Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Milläs koulutuspohjalla porukka on täällä päässy poliisiks? Lukio vai amis käyty? Missä tuli vietettyä armeijassa?

Joo siis tiedän tämän. Kysymyksellä tarkoitinkin, että onko heti vaikka lukion jälkeen yritetty päästä sisään?

edit: ...tuo "intti-ei-pakollinen"- homma on kyllä aika paska IMO

Niin no toi intti on kaks piippuinen juttu. Joku voi olla intissä 6kk vitullisessa rääkissä,kun taas toinen 12kk heikkilässä istumassa sotkussa tai turkuhallilla katselemassa tepsin pelejä. Mun mielestä vaatimus pitäis olla "intti käyty ja A ryhmä". Eikä käydyn ajan mukaan....Moni ei edes varmaan 18-19 vuotiaana edes tiedä hakevansa poliisiksi joskus. Ja asiaa ei helpota jos muija odottaa kotona,kun itse on munat turpeessa. :piis:

Kaksipiippuinen juttu. Joku istuu soden pullakuskina intin ja toinen on sen ajan vaikka tekemässä asiakaspalvelutöitä. Kumpi on saanut enemmän arvokasta kokemusta elämästä, josta on hyötyä tulevaisuudessa poliisin työssä? :)

Haastattelussakin käyty. Jäi kyllä vähän paskamaku siitä.
Sit vaan ootellaan pari viikkoa kutsua lääkärintarkastukseen.

Aapina, millasta opiskelu on ollu poliisikoulussa?

Mun haaveet poliisikoulusta heräs jälleen..:nolo:

Oli viime yönä töissä vähän tylsää ja poliisikoulun sivuja tutkein. Siellä kun ei ole pakollista asua koulun asuntolassa, niin hoksasin, että mun olis jopa mahdollista opiskella siellä.

En vaan tiedä onko pääsyvaatimukset liian kovat mulle. :D
Jos yrittäis ensin käydä armeijan, riippuu vaan miten sen sais järjestettyä.. TAi eihän se armeija niin pakollinen ole, mutta olishan se kokemus kuitenkin..

Työkokemuksesta: poliisikoulun sivuilla sanottiin, että työkokemukseen lasketaan myös semmoinen työ, josta ei ole ollut mahdollista saada työtodistusta, kuten yrittäjyys ja kotiäitiys.
Eli riittäiskö se työkokemuksesta, jos on ollut 3 vuotta kotiäitinä?:lol2:

Sinuna en lähtisi armeijaan pelkästään poliiskoulun takia. Kuinkahan moni nainen tulee ajatelleeksi, että reserviin siirryttyä joutuu oikeasti lähtemään sotaan mikäli sellainen tilanne tulee. Harkitse siis tarkkaan, jos sinulla on lapsiakin.

Paitsi että jos oot poliisi/poliisikoulussa, ni sut on vapautettu kertausharjotuksista ja sotaan lähtemisestä..

Paitsi että jos oot poliisi/poliisikoulussa, ni sut on vapautettu kertausharjotuksista ja sotaan lähtemisestä..

Joo, mutta eipä vapaudu muista velvollisuuksista yhteiskuntaa kohtaan. Jos punaista nappia painetaan, niin takuuvarmasti kaikki poliisit ovat töissä ja osa sijoitettuna sotilaspoliisijoukkueisiin. Että se siitä sotaan lähtemisestä.

Joo, mutta eipä vapaudu muista velvollisuuksista yhteiskuntaa kohtaan. Jos punaista nappia painetaan, niin takuuvarmasti kaikki poliisit ovat töissä ja osa sijoitettuna sotilaspoliisijoukkueisiin. Että se siitä sotaan lähtemisestä.

No sehän nyt on ihan selvä.

Sinuna en lähtisi armeijaan pelkästään poliiskoulun takia. Kuinkahan moni nainen tulee ajatelleeksi, että reserviin siirryttyä joutuu oikeasti lähtemään sotaan mikäli sellainen tilanne tulee. Harkitse siis tarkkaan, jos sinulla on lapsiakin.
Vastauksen informaatioarvo nolla, pahoittelen. Jos sotatila julistetaan joutuvat "sivarit" yhtälailla sinne "sotaan" kuin aseellisen palveluksen rauhan aikana suorittaneet. Suomen lain mukaan kansalaisella on oikeus kieltäytyä aseista vain ja ainoastaan rauhan aikana. Joten toivotaan kaikki, niin sivarit kuin rambotkin, että sitä isoa punaista nappia ei paineta. Notta tämä sotatilaspekulaation voi unohtaa kun puntaroi kumman vaihtoehdon valitsee.

