Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Kukaan ei tunnusta saaneensa kirjettä. Täytyy todeta, että myöhään ovat postittamisen jättäneet, tai sitten me kaikki ollaan tiputtu junasta :D Epäilen ensimmäistä...

Tämä nyt on vähän offtopic, koska pääsen poliisikoulusta jo läpi. Kyselisin työelämään päässeiden hakemuksia laitoksille. Oletteko lähetelleet papereita vai onko pelkkä soittelu riittänyt? Töitähän on nihkeästi, mutta mites itse olette saaneet töitä?

Tämä nyt on vähän offtopic, koska pääsen poliisikoulusta jo läpi. Kyselisin työelämään päässeiden hakemuksia laitoksille. Oletteko lähetelleet papereita vai onko pelkkä soittelu riittänyt?

Kyllä ne haluavat pääsääntöisesti siellä laitoksilla, että sinne lähetetään ihan hakupaperit + nimikirjaote. Sitten ne kutsuvat tarvittaessa haastatteluun ja pyytävät käsitykseni mukaan tuomaan koulutodistuksen vasta tässä vaiheessa.

Me aloitettiin aikoinaan jo ennen valmistumista noiden hakupapereiden lähettely. Mainittiin vaan siinä hakupaperissa se, että milloin tulemme valmistumaan. Eka hakemus taisi lähteä luokkakaverilta noin nelisen kuukautta aiemmin, ennen kuin valmistuimme. Ennen hakupapereiden lähettämistä saatoin kyllä soittaa sille henkilölle, joka vastasi työhönotosta, mutta aina he pyysivät ne hakupaperit silti lähettämään. ja kun hakupaperit olivat menneet perille, he kutsuivat haastatteluun.

Yhden paikan olisin saanut ilman haastattelua pelkkien papereiden perusteella. Soittivat mulle ja pyysivät töihin, mutta kieltäydyin, koska olin saanut töitä "omalta" laitokseltani, jossa minut jo tunnettiin harjoittelun perusteella.

Ihanaa kuulla, ettei muillekaan ole vielä tullut. Onhan se tosiaan vielä se huominen, mutta silti tää on yhtä shittiä tää odottelu.
Odottaminen on tosiaan yhtä helvettiä! :curs: Mut jospa se totuuden hetki koittais huomenna.. Voihan olla että kutsu tuliski vasta maanantaina(?)

Juuh, kyl tässä papereita on lähetelty jo, mutta joissakin paikoissa tuntuu olevan puhelinsoittojen perusteella sellainen teema, että turha on pyydellä töitä jos ei papereita ole. Mietin sellaista vain, että jos lähetän paperit niin olenko varmasti jonossa myöhemminkin kyseisessä laitoksessa, vai kannattaako soitella ja kysellä, että miten olisi.

Juuh, kyl tässä papereita on lähetelty jo, mutta joissakin paikoissa tuntuu olevan puhelinsoittojen perusteella sellainen teema, että turha on pyydellä töitä jos ei papereita ole. Mietin sellaista vain, että jos lähetän paperit niin olenko varmasti jonossa myöhemminkin kyseisessä laitoksessa, vai kannattaako soitella ja kysellä, että miten olisi.

Lähetät ne paperit ja sit soitat jonkun ajan kuluttua perään, että ovathan paperit tulleet perille ja että mikä heillä on meininki noin muuten. Ilmeisesti hakijoita on sitten tänä päivänä niin paljon myös jo-valmistuneita, että he haluavat siksi "jonotuslistalleen" vain valmiita poliiseja.

Eilen torstaina 19.2. on lähtenyt kutsut lääkärintarkastukseen. Soitin tänään valintayksikköön, tiedustellakseni omaa kohtaloani. Kutsua minulle ei tule. Joten ehkä kun tästä vitutuksesta pääsee, niin haen vuoden päästä uudestaan.

Varmaan löytyy tästä topikista mutta kun on semisti pitkä niin kysytään uudelleen. Mites se uusintahaku mahtaa mennä? Pitääkö taas mennä poliisilaitokselle haastateltavaksi vai voiko vaan lähettää paperit itse johonkin?

Back
Ylös Bottom