Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kyllä tästä keskustelusta aika hyvin tietoa löytyy. Mulla vaan on mietteissä se, kun kolme päihtymyspidätystä alaikäisenä 17-vuotiaana ollut, jalkaraudoista käsirautoihin ja muutenkin sitten sovittelun kautta kaksi vahingontekoa ollut. Näistä on siis aikaa jo, ei mitään sen jälkeen tapahtunut. Nyt 23 kesäisenä ajattelin ensi hakuun osallistua (ehdin silloin sitten täyttää 24v).. että mulla erittäin surkeat mahikset päästä edes haastattelusta koulun testeihin asti. Mut tahtoa kuntoa riittää niin paljon. Ja varmaan myös ihan järkeäkin löytyisi haastettelukyssäreihi. Onko kukaan teidän tutuista (tai kenties itsellänne) ollut ns pidempääkin listaa poliisi/rikosrekisterissä? Mitkä työt muuten edesauttaa kouluun pääsyä? Ei välttämättä mikään siwan kassalla istuminen? Mutta joo, näillä mennään. :)

No hankala sanoa mahdollisuuksista, hakemallahan se selviää. Muuten tuosta rekisteristä, niin kyllä nuo on kuitenkin jo semmoisia juttuja mitä itse pitäisin karsivina, jos olisin päättämässä. Joku pieni ylinopeus on asia erikseen, ja ajavalle sattuu, mutta vahingonteot ja vastustamiset on pikkaisen eri asioita. Niitä ei voi tehdä epähuomiossa, ja kertoo jotain sen hetkisestä arvomaailmasta. Toki ihminen muuttuu, mutta jos hyviä hakijoita on tarpeeksi, niin aika hyvin saat todistella että olet muuttunut, eikä siltikään välttämättä auta. Ja kuitenkin noista on "vain" kuusi vuotta, eikä harppaus 17-23v ole vielä välttämättä NIIN paljon että ihminen täysin radikaalisti muuttuu.

Ei välttämättä mikään siwan kassalla istuminen? Mutta joo, näillä mennään. :)

Tähän sopii Suomi-elokuvasta tuttu lausahdus: "mitäs vikaa Siwan kassoissa on?"

Samalla tavalla sinä sitä ihmisten kanssa temuamista opit Siwan kassalla kuin Rambona Afrikassa. Ei tämä nyt sen kummempaa ihmisten kanssa juttelua ole, kuin moni muukaan työ. Työkokemus siinä lasketaan ajassa ja siinä se hyvin pitkälti. Poliiseja on niin eri ammateista..

Kyllä tästä keskustelusta aika hyvin tietoa löytyy. Mulla vaan on mietteissä se, kun kolme päihtymyspidätystä alaikäisenä 17-vuotiaana ollut, jalkaraudoista käsirautoihin ja muutenkin sitten sovittelun kautta kaksi vahingontekoa ollut. Näistä on siis aikaa jo, ei mitään sen jälkeen tapahtunut. Nyt 23 kesäisenä ajattelin ensi hakuun osallistua (ehdin silloin sitten täyttää 24v).. että mulla erittäin surkeat mahikset päästä edes haastattelusta koulun testeihin asti. Mut tahtoa kuntoa riittää niin paljon. Ja varmaan myös ihan järkeäkin löytyisi haastettelukyssäreihi. Onko kukaan teidän tutuista (tai kenties itsellänne) ollut ns pidempääkin listaa poliisi/rikosrekisterissä? Mitkä työt muuten edesauttaa kouluun pääsyä? Ei välttämättä mikään siwan kassalla istuminen? Mutta joo, näillä mennään. :)

Jos 17-vuotiaasta asti olet kunnolla elellyt, niin se osoittaa jo muutosta parempaan suuntaan! Eri työalojen painoa työkokemuksen perustana ei varsinaisesti punnita. Tärkeintä on se, mikä on tämänhetkinen arvomaailmasi ja luonteesi, joihin työkokemus on toki voinut vaikuttaa.

