Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Lukeminen sujuu niin ja näin, kolme kertaa on kaikki luettu, mutta laki tuottaa vaikeuksia, kun ei tiedä yhtään millä tarkkuudella pykäliä pitää osata.EU - läpyskä ei ole auhean vaikea, koska olen käynyt kursseja koulussa liittyen EU:n hallintoon ja etiikka tuntuu olevan tavallaan itsestään selvää ympäripyöreätä tekstiä, mutta aineessa pitäisi sitten saada asiat selkeästi kirjoitettua paperille. Se tulee olemaan vaikeata.

Possuli sanoi:
Mua stressaa nyt se, että lukemisten kanssa on ollut vähän niin ja näin.... :(
Yksinkertasesti nyt keväällä on ollut vaan niin kiirettä! Painiskelen töiden, koulun ja reenien kanssa (koulu ei siis tod minun alaa..mutta opintotuen takaisinmaksun pelossa rehkin)...Illalla olenkin sitten niiiiiiiiin puhki pitkän päivän jälkeen. Pidän tuota kirjallista osiota vaan niin paljon tärkeämpänä kuin esim. kuntotestiä, vaikka toki kuntotestissäkin aion pärjätä :)

Miten teidän muiden hakijoiden lukemiset on sujunut? Itellä lähtö Tampereelle jo ens viikon sunnuntaina (huih, pelottavan lähellä), koska kokeet alkavat ma-aamuna. :hyper:

Possuli taitaakin olla meistä pakkislaisista tässä haussa ensimmäinen, joka on ekana tulessa. Itse menen paikalle tiistai-iltana 4.4 jotta keskiviikkona ollaan rivissä. Lycka till vaan kaikille näin etukäteen. :thumbs:

Tuota lukemista ei nyt kannata minusta vertailla kehenkään ainakaan jollain lukukertojen määrällä, lukutekniikoita on niin paljon erilaisia, toiset oppivat ensimmäisellä ja toiset toisella tavalla. :) Itse olen kahlannut tuon materiaalin nyt suunnilleen viitisen kertaa lävitse, tavakseni olen ottanut ainakin silmäillä sitä jollain tapaan päivittäin jos ei muuta ehdi.

McKnight sanoi:
Possuli taitaakin olla meistä pakkislaisista tässä haussa ensimmäinen, joka on ekana tulessa.

Juu, näin taitaa olla...Kukaan muu ei ole ainakaan "huudellut" olevansa samaisena maanantaina :)

McKnight sanoi:
Tuota lukemista ei nyt kannata minusta vertailla kehenkään ainakaan jollain lukukertojen määrällä, lukutekniikoita on niin paljon erilaisia, toiset oppivat ensimmäisellä ja toiset toisella tavalla.

Tuo on kyllä aivan totta!!!
Onneksi tässä kohtaa (koska aika loppuu kesken..) en ole sitä tyyppiä, että tarttis useita kertoja jankata tekstiä. Mutta tottakai mieli on "turvallisempi" kokeissa, jos on ehtinyt kunnolla perehtyä ja pohtia kirjan & läpysköjen asioita.
Eniten hermoilen aineistopohjaisen aineen tekemistä, koska siinä pitäisi tosiaankin osata viitata aineistoon (lue: olla plärännyt sitä niin, että todellakin muistaa sieltä asioita ).
Mutta itseäni saan syyttää, että aika on mennyt näin tiukille :(

Ilmeisesti ainakin yksi tyyppi (finfighter?) oli tulossa C2-ryhmän kokeeseen 5.5?

Selailin tuossa teidän muiden hakijoiden profiileja ja kaikki tunnutte olevan järjestään 190 cm pitkiä hirveitä karpaaseja. No meikäläinen on sitten helppo tunnistaa sieltä tällaisena nippa nappa 170 cm pitkänä toimintakääpiönä :D

Juu 5.5 on kokeet ja lähden samana aamuna sinne. Onneksi kaveri heittää mut sinne ja ihan sattumalta hän on poliisi. ;) Voi siinä matkalla vielä vähän oppia jotain uutta. Tosiaan lukeminen.Noh tänään luin ja nukukahdin sitten kolmeksi tunniksi sohvalle kirjan kanssa. Työ ja treenit vie omansa ja loput haluaa muija.Yritä siinä sitten lukea vielä tehokkaasti. McKnight,ei se pituus mitään ratkaise.Mulla on yksi lyhyt kaveri(180cm)ja se on kuin kivi!

McKnight sanoi:
Ilmeisesti ainakin yksi tyyppi (finfighter?) oli tulossa C2-ryhmän kokeeseen 5.5?

Selailin tuossa teidän muiden hakijoiden profiileja ja kaikki tunnutte olevan järjestään 190 cm pitkiä hirveitä karpaaseja. No meikäläinen on sitten helppo tunnistaa sieltä tällaisena nippa nappa 170 cm pitkänä toimintakääpiönä :D

Paitsi että mää on 170 cenanen (ainakin melkein) karpaasi :lol2:
No heh hehheee.. :)
Veikkaisin kuitenkin, että naisista saatan olla isoimmasta päästä (enkä nyt tarkoita, että mulla mitkään massiiviset lihakset ois..vaan ihan koon puolesta ylipäätään :) )

Possuli sanoi:
Juu, näin taitaa olla...Kukaan muu ei ole ainakaan "huudellut" olevansa samaisena maanantaina :)

:) Päätin tulla kaapista ulos ja huudella että kyllä minäkin olen 3.4. maanantaina tulessa siellä Tampereella. Saas nähdä miten muorin käy, minä kun en aivan tuore ole :lol2: Meikäläinen kun pääsi vasta vanhoillaan hakemaan, toi varsi kun ei ole yltänyt 164 cettiä pitemmälle. Pientä jännää jo pukkaa, kirjallisuutta on pitänyt lukea viikonloppuisin ja treenailla noita juoksua sekä uintia. Minut onkin sitten helppo tunnistaa, olen se joka läähätän kuollakseni juoksun jälkeen :hyper:

Sen vertis tekis mieleni tietää näiltä jotka jo sisään pääsivät alkuvuoden kokeista, että annettiinko useampia aiheita aineistokirjoitelmaan vai oliko vain yksi aihe?

Story sanoi:
:) Päätin tulla kaapista ulos ja huudella että kyllä minäkin olen 3.4. maanantaina tulessa siellä Tampereella. Saas nähdä miten muorin käy, minä kun en aivan tuore ole :lol2: Meikäläinen kun pääsi vasta vanhoillaan hakemaan, toi varsi kun ei ole yltänyt 164 cettiä pitemmälle. Pientä jännää jo pukkaa, kirjallisuutta on pitänyt lukea viikonloppuisin ja treenailla noita juoksua sekä uintia. Minut onkin sitten helppo tunnistaa, olen se joka läähätän kuollakseni juoksun jälkeen :hyper:

Mahtavaa, joku muukin Pakkiksen naikkonen haussa mukana :kippis1:
Ja juoksu ei todellakaan ole täälläkään se vahvin puoli...joten saat musta kaverin siihen kuoliaaksi läähättämiseen :)
Millaisia aikoja olet nyt harjotellessa juossut?
Niin ja saanko udella, missä ryhmässä olet? :)

Possuli sanoi:
Mahtavaa, joku muukin Pakkiksen naikkonen haussa mukana :kippis1:
Ja juoksu ei todellakaan ole täälläkään se vahvin puoli...joten saat musta kaverin siihen kuoliaaksi läähättämiseen :)
Millaisia aikoja olet nyt harjotellessa juossut?
Niin ja saanko udella, missä ryhmässä olet? :)

Juossut olen ulkona siihen 7.45 vaan salilla matolla menee kyllä 8 ja over.
Täällä pohjosen perukoilla vaan on huonot mahdollisuudet harjoitella ulkona, jäiset tiet, ja sisäradat sijaitsevat lähimmässä kaupungissa, satojen kilometrien päässä :eek: Vähän harmittaa että myös toi uiminen on tyyliin mennäkkö vai ei, tekniikka ei ole hallussa muuta kuin perinteinen rintauinti pää veden yläpuolella, sillä nyt toki pääsee siihen kolmeen minuuttiin vaan eipä paremmaksi :(
Vaan jos jotain positiivista niin ainakin kuulun A1 (tai toisin päin) ryhmään, voisiko se luvata jotain?? :lol2:

Entäs itse, ryhmä? :)

Story sanoi:
Juossut olen ulkona siihen 7.45 vaan salilla matolla menee kyllä 8 ja over.
Täällä pohjosen perukoilla vaan on huonot mahdollisuudet harjoitella ulkona, jäiset tiet, ja sisäradat sijaitsevat lähimmässä kaupungissa, satojen kilometrien päässä :eek: Vähän harmittaa että myös toi uiminen on tyyliin mennäkkö vai ei, tekniikka ei ole hallussa muuta kuin perinteinen rintauinti pää veden yläpuolella, sillä nyt toki pääsee siihen kolmeen minuuttiin vaan eipä paremmaksi :(
Vaan jos jotain positiivista niin ainakin kuulun A1 (tai toisin päin) ryhmään, voisiko se luvata jotain?? :lol2:

Entäs itse, ryhmä? :)

