Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Onnea myös sulle jambo ja hms81:lle. Kyllä tässä nyt jo melkein uskaltaa huokaista..mutta ihminen on siitä outo (ainakin mä) että mieli ei ihan kuitenkaan anna uskoa ennkuin on mustaa valkoisella...!:hyper:

Juu, onnea vain teille kaikille, joille ne lääkärintarkastuksen tulokset ovat jo tulleet. Meikä odottaa vielä... ja odottaa... ja odottaa... :wall:

McKnight sanoi:
Juu, onnea vain teille kaikille, joille ne lääkärintarkastuksen tulokset ovat jo tulleet. Meikä odottaa vielä... ja odottaa... ja odottaa... :wall:

Ihmettelinkin kun ei susta kuulunu täällä mitn. Sähän olit jo maanantaina lekurissa! Ootko soittanu ja kysyny, että mikä kestää?:eek:

Pex31 sanoi:
Onnea myös sulle jambo ja hms81:lle. Kyllä tässä nyt jo melkein uskaltaa huokaista..mutta ihminen on siitä outo (ainakin mä) että mieli ei ihan kuitenkaan anna uskoa ennkuin on mustaa valkoisella...!:hyper:

Niin..meikä on kyl samanlainen!:worship: Kaverit jo onnittelee...mut iteki uskon vasta kun tulee virallinen kutsu! Onko muuten kellään tietoa, että joku ois jääny koulun ulkopuolelle vaikka ois läpässy lääkärintarkastuksen..? Niinkun että ei oo otettu kursseille..... En oo meinaa ite kyl ikinä kuullu....(tää on taas tätä tyttömäistä hätäilyä...:nolo: )

hms81 sanoi:
Ihmettelinkin kun ei susta kuulunu täällä mitn. Sähän olit jo maanantaina lekurissa! Ootko soittanu ja kysyny, että mikä kestää?:eek:

Soitin maanantaina ja täti sieltä päästä vain sanoi ettei ole vielä postitettu läheskään kaikille. Jos ei huomenna tule niin sitten soitan kyllä uudemman kerran, minun tuurillani sen näytteen on joku kesäharjoittelija sössinyt hukkaan tai pilalle, mutta eikait se nyt voi kolmea viikkoa kestää vaikka kusisi puhtaita hampunlehtiä? Ja sehän tästä nyt vielä puuttuisi jos sieltä nyt jotain ilmenee, mutta mitään en ole käyttänyt, joten sitten vaadin kyllä jo veritestiä. Alkaa hiljalleen vain kylmä rinki kiertää perseen ympärille kun aikaa vain kuluu. :wall:

Tosin on tämä haku muutenkin vastustanu ihan tarpeeksi kun poliisikoulun jengi hukkasi minun psykologisten vastauksetkin matkan varrella johonkin, joten tein ne kakkosvaiheessa uudelleen..

No eiköhän se sitten tule.....

Lueskelin poliisiopiston sivuja, niin siellä kirjotettiin, ettei välttämättä pääse kouluun vaikka läpäseekin testit!!!??? Tai jos pääsee niin varasijalle...mahdollisesti... Mitä V..#"¤...A????:curs:

Nyt se hätäily vasta alkokin!!!!!:itku:

No eipä tullut tänäänkään joten luuri käteen ja soitto. Täti sitten sanoi, että tämän päivän postissa oli lähtemässä, joten maanantaina olisi tuloillaan. Eihän siihen sitten mennytkään kuin kolme viikkoa.

McKnight sanoi:
No eipä tullut tänäänkään joten luuri käteen ja soitto. Täti sitten sanoi, että tämän päivän postissa oli lähtemässä, joten maanantaina olisi tuloillaan. Eihän siihen sitten mennytkään kuin kolme viikkoa.

Kun me muutkin jännitetään jo kirjettä poliisikoululta, niin sinähän voit ruveta stressaamaan sitä myös. Jätät mokoman terveyskirjeen vain väliin, menee kuitenkin postin syövereihin. :)

hms81 sanoi:
No eiköhän se sitten tule.....

Lueskelin poliisiopiston sivuja, niin siellä kirjotettiin, ettei välttämättä pääse kouluun vaikka läpäseekin testit!!!??? Tai jos pääsee niin varasijalle...mahdollisesti... Mitä V..#"¤...A????:curs:

Nyt se hätäily vasta alkokin!!!!!:itku:

Jätä ne poliisiopiston jutut ihan omaan arvoonsa. Kaikkiin kirjotuksiin siellä kantsii suhtautua muutenkin aika suurella varauksella. Kyllä se on aika varma merkki kouluun pääsystä jos terveystarkastukseen asti pääsee.. Ei ne turhaan maksele lääkärintarkastus kuluja.

Huge sanoi:
Jätä ne poliisiopiston jutut ihan omaan arvoonsa. Kaikkiin kirjotuksiin siellä kantsii suhtautua muutenkin aika suurella varauksella. Kyllä se on aika varma merkki kouluun pääsystä jos terveystarkastukseen asti pääsee.. Ei ne turhaan maksele lääkärintarkastus kuluja.