Erilaisten suuntausten, ammattien ja ajatusmaailmojen arvostelu ei kuulu poliisin työkuvaan. Joten siltä pohjalta kannattanee haastatteluun päästessä tämän kaltaiset lauseet "Ei välttämättä mikään siwan kassalla istuminen?" muotoilla hieman paremmin.:piis:

Junamatkoista...ne lienevät edelleen etuoikeutena (virkapuvussa) siviilinä. Onko poliiseilla lupa/oikeus esiintyä siviilissä virkapuvussa? Ja onko poliiseilla erikseen virkavaatteita kotona? Oletuksenani on, että virkavaatteet säilytettäisiin työpaikalla pukukaapissa. Virka-asetta ei kai siviilissä voi pitää?

Junamatkoista...ne lienevät edelleen etuoikeutena (virkapuvussa) siviilinä. Onko poliiseilla lupa/oikeus esiintyä siviilissä virkapuvussa? Ja onko poliiseilla erikseen virkavaatteita kotona? Oletuksenani on, että virkavaatteet säilytettäisiin työpaikalla pukukaapissa. Virka-asetta ei kai siviilissä voi pitää?
Ei, on (mutta miksi kukaan niin tekisi?), ei, ei.

Kyllä tässä harkinnan jälkeen oon tullut siihen johtopäätökseen että haen vasta seuraavassa haussa. Tammikuussa olis jo seuraavat testit ja en millään viitsi joulurauhaa pilata stressaamalla pääsykokeista. Muutenki viimeksi jäi psykologisesta testistä kiinni niin haen sitte vähä myöhemmin uudestaan, en usko että ne asiat sen enempää unohtuu kuin mitä nyt on jo unohtunut.

Ei varmaan niin jos kerran junaetuus on viety. Etu on ilmeisesti poistettu aivan hiljattain, koska muistan asiasta olleen polemiikkia jokin aika sitten.

Ei ole poistettu tai kielletty, tosin laitoksen päällikkö voi kieltää junapartiossa toimisen oman harkintansa mukaan ja käytännöt vaihtelevat laitoskohtaisesti.

Ei ole poistettu tai kielletty, tosin laitoksen päällikkö voi kieltää junapartiossa toimisen oman harkintansa mukaan ja käytännöt vaihtelevat laitoskohtaisesti.
Jaa onko näin? Mulle kerrottiin että junapartiohomma ois jo kuollut ja kuopattu. Oon ilmeisesti saanut väärää tietoa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Jaa onko näin? Mulle kerrottiin että junapartiohomma ois jo kuollut ja kuopattu. Oon ilmeisesti saanut väärää tietoa.

Junapartiointi on vielä voimassa. Tosin laitoskohtaisia eroja voi olla. VR antaa lippuja ja meidän laitoksen kanta on, että valmistuneet virassa olevat voivat olla junapartioinnissa.

Jotkut kurssit saavat tietää jo hyvin varhain mitkä laitokset ottavat vastaan, mulkkauksia voi lukumääriin toki tulla.

Paikat päätetään kurssin kesken, yleensä ennalta porukalla sovittujen pelisääntöjen mukaan. Ensimmäisenä kipolle pääsevät yleensä perheelliset, asunnon omistavat jne...

Paikat lyödään lukkoon noin kuukausi pari ennen harjoittelun alkamista.

Ei tullut tännekään... Ja ikävä olla ilonpilaaja, mutta kyllä ne kai tänään olisivat tullet, jos olisi jatkoon vielä päässyt.

Tännekkään ei tullu muuta kuin mainoksia ja sähkölasku. Valintayksikköönkään ei pääse puhelimella läpi jotta olis voinu varmistaa oman kohtalon. Linjat jatkuvasti varattuja.

Tosiaan itsekkin uskon siihen, että tänään olis kirje tullu jos on jatkoon päässy..
Ei muutaku onnea jatkoon päässeille! :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom