Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Possuli sanoi:
Sama juttu täällä, hieman heikko olo iski tänään uudestaan. Viime viikonlopun oli kurkku tosi kipee ja toinen rauhanen turvoksissa. Päätin, etten anna sille perix. Noh, pari päivää olikin tosi OK olo, mutta tänään taas hieman kurkku karheana :(
Otin kaikki mahdolliset vitamiinit jne., sillä mähän perhana lähden sinne testeihin :curs:

Lukea pitäis täälläkin vielä suht paljon.. Mietin vaan, missä välissä kerkee.. Tenttejä pitäis vääntää ja töihinkin mennä.
Mutta kyllä tää tästä :thumbs:

Mä tossa vuoden vaihteessa kokeilin flunssan alla echinafortea sisältävää tablettia, jota luontaistuotekaupassa kehuttiin. Silloin auttoi toipumaan, otin sitä nytkin ja tuntuis auttavan :) Sitten tietenkin käy jossain vaiheessa ilmi että ne luokitellaan huumeiksi tai ainakin vähintään piristeiksi :evil: :hyper:

Täytyy tuosta poliisin "etikka"- kirjasta sanoo että kyllä on tuskastuttavan vaikeaa lukemista, ensimmäisellä kertaa varsinkin. Parin kerran jälkeen tuntuu jo tankkaamiselta, on siinä niin paljon saman kertausta.....
Treenasin kirjoittamista illalla, meni noin 2,5 tuntia / 170 sanaa, enkä väsyksissäni enää tajunnut sanaakaan kirjoittamastani tekstistä :kuola: ja minä kun kirjoitan työkseni......... :rolleyes:

Story sanoi:
Täytyy tuosta poliisin "etikka"- kirjasta sanoo että kyllä on tuskastuttavan vaikeaa lukemista, ensimmäisellä kertaa varsinkin. Parin kerran jälkeen tuntuu jo tankkaamiselta, on siinä niin paljon saman kertausta.....
Treenasin kirjoittamista illalla, meni noin 2,5 tuntia / 170 sanaa, enkä väsyksissäni enää tajunnut sanaakaan kirjoittamastani tekstistä :kuola: ja minä kun kirjoitan työkseni......... :rolleyes:

Juurikin taas aloittamassa kyseisen kirjan alusta lukemisen... Jotenkin tuntuu vaan, ettei vieläkään ole tarpeeksi jäänyt päähän asoita sieltä :jahas: Siis siltä kannalta tarpeeksi että pystyisi viittaamaan suoraan tekstiin (aineistopohjaista ainetta kun kirjoitellaan) :rolleyes:
Taidan vaan ressata liikaa :itku:
Joskus aikasemmin täällä utelin vanhoja aineen aiheita, jotta ois voinu harjotella kirjottamista niillä, mutta kukaan viime hausta ei viitsinyt niitä laittaa.
Tosin joudun kouluni takia kuukausittain kirjotella mahdottoman määrän esseitä ja raportteja, että enköhän aina jonkinlaisen raapustuksen saa aikaiseksi:)
Noh mutta nyt lukemaan :D

ps. EU-vihkonen on mulla jäänyt tosi pienelle lukemiselle..Toivon, että siitä ei hirveesti kyssäreitä tulis :eek:

Possuli :
Joskus aikasemmin täällä utelin vanhoja aineen aiheita, jotta ois voinu harjotella kirjottamista niillä, mutta kukaan viime hausta ei viitsinyt niitä laittaa.

-Poliisin kielenkäyttö-

Ja ei siihen kirjaan tarvi viitata aivan suoraan, vaan ylipäätään sivuaa tekstissään kirjan asioita...
sain siis täydet kirjoitelmasta tuolla tavoin.

poliisi(ksi) sanoi:
Ja ei siihen kirjaan tarvi viitata aivan suoraan, vaan ylipäätään sivuaa tekstissään kirjan asioita...
sain siis täydet kirjoitelmasta tuolla tavoin.

Täällä toinen, joka sai täydet kirjoitelmasta. Viittasin kirjaan epävirallisella viittauksella eli "kuten xxxxxxx kirjassaan totesi......., mielestäni asiassa on myös toinenkin näkökulma... blaalalalalalal". Ei mitään virallista tieteellistä viittausta sulkuineen päivineen ;)

Aapina sanoi:
Täällä toinen, joka sai täydet kirjoitelmasta. Viittasin kirjaan epävirallisella viittauksella eli "kuten xxxxxxx kirjassaan totesi......., mielestäni asiassa on myös toinenkin näkökulma... blaalalalalalal". Ei mitään virallista tieteellistä viittausta sulkuineen päivineen ;)

Kiitti tosi paljon vastauksista :)
Mä tässä hermostuksissani olen aatellut, että pitäisi tosissaan osata kunnolla viitata.. En nyt ihan kuitenkaan sitä virallista sulkuviittausta ajatellut;) ..mutta kuitenkin.

