihaksia venähtäneinä. Joten siis pääsykokeisiin en lähtenyt sillä asenteella, että se tehdään ja siihen tähdätään mikä on aiemmin riittänyt sen osa-alueen suhteen. Jokatapauksessa kuntokoe on vieläpä pieni osa, mutta yhtälailla siitä on hyvä saada pisteitä mahdollisimman paljon. Kaikki pisteet lasketaan. Kyseessähän oli selvästi pohdiskelua siitä mihinkä pisteisiin sen hetkinen paras kunto ja tulokset sen myötä yltävät. Olen kanssasi aivan samaa mieltä. Lähisukulainen on poliisi ja yrittää jatkuvasti provosoida, joten en laske tuota edes provokaatioksi. Lienee tapahtunut pienoinen misunderstood, uskoisin. Pakko oli kuitenkin vastata..)
Totta on, että äidinkieli näyttelee erittäin merkittävää roolia. Ei kysymysmerkkejä mihinkään suuntaan tämän suhteen varmasti kenelläkään.
) ja että työpaikalla tulee nosteltua kyllä kaljakoreja Minä mietin siinä sitten, että milläköhän asenteella se oli oikein liikenteessä...? No, hän ei päässyt sisään. Ja sitten oli yks kundi, joka ei jaksanut vetää kuin yhden leuan. Toisaalta mä taas en kauheasti loistanut tolla juoksupuolella, vaikka muuten toi jumppaaminen menikin hyvin läpi... 

Hei vaan, kyselisin tässä löytyiskös toista hiukka "varttuneempaa" naista, joka ois hakemassa poliisikouluun? Olis kiva vaihtaa kuulumisia/ tuntemuksia vaikkapa treenin suhteen, kyllä kai sinne poliisikouluun hakee naisiakin, täällä niitä vain ei ole paljoa kuulunut, ei näkynyt...vai onkohan tämä ihan väärä paikka moisia kysellä? Jään kuitenkin intopiukassa odottelemaan...![]()
Mä en ole mikään ikäloppu nainen (kohta 27), mutta olin pääsykokeissa vanhimmasta päästä. Pääsin sisään kouluun ja aloitan 21.5. Voin kertoa tuoreeltaan kuulumisia, jos kiinnostaaMuutakin voi kysellä, jos on mielen päällä.
Mä en ole mikään ikäloppu nainen (kohta 27), mutta olin pääsykokeissa vanhimmasta päästä. Pääsin sisään kouluun ja aloitan 21.5. Voin kertoa tuoreeltaan kuulumisia, jos kiinnostaaMuutakin voi kysellä, jos on mielen päällä.
Heissan! Olen myös perään kuulutellet... Olen -71 syntynyt ikinuori. Milloin olet hakemassa? Olis mukava vaihtaa kuulumisia.