No näinhän se on...tää yötyö tekee tehtävänsä, kun lueskelee niitä juttuja....:zzzz: ;) Mutta siltikin, pakko oli soittaa valintayksikköön ja kysästä miten tämä homma nyt oikein menee:nolo: . Sano, että on kyllä silloin tällöin kutsuttu myös varasijalaisia samaan aikaan lekuriin, mutta pääasiallisesti vain niitä, jotka aloittavat koulun sen hakujakson kursseilla. Tuumasi myös, että suht kallista on .......

No niin, tulihan se kirje sieltä ja saan todeta kuten te muutkin, että taas odotetaan sitten seuraavaa kirjettä. :rock:

Lääkäri puolsi ja huumetesti oli luonnollisesti negatiivinen. :)

McKnight sanoi:
No niin, tulihan se kirje sieltä ja saan todeta kuten te muutkin, että taas odotetaan sitten seuraavaa kirjettä. :rock:

Lääkäri puolsi ja huumetesti oli luonnollisesti negatiivinen. :)

Onnea vaan sinnekin!!! Ei muuta kun oottelemaan ensi vkolla tuleevaa kirjettä....:kippis1:

Kuntotesteistä taas sen verran, että saako penkissä olla jalat penkin päällä vai pitääkö niiden olla ilmassa? Ja saako olla kaarta selässä? Ja minkäs verran se mystinen seinä oikeasti on auki alaosasta? Jossain luki että puolimetriä ja jossain että metrin? Tietäisi purkaa omaa harjoitusseinää sopivan verran...

Jalat sai olla meillä penkillä tai ilmassa. Kaarta eivät kyllä hyväksyneet, kaikki runkkupenkin yritykset ottaa kyllä Aki alas(meillä Aki valvoi penkkiä silloin).

Seinästä ei kyllä pysty enää muistamaan muuta kuin, että auki se oli jonkin verran :) Sitä seinää, kun ei enää koulussa näe näköjään.

SannaBlondi sanoi:
Kuntotesteistä taas sen verran, että saako penkissä olla jalat penkin päällä vai pitääkö niiden olla ilmassa? Ja saako olla kaarta selässä? Ja minkäs verran se mystinen seinä oikeasti on auki alaosasta? Jossain luki että puolimetriä ja jossain että metrin? Tietäisi purkaa omaa harjoitusseinää sopivan verran...

Eipä tuo aukko seinän alaosassa, kummemmin jalkoihin osunut näin >180 cm pitkällä, joten siitä tuskin kannattaa huolta kantaa. Mittaa sillä aukolla on tosiaan sen 0,5 - 1 m.

Minä ainakin suosittelisin tuohon ketteryysrataan suorittajalle jotain ohkaista pitkähihaista paitaa. Ainakin minä nirhasin molempien käsien kyynervarsien ihon aika kivasti rikki siinä seinämässä ja samoin kädet ottivat myös osumaa siinä rimanalituksessa syöksyllä, kun pelkkää t-paitaa pidin.

Ja kyllä siitä seinämästä menee myös hiukan lyhyempikin mies tai nainen yli kun pomppua on tarpeeksi ja käsivarsissa on hiukan edes jotain.

Meikä aloittaa näemmä 25.9. :hyper:

Omat pisteet:

Haastattelu 4/5
Kirjoitelma 5/5
Tiivistelmä 2/3
Kirjatentti 3/3
Persoonallisuus 2/3
Päättelykyky 2/3
Kunto 3/5

Yht. 21 pistettä :)

17 pistettä tuli. Ja pisteen päähän jäin.
Haastattelu 3/5
Kirjoitelma 3/5
Tiivistelmä 1/3
Kirjatentti 2/3
Persoonallisuus 3/3
Päättelykyky 2/3
Kunto 3/5
Yhteensä 17 pistettä.:jahas:

Yksi asia mikä haastattelussa jäi vaivaamaan oli se,kun ottivat esille mun viime vuotisen suolisto tulehduksen ja epäilivät sen paranemista,vaikka olin ollut terve n.6kk ennen 1.vaihetta.Kunto oli myös tuosta syystä heikko,koska olin n. 10 kg kevyempi,kuin ennen sairastumistani(olin 4 kk koti/sairaala hoidossa).Mutta jos saan terveenä treenata vuoden ja jos haen uudestaan niin LUPAAN, että otan 5 pojoa fyysisitä. Eikä ois pahitteksi harjoitella kirjoittamista!Eteenkin tiivistelmän tekoa!

edit.Mutta tämä on vain syyn hakua sille,että olin liian huono. Onnea vielä kerran kaikille kouluun päässeille ja ehkä nähdään koululla ensi vuonna! :)

finfighter sanoi:
Eikä ois pahitteksi harjoitella kirjoittamista!Eteenkin tiivistelmän tekoa!

Nyt koulun nettisivuilla on aikaisempaa yksityiskohtaisemmat ohjeet niin tiivistelmästä kuin kirjoitelmastakin.

Etusivu > Haku Poliisikouluun > Valintakoe > Tutkintokielen koe > Tarkemmat ohjeet kirjoitelman ja tiivistelmän laatimisesta ja arvioinnista.

http://www.poliisikoulu.fi/poliisi/poliisikoulu/home.nsf/files/Tutkintokielen%20kokeen%20ohjeet/$file/Tutkintokielen%20kokeen%20ohjeet.pdf

Back
Ylös Bottom