Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Poliisilla kuitenkin tommonen pitkä vuoro voi sisältää yllättävänkin paljon kaikenlaista paskaa juoppojen kans painimisesta oksennusten siivoamiseen maijan perältä.

Onko tämä asiantuntijalausunto? Muistutuksena monille sellainen yllättävä asia, että poliisina voi työskennellä myös muualla kuin järjestyspoliisissa. Eipä tarvi siivota kenenkään oksennusta eikä painia juoppojen kanssa... ja saa nukkua yönsä omassa sängyssä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko tämä asiantuntijalausunto? Muistutuksena monille sellainen yllättävä asia, että poliisina voi työskennellä myös muualla kuin järjestyspoliisissa. Eipä tarvi siivota kenenkään oksennusta eikä painia juoppojen kanssa... ja saa nukkua yönsä omassa sängyssä.
Ei ollut asiantuntijalausunto. Mutta eikö suurin osa kuitenkin päädy aluksi kentälle rivipoliisiksi?

Ei ollut asiantuntijalausunto. Mutta eikö suurin osa kuitenkin päädy aluksi kentälle rivipoliisiksi?

Ei päädy. Ei mulla tilastoja ole, mutta kyllä useimmilla laitoksilla vastikään valmistunut konstu päätyy perustutkintaan ensin ja siitä joskus muihin hommiin (jos haluaa). Tosin edellisellä kommentilla en itse viitannut vastavalmistuneisiin vaan ihan kaikkiin poliiseihin: niitä hommia on tällä alalla paljon muitakin kuin juoppotaksina toimimista.

24 paikkaa on tässä viimeisessä haussa tarjolla, tämä on varmistettu valintayksiköstä, eli on varma tieto.
Treenailut sujuu hyvin, ainoa jossa täytyy parantaa on penkki. 35 kg vasta nousee, mutta eiköhän tässä päälle kuukauden aikana ehdi sen verran voimaa saada, että nousee se 37,5 kg :) Seinämä menee helposti, sattuu tuossa lähipäiväkodin pihassa olemaan sopiva seinä, on vähän korkeampi mutta sehän ei haittaa. Koemateriaalia luettu ahkerasti, vähän on aika sen suhteen tiukilla, pienten lasten äitinä ei ihan helposti syvennytä mihinkään tekstiin :D Salitreeni on siksi helpompaa, siellä ei ole lapset häiritsemässä.

Mites muiden treenit?

Haittaako R-vika poliisiksi pääsemisessä? Kiinnitetäänkö siihen huomiota haastattelussa? Olen täysin sinut asian kanssa, eikä mahdolliset vittuilut asiakkailta haittaa, mutta hankaloittaako se kouluun pääsyä? Tiedättekö ketään poliisia jolla on R-vika?

Haittaako R-vika poliisiksi pääsemisessä? Kiinnitetäänkö siihen huomiota haastattelussa? Olen täysin sinut asian kanssa, eikä mahdolliset vittuilut asiakkailta haittaa, mutta hankaloittaako se kouluun pääsyä? Tiedättekö ketään poliisia jolla on R-vika?
Koululla on eräs nimeltä mainitsematon poliisitaustainen opettaja, jolla suhisee ässä melko lailla. Entinen päällystötason esimieheni omaa myös lievän ärrävian, jota ei sinällään huomaa muuten kuin tarkkaan kuuntelemalla. Ei ole este kouluun pääsemiselle, jos puheesta saa noin muutoin selvää.

Koululla on eräs nimeltä mainitsematon poliisitaustainen opettaja, jolla suhisee ässä melko lailla. Entinen päällystötason esimieheni omaa myös lievän ärrävian, jota ei sinällään huomaa muuten kuin tarkkaan kuuntelemalla. Ei ole este kouluun pääsemiselle, jos puheesta saa noin muutoin selvää.

Puheeni on selkeää ja puhun kuuluvalla äänellä, mutta ärrä särisee. Ajattelin vaan, että onko tuosta haittaa, mutta hyvä ettei täydellinen tarvitse olla :)

Hyvää äitienpäivää pakkislaisille! Itse hain toiseksi viimeisessä haussa ja tulokset tulivat muutamia viikkoja sitten. Yllätyksenä huomasin, että pääsykokeeni tiivistelmä osuus oli hylätty. Soitin tälläviikolla valintakoeyksikköön ja selvitin asiaa. Antoivat tulokseni pisteytysasteikkoon jota aloin tulkita. Olin saanut kolmesta osa-alueesa 1/3pistettä (=hylsy). Kiinnostavinta tässä on se, että tulokseni viittasivat "vakavaan" ohilyöntiin lähtötekstin tiedoista. Nyt ihmettelen että mitä helvettiä mä olen sinne mukamas kirjoittanut. Hain ensimmäistä kertaa viime syksynä ihan untuvikkona ja sain tiivistelmästä 2/4pistettä. Nyt todella ihmettelen tätä hylsyä. Onko teidän mielestänne "järkeä" hakea oikaisua tai ottaa uudelleen yhteyttä kouluun? Onko muilla kokemuksia?

Ei kannata. Todennäköisesti olet vain kirjoittanut aiheen ohi jollain lailla. Omaa tekstiään on vaikea arvioidä tässä suhteessa, ja kun on jo kulunut aikaa jonkun verran, niin on vaikea muistaa tarkalleen mitä sinne paperille on lätissyt. Valittamalla vain tuhlaat omaa ja muitten aikaa. Mitään muutosta arvosteluun et tule saamaan.

^ Hymm, nyt mä en valitettavasti ihan ymmärtänyt sun kysymystä (järki ei kulje tänään muutenkaan ihan täysillä :D ).

Oma kommenttini muistaakseni viittasi lähinnä siihen, kun joku luuli, että vastavalmistunut pääsee/joutuu ekaksi kenttähommiin. Yritin siis siihen vastata, että (mielestäni, kuulemani perusteella) varsinkin isommilla laitoksilla mennään ensin perustutkintaan, josta voi hyvällä tuurilla päästä kentälle (jos siis haluaa sinne).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom