Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Terve!
Onko pakkislaisilla kokemuksia poliisikoulusta? Itseäni on jo pidempään kiinnostanut sinne hakea, mutta aikaisemmin hirvitti tuo kuntokoe, joten päädyin sairaanhoitajakouluun :jahas: . Ensimmäisen opiskeluvuoden jälkeen on kuitenkin tullut perin selväksi ettei minusta ole sairaanhoitajaksi. :(
Nyt kun poliisikoulun kuntokoevaaatimukset kuulostavat jo ihan asiallisilta, olisi ehkä aika vaihtaa alaa ennen kuin yht'äkkiä huomaankin olevani yli 30 -vee, työtään vihaava sairaanhoitaja, joka itkee uravalintaansa...

Kertokaapa tulevat kissalanpojat opinahjostanne, hakuprosessista jne. niin olen kiitollinen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Andree sanoi:
Miten joku voi ihan oikeesti haluta poliisiksi?*****

Juu-u. Ihan sama minkä ammatin sanoo kiinnostavan, niin varmasti löytyy joku ihmettelijä joka kysyy, "Miten joku voi ihan oikeesti haluta [laita tähän mikä tahansa ammatti]."

seppo-x sanoi:
Juu-u. Ihan sama minkä ammatin sanoo kiinnostavan, niin varmasti löytyy joku ihmettelijä joka kysyy, "Miten joku voi ihan oikeesti haluta [laita tähän mikä tahansa ammatti]."

No tottahan se on tuokin, ja harvempi kai oikeasti haluaa ettei poliiseja olisi olemassakaan. Vituttais se koko ajan tussaria kantaa mukana :rock:
Mutta silti... :wall:

Tove sanoi:
Terve!

Nyt kun poliisikoulun kuntokoevaaatimukset kuulostavat jo ihan asiallisilta, olisi ehkä aika vaihtaa alaa ennen kuin yht'äkkiä huomaankin olevani yli 30 -vee, työtään vihaava sairaanhoitaja, joka itkee uravalintaansa...

.

Lueskelin tuon toisen keskustelun linkin... Onko nuo pääsyvaatimukset jotenkin muuttuneet sitten aikaisemman keskustelun vai tarkoittiko Toven kirjoitus sitä, että saliloilla on olo kohentunut sen verran, että vaatimukset ovat sen takia "asiallisia". Jotain juttuahan oli lehdissä ruotsin kielen vaatimuksista (oliko se nyt niin, että kielitutkinto pitää suorittaa koulun aikana?) ja jos omalta kohdalta miettisi niin fyysisien minimeitä voisi vaikka nostaa kunhan pitäisivät sen ruotsin hyvin, hyvin kaukana mun korvista...

Eipä mulla muuta, kunhan kysyin...

Joo pahat on testit. Varsinkin tuo 60kg penkki. Sairaanhoitajiltakin vaaditaan enemmän voimia :jahas:

kuikelo sanoi:
vai tarkoittiko Toven kirjoitus sitä, että saliloilla on olo kohentunut sen verran, että vaatimukset ovat sen takia "asiallisia".

Juurikin näin, eli nyt on sen verran enemmän voimaa ja kestävyyttä, että kuntokoe todennäköisesti menisi läpi. Tosin lisäpanostus ei koskaan ole pahasta.

Jos et ole hyvä ruotsissa niin kannattaa melkein odottaa...

Jotkut helvetin typerät ihmiset ovat menneet korottamaan poliisin ruotsin kielen osaamisen taso vaatimusta. Huhujen (siis tosiaan huhujen) mukaan olen kuullut että jos aikoo päästä kieli kokeesta (valtakunnallinen ruotsin kielen koe tjsp) pitää tulos olla samaa luokkaa kuin kirjoittaisi lukion keski pitkän ruotsin C:n arvoisena...

Tulipa selitettyä mahdollisimman vaikeasti :nolo:

mutta jos jollakin on tarkempaa tietoa niin haluaisin tietää kun olen tosiaan kuullut huhuja vain...

masai1967 sanoi:
Montako toistoa saat 60 kg:llä on testin tarkoitus.

