Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Toi Poliisikoulu on kyllä vähän turhankin sisäsiittoinen paikka ja jonkun verran noita avo- ja avioliittoja tuntuu kaatuvan siellä tapahtuneiden sekoilujen takia. Osa löytää itselleen uuden kumppanin ja osa sekoilee vaan huvin vuoksi.

Jos tuollaista tosissaan kysyy, niin muuten pääsyn kanssa kyllä saattaa tulla ongelmia.

Joo, olen minäkin hakenut. Kaksi kertaa vieläpä.

En tiedä onko tätä kysytty, mutta minulle tehtiin testi, jossa testataan värinäkö (se Ichihoru?) se meni ihan päin persettä, niin onko tämä este kouluun pääsemiseksi. Tunnistan kyllä värit, eli en ole värisokea toisin kuin väitetään.

En tiedä onko tätä kysytty, mutta minulle tehtiin testi, jossa testataan värinäkö (se Ichihoru?) se meni ihan päin persettä, niin onko tämä este kouluun pääsemiseksi. Tunnistan kyllä värit, eli en ole värisokea toisin kuin väitetään.

No värisokeus on ainakin este kouluun pääsemiselle. Miten se testi meni sulla päin persettä, jos et ole värisokea?

Mun mielestä tämä on aika selkeä testi, jos erottaa värit toisistaan:
http://www.toledo-bend.com/colorblind/Ishihara.html

En tiedä mitä tuo "päin persettä" mielestäsi tarkoittaa mutta uskon että se on este kouluun pääsylle. Eikä se testi mene päin persettä jos ei ole jollain tasolla värisokea.

Tämän tiedon olisit voinut ihan itse todeta vaivautumalla poliisikoulun sivuille ja katsomalla pääsyvaatimukset. Aikaa kyseisen toimenpiteen suorittamiseen meni noin 8 sekuntia.

poliisikoulu.fi sanoi:
Väriaisti ei saa olla olennaisesti heikentynyt. Ishiharan värinäkötestissä saa olla enintään neljä virhettä

:lol2:

Ei kuurokaan tiedä olevansa kuuro, ennenkuin se hänelle jollain tapaa kerrotaan.

En tiedä mitä tuo "päin persettä" mielestäsi tarkoittaa mutta uskon että se on este kouluun pääsylle. Eikä se testi mene päin persettä jos ei ole jollain tasolla värisokea.

Tämän tiedon olisit voinut ihan itse todeta vaivautumalla poliisikoulun sivuille ja katsomalla pääsyvaatimukset. Aikaa kyseisen toimenpiteen suorittamiseen meni noin 8 sekuntia.

Katsoinkin pääsyvaatimukset, mutta kysyinkin että onko se noin tarkkaa.

Kai sitä sitten pitää luopua unelmista..:(

Katsoinkin pääsyvaatimukset, mutta kysyinkin että onko se noin tarkkaa.

Kai sitä sitten pitää luopua unelmista..:(

Se on tarkkaa. Näkö ja tuo värinäkö ovat lähes ainoita sellaisia asioita, missä tuolla valintaprosessissa ei ole sitä "harkinnan varaa". Näin joskus sanottiin.

No mulla tuttu pääsi sisään vanhoilla vaatimuksilla vaikka se on puolisokea. Tiedä sitten mitä siinä tapahtui... Vaatimukset on vaatimuksia.

No mulla tuttu pääsi sisään vanhoilla vaatimuksilla vaikka se on puolisokea. Tiedä sitten mitä siinä tapahtui... Vaatimukset on vaatimuksia.

Vanhoillakin vaatimuksilla ne rajat olivat ilman kakkuloita 0,2 ja kakkuloilla yhteisnäkö 1.0

Kyllähän nuo vaatimukset täyttää sen näöntarkkuuden osalta, jos erottaa auton kamelista.

Tässä vielä valintayksikön tiedote aiheeseen:
*
Onko näkövaatimus ehdoton?