Mukavaa, me ollaan samassa ryhmässä :) :hyper:
Mä oon salilla (matolla) juostessa saanu jostain syystä parempia aikoja kuin hallissa (kerran juossut kyseisen matkan sisäradalla).. Itelle 7,15 tuntu aika tiukalta ajalta..ja puuskutus hurjaa. Ei oo minun kroppaa luotu juoksemaan :D Oon paljon parempi muissa aerobisissa lajeissa.
Ilmeisesti juoksemme ulkona 3. pvä..eli varmasti maaston vaihtelut tuo aikaan lisää :rolleyes:

Edit: Uinnista sen verran, että enpä osaa minäkään mitään muuta kuin perinteisen sammakkotyylin..huvittaa! Kyllä sillä aika reippaasti alle 3 minsan pääsen..ja sehän riittää, kun uinti muistaakseni arvioidaan yli vai alla aikarajan -tyyppisesti?! Vai kuvittelenko omiani..?

Possuli sanoi:
Mukavaa, me ollaan samassa ryhmässä :) :hyper:
Mä oon salilla (matolla) juostessa saanu jostain syystä parempia aikoja kuin hallissa (kerran juossut kyseisen matkan sisäradalla).. Itelle 7,15 tuntu aika tiukalta ajalta..ja puuskutus hurjaa. Ei oo minun kroppaa luotu juoksemaan :D Oon paljon parempi muissa aerobisissa lajeissa.
Ilmeisesti juoksemme ulkona 3. pvä..eli varmasti maaston vaihtelut tuo aikaan lisää :rolleyes:

Edit: Uinnista sen verran, että enpä osaa minäkään mitään muuta kuin perinteisen sammakkotyylin..huvittaa! Kyllä sillä aika reippaasti alle 3 minsan pääsen..ja sehän riittää, kun uinti muistaakseni arvioidaan yli vai alla aikarajan -tyyppisesti?! Vai kuvittelenko omiani..?

No kyllä sulla on homma juoksun osaltakin, niinkuin uinninkin, hallussa :rock:
Tulin juuri juoksemasta vaan kyllä täytyy todeta et liian kylmä oli, tie liukas ja luminen :eek: siis kaikki selitykset käy kun lähemmäs 8 meni :(
Eiköhän se uinti tosiaan niin ollut että joko tai aikaraja.

Kotiporukat väittää että mamma hermoilee jo ihan liikaa, no huomenna töihin joten heitän vaihteeksi stressaamisen pois :lol2:

Vaikuttaakohan jotenkin jos selässä on iso, vähemmistöideologiaa ja yhteiskunnan uskonnollisia arvoja vastaan oleva tatuointi? Siinä uintivaiheessa kun on tarvis olla ilman paitaa arvostelijoiden edessä, niin hieman huolettaa. Onko poliisikouluun pyrkijät edes joskus tatuoituja?

Pikku välikysymys kokeissa jo käyneille:

Millaisissa ryhmissä se juoksu juostaan? Juokseeko naiset ja miehet samassa ryhmässä?

Annetaanko siinä "ohjatusti" aikaa lämmitelyyn ennen juoksua, vai pitääkö lämmittely hoitaa valmiiksi ns. siirtymätaipaleella juoksupaikalle?

Tuskin vaikuttaa

kpsk sanoi:
Vaikuttaakohan jotenkin jos selässä on iso, vähemmistöideologiaa ja yhteiskunnan uskonnollisia arvoja vastaan oleva tatuointi? Siinä uintivaiheessa kun on tarvis olla ilman paitaa arvostelijoiden edessä, niin hieman huolettaa. Onko poliisikouluun pyrkijät edes joskus tatuoituja?

Voi se tietysti jonkinlaista (kielteistä) mielikuvaa luoda hakijasta, jos selässä on tuollainen tatuointi. Toisaalta uinnin valvoja on tuskin sama henkilö kuin se, joka myöhemmin haastattelussa arvioi kypsyyttäsi ja soveltuvuuttasi... Älä siis huoli liikaa.

Poliisikoululaisista isolla osalla on tatuointeja, tosin useimmiten piilossa normaalivaatteiden alla. Haastatteluvaiheeseen jos pääsee, kannattaa pukeutua niin, ettei varta vasten ryhdy tatuointejaan esittelemään.

vsti sanoi:
Voi se tietysti jonkinlaista (kielteistä) mielikuvaa luoda hakijasta, jos selässä on tuollainen tatuointi. Toisaalta uinnin valvoja on tuskin sama henkilö kuin se, joka myöhemmin haastattelussa arvioi kypsyyttäsi ja soveltuvuuttasi....

Näin minäkin arvelin. Toivottavasti se ei ole sama jeppe. Muistaako joku?

Kun ei kiinnostaisi olla minun tuurillani uskovaisen poliisin syynissä siinä hikoilupenkillä... :(

Voi pojat ja veljet.

Back
Ylös Bottom