Muistaakseni 23 toistolla saa 5pinnaa tuosta osiosta (ei jaksa muistaa). Jos maksimisuoritusta haetaan niin aika monella paukkuu satanen. Joskus olen huvikseni kokeillut loppureenissä samalla painolla ja toistomäärä oli kolme kertaa enemmän kuin tuo :(

keijo s sanoi:
Muistaakseni 23 toistolla saa 5pinnaa tuosta osiosta (ei jaksa muistaa). Jos maksimisuoritusta haetaan niin aika monella paukkuu satanen. Joskus olen huvikseni kokeillut loppureenissä samalla painolla ja toistomäärä oli kolme kertaa enemmän kuin tuo :(
Vaan epäilen että suurin osa niistä joilla kuudenkympin kanssa paukkuu satanen on aika kaukana maastojuoksijasta.. joka taas nappaa maksimipinnat siitä osiosta ja on näin hormoonipotarin kanssa tasapisteissä :)

Myös vauhditon pituus saattaa kusta raskaammalla ukolla verrattuna vinkuheiniin.

keijo s sanoi:

Eipä siellä penkkipunnertajia varmaan haeta. Huono olisi kuntotesti, jos testissä olisi pelkkä 60 kg:n penkki, vai? Testi on yleiskuntoa koetteleva, ja kovimmat penkkaajat eivät varmaan (ainakaan kaikki) juokse hyvin, mene esterataa upeasti ja nopeasti, pomppaa vauhditta pitkälle ja ui kuin hauki. Testit on varmaan suunniteltu niin, että keskivertohyväkuntoiset pääsee niistä läpi?

Ja sitäpaitsi, eihän se kuntokoe ole kuin pieni osa-alue kokonaishakuprosessissa.

Tuo oli aikaisemmin 65kg penkki (tais olla 15toistoa max), miksiköhän tuokin piti muuttaa? PS. poliisikoulu on täynnä vinkuheiniä mutta ilmeisesti se on se mitä ne nykyään hakee :jahas:

keijo s sanoi:
Tuo oli aikaisemmin 65kg penkki (tais olla 15toistoa max), miksiköhän tuokin piti muuttaa? PS. poliisikoulu on täynnä vinkuheiniä mutta ilmeisesti se on se mitä ne nykyään hakee :jahas:

Eiköhän suurin osa sinne hakijoista kuitenkin ole parikymppisiä joten ei siihen ikään monikaan ole kerinnyt lihasta riesaksi asti hankkia.

Mielenkiinnosta kyselen, onko kenelläkään tietoa mitä se ketteryystesti pitää sisällään? Jonkulainen aikarajahan siinä on, mutta tietoa mitä siinä ajassa pitäisi onnistua tekemään?

Relg sanoi:
Mielenkiinnosta kyselen, onko kenelläkään tietoa mitä se ketteryystesti pitää sisällään? Jonkulainen aikarajahan siinä on, mutta tietoa mitä siinä ajassa pitäisi onnistua tekemään?

Lentokupperiskeikka aitahyppely ja olikohan se nuken raahaus tohon samaan syssyyn :jahas: tuskin tuohon kenenkään homma kusee ainakaan miehillä

keijo s sanoi:

Maksimipisteiden saanti on suhteutettu kaikkien hakijoiden tuloksista. Joskus maksimipojot on saanu 26:lla, joskus 28:lla ym...Riippuu yleisestä tasosta.

Tove sanoi:
Terve!
Onko pakkislaisilla kokemuksia poliisikoulusta? Itseäni on jo pidempään kiinnostanut sinne hakea, mutta aikaisemmin hirvitti tuo kuntokoe, joten päädyin sairaanhoitajakouluun :jahas: . Ensimmäisen opiskeluvuoden jälkeen on kuitenkin tullut perin selväksi ettei minusta ole sairaanhoitajaksi. :(

Kertokaapa tulevat kissalanpojat opinahjostanne, hakuprosessista jne. niin olen kiitollinen.

Lyhyesti: Paikka on mukava, porukka on mukavaa, asuminen ja ruoka ilmaista. Vuoden teorian jälkeen alkaa työharjoittelu mistä saa normaalia palkkaa. Eli kannattaa hakea jos vähänkään kokee että poliisin homma olisi "sydäntä lähellä"...Niin, jos ruotsi ei ole hallussa, voi ongelmia tulla. Se uusi kielitutkintohomma, näes...

Shagrath sanoi:
Maksimipisteiden saanti on suhteutettu kaikkien hakijoiden tuloksista. Joskus maksimipojot on saanu 26:lla, joskus 28:lla ym...Riippuu yleisestä tasosta.

Eipäs olekaan noin. Suoritusmäärän katto (täydet pisteet) on määritelty etukäteen penkissä ja leuanvedoissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom