Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Asutko asuntolassa? Jos asut niin onko siellä mahdollisuutta käyttää nettiä asuntolassa omalla koneella? Entäs onko pyykinpesumahdollisuus? Saako huoneeseen tuoda omia kamoja, kuten tietokonetta, pientä jääkaappia?

Saishan näihin vastauksen poliisikoulustakin, mutta koitetaan ensin täältä!

Nettimahdollisuudesta en tiedä, mutta oman koneen saa kyllä tuoda. Jääkaappikin löytyy joka solusta, mutta kai sinne omankin saa raahata =) Yhdessä talossa on pesukoneet, ja kun vaan laittaa nimen listaan ajoissa niin saa vauhtiraidat kalsareista pois.

Nettimahdollisuudesta en tiedä, mutta oman koneen saa kyllä tuoda. Jääkaappikin löytyy joka solusta, mutta kai sinne omankin saa raahata =) Yhdessä talossa on pesukoneet, ja kun vaan laittaa nimen listaan ajoissa niin saa vauhtiraidat kalsareista pois.
Hyvä hyvä. En aattellut mitään isoa, mutta sellanen pieni autojääkaappi on kätevä esim. Nuuskille ym. Pitää kysyä tuota netinkäyttömahdollisuutta koulusta.

Nettiä on mahdollisuus käyttää omalla koneelle, jos nettipalvelun sinne asuntolaan tilaa (sonera, elisa, mitä näitä tarjoajia nyt on). Langattomia verkkoja tuossa ainakin pyörii.. Muutamassa kämpässä taitaa olla myös kimppatilauksena hommattu ihan perinteinen kuparipiuha :)

Muutenhan omalla koneella ei ole sisäministeriön verkon puolesta mitään asiaa nettiin..

Itse en asunut asuntolassa, joten nämä ovat luokkakavereilta saadut tiedot noista asuntolan nettijutuista..

21 poäng! Se menikin sitten kerrasta läpi eikä enää tarvitse uudestaan hakea.
2.4. alkaa opinnot. Maistuu kyllä oikein hyvälle. Tänään täytyy töissä käydä sanomassa että screw you guys, I`m going to school!

Mä olen aina jaksanut ihmetellä tota poliiskoulun systeemiä, eli että kuinka viime tippaan ne jättää ton ilmoittamisen kouluun pääsystä. Ajatelkaapa jos ihmisellä on kuukauden irtisanomisaika tai hänellä on omalla kotipaikkakunnallaan perhe ja asioita pitäisi pystyä järjestelemään. Tai pystyyhän niitä, mutta minusta tuota valmistautumisaikaa tulisi olla enemmän.

P.S. Ai niin joo, onneksi olkoon!

Mä olen aina jaksanut ihmetellä tota poliiskoulun systeemiä, eli että kuinka viime tippaan ne jättää ton ilmoittamisen kouluun pääsystä. Ajatelkaapa jos ihmisellä on kuukauden irtisanomisaika tai hänellä on omalla kotipaikkakunnallaan perhe ja asioita pitäisi pystyä järjestelemään. Tai pystyyhän niitä, mutta minusta tuota valmistautumisaikaa tulisi olla enemmän.

P.S. Ai niin joo, onneksi olkoon!

itsellä on onneksi kahden viikon irtisanomisaika( vähän reilu 4 vuotta töissä). Muuten olisi voinut olla tekemistä että olisi saanut työnantajan suostumaan 2 viikon irtisanomisaikaan. Muuten mielestäni on ihan tarpeeksi aikaa hoitaa hommat kotona kuntoon. Eipä siinä kuitenkaan mitään suurempia tarvitse suunnitella kun joka viikonloppu kuitenkin tulee kotiin. Mikähän mahtaa muuten olla poliisikoulun kuntosalin laita? Muistelisin että se oli remontissa ja siirrettynä pukuhuoneeseen jossain vaiheessa tai jotain vastaavaa.

kiitoksia onnitteluista!

