Poika kuntoon lomaksi!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Joo elikkä suoraan asiaan: Olen 14 v painan 87kg ja pituutta on 186cm elikkäs ylipainoa löytyy. Pitäisi saada kroppa laihaksi tässä noin 3kk aikana kun riparille oon menossa :) Olin tossa viime vuonna jo miettinyt että ei perhana nyt alan laihtumaan mutta ei siitä mitään tullut, mutta nyt ajattelin pistää lopun karkin syönnille kun olin lenkillä eikä polvet kunnolla kestäneet. Nyt syön aamuisin puuroa, jugurtin, lasin tai pari rasvantont. maitoa, jonkun hedelmän ja vitamiinitabletin. Koulussa pari näkkileipää ja maitoa. Kun tuun kotiin, niin jugurtin. Iltapäivällä kunnon lämpimän ruuan eikä iltapalaa ollenkaan, joskus ruisleivän. Tarkoitus olisi saada paino johonkin tuohon 70kg tai jos intoa riittää niin 65kg Onko millään mahdollista? Otin kaikki karkit pois itteltäni ja käyn nyt salilla juoksemassa crosstrainerilla 20min ja siinä vähän hauiksia treenaan... Saanko itteni kuosiin kesään mennessä? Kiitos jo etukäteen!

Ensinnäkään "ylipainosi" ei minun silmään hälyytä yhtään. Voitaisiin lähinnä sanoa, että olet isokokoinen. Jos painoasi tiputat 86kg-->70kg niin en usko, että sitä järkevällä tavalla voi kolmessa kuukaudessa tehdä. 70kg olisi mielestäni sinulle ehdoton alaraja painon suhteen.

Saanko itteni kuosiin kesään mennessä? Kiitos jo etukäteen!

Liikunnalla, itsekurilla ja _oikealla_ ruokavaliolla (mitä tuo nykyinen ei ole) voit pudottaa 3kk aikana noin 12kg painoa siten että poltat suurimmaksi osaksi rasvaa. (tämä edellyttää jo -1000kcal kulutusta päivässä, ja se vaatii töitä)

Mutta nää perusjutut:
Säännölliset ruokavälit, tasaisesti proteiinipitoisia ruokia ja hiilihydraatteja iltapalalla vähemmän. Kroppa tarvii tasaisesti polttoaineita, ja mikäli et huolehdi riittävästä proteiininsaannista, elimistö alkaa nakertamaan sitä lihaksistasi. Eli näin ollen paino kyllä putoaa, mutta...

Jos nyt laitan tähän ihan perusrungon ja ehdotelman, hanki lisää tietoa ja korjaile omien ruokatottumusten mukaan. Tuollaiset "näkkäri"-lounaat heti huitsin nevadaan.
Jos liikut 3 krt viikossa kunnolla, luulen että kulutuksesi saattaa mennä jopa 3000kcal. Eli 2000kcal olisi tavoite millä paino voi pudota noin 1kg per viikko.

AAMULLA:
Pieni puuro, 2 lasia rasvatonta maitoa, 1 leipäsiivu missä vähän juustoa ja pari siivua kalkkunaa/kinkkua. Puurosta tulee hyviä hiilihydraatteja, ja saat proteiinia kaikkiaan edes noin 25gr. Kaloreita tästä tulee siltikin noin 400kcal.

KOULUSSA:
Syö koulussa paljon salaattia, ja lämminruoka missä otat reilummin lihaa/kanaa ym, mutta vähän perunaa, pastaa tms. Jätä leivät pois. Arvio noin 500kcal...

ILLALLINEN:
Syö toinen ruoka noin 16-17 aikaan. Ruoka kannattaa koostaa pääosin vähärasvaisesta lihasta, paistijauhelihasta, kananrinnasta tms.
noin 200gr lihaa, nokare perunaa tai pastaa, paljon salaattia.
noin 400kcal

Iltapala on tärkeä. Esim 2 leipää missä juustoa ja kinkkua ja lasi maitoa.
Tai esim tonnikalaa tai maitorahkaa tai raejuustoa. Noin 400kcal.

Nuo kalorimäärät on todella suuntaa-antavia, ja aina niissä on heittoja kouluruuasta, kastikkeista ym riippuen. Töitä vaatii paljon. Mutta tuossa nyt perusravinto-oppia.

Ja aina on hyvä muistaa että mitä enemmän tekee itse ruokaa, sen laadukkaampaa siitä saa. Pari pientä esimerkkiä:

Italianpatapussi + 400gr paistijauhelihaa = Koko pata noin 1200kcal / 100gr proteiinia. Tuon kun jakaa 3 annokseksi niin kyllä lähtee nälkä.

