Poika kuntoon lomaksi!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tottahan toi on mitä Wonda puhuu. Mutta voin sanoa että itte en aikoinaan tajunnut mistään ruokavaliosta mitään. Ja kyllä sitä lihasta tuli lisää ihan kivasti alussa vaikka en varmaankaan syöny enempää ku 1500 kcal päivässä. Kuvittelin vaan että kuhan salilla käy runkkaamassa painoja ni lihaskin kasvaa, ja pääasia oli että rasvat on alhaalla. Sitte sen 6kk treenin jälkeen sitä huomas ku ei enää kehittyny ollenkaan. Joten kyllä sitä lihasmassaa muutaman kilonki voi saada ekana 6kk treenin aikana vaikka vetäis reippaasti alle energiasuosituksen.

En tosin suosittele kenellekkään!!!!

Mutta niinkuin taisin sanoa jo ennen, ei mulla oo mitään pelkoa lihasten katoamisesta:D , eli keskittyisin siihen, että saan läskin lähtemään.Kannattaisiko jättää sali vähän pienemmälle ja käydä enemmän vaikka hölkkäämässä? (Sori kun muutan mieltäni kokoajan, mutta Oon niin onnessani kun täällä on kavereita. jotka OIKEASTI saavat asiansa! :) )

Ei sillä ole oikeestaan mitään merkitystä jos käyt lenkillä tai vedät crosstrainerillä. Minä tekisin sitä mikä tuntuu mukavammalta. Mutta jos sun polvet ei kestä niinku aikasemmin kirjotit ni voi olla että toi cross traineri on parempi vaihtoehto sulle. Ja sitte ku paino on pudonnu pikkasen voi ruveta keväällä sitte juoksemaan auringonpaisteesa ;)

Pääasia että hiki virtaa ja jaksaa treenata sitten ne kolme kertaa viikossa!

PS. Kun rasvaa poltat, ni pidä syke tasasen matalana! Eli älä rupee repimään mitään hullun vauhtia, vaan juosta kannattaa semmoseen tahtiin että voi vielä jutella jos on kaveri mukana.

Tsemppiä treeneihin :)

Mä oon taas sitä mieltä, ettei kannata välttämättä juoksemalla juosta. Maksimissaan kevyttä hölkkää, niin että syke on semmoset 90-130 bpm. Just niinkuin Benu sanoi, että pystyy kaverin kanssa juttelemaan. Hitaammalla vauhdilla pystyt lenkkeilemään pitempiä matkoja pitemmän ajan, eli kuluttamaan enemmän.

Eli mielummin kävelet reippasti tunnin lenkin kuin juokset 20 minuuttia. Ja jalkojen kannalta on parempi kävellä maastossa/pururadalla/tms. paikassa, jossa maasto ei ole tasaista asfalttia. Lisäksi on ylä- ja alamäkiä, jotka ottavat mukavasti jalkoihin.

Ja jotta kävelystä ei tulisi liian helppoa, niin KESKITY siihen kävelemiseen (kävelytekniikkaan). Laita musiikkia soimaan, niin lenkit menee mukavan nopeasti.

Tsemppiä!!!

Jos kyseessä on 14-vuotias kaveri, ei varmaan kannata ottaa mitään liian agressiivista diettiä. Vaikka pituutta jo on, voi sitä kuitenkin tulla vielä lisää. Syöt ja liikut vaan järkevästi, niin ei noita kaloreitakaan tarvitse laskeskella. Monella pojalla karttuu painoa enemmän kuin tarpeeksi pituuskasvun aikana. Lähet vaan lenkille, etkä ota dietistä liikaa stressiä niin eiköhän se vauvanpyöreys siitä pikkuhiljaa katoa.

Joo, 14v iässä on vielä kasvuvaihe kovasti kesken. Melkein sanoisin että etsi sellainen -300kcal ruokavalio _kunnon_ eineksistä, joka on säännöllinen ja muuntenkin oikeaoppinen. Voi olla että lähtee sillä jo löysyyttä (ainakin turhien nesteiden muodossa) pois urakalla, jos parannut nykyiseen on tarpeeksi dramaattinen. Joku tonni päivässä tuossa iässä on jo aika hullua, pituutta sinulla kuitenkin on aika reippaasti tuohon painoon nähden.

Ja etenkin; nauti sitten siitä dietillä olosta. Jos väännät sitä hampaat irvessä vitutuksessa, ei siitä mitään tule. Ei pala läski, ja cheattaus lähtee helposti lapasesta. Kun löydät sellaisen sopivan ruokavalio-aerobinen-treeni kombon, tuntuu homma kivalta ja myös peilikuva ottaa kivasti uutta ilmettä.

Yks mitä voisit noissa lenkeissä kokeilla olis kovavauhtinen käveleminen, sietää polvet sitä huomattavasti paremmin kuin juoksua. Juokseminen on muutenkin näin talvella aika vaarallista, jos liukkailla jalkakäytävillä sen joutuu tekemään, tai eipä se äärimmäisen turvallista oