Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ei tarvi olla edes spesiaalihomma että saa temmeltää ulkona. Tosin päätoimista se temmellys ei ole, säännöllistä kylläkin. Päätoimena on sitten ne hallinnolliset asiat ja papereiden pyörittely.
Mitäs hommia ne sitten on? Meidän laitoksella ei tietääkseni yksikään päällystön edustaja temmellä ulkona.

Aihe on vakava. Saatat sinäkin tuntea enemmän tuskaa kuin poliisikoulun pääsykokeissa jos jäät palavaan poliisilaitokseen loukkuun kun palomiehen kunto ei riittäisikään hakemaan sinua pois sieltä. Miksi pilailet vakavalla aiheella?
Työpaikkahuumoria, mitä monesti viljellään sairaankuljettajien ja palomiesten välillä.
Kyllähän se totta on, että jos se savusukellus joskus kohdalle sattuu, pitää fyysisen kunnon olla hyvä.

Ei varmasti harmita yhtä paljon kun meikäläistä jolla jäi 1 pisteen päähän. Helkkarin tiivistelmästä vain 1 piste mutta kirjoitelmasta 4. Saakohan tuosta puhelinnumerosta torstaina ihan yksityiskohtaista infoa mistä jäi kiinni..? :wall:

No kyllähän se nyt harmittaa aika helvetisti, mutta eipä auta muu kuin yrittää uudestaan.Vituttaa vaan tämä odottaminen syksyyn että pääsee yrittämään uudestaan :(
Mä ainakin aion soittaa huomenna ja kysellä paremmin vielä noista tuloksista.

Minkä takia naisilla ja miehillä ei ole samat vaatimukset kuntotestissä? Eikös miehet ja naiset joudu kuitenkin tekemään samoja hommia kentillä? Joutuuko mies tekemään kentällä raskaat hommat naisten puolesta? Voiko jonkun rinsessan haave koulusta kaatua muuten?

Työ ei ole läheskään yhtä fyysistä kuin palomiesten hommat. Pääasiassa retkottavien juoppojen kantamista, joskus tietysti joutuu valitettavasti paineihinkin, mutta sitä varten on se partiokaveri mukana. Ei ole tarkoitus tasaväkisiä matseja asiakkaiden kanssa ottaa. Kylmiltään painiessa vaan rikkoo aina paikkansa, oli sitä iso mies tai pienempi nainen.

Ja kun käytännössä mietit kuntotestejä suhteutettuna käytännön työhön: ei sillä ole mitään väliä nouseeko penasta 100kg vai 50kg. Sekä naiset että miehet joutuvat kantamaan nukkea, joka on ainut käytäntöä lähellä oleva testi. Enemmänkin nuo testit mittaavat sitä, onko sulla motivaatiota tähän hommaan ollenkaan. Melkein kuka tahansa nuori normaalikuntoinen pääsee kuntotestit läpi. Äidinkielestä en niinkään sanoisi.

Naisten ja miesten fysiikka vaan on erilainen ja on mielestäni erittäin hieno asia, että testit on suhteutettu sen mukaan.

No kyllähän se nyt harmittaa aika helvetisti, mutta eipä auta muu kuin yrittää uudestaan.Vituttaa vaan tämä odottaminen syksyyn että pääsee yrittämään uudestaan :(
Mä ainakin aion soittaa huomenna ja kysellä paremmin vielä noista tuloksista.

Tieto lisää tuskaa, sanovat. Ei olis pitäny soittaa. Jossittelu on turhaa, mutta sen puuttuvan 1 pisteen olisi saanut tekemällä yhden (1!) leuan/ vatsan lisää. Kuntotestin rajat olivat tällä kertaa: 50 pist -> 5, 46 pist -> 4...ja itellä oli 45 pistettä jolla heltis vain 3:n.

Joutuu siis syksyllä hakemaan uudelleen ja sillon otan kuntotestistä 5:n. prkl. :puntti:

Hywää wappua waan, meikä lähtee lenkille. :rock:

Vielä olisi muutama kysymys hihassa.