Makaronilaatikko, eli 5dl tummaa makaronia, 600gr paistijauhelihaa, 3dl maitoa (+ tarvittaessa vettä) ja pari kananmunaa. Noin 2000kcal /160gr proteiinia.
Tuo 4 osaan niin luulisi piisaavan.

Sitten ehkä helpoin, uunissa paistettu kananrinta (250gr) sekä nokare riisiä. Noin 400kcal / 50gr prot.

Noilla luulisi dieetin kuin dieetin onnistuvan laadukkaiden aamu-, väli- ja iltapalojen kanssa.

kannattaa syödä säännöllisesti vaikka noin 3-4 tunnin välein ja enemmän eli jätät noi tollaset pikkupalat pois

Miksi ihmeessä haluaisit laihduttaa ittes 65kg saakka? Sustahan tulee kauhee tikku... :D Oon itte myös 186cm ja painan 83kg, enkä voisi kuvitellakaan painavani 65kg !!!!

Painoindeksisi on antamiesi tietojen perusteella 25,1474159. Indeksin mukaan normaalipaino on indeksi 25 tai alle. Eli eipä sulla nyt kovin paljoa sitä ylimääräistä ole, tietty jos ei lihasta ole nimeksikään niin perusolemus voi olla löysä. En välttämättä suosittelisi ollenkaan laihduttamista, mutta jos nyt jostain syystä laihdutat niin alle 80 kilon en kyllä päästäisi painoa, alat vaan näyttää liian riu'ulta. Jos alat punttaamaan fiksusti ja syömään vielä fiksummin niin varmaan ulkonäkö paranee vaikkei mitat edes muutu juurikaan.

toisaalta, jos ei lihaksia juuri ole niin 25 indeksiin mahtuu jo aika paljon läskiä, mutta tosiaankaan ei varmaan tarvitse laihduttaa alle 80 kilon jos treenaa jotain samalla, ja vaikka kasvattaa hiukan lihasta. Tuon ikäinen kun rupeaa käymään salilla järkevää treeniä, niin äkkiä tulee näkyviä tuloksia.

Voi pojat, kyllä mä sanoisin että kyllä kaveri nyt varmaan tietää itse jos on löysää. Kyllä mä tiedän todella monta ihmistä jolla on BMI joku 22-23 ja niillä on ihan liikaa löysää. Se on niin geeneistä kiinni. Ruokavalion saat varmastikkin kuntoon noilla eväillä mitä tossa aikasemmin oli ja sitten ku luet pikkusen vielä pakkista ni ihan salettiin ylimääräset lähtee.

Voi olla että tiedät, mutta moni mun "tavis" tuttu luulee että jos on läskiä vyötäröllä ni ne lähtee tekemällä vatsoja. Tämä ei pidä paikkaansa, vaan läskit lähtee tasaisesti koko kropasta. Paikkoja voi toki kiinteyttää kasvattamalla lihasta.

En suosittelis tota pelkkää hauiksen vääntämistä. Jos käyt salilla crosstrainerillä sen 3 kertaa viikossa ni voisit ihan hyvin sitten myös vetää kropan läpi jollaan yksjakosella ohjelmalla kevyin painoin pumpaten vaikka aluks. Uskon että sua rupee kiinnostamaan lihaksen kasvatus sitten ku ne erottuu myös joukosta. Näin ainakin mulla kävi. Tai, multa lähti se reilu ylipaino vasta intissä, joten oot mua semmoset 5v edellä ;)

Tsemppiä dieetille! Muista että jos saat sen painon tiputettua, ni se ei tarkota että voisit ruveta mässäilemään uudelleen, ni kilot tulee takasin nopeemmin ku ne lähtee.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
tosiaan ite oon semmoset 186/90-92kg ja omasta mielestä semmonen tikku että ei mitään rajaa. Toi 70kg kuulostaa aikas hurjalta eihän ton mittaseen mieheen jää muuta kuin luut tolla painolla. Tuossa tuli jo ihan hyvää vinkkiä että liikuntaa ja terveellinen ruokavalio.

Juu, ei tossa 70kg ole mitään järkeä!!! Oma paino aikuisiällä alimmillaan (tosin joku 4kg nesteitä vedelty tuolloin) 70,9kg... Ja oi auttakaa armianne mikä laiheliini minä olin, ja oon sen 179-180cm pitkä. Joten kyllä semmoset 78-82kg riippuen sun lihasmassasta on kyllä aika minimi paino.

Voi herttimä, porukkahan on ihan törkeän asiallista! Olisin itte luullu että se 70kg olisi minimi mihin tähtäisin... No mutta noilla eväillä luulis läskin lähtevän, tai ainakin tummuvan... No mutta enköhän pärjää näillä eväillä, pitää pistää uutta viestiä sitten keväällä kun on aika kulunut... Ei mulla kyllä kauheasti lihasmassaa oo, Mutta jos käyn salilla justiinsa tollai 3krt viikossa, lähteekö siinä kiloja samalla?

Sehän riippuu kuinka kovaa punttia sä väännät. Ei siinä paljoo kaloreita pala jos jumppailet sille kevyesti jollan pikku painoilla 2-3 sarjaa per lihas. Mutta jos sä väännät kovemmilla painoilla viitisen sarjaa per lihas ni palaahan siinä ihan kivasti kaloreita. Mitä nyt muistan joskus lukeneeni ni, kova salitreeni polttais jopa 400 kcal. Ihan mutuna sanoisin että jos teet kevyesti ni menee se pari sataa kcal.

Mutta sali pääasiassa kiinteyttää kroppaa. Se aerobinen sitten polttaa sitä rasvaa enemmänki.

Siis jos esim, juoksen pikkaisen vähemmän ja teen (paljon) enemmän lihaksia? Esim. Juoksen 10min ja teen loppuajan lihasmassaa? lähteekö läskit kun nostelen rautaa?

Nostele sitä rautaa eka ja sitte juokset salitreenin lopuksi vaikka 20min. Mitä enemmän lihasmassaa sun kropassa on ni sitä enemmän sä kulutat ihan vaan lepäämälläkin.

tosiaan ite oon semmoset 186/90-92kg ja omasta mielestä semmonen tikku että ei mitään rajaa. Toi 70kg kuulostaa aikas hurjalta eihän ton mittaseen mieheen jää muuta kuin luut tolla painolla. Tuossa tuli jo ihan hyvää vinkkiä että liikuntaa ja terveellinen ruokavalio.

Ite oon yli 180cm pitkä ja aamupaino 76kg ja läskiä on aivan tajuttomasti, että ei mikään ihme jos jollaki on 186cm ja 87kg lukemilla läskiä... Saa olla ihan hyvin jo mun mielestä lihasta, jos on painoa 90kg ja on tikku. Tsemppiä vaan dieetille!

Joo elikkä suoraan asiaan: Olen 14 v painan 87kg ja pituutta on 186cm elikkäs ylipainoa löytyy. Pitäisi saada kroppa laihaksi tässä noin 3kk aikana kun riparille oon menossa :) Olin tossa viime vuonna jo miettinyt että ei perhana nyt alan laihtumaan mutta ei siitä mitään tullut, mutta nyt ajattelin pistää lopun karkin syönnille kun olin lenkillä eikä polvet kunnolla kestäneet. Nyt syön aamuisin puuroa, jugurtin, lasin tai pari rasvantont. maitoa, jonkun hedelmän ja vitamiinitabletin. Koulussa pari näkkileipää ja maitoa. Kun tuun kotiin, niin jugurtin. Iltapäivällä kunnon lämpimän ruuan eikä iltapalaa ollenkaan, joskus ruisleivän. Tarkoitus olisi saada paino johonkin tuohon 70kg tai jos intoa riittää niin 65kg Onko millään mahdollista? Otin kaikki karkit pois itteltäni ja käyn nyt salilla juoksemassa crosstrainerilla 20min ja siinä vähän hauiksia treenaan... Saanko itteni kuosiin kesään mennessä? Kiitos jo etukäteen!
Aattelin, että sulla varmaan ratkaisevampaa on se, miltä näyttää peilistä kuin se, mitä vaaka näyttää. Vaikka kouluruokaa paskaa oliskin, kannattaa se syödä ja salilla ehdottomasti teet muutakin kuin pelkkiä haukkareita. Lenkkeily kannattaa ottaa mukaa jos polvet vaa sallii...

No kokeilepa se 45min hyppiä... :)
Voin väittää että jää onnistumatta. Varmasti vie kaloreita mutta voi käydä tylsäksi pitkän päälle.

Niinkuin tuossa aiemmin on tullut esille, hikijumppa polttaa rasvaa. Mutta toisaalta, vaikka kuinka nostelisit rautaa, niin dieetillä se lihaksen kasvattaminen on hyvin haastavaa. Eli mun suositus on vetää 3krt viikossa punttisalilla kunnolla aerobista, ja vaikka kerran tai 2 viikossa ottaa ihan perustreeni, esim 2-3 x 10 toistoa hauis, penkki, kyykky, kulmasoutu, pystypunnerrus ja vatsat. Eli polttele rrasvat ensin pois, aloittele pikkuhiljaa punttitreeni ja sitten kun rasvat on pois alat tekemään enemmän lihaksia mikäli se on tavoite.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom