pois turha kama ja tiukkaa tilalle.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja n1coo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Terve. Olen 16v ja 183cm pitkä ja 74kg painava jässikkä. Juuri aloittanut käymään kuntosalilla. Harrastan jalkapalloa, mutta kausi juuri loppui joten treenejä ei toistaiseksi ole kuin 1 krt/ viikko. Oon tällänen "noob" :rolleyes: oon lukenu noita FAQ juttuja tuolla noin ja on niistä pikkaisen apua noihin perus juttuihin. Mut ois kysymyksiä silti. Miten ja milloin mun pitäisi syödä, jos yritän vähentää rasvanmäärää kehossa ja saada myös lihaksia samalla tai onko se edes mahdollista. Olin skidimpänä hieman tukevampi ja nyt oon alkanu täs viime vuosina saamaan lapsuuden liikakiloja poes. Mul on vähäsen vatsan,vyötärön ja reisien kohdal viel jotain "löysää" jos noin voi sanoa. Siis koko yläkroppaa pitäis saada lihaksia, mutta koko kropan alueelta rasva eli lässsski POIS. Miten siis toimin? Nyt olen pari päivää käyny salilla ja olen tehnyt vuoropäivin ylä- ja ala kroppaa. Ei kovin isoilla painoilla ja lisäksi olen juossut paljon juoksumatolla ja pyöräillyt kuntopyörää. Liikkeissä en ole niinkään mitään suunnitellut. Koko ylä ja alakroppaa vaan. Syömisessäni on kyllä korjattavaa, mutta en halua tulla "isommaksi" vaan tiukentua ja saada kunnnon lihasta. Aamuisin en syö ikinä mitään, moneen vuoteen ole. Koulussa syön aina kunnnon aterian, 1/2 lautasesta salaattia ja lasi maitoa. Kotiin tultuani pari ruisleipää yms. Sitten salille, siellä on mennyt pari tuntia. Sitten sen jälkeen olen syönyt päivällisen ja juonut proteiini palautus juomaa. Illalla syön jos on nälkä muroja tai leipää ja hedelmiä etc. Mitens mun kuuluis toimia?.. Paljon tekstiä. Toivottavasti joku jaksaa lukea ja valaista mua. Olisin tooooodella kiitollinen.:worship:

No ensinnäkin voisit alkaa syömään myös aamulla, eli sillon kun elimistö juuri tarvitsisi tankkausta. Vetäset esim. lautasellisen puuroa ja vaikkapa rahkan vielä kyytipojaks. Tollanenkin aamupala auttaa jo kummasti.

Jepsjeps, väkisin vaan nyt aamupalaa naamariin. Vaikeaa se on kun ei oo tottunu mitään syömään, mutta muutaman kerran kun naama irvessä syöt niin jo alkaa uppoomaan :) Glykogeenivarastot kun on aamulla tyhjänä, joku kunnon hiilarisetti siis koneeseen vaan. Puuro ajaa asian hyvin. Jos lisäravinteiden kanssa tykkää pelleillä niin vielä heradrinksu päälle niin hyvä tulee ;)

Syöt siis vaan kerran päivässä lämpimän aterian? Tuntuu aika alhasilla kaloreilla vedettävän.. Liiankin. Kunnolla, ja tasasesti vaan "hyvää" ruokaa napaan niin kroppas kuluttaakin paremmin :dance:

Ja vielä.. Mitä meinaat että et halua isommaksi mutta haluat KUNNON lihasta :D Voisin väittää että senkun reenaat vaan rauhassa, ei sitä liian isoks noin vaan kasveta. Rohkeasti vaan niitä isompia painoja, ei sitä muuten tulosta saada aikaseks. Ei siis mitään LIIAN isoilla painoilla repimistä, mutta ei niinkään että päästät ittes liian helpolla. Sellaset painot peliin että jaksat suurinpiirtein sen kymmenen toistoa tehdä, liikkeessä kun liikkeessä, niin ei voi ainakaan hirmu pahasti mennä homma pieleen. Kannattaa myös sen verran miettiä, että tulee kanssa se esim. koko yläkroppa sit treenattua, että on yläselälle ja olkapäille ja ojentajille ja hauiksille jne. kaikille ainakin joku liike.. Ja lihashan kehittyy levossa, kunnon palautukset ja paikat taas kuntoon ennenkun uudestaan lähdet rehkimään, kyllä se siitä :thumbs:

Oma eka neuvoni on, että älä ajattele mitä ne muut siellä salilla ajattelee sun painoista, jos ne on pienet. Suuri virhe on alkaa heti alussa tekemään liian isoilla painoilla ja näin tekniikka kusee aika pahasti. Eli alota pienillä painoilla, tee rauhassa liikkeet loppuun asti, mieti mihin liikkeen kuuluisi ottaa, ja ottaako se myös sinne.

Isoksi et tosiaan helpolla kasva, joten älä sitä pelkää. Muista syödä, lihas ei kasva ilman energiaa.

Onnea yritykseen, tosiaan hakua ja faq kannattaa käytellä/katsella :thumbs:

ok tänks noista. Tuota juu en mä itteäni oo muuten päästänykkään liian helpolla, kyl mä vedän sellasilla painoilla että joutuu puristamaan lopussa, mut suurennan sitä mukaan mitä jaksan ja tekniikka kohenee tietysti :) ja syön "toisinaan" pienen lämpimän aterian himassa salin jälkeen tai muutamaa tuntia ennen. unohdin sen mainita kaikessa viisaudessani. mutta noista on paljon hyötyä, kiitokset ja lisää saa tietysti tulla :worship:

Jos oikeasti haluat kasvaa, pitää ruokailu ehdottomasti olla kunnossa. Se on vähintään yhtä tärkeää kun treenaaminen. Lihaksen kasvattaminen ja rasvan polttaminen on lähes mahdotonta. Ainakin kehitys näitä molempia tavoittelemalla yhtä aikaa on tuskallisen hidasta(ainakin suurimman osan mielestä?)

Kannattaisi (edes kerran) pistää yhden päivän/viikon ruokailut paperille/koneelle ylös ja esim. http://www.kalorilaskuri.fi apuna käyttäen tarkistaa kalorimäärä. Näin saisit jotain pientä käsitystä siitä kuinka paljon sitä ruokaa tulis oikeasti syödä. Sun mitoillas ei varmaan semmonen 3000 kcal tee pahaa vielä. Painon nousua voi tarkkailla vaikka viikottain/kuukausittain. Alkuun varmasti paino nousee hieman nopeempaa, mutta sen tasoittuessa n. yleinen hyvä keskiarvo painonnousulle olisi 1kg/kk.

Jos taas haluat ensin yrittää karistella turhat kamat pois(mitä sulla ei mun mielestä voi noilla mitoilla kauhesti olla), kannattaa vilkaista tämä

Jeps. Itse en tosin 16-vuotiasta salilla alottelevaa kaveria rupeis heti neuvomaan kaloreita laskemaan ;) Alussa on varmasti tärkeää että on homma kivaa ja tuloksiakin pikkuhiljaa tulee, ilman mitään verenmaku suussa pumppaamista ja liian tosissaan ottamista. Vähän kannattaa tokia miettiä miten hommat tekee ja että tulee syötyä tarpeeks, mutta ei tehdä tästä hommasta liian vakavaa :piis:

Back
Ylös Bottom