Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Jacob sanoi:
Jeps jee, mainoksia ja laskuja koko viikon vaan tullut, prkl... :wall:
Onnea vaan jatkoon päässeille! finfighter -> Ensi vuonna otetaan sit ryhmätehtävä kunnolla haltuun... :whip: :lol2:

Roger that!!Ensi vuonna mennään sisään,se on VARMA! :rock: Olis ollu mukava päästä tähän ryhmään,kun kaikki täällä "tutuksi" tulleet ovat erittäin mukavan tuntuisia! :worship:

McKnight sanoi:
OIKEA ASENNE! :rock:

Minä vaikka tulen tsemppaamaan teitä ensi vuonna pääsykokeisiin jos se vain on mahdollista!

Molemmat tulevat sitten heittämällä sisään! :hyper: :whip:

(Sikälimikäli nyt sen terveystarkastuksen läpäisen.. On se vaan ihme, että miten sitäkin nyt pitää jännittää vaikka mitään ei pitäisi olla sellaista, jota pitäisi jännittää. :) )
Etköhän sä pääse heittämällä niistä läpi! Joo tuu huutamaan sinne esteradan luokse! :lol2: Meikä ainakin sais kunnon buustin päälle! Ensi vuonna otan muuten fyysisistä 5 pinnaa,se on lupaus ja kirjallisista 3!!:rock: Niihin voi itse vaikuttaa niin paljon ja nyt on melkeen vuosi aikaa treenata! :whip:

finfighter sanoi:
Etköhän sä pääse heittämällä niistä läpi! Joo tuu huutamaan sinne esteradan luokse! :lol2: Meikä ainakin sais kunnon buustin päälle! Ensi vuonna otan muuten fyysisistä 5 pinnaa,se on lupaus ja kirjallisista 3!!:rock: Niihin voi itse vaikuttaa niin paljon ja nyt on melkeen vuosi aikaa treenata! :whip:

Meikä tulee kanssa kannustamaan!!!:hyper: Ja ens vuonna myös äikästä täydet, eix je?:D

Muakin hiukan jännittää ne terv.tarkastukset..vaikka ei mitään olekaan miksi pitäis jännittää...mut silti...:eek:

Ei muuta kun ens vuonna nähään!:rock:

:thumbs: Tuli puoltava päätös lekurilta!!! Miten muilla...? Mikä pv ne päätökset tehtiin..että millon koulun alottaa?:rolleyes:

Kermavaahto sanoi:
En mitenkään halua masentaa, mutta varmana jo tiedätte, että poliiseille EI ole töitä, vaikka virkoja onkin avoinna vaikka millä mitalla..:rolleyes:

Toi on tota samaa itkemistä,mitä saa lukea jo poliisiopiston palstalta. Mun mielestä vois jättää noi marinat poijes täältä. Ei oo pakko lähtee opiskelee poliisiks jos tuntuu pahalta. Ja jos olet jo poliisi(opskelija), vaihda alaa jos ei hommii riitä. Ei sen kummempaa. :david:

superjuha sanoi:
Toi on tota samaa itkemistä,mitä saa lukea jo poliisiopiston palstalta. Mun mielestä vois jättää noi marinat poijes täältä. Ei oo pakko lähtee opiskelee poliisiks jos tuntuu pahalta. Ja jos olet jo poliisi(opskelija), vaihda alaa jos ei hommii riitä. Ei sen kummempaa. :david:

Faktat faktoina. Mitäs sitä kiertelemään ja kaartelemaan jos työtilanne on huono.

Sumu sanoi:
Faktat faktoina. Mitäs sitä kiertelemään ja kaartelemaan jos työtilanne on huono.

Eiköhän noi faktat oo jo kaikkien vähänkin alasta kiinnostuneiden tiedossa. Eli ihan vitun turhaa porata täällä siitä.

Kermavaahto sanoi:
En mitenkään halua masentaa, mutta varmana jo tiedätte, että poliiseille EI ole töitä, vaikka virkoja onkin avoinna vaikka millä mitalla..:rolleyes:
Poliisikoulu oli minullakin ykköstavoitteena lukion jälkeen, mutta nyt kun on tullut otettua selvää tuosta työllisyystilanteesta, niin lopahti innostus tuonne hakea.

Itseasiassa tuttuni joka valmistui vähän aikaa sitten sanoi, että työtilanne on hyvä niillä jotka osaavat puhua ruotsia kunnolla ts. suomenruotsalaisilla/muuten kielipäillä. Uranäkymätkin ovat paaaaaaaljon paremmat nykyisen kielivaatimusten valossa.

Pystytkö ollenkaan tarkentamaan tuota kielitaitoasiaa? Jonkin verran olen harkinnut poliisikouluun lähtöä, mutta juuri esim. työllisyyden takia en vielä osaa päättää. Englanti olisi itselläni erinomainen (on tullut siellä asuttua) niin kuinkakohan konkreettista hyötyä siitä mahtaisi olla? Ruotsi tosin on sitten lukiotasolla...

Ja eikö yleisesti ottaen puhuta siitä, että suurella todennäköisyydellä työllisyysnäkymien pitäisi parantua huomattavastikin parin vuoden sisällä? Nyt ptäisi olla vain väliaikainen suvantovaihe, kuten oli (kai?) jossain 80-luvun lopullakin. (mutu..)