Näkövaatimuksesta ei jousteta. Näkökyvyn tulee olla kummallakin silmällä vähintään 0.2 ilman silmälaseja tai piilolinssejä ja korjattuna kummallakin silmällä vähintään 1.0 (näkökykyarvo on eri asia kuin lasien vahvuusarvot, +/-). Näkökenttien tulee olla normaalit. Näkökyvyn korjausleikkauksesta on täytynyt kulua vähintään puoli vuotta hakujakson loppuun mennessä, ja näkökyvyn tulee tuolloin täyttää yllämainitut rajat. Hakijan väriaisti ei saa olla olennaisesti heikentynyt: Ishiharan värinäkötestissä saa tehdä enintään neljä virhettä.
*

Nuo ovat nykyiset vaatimukset, ei vanhat.

Sekä myös ne toiseksi vanhimmat. Siitä vanhemmista minulla ei ole mitään hajua, kun en ole silloin tajunnut/ollut kiinnostunut poliisikoulusta. Lähinnä taputtelin hiekkakakkuja. Edit. Kysyin tuossa vanhemmalta konkarilta, se wanha vaatimus oli kuulemma 0.8/0.4, joten muutosta on tapahtunut, mutta vähän molempiin suuntiin..

Joillekin se tuo nykyvaatimuskin on tiukka, ja hyvä vaan. Ei sinne sokeita tarvita sinne kentälle etsimään auton rekisterinumeroa, jonka näkee sitten metrin päästä.

Tuli luettua koko thread läpi ja erittäin mielenkiintoista asiaa tuli esille. Erityinen kiitos nimimerkki Anonymitylle, joka on jaksanut vastata asiallisesti ja selkeästi threadin alusta asti.
Vaikka poliisin virkaan töitä on tällä hetkellä niukasti löytyy itseltäni kiinnostusta poliisikoulua kohtaan erittäin paljon. Tällä hetkellä olen armeijassa, mutta kotiuduttuani 6.7 olisi tarkoitus käydä täyttämässä hakemus oman kihlakunnan poliisilaitoksella.
Onko kuitenkaan viisasta hakea vielä tämän ikäisenä, kun elämänkokemusta ei nuoren iän takia toisiin hakijoihin verrattuna ole niin paljon, vai onko sillä lopulta suurta merkitystä? Hakukertojahan on kuitenkin vain kolme. Vakituisessa työsuhteessa olen ollut nyt 3 vuotta, tosin lähes vuoden siitä ajasta intissä, mutta johonkin kouluun ajattelin hakea ja tällähetkellä vain poliisikoulu kiinnostaa paljon.
Kuntokokeessa uskoisin pärjääväni suht hyvin, ainakin juoksu ja käsinkohonta ym. pitäisi hoitua helposti täysin pistein. Vähän epäselväksi on edelleen jäänyt ketteryysosuus, etenkin penkkihyppely, seinämänylitys ja lentokuperkeikka. (tajuan kyllä kaikki, mutta rautalangasta pitäisi vääntää täydellinen hyväksytty suoritus) Tosin mm. penkissä en solttutyylillä saa kuin max 10 toistoa :nolo: ja uimatekniikkaa pitää hioa ennen testejä jos haluaa hyvät pisteet. Eli treenattavaa noissa riittää.
Kuitenkin moneen kertaan täälläkin todettu, että tutkintokielen koehan tossa se tärkein on, mutta lukumotivaatiota siihen löytyy ja osa poliisilain pykälistäkin on jo AUK:sta tuttuja.

Tuli taas kirjoitettua omaa turhaa pohdintaa, mutta kysymys kuuluu onko viisasta laittaa hakemus sisään jo loppukesästä ja voisiko joku selittää yksityiskohtaisesti nuo em. ketteryysosuuden "temppujen" oikeat suoritustavat"? :rolleyes:

Hakukertojahan on kuitenkin vain kolme.

Kokeeseen voidaan kutsua kolme kertaa, hakukertoja lienee rajattomasti.

Poliisikoulu.fi:
"Hakija voi osallistua valintakokeeseen enintään kolme kertaa. Jos hakija on oleellisesti parantanut mahdollisuuksiaan, voidaan hänet hyväksyä kokeeseen neljännen kerran. Hakija voidaan uudestaan hyväksyä aikaisintaan sellaiseen valintakokeeseen, joka järjestetään vuoden kuluttua edellisestä valintakokeesta."

Back
Ylös Bottom