Kävin alkuviikollla pyörähtämässä Hervannassa. Kuntosali näytti oelvan viimesen päälle kunnossa, ja oli kasa uusia laitteitakin. Samoin uudet itsepuollustustilat.

Mikähän mahtaa muuten olla poliisikoulun kuntosalin laita? Muistelisin että se oli remontissa ja siirrettynä pukuhuoneeseen jossain vaiheessa tai jotain vastaavaa.

Uusi sali on jo kunnossa. Ip-tiloista on vielä toinen tatami päällystämättä painimatolla, mutta toimii muuten jo täydellä höyryllä. Voittavat entiset ip-tilat jo tälläkin hetkellä 100-0.

Asutko asuntolassa? Jos asut niin onko siellä mahdollisuutta käyttää nettiä asuntolassa omalla koneella? Entäs onko pyykinpesumahdollisuus? Saako huoneeseen tuoda omia kamoja, kuten tietokonetta, pientä jääkaappia?

Saishan näihin vastauksen poliisikoulustakin, mutta koitetaan ensin täältä!

No noihin kaikkiin mahtoi jo vastaus tullakin. Itse en ole jatkuvasti asuntolassa,joitain öitä. Mutta kimpalla ollaan netti laittamas sinne. Jääkaappin kyllä sopii tavaraa,se on sellainen iso härdelli. Tuo pesukone tosiaankin löytyy mutta varauslista toimii ja se maksaa jotain per pesukerta.
Vaatekaapit käy aika ahtaaksi jos kumpikin ukko tuo paljon kaikkea. Itsellä ei ole sitä hätää kun sain koko huoneen itselle. TV paikat löytyy joka huoneesta jne..

moro.

eli en jaksa kaikkia yli 100 viestiä lukea läpi niin kysynkin paria asiaa jotka tuossa kouluun menossa/pääsykokeissa kiinnostaa.

eli:
1. kun menee poliisilaitokselle ilmoittamaan itsensä halukkaaksi kouluun niin pitääkö siellä olla mukana jo jotain papereita ja lappuja???? tietysti henkilöllisyys pitää todistaa mutta mitä muuta??? vai saanko kävellä vain sisälle ja kertoa halukkuuteni ja siellä sitten täytetään lappuja?????? kauanko tuo ilmoittaminen kestää ja minkälaisia lappuja siellä täytetään ja mitä kyselevät??????

2. ja kun taas on haku aikaa toukokuuhun asti niin jos menen esimerkiksi ensi
viikolla ilmoittamaan itseni niin kutsutaanko sinne valinta kokeisiin jo ennen toukokuuta vai vasta haku ajan jälkeen???????

3. ja kun niitä kutsuja rupeaa tulemaan sinne valintoihin niin monenko päivän/ viikon/ kuukauden välein sinne pitää vaivautua, koska käsittääkseni se on moni osainen, eli aina valinnan parhaat pääsee seuraaviin koitoksiin. ensin kuntokoe jne jne

4. ja mitä vastaan jos haastatteluissa kysytään miksi haluan poliisiksi!!!???
tuota olen miettinyt mutta en keksi koska ei minulla mitään erityistä syytä ole, mutta olen vain pienestä asti jo unelmoinut poliisiksi pääsystä ja se on haaveena ollut aina ja mikään muu ei tunnu niin kiinnostavan!

5. niin ja vielä viitaten tuohon 1 kyssäriin niin pitääkö minulla olla esim. näkötarkastuksesta ne luvut jotka vaaditaan niin lapulla jo ennen valintoja, sillä lueskelin poliisikoulun sivulta että jos valinnoissa etenee niin pitkälle kun tulee terveystarkastus niin siellähän näkökin katsotaan!!!???
tiedän näköni riittävän vanhojen lappujen perusteella vaikka onkin silmälasit mutta riittääkö se että itse tiedän ja otan sen niin sanotun "riskin" jos pääsen niin pitkälle että ne testaavat näön!?

6. ja sitten näillä tiennoin viimeinen kyssäri eli ONKO POLIISI KOULUUN NIIN VAIKEATA PÄÄSTÄ MITÄ ANNETAAN YMMÄRTÄÄ kertoilkaa monellako yrittämällä ovet kouluun ovat auenneet ja millä pisteillä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kiitoksia kaikille jotka ensinnäkin jaksavat lukea viestini ja sitten SUURKIITOS niille jotka vielä jaksavat vastatakkin kysymyksiini:thumbs:

moro.
eli en jaksa kaikkia yli 100 viestiä lukea läpi niin kysynkin paria asiaa jotka tuossa kouluun menossa/pääsykokeissa kiinnostaa.

Älä suotta lue kaikkea läpi, äläkä vaivaudu käymään poliisikoulun sivuilla osoitteessa www.poliisikoulu.fi. Ei siellä varmaan mitään hyödyllistä kerrota kuitenkaan. Onneksi minä kuitenkin luin threadia läpi ja kävin poliisikoulun sivuilla.. ja kas vain, löytyihän sieltä tietoa. Aika paljon.

1. kun menee poliisilaitokselle ilmoittamaan itsensä halukkaaksi kouluun niin pitääkö siellä olla mukana jo jotain papereita ja lappuja???? tietysti henkilöllisyys pitää todistaa mutta mitä muuta???

www.poliisikoulu.fi kertoo seuraavaa: Hakija ottaa hakujakson aikana yhteyttä asuinpaikkansa kihlakunnan poliisilaitokseen. Hakemus täytetään poliisilaitoksella ja samalla jätetään tarvittavat liitteet

Hakijan tulee liittää hakemukseensa

* optikon tai silmälääkärin todistus näkökyvystä ilman silmälaseja tai piilolinssejä sekä lasikorjauksella
* todistus väriaististista (Ishiharan perusvärinäkötesti)
* kopio peruskoulun ja ammatillisen koulutuksen tai lukion päättötodistuksesta ja/tai ylioppilastutkintotodistuksesta
* kopiot muista opintotodistuksista
* kopiot työtodistuksista ja muista työkokemuksen määrää osoittavista todistuksista
o näkökyky- ja väriaistitodistus optikkoa ja silmälääkäriä varten

Liitteet jätetään poliisilaitokselle samalla, kun hakija täyttää hakemuslomakkeen. Hakemukseen voi liittää myös muita selvityksiä, esimerkiksi kielitutkintotodistuksia. Liitteitä ei palauteta hakijalle.

viikolla ilmoittamaan itseni niin kutsutaanko sinne valinta kokeisiin jo ennen toukokuuta vai vasta haku ajan jälkeen???????

Vasta hakujakson päätyttyä.

3. ja kun niitä kutsuja rupeaa tulemaan sinne valintoihin niin monenko päivän/ viikon/ kuukauden välein sinne pitää vaivautua, koska käsittääkseni se on moni osainen, eli aina valinnan parhaat pääsee seuraaviin koitoksiin. ensin kuntokoe jne jne

Kyllä ne varmaan ilmoittaa jossain että miten usein kutsuja on mahdollisesti odotettavissa.

4. ja mitä vastaan jos haastatteluissa kysytään miksi haluan poliisiksi!!!???
tuota olen miettinyt mutta en keksi koska ei minulla mitään erityistä syytä ole, mutta olen vain pienestä asti jo unelmoinut poliisiksi pääsystä ja se on haaveena ollut aina ja mikään muu ei tunnu niin kiinnostavan!

Tuli mieleen, että mitäs jos vastaisit ihan rehellisesti?

