Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
ei sitä kannata turhia jännitellä vaik ei ketään tuntiskaan sieltä valmiiksi, tosi hyvää porukkaa oli viimeksi ja helposti tutustuu ja tulee juttuun toisten kanssa :) Jo haussa sellanen omanlainen yhteisöllisyys näkyy.

Ens ke on itsellä haastattelu ja sehän vähän pistää jännittämään kun tollaset tilanteet saa kyllä paniikkia aikaan :D

Mulle vaan ei porukka tule niin äkkiä juttelemaan, en sit tiedä mikä siinä on, kun kuitenkin ystävällinen olen kaikille. :) Kovasti yritän muitakin tsempata tulevissa testeissä ja toivottavasti saan itestänikin kaiken mahdollisen irti muiden kannustaessa.

Jänskättää!

Miten haasteellinen poliisikoulu sitten on?

Miten rankka/vaikea poliisikoulu on verrattuna lukioon?

Riippuu siitä miten oma polla on rakennettu.
Jos muistaa kerrasta, kuulemansa / lukemansa asiat niin homma on lasten leikkiä. Jos oma älykkyys taas perustuu matemaattiselle osaamiselle / loogiselle päättelylle, niin pänttäämäänkin pääsee.

Päiväthän kestää sen 8h pääsääntöisesti, joten pers lihaksiakin tarvitaan.

No niin,hyvä!:D Meinaatko itse olla yötä koululla, vai lähteä aamusta Tampereelle?

Oon poikaystävällä yötä Treella :) Jospa se heittäis mut sitten sinne koululle, se tietää sit mihin mennä, ku sillä on kans kokeet, mutta 29.9! :O

Olen nyt tämän viikon pyörinyt koululla kurssilla, ja lievää ihmetystä itselleni on aiheuttanut osa opiskelijoista. Onko sitten armeijapakon poistuminen muuttanut jotain, mutta ei ennen miesopiskelijoilla saanut mitään korvakoruja olla virkavaatteiden kanssa. Nyt täällä näkyy olevan aika paljon ponnaripäisiä sällejä joilla on molemmat korvat lävistetty. Ei siinä mitään, mutta ei se kyllä virka-asun kanssa sovi mielestäni yhtään...Muutenkin aika monen opiskelijan ulkoinen habitus on aika kaukana siitä, mitä ihmiset perinteisesti poliisilta odottavat...

Eipä mulla muuta.

Olen nyt tämän viikon pyörinyt koululla kurssilla, ja lievää ihmetystä itselleni on aiheuttanut osa opiskelijoista. Onko sitten armeijapakon poistuminen muuttanut jotain, mutta ei ennen miesopiskelijoilla saanut mitään korvakoruja olla virkavaatteiden kanssa. Nyt täällä näkyy olevan aika paljon ponnaripäisiä sällejä joilla on molemmat korvat lävistetty. Ei siinä mitään, mutta ei se kyllä virka-asun kanssa sovi mielestäni yhtään...Muutenkin aika monen opiskelijan ulkoinen habitus on aika kaukana siitä, mitä ihmiset perinteisesti poliisilta odottavat...

Eipä mulla muuta.

Nykyiset olemattomat pääsyvaatimukset on vaikuttanut aivan selvästi. Ennen ei todellakaan saanut olla mitään korvakoruja! Mun mielestä virka-asuun ei muutenkaan sovi esim. naamatatuoinnit, lävistykset tai miehellä "pitkä" tukka.

Joo ja en ole vielä nähnyt kellään pollarilla naamatatuointia, mutta sekin päivä vielä koittaa...

Kun katsoo esim. työharjoittelussa tai kenttäjaksolla olevia, niin joukossa on todella lyhyitä miehiä. Minuakin jopa päätä lyhyempiä (180cm). Jonkinlaiset pituusrajat takaisin!

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
^^

Mäkin kiinnitin samaan asiaan huomiota. Ei sillä, musta on hienoa, että poliisiin tulee erinäköisiä, -tyylisiä ja erilaisista etnisistä ryhmistä yms. porukkaa, mutta tavallaan mäkin odotan, että virkapuvun kanssa liikkuessa ollaan vähemmän silmäänpistäviä. Toisaalta mulla on vähän vanhanaikainen katsontakanta ja mä olen tottunut ehkä liikaakin "vanhaan tyyliin". Toisaalta taas sillä ei kait pitäisi olla mitään merkitystä, kunhan tyyppi hoitaa hommansa hyvin, asiakkaat eivät pelkää hänen ulkonäköään (esim. mummot) ja kunhan työturvallisuus huomioidaan.

Mutta ehkä eniten mä kiinnitin huomiota siihen, että koulussa on nykyään tosi lyhyttä väkeä. Jotkut miehet ovat mua päätä lyhyempiä. Toisaalta ei se pituus tee kenestäkään automaattisesti hyvää poliisia.

Tänään oli hauska katsoa, kun uudet hakijat olivat ihan täpinöissään odottelemassa haastatteluihin pääsyä. Sit jutskailin muutaman komisarioksi opiskelevan kanssa, jotka haastattelivat näitä hakijoita. Lupasivat olla suht kilttejä haastatteluissa... ;)

Nojoo, onhan tuo vähän silmään pistävää, että kavereilla on korvakoruja tai miehillä pitkä tukka. En itse nyt lähtisi kuitenkaan pois sulkemaan tuota tukan pituutta, kunhan tukka on siistitty, eikä mikään harakan pesä. Mutta korvakorut, nenärenkaat, lävistykset, mitä näitä nyt on saisi kyllä kitkeä.

Ehkä paras pointti oli jo yllä Anonymityllä: "Toisaalta taas sillä ei kait pitäisi olla mitään merkitystä, kunhan tyyppi hoitaa hommansa hyvin, asiakkaat eivät pelkää hänen ulkonäköään (esim. mummot) ja kunhan työturvallisuus huomioidaan."

Pituudesta sen verran, että olisi varmaan se vanha raja (175?) ihan jees, mutta voisi olla häilyvä, eli jos hakija olisi muuten sopiva, ei tuo pituusrajan takia jäisi koulupaikka saamatta.

Tänään tuli suoritettua toinen vaihe. Ainakin minua haastatelleet poliisit olivat oikein mukavia ja asiallisia. Minkäänlaista hiillostusta tai provosointia ei ollut, sain esittää ajatukseni ja perusteluni rauhassa ja selkeästi. Jäi todella hyvä fiilis :)

Kun katsoo esim. työharjoittelussa tai kenttäjaksolla olevia, niin joukossa on todella lyhyitä miehiä. Minuakin jopa päätä lyhyempiä (180cm). Jonkinlaiset pituusrajat takaisin!

Hälyttävän paljon kyllä tulee "Mikki Hiiriä" kentälle nyt. Ei oikein voi käsittää tätä suuntausta. 5v päästä ratsiassa ääni kuuluu, mutta ketään ei näy -on arkipäivää.

Kyllähän nuo jotkut asiakkaat vittuilevat aika lailla näille kääpiöille ja pitkätukille :D

Noh, ehkä, kuten eräs ylikomisario sanoi: "siperia opettaa."

Tänään tuli suoritettua toinen vaihe. Ainakin minua haastatelleet poliisit olivat oikein mukavia ja asiallisia. Minkäänlaista hiillostusta tai provosointia ei ollut, sain esittää ajatukseni ja perusteluni rauhassa ja selkeästi. Jäi todella hyvä fiilis :)

Yllätty kanssa kuinka lepposia äijjiä olivat :D Jäi vaan ihmetyttämään tämä "mahdollinen toinen haastattelu", mikä sen laita oli kun itselle riitti ensimmäinen? Onko se epäselvissä tilanteissa?

BTW^ Tänään iltapäivällä radiossa piällysmies poliisikoululta: ihmisiä kiinnostaa näin lama-aikana varma virka. Voi jumalauta. Pitäisikö vetää vähän sanoja takaisin ja katsoa taaksepäin, miten paljon työttömiä joutui muihin töihin; uuteen kouluun, vanhoihin hommiin ym. Edelleenkin väitän, että noin 10% on muissa hommissa, ja loput 100 jotain työttömänä.. Joten tuo Joken lausuminen ihan radioon asti on sitä luokkaa, että pitäisi jonkun laittaa roti tuolle.

Suositut

Back
Ylös Bottom