Tällä hetkellä ainakin Helsingissä on sellainen meininki, että noin neljälläkymmenellä (muistanko oikein?) on "liikaa" töitä. Eli toisin sanoen heistä yritetään päästä eroon rahavaikeuksien takia. Vakituisia ei tietenkään pistetä pihalle, mutta kaikki määräaikaiset ja vuorotteluvapaasijaiset kyllä. Toki tilanne elää ja voi muuttua (kuten se tekee aina valtion hallinnossa nopealla tahdilla).

Duunia vastavalmistuneille poliiseille tuntuu tällä hetkellä olevan ainakin hälytyskeskuksissa, mutta harva siellä hirveän pitkään viihtyy, koska mieli halajaa kentälle "oikeisiin" poliisin hommiin valmistumisen jälkeen mikä on ihan ymmärrettävää. Mutta jos duunia ei ole, niin tuo hälytyskeskustyökin on ihan hyödyllistä tulevaisuuden kannalta. Sitä ei kannata ottaa paskana rakona, vaan hyvänä oppina tukevaisuuden kannalta.

Hippinakki sanoi:
Poliisikoulu oli minullakin ykköstavoitteena lukion jälkeen, mutta nyt kun on tullut otettua selvää tuosta työllisyystilanteesta, niin lopahti innostus tuonne hakea.

Jos nyt olet 17-vuotias lukiolainen, voisit käytännössä valmistua Poliisikoulusta aikaisintaan joskus neljän viiden vuoden päästä. Tämän hetken työllisyystilanteesta ei kannata liikoja päätellä viiden vuoden päähän tai kauemmas.

Voi olla, että tilanne huononee entisestään, mutta voi se parantuakin (eli normalisoitua).

olavus:

Yleensä pointtina on ollut se, että valtio ei kouluta ilmaiseksi porukkaa työttömäksi, mutta nyt se on ollut viime vuosina aika tavallista. Tosi asia on kuitenkin se, että aika moni poliisikoulusta valmistunut on saanut töitä noin vuoden sisään valmistumisesta, mikä ei taida paljoa poiketa muista oppilaitoksista. Nämä työttömyyskaudet menevät poliisissa sellaisissa sykleissä. Joskus on hirvittävä pula poliisesita ja välillä on työttömyyttä.

Itseäni vi****aa henkilökohtaisesti tämä työllisyystilanne. Olin aikoinaan tämän työttömyysjakson ekoja kohteita, vaikka meille alussa luvattiin, että kyllä töitä riittää. Minulla kävi kuitenkin onni ja sain töitä. Eli sanon kuitenkin sen, että jos tämä työ kiinnostaa "kutsumuksena" ja edellytykset täyttyvät, niin käy se koulu ihmeessä jo nyt, jos vain pääset sisään. Yleensä töihin pääsevät ensimmäiseksi valmistuneet työttömät. Mutta jos löydät mielekkään ja parempipalkkaisen homman, niin älä epäröi.

P.S. En tiedä mitä kas-vain tarkoitti, mutta olisiko niin, että ruotsinkielisiltä alueilta puuttuu poliiseja?

Poliisiksiko

Jahas olen sitten terveys ja huumetestin mukaan sopiva kouluun :rock:
Tuon kyllä jo tiesinkin mutta kummasti tuo kirjeen avaaminen jännitti.:urjo:
Eipä muuta kuin p122/p123 koulussa nähdään :thumbs:

Pex31 sanoi:

Jesh! Onnex olkoon! Koulussa tavataan!!!!:rock:

Anonymity sanoi:
P.S. En tiedä mitä kas-vain tarkoitti, mutta olisiko niin, että ruotsinkielisiltä alueilta puuttuu poliiseja?

Varmasti sieltäkin, mutta kaverini on ihan Helsingissä töissä ja sanoi, että työhaastattelussa oli paljon paremmat neuvotteluasemat kun oli suomenruotsalainen. Nimenomaan kielikysymyksen takia.

kas-vain sanoi:
Varmasti sieltäkin, mutta kaverini on ihan Helsingissä töissä ja sanoi, että työhaastattelussa oli paljon paremmat neuvotteluasemat kun oli suomenruotsalainen. Nimenomaan kielikysymyksen takia.
Meikäläisen kaveri joka on ollut ripauksen vajaa 5 vuotta Helsingissä konstuna höpisi jokunen aika sitten ettei ole kertaakaan tarvinnut ruotsia töissä. Venäjälle olisi kuulemma ollut sitäkin enempi tarvetta :D

Eihän sitä varmasti tarvitsekkaan, mutta lain mukaan on pakko. Lisäksi tutkinnassa ja kentällä varmaankin on kiintiöt sujuvaa ruotsia puhuville ja kirjoittaville. MUTU.

Pex31 sanoi:

Tänne tipahti samat lorut, onneksi olkoon ja toivottavasti nyt voi jo vähän huokaista. No ehkä sit vasta 15. päivä kun viimeinen lappu tippuu laatikkoon..

Back
Ylös Bottom