5. niin ja vielä viitaten tuohon 1 kyssäriin niin pitääkö minulla olla esim. näkötarkastuksesta ne luvut jotka vaaditaan niin lapulla jo ennen valintoja, sillä lueskelin poliisikoulun sivulta että jos valinnoissa etenee niin pitkälle kun tulee terveystarkastus niin siellähän näkökin katsotaan!!!???
tiedän näköni riittävän vanhojen lappujen perusteella vaikka onkin silmälasit mutta riittääkö se että itse tiedän ja otan sen niin sanotun "riskin" jos pääsen niin pitkälle että ne testaavat näön!?

Koulun sivuilta lainaamassani kappaleessa tähän on jo vastattu.

6. ja sitten näillä tiennoin viimeinen kyssäri eli ONKO POLIISI KOULUUN NIIN VAIKEATA PÄÄSTÄ MITÄ ANNETAAN YMMÄRTÄÄ kertoilkaa monellako yrittämällä ovet kouluun ovat auenneet ja millä pisteillä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Yleisesti arvaukseen pohjautuvaa tilastotietoa: Kouluun hakeneet ovat päässeet sisään joko ensimmäisellä, toisella tai kolmannella yrittämällä. Jostain poikkeuksellisesta syystä joku on voinut päästä sisään jopa neljännellä yrittämällä. Ja hatusta vedettynä voisin kuvitella, että lienee aika yksilöllistä tuo "vaikeus" tai "helppous" päästä kouluun.

Tämäkin selviää poliisikoulun sivuilta. http://www.poliisikoulu.fi/poliisi/...6D046AB1AF884128C2256BC1004CF1CC?OpenDocument

moro.

joo kiitoksia vastanneille!!
olen toki lukenut noita poliisin sivuja jo aiemmin mutta en ole sieltä noita tietoja löytänyt!!!

sitten sellaista joihin voi vastata jo kokeissa käyneet eli.
kun ensimmäisessä valinta kokeessa on psykologisia ja päättelykyvyn testejä niin minkälaisia ne oikein ovat!!!!??? ja onko nekin kirjallisena vai pitääkö siellä ihan livenä tehdä jotain palikka testejä!!!???
esimerkkejä päättelykyvyn testeistä ja psykologisista testeistä.

kiitos!

kun ensimmäisessä valinta kokeessa on psykologisia ja päättelykyvyn testejä niin minkälaisia ne oikein ovat!!!!??? ja onko nekin kirjallisena vai pitääkö siellä ihan livenä tehdä jotain palikka testejä!!!???

Kannattaisiko vaikka nähdä sen verran vaivaa, että lukee tästä threadista vaikka pomppien asioita. Kaikkiin on täällä jo vastaus. Psykot tehdään kuitenkin suurimmaksi osaksi koneella, myös palikkatestit. Pari testiä taisi olla paperilla jo ekassa vaiheessa, jos en väärin muista. Toisessa vaiheessa oli sitten paperipsykot ennen haastattelua.

Annan sitten ilmaisen vinkin, äidinkieli on aika tärkeää poliisille.

ja mitä vastaan jos haastatteluissa kysytään miksi haluan poliisiksi!!!???

Kyllä sitä kysytään siinä ekassa haastattelussa. Vastaat rehellisesti. Ne ovat kuulleet nämä vakiofraasit jo sata kertaa: "mielenkiintoinen työ";"monipuolinen työ"; "ei samanlaista päivää"; "blaa blaa".
Itse vastasin rehellisesti siihen aikoinaan, enkä vakiofraaseilla ja ekalla haulla pulpahdin kouluun sisään.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
moro.

joo kiitoksia vastanneille!!
olen toki lukenut noita poliisin sivuja jo aiemmin mutta en ole sieltä noita tietoja löytänyt!!!

sitten sellaista joihin voi vastata jo kokeissa käyneet eli.
esimerkkejä päättelykyvyn testeistä ja psykologisista testeistä.

kiitos!

Ihan semmonen :offtopic: juttu tuli mieleen, että kun sitten teet niitä äidinkielen testejä koulun pääsykokeissa, niin muista käyttää vain yhtä huuto- tai kysymysmerkkiä kerrallaan.

Back
Ylös Bottom