Onko haastattelun sisältö jotenkin salassapidettävää informaatiota, kun kukaan ei ole tuntunut täällä ainakaan viimeiseen 50-sivuun siitä höpisevän? Jos ei ole, niin minkälaisia kysymyksiä siellä tuppaavat esittämään?

Sitten ehkä hieman offtopic, mutta hakemiseen liittyvä kuitenkin: Mitä tuo "näkökyky" käytännössä tarkoittaa? Itsellä on molemmat silmät -1.75 tällä hetkellä, mutta voiko tuosta suoraan päätellä näkökykyä? (Siis sitä arvoa, mikä pitää ilman laseja olla 0.1.) Korjausleikkaukseen olen jo varautunut, mutta tietysti olisi mukavampi, jos ei vähiä varoja tarvitsisi ainakaan vielä sinne kiikuttaa.

Onko haastattelun sisältö jotenkin salassapidettävää informaatiota, kun kukaan ei ole tuntunut täällä ainakaan viimeiseen 50-sivuun siitä höpisevän? Jos ei ole, niin minkälaisia kysymyksiä siellä tuppaavat esittämään?
Itseltäni kysyttiin mm. tykkäänkö neekereistä (kyllä, sanaa naapuri käytettiin), mitä tekisin jos miespuolinen partiokaveri laittaisi käden reidelleni ja alkaisi ehdottelemaan ja vielä mitkä ovat huonot puoleni ja missä en ole hyvä (muuten yllättävän vaikea kysymys vastata niin, että on rehellinen muttei kuitenkaan pilaa saumojaan. Monet kuitenkin kehuu itseään tuossakin tilanteessa, esim. "en ole kauhean hyvä laiskottelemaan ja olemaan paikallani tjms = huonot pisteet). Haastattelijoilla on sinun lähettämäsi hakupaperinivaskat edessään, ja ilmeisesti yo-papereiden perusteella toinen heitti väliin yhtäkkiä joitain kysymyksiä saksaksi ja ruotsiksi, ilmeisesti tarkoitus katsoa jäädynkö vai mitä tapahtuu.

Itselläni ainakin oli todella leppoisa tunnelma haastattelussa ja pisteetkin 5/5 ;) Olen kuitenkin ymmärtänyt että haastattelutilanne voi olla kaikkea muutakin kuin leppoisa, ja kysymykset heittelevät ihan laidasta laitaan. Eipä siihen haastatteluun kauheasti voi varautua. On oma itsensä, sillä haastattelun tarkoitushan on kartoittaa haastateltavan sopivuutta alalle. Jos omana itsenään olo tarkoittaa että tulee hylsy, niin ehkä siitä voi vetää jotain johtopäätöksiä =)

Proteiinihormooneista kyseli, vaikka tällä mahalla olis luullut kyselevän enempi kolesterooliarvoista. Huonoja vitsejä laukoivat, naurahtelin etteivät pidä huumorintajuttomana. Tekevät varmaan osan kysymyksistä psykologisten pohjalta ja riippuu paljon haastateltavasta miten homma etenee. Yrittää vaan olla rehellinen ja suhtkoht oma itsensä, niin hyvää tulee. Pienet jäätymiset tai ajatusten solmuun menot ei haittaa. Ei kannata vängätä ja selitellä, jos saavat puhumaan pussiin, mutta ei tietenkään liikaa myötäillä.

Kannattaa hieman käyttää aikaa miettimiseen siihen kuka on, millainen on, mielipiteitä eri asioihin, omasta etiikasta ja moraalista, mistä on tullut ja mitä matkan varrella tehnyt ja miksi on tässä nyt ja missä tulevaisuudessa....ja kaikkea muuta mahdollista.

Mulla haastattelu kesti aikanaan jonkun 45 minuuttia ja sen aikana toinen tuijottaa hiljaa ja tekee muistiinpanoja ja toinen yrittää provosoida. En ymmärrä minkä takia haastattelu oli semmonen, koska en yleensäkään provosoidu mitenkään helposti, niin en voinut käsittää minkä takia ne yritti saada mut hermostumaan. Välillä oli vähän neutraalimpia kysymyksiä ja sitten haastattelija heitti yhtäkkiä väliin, että "ooksä mielestäs kova jätkä?" Siis wtf. Olen muuten nainen.