Pari hassuu päivää ja Tampere kutsuu :hyper:

poliisi(ksi) sanoi:
Possuli :

-Poliisin kielenkäyttö-

Hih, oliko toi "Poliisin kielenkäyttö" mulle joku vihjaus vai.. :D
En siis itse tykkää harrastaa kirjakieltä, vaan ennemminkin puhekieltä, keskustelupalstalla.
Anteex vaan jos huono kieleni häiritsee ;)

Edit:
Poliisi(ksi): kattelin sun aikaisempia postauksia.................!

ei..

Ei siinä ollut mitään mitään kommentointia sinun kielenkäytöstä, vaan se oli edellisissä pääsykokeissa aihe kirjoitelmassa ja sen minä kirjoittelin.

poliisi(ksi) sanoi:
Ei siinä ollut mitään mitään kommentointia sinun kielenkäytöstä, vaan se oli edellisissä pääsykokeissa aihe kirjoitelmassa ja sen minä kirjoittelin.

Hih, huvittava väärinymmärrys :lol2:
Jotenkin en vaan, ainakaan "aamusilmillä", ymmärtänyt asian oikeaa laitaa.
Vähän ihmettelenkin :D
Pahoittelut:)

Kirjoitelmaotsikoita

Possuli sanoi:

Pääsykoekirjoitelmien aiheita vuosilta 2003 - 2006:

• Onko poliisi asiantuntija-ammatti?
  • Avoimuus ja hienotunteisuus poliisityössä
  • Eettiset ristiriidat poliisin työssä
  • Poliisi ja vähemmistöt
  • Poliisi eettisenä esimerkkinä
  • Luottamuksen merkitys poliisityössä
  • Epäeettinen poliisi
  • Kuka luo poliisin ammattietiikan?
  • Tasapuolisuus poliisityössä
  • Mihin poliisi tarvitsee etiikkaa?
  • Eettinen harkinta poliisin työssä
  • Poliisin kielenkäyttö

Kaikissa näissä tapauksissa aineistona on ollut kirja Etiikka ja poliisin työ.

Kirjoitelmien otsikoinnit ovat siis yleensä aika samantapaisia ja melko väljiä. Jos vain on lukenut kirjan kohtuullisen hyvin, noista otsikoista ei varmaan ole vaikea kirjoittaa. Itse en ole kylläkään kokeillut. :rolleyes:

HAAVEET KAATUU...

Tietääkö kukaan onko mitään mahdollisuuksia päästä poliisikouluun, jos omaa pientä värisokeutta???????
Eli en nähnyt testissä kuin 14/24 siitä Ishiharan näkötestistä. Ja pitäisi nähdä se 20 tai yli...:itku:

Kyllä käy isoa miestä itkettämään, kun kuitenkin näen lukea karttaakin aivan hyvin myös pimeässä. Ainoastaan samanlevyiset tiet mitkä ovat väriltään ruskeita ja punaisia vaatii pientä ponnistelua hämärässä, jotta näen niitten oikeat värit...

Harmittaa kun lukee että vaikka on rikoksia niin niitten tapauksista riippuen voidaan niitä katsoa "läpi sormien", jos on muuten hyvä jätkä. Pituus rajat ovat poistuneet jne. jne. Ja sitten minä en pääse kyseiseen kouluun, vaikka tuo "puutteeni" ei ole mitenkään elämäntavoistani tms. kiinni vaan ainoastaan olen syntynyt se vika näössä...

Voisi sanoa että isoa miestä alkoi kiristämään ja heikottamaan kun kuuli ettei siitä värinäköjutusta voida joustaa :itku: :itku: :itku:

Tässäkin threadissa oli muistaakseni juttua värinäöstä ja vaatimuksista. Vastaus oli muistaakseni, että ei ole toivoaa. Se on vaatimus se mitä vaaditaan, ja siitä ei jousteta.

Niin onhan mullakin "rikos" tilillä. Meinaan ylinopeudesta tullut sakkoa. Ja veikkaan että ne kaivaa haastattelussa ne asiat esille, jos nyt sinne asti edes pääsee.
Rikos voi olla myös 16-vuotiaana saatu,joka voi olla jo 10-vuotta vanha ja se katsotaan vähäiseksi ja nuoruuden typeryydeksi. Toi värinäkö taas on sinänsä paska juttu,kun se ei anna anteeksi testeissä. Pienen rikkeen elämän nuoruus vuosilta voi vielä selittää. Sitte syömään ja vois vaikka herätä taas tähänkin päivään.

No niin, testit ovat jo ihan ovella, vaikka vasta niihin oli aikaa kuukausia...

Materaalia on luettu suht hyvin, joten eiköhän sieltä muutama piste pitäisi tulla. Kuntokokeeseen saadaan ilmeisesti lähteä terveenä ja hyvävoimaisena, joten asioiden pitäisi ennakkoon olla ok.

Millaiset ovat muiden fiilikset näin testien alla? :)

Mitäs tässä? Kuume alkaa olla ohi ja olo paranee. Luettu on jonkun verran ja vielä ajattelin lukea mahd.paljon. Mun työ on siintä huono,kun joutuu olemaan ihmisten parissa ja siinä sitten saa kaikki mahdolliset flunssat ja kuumeet vaikka syö vitamiineja ja elää terveellisesti. Parhaassa kunnossa en ole,mutta enköhän ihan hyvin pärjää,kun normaalisti treenaan 6-7 kertaa viikossa(lajitreenit+puntti).

Promake sanoi:
just lehdessä oli juttu et 60% valmistuvista poliiseista on työttömiä :thumbs:

"Poliisikoulun tietojen mukaan vastavalmistuneita on jonkin verran työttöminä, mutta lähes kaikki ovat saaneet työtä muutamassa kuukaudessa. Esimerkiksi heinäkuussa 2005 valmistuneelta kurssilta 44:stä henkilöstä kaksi ei palvele poliisihallinnossa. Mainittakoon, että heistäkin toinen on Poliisikoulun tietojen mukaan äitiyslomalla."

Helsingissä 23 päivänä maaliskuuta 2006
Sisäasiainministeri Kari Rajamäki

Kyllähän niitä työttömiä on kun koulutusmääriä nostettiin. Jahka ne suuret ikäluokat sieltä viimein siirtyvät eläkeelle niin eiköhän niitä paikkoja vapaudu. Vuoden tai kahden päästä tilanne voi olla jo toinen.

EDIT: http://poliisiopisto.net/showpost.php?p=21800&postcount=16

McKnight sanoi:
No niin, testit ovat jo ihan ovella, vaikka vasta niihin oli aikaa kuukausia...

Materaalia on luettu suht hyvin, joten eiköhän sieltä muutama piste pitäisi tulla. Kuntokokeeseen saadaan ilmeisesti lähteä terveenä ja hyvävoimaisena, joten asioiden pitäisi ennakkoon olla ok.

Millaiset ovat muiden fiilikset näin testien alla? :)

Kyllä täälläkin on luettu ja muutama harjoitusaine kirjoitettu, salilla "herkistelty" että olis ns. iskussa maanantaina :hyper:
Mulla on aikaa junassa lukea, jos ei jostain syystä nukahda kesken kaiken :D
Kovasti pitää asennoitua tulevaan, siihen varsinkin jos ei kaikki menekään ihan putkeen ja täytyy todeta ettei se ollut mun juttu. En nääs meinaa hakuani uusia, syy : :wanha:
Mutta kaikille kovasti tsemppiä, toivon mukaan pakkislaiset hakijat menee kaikki kuus nolla läpi :thumbs: :rock: :rock:

Huge sanoi:
Kyllähän niitä työttömiä on kun koulutusmääriä nostettiin. Jahka ne suuret ikäluokat sieltä viimein siirtyvät eläkeelle niin eiköhän niitä paikkoja vapaudu. Vuoden tai kahden päästä tilanne voi olla jo toinen.

Uutisointia seuranneena ja silmät auki pitäneenä voisin sanoa, että ei se taida ihan noin mennä. Lisäbudjetteja sun muita on määrätty ja porukkaa lähtee eläkkeelle, mutta uusia työntekijöitä ei juurikaan palkata.

Kyllä on työntänyt kätensä syvälle suohon jos nyt poliisin koulutuksessa on. Työpaikka ei todellakaan ole varma.

Back
Ylös Bottom