Toki sen tiedän, että sotaan on lähdettävä, jos tilanne tulee. Oli lapsia tai ei, tia oli mitä tahansa tai ei...
Mua kiinnostais myös rauhanturvajoukot, mutta se ei sitten valitettavasti onnistukaan lasten takia.. :(

Enkä minä sitä armeijaa pelkästään poliiskoulun takia.. Mulla oli jo lukiossa suunnitelmissa että yritän armeijaan kun saan opinnot päätökseen, mutta kävipä kerran niin, että olin yo-juhilssa maha pystyssä, niin eipä sitä siinä tilassa sitten.. :lol2:

Löytyykö kohtalotovereita jotka odottavat epätoivoisesti, että 14.7 kolahtaisi postiluukku tuoden terveystarkastuskutsun? Haastattelun jälkeen tuli fiilis, että siihen ja tuohon olis pitäny vastata ihan eri tavalla. Sattui vielä haastatteluun se pääjehu kirjuriksi. Heitti aika kiperiä kysymyksiä vällin. Tää on kyllä aika piinaa odottaa tietoa, vaikka 99% varma olenkin etten kouluun pääse.

Löytyykö kohtalotovereita jotka odottavat epätoivoisesti, että 14.7 kolahtaisi postiluukku tuoden terveystarkastuskutsun? Haastattelun jälkeen tuli fiilis, että siihen ja tuohon olis pitäny vastata ihan eri tavalla. Sattui vielä haastatteluun se pääjehu kirjuriksi. Heitti aika kiperiä kysymyksiä vällin. Tää on kyllä aika piinaa odottaa tietoa, vaikka 99% varma olenkin etten kouluun pääse.

Tsemppiä vain, kyllä se siitä. :thumbs:

Itselläkin oli kakkosvaiheen (jos totta puhutaan niin jokaisen vaiheen) jälkeen sellainen fiilis, että tähän jäätiin, kiitos osallistumisesta, mutta pääsin silti sisälle. Tuo odottaminen on ihan hirveätä, mutta kyllä se lappu sieltä tulee.. :)

Jaaha, ensimmäistä kertaa kirjoitan tänne. Yrtitän vähän vinkkejä löytää pääsykokeisiin, kun I-vaiheeseen kutsu tuli(27.9.). Useampi on puhunut laatikkotesteistä, mitähän se mahtaa tarkoittaa? Vähän itseä hermostuttaa kun elopainoa on 100-kiloa ja juoksu ei tahdo kulkea(vielä!), aika on noin 7.30 luokkaa. Penkistä tosin reilusti päälle 20 ja leukoja vähintään 10. Lisäksi ei tahdo tuo lukumateriaali jäädä päähän sitten lyömälläkään.

Jaaha, ensimmäistä kertaa kirjoitan tänne. Yrtitän vähän vinkkejä löytää pääsykokeisiin, kun I-vaiheeseen kutsu tuli(27.9.). Useampi on puhunut laatikkotesteistä, mitähän se mahtaa tarkoittaa? Vähän itseä hermostuttaa kun elopainoa on 100-kiloa ja juoksu ei tahdo kulkea(vielä!), aika on noin 7.30 luokkaa. Penkistä tosin reilusti päälle 20 ja leukoja vähintään 10. Lisäksi ei tahdo tuo lukumateriaali jäädä päähän sitten lyömälläkään.

Ite sain siirron rasitusvamman takia elokuulta tuohon 27.9.
Itelläki rapiat 100kg painoa ja tuottaa kyllä tuskaa varmasti tuon kestävyyden kanssa. Pitää löytää hyvä kirittäjä niin pitäis kyl mennä.

Se laatikonkasaus on sellainen tehtävä, jossa laatikko ns. "levällään" ja kun se kootaan, täytyy pähkäillä, mikä reuna ottaa mihinkäkin reunaan kiinni. Ne laatikon muodot sitten vaikeutuvat mitä pitemmälle mennään.

Juoksu kannattaa juosta jonkun kirittäjän kanssa ja kuunnella kun niitä väliaikoja huudellaan ja säädellä omaa vauhtiaan sen mukaan, eipä siihen muunlaista vinkkiä oikein ole. Kunhan ei lähde liian kovaa alussa niin hyvin siinä pärjää, 1500 metriä on kuitenkin aika lyhyt matka.

Back
Ylös Bottom