Sitten sanoivat jotain, että taidan olla takinkääntäjä, koska olin aikaisemmin tehnyt muita hommia ja nyt olin vaihtamassa ammattia. Toki väliin mahtui myös ihan asiallisia kysymyksiä, kuten olisinko työn vuoksi valmis lähtemään kotipaikkakunnaltani muualle. En edes muista kaikkea, mitä haastattelussa kysyttiin, mutta kaiken kaikkiaan siitä jäi todella huono maku ja haastattelija yritti monesti laittaa sanoja suuhuni.

Yksi luokkakaverini oli samalla parilla haastateltavana ja sanoi, että hänen haastattelunsa oli ollut jotakuinkin samanlainen. Muiden kanssa mitä olen jutellut, niin heidän haastattelunsa ovat olleet aivan erilaisia ja suurimmalle osalle oli jäänyt hyvä fiilis siitä. Olin tietysti valmistautunut haastatteluun ja miettinyt alustavasti vastauksia kysymyksiin, mitä he saattavat kysyä. Kyseessä oli kuitenkin kaikkea muuta kuin tavallinen työhaastattelu, joten en kyllä ollut osannut varautua sellaiseen höykytykseen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Se on selvä että he yrittivät vain nähdä miten reagoit tuollaiseen höykytykseen, ja jäädytkö noiden nopeiden kysymysten jälkeen. Olisi kyllä mielenkiintoista tietää, millä perusteella valikoidaan nuo höykytettävät, kun toisille haastattelu on melko leppoisa. Siellä hakupapereissa on pakko olla jotain semmoista jonka perusteella tuo jako tehdään.

Edit. Ragnarök tuossa mainitsikin nuo psykologiset. Varmaan siihen liittyy jotenkin tuo kysymysten "tiukkuus".

Varmasti asiaan vaikuttaa myös se, kuka haastattelee. Heitäkin on erilaisia. Eivät he kuitenkaan ammatikseen haastattele, vaan ovat ihan tavallisia komisarioksi opiskelevia poliiseja. Uskoisin, että myös haastateltavan oma käytös voi vaikuttaa siihen, millä tavoin kysmyksiä esitetään (vaikka itse "tärkeät" kysymykset ovat kaikille samat). Lisäksi haastateltavat saattavat tulkita ja kokea kysymykset eri tavoin riippuen henkilöstä.

Oma haastatteluni oli aikoinaan ihan leppoisa, vaikkakin he heittivät sinne väliin yhtäkkisesti sellaisia "kiperiä" kysymyksiä. Kun he olivat saaneet haastetteluilmapiirin rennoksi ja minulta kivan vastauksen, saattoivat he yhtäkkiä yrittää ajaa minut seuraavalla kysymyksellä nurkkaan ja saada minulta pasmat sekaisin. Ensin saatettiin kysyä esimerkiksi, mitä mieltä olen uskonnonvapaudesta ja kun vastasin, että asia on ihan ok, niin sitten kysyttiin perään, että kun sun mielestä uskonnonvapaus on ihan ok, niin ilmeisesti sitten noi ympärileikkauksetkin ovat. Tässä tilanteessa joutui sitten sanomaan, että en kuitenkaan hyväksy kenenkään pahoinpitelemistä uskonnon varjolla. Unohdin käsitellä miesten ympärileikkauksia, mutta naisten ympärileikkaukset huomioin.

Tämä ei kuitenkaan vaikuttanut sen kummemmin mihinkään ja pääsin sisään. Itse asiassa se poliisi, joka oli pelkästään hiljaa ja teki muistiinpanoja, näytti minulle ilmeellään haastattelun jälkeen ruokalassa, että kaikki oli mennyt ok. Arvasin siis tuossa vaiheessa, että tulen todennäköisesti pääsemään kouluun sisään.

Edit. Ragnarök tuossa mainitsikin nuo psykologiset. Varmaan siihen liittyy jotenkin tuo kysymysten "tiukkuus".

