Terve. Olen 16v ja 183cm pitkä ja 74kg painava jässikkä. Juuri aloittanut käymään kuntosalilla. Harrastan jalkapalloa, mutta kausi juuri loppui joten treenejä ei toistaiseksi ole kuin 1 krt/ viikko. Oon tällänen "noob" oon lukenu noita FAQ juttuja tuolla noin ja on niistä pikkaisen apua noihin perus juttuihin. Mut ois kysymyksiä silti. Miten ja milloin mun pitäisi syödä, jos yritän vähentää rasvanmäärää kehossa ja saada myös lihaksia samalla tai onko se edes mahdollista. Olin skidimpänä hieman tukevampi ja nyt oon alkanu täs viime vuosina saamaan lapsuuden liikakiloja poes. Mul on vähäsen vatsan,vyötärön ja reisien kohdal viel jotain "löysää" jos noin voi sanoa. Siis koko yläkroppaa pitäis saada lihaksia, mutta koko kropan alueelta rasva eli lässsski POIS. Miten siis toimin? Nyt olen pari päivää käyny salilla ja olen tehnyt vuoropäivin ylä- ja ala kroppaa. Ei kovin isoilla painoilla ja lisäksi olen juossut paljon juoksumatolla ja pyöräillyt kuntopyörää. Liikkeissä en ole niinkään mitään suunnitellut. Koko ylä ja alakroppaa vaan. Syömisessäni on kyllä korjattavaa, mutta en halua tulla "isommaksi" vaan tiukentua ja saada kunnnon lihasta. Aamuisin en syö ikinä mitään, moneen vuoteen ole. Koulussa syön aina kunnnon aterian, 1/2 lautasesta salaattia ja lasi maitoa. Kotiin tultuani pari ruisleipää yms. Sitten salille, siellä on mennyt pari tuntia. Sitten sen jälkeen olen syönyt päivällisen ja juonut proteiini palautus juomaa. Illalla syön jos on nälkä muroja tai leipää ja hedelmiä etc. Mitens mun kuuluis toimia?.. Paljon tekstiä. Toivottavasti joku jaksaa lukea ja valaista mua. Olisin tooooodella kiitollinen.