Muistelen, että eräs noita haastatteluja tehnyt sanoi, että rippuu juurikin noista psykologisista osittain ne kysymykset. Muistini on ehkä huono, koska vaimoni sanoo minua dementikoksi :wtf:

Tulipas nyt vielä sellainen kysymys liittyen tuohon poliisin olemukseen ja kokoon (ts. millainen poliisin pitäisi olla) teille palstan poliiseille, erityisesti järjestyspoliiseille. Eli oletteko tavanneet kentällä järjestyspuolella selkeästi lyhyempiä miehiä? Sanotaan vaikka alle 170cm. Ja siis vanhempana konstuna. Kouluunhan ei pituusrajoja ole, mutta palkkaako laitokset? Varmaan tutkinnassa, liikkuvassa yms. hommissa tolla koolla ei tietysti ole merkitystä, mutta onko tuolla kentällä lyhyitä poliiseja?

Ei ollut siis tarkoitus nostattaa uutta vääntöä aiheesta minkälainen poliisin pitäisi olla, vaan että mitä siellä kentällä oikein liikkuu.

Kyllä mä olen Turussa nähnyt mm. jalkapartiossa lyhyenpuoleisia jannuja. Viimeeksi perjantain ja lauantain välisenä yönä käveli jonkin verran pareittain tai neljän hengen ryhmissä. On siellä itse asiassa monenkirjavaa porukkaa seassa. Tuossa talven kovinpien pakkasten aikaan oli pari melko ikääntynyttäkin herraa kävelemässä karvalakit päässä.

Osa tietenkin saattoi olla joko työ- tai kenttäharjoittelun alaisena.

Jep, itsekin olen nähnyt nuorempina konstuina Helsingissä pari tapausta, mutta yhtään VK:ta tai ylikonstua ei ole vielä tullut vastaan. Onko niitä? Vai päätyykö noi kaikki "lyhyet" jannut automaattisesti sen koon takia muualle kuin järjestyspuolelle?

Turussa on tosiaan ollut pari melko lyhyttä jantteria työharjoittelussa tämän vuoden puolella. Yhtään todella lyhyttä miespuolista vk:ta en ole vielä tavannut.

Ylihuomenna konstaapelin haastattelu;) On kyllä ihanaa päästä yksi askel eteenpäin poliisiksi tulossa. Hiukan kyllä myös jännittää, vaikka konstaapelin haastatteluhan on ilmeisesti rento ja mukava:)

Enää kuukausi tätä duuni-yliopisto-koira-urheilurumbaa ja pääsee vihdoin keskittymään vain koiraan ja pääsykokeisiin pänttäämiseen + treenaamiseen. Kesä- ja heinäkuu siis pyhitetty polamkille!! Mitä mieltä olette, riittääkö 3 kertaa viikossa salitreeni + 2 x viikossa juoksu + 1 x viikossa uinti + joka päivä koiran kanssa 1h-1,5h lenkki? Mietin todella sitä, että kehittyykö lihakset, jos yhtä lihasryhmää treenaa vain kerran viikossa. (minulla on jokaiselle kolmelle salipäivälle tietty lihasryhmä). Tuollaisen ohjelman minulle personaltrainer teki, mutta pohdin, että pitäisikö lisätä vielä yksi salikerta, jossa esim. tekisi juuri testissä vaadittavia liikkeitä (penkki, ylätalja, alaselkää/reisiä nukenkantoa varten, leuanvetoja+ojentajia seinämänylitykseen)?

Ja tosiaan, pk-seudun polamkiin hakevat tytöt - täältä saisi juoksu/seinämänylitys/uintiseuraa:) olisi kiva yhdessä treenailla ja tsemppailla!

Se on komisario joka haastattelee, notta älä nyt mene itseäsi kiusalliseen asemaan heti laittamaan :)

Ah tää on muuten niin noloa, että toivoisin, että saisin poistettua ton edellisen viestin:D ihana ajatusvirhe. Noh, onneks on sentään taitoa nauraa itselle:D Rikosylikomisarion haastatteluun vielä kaiken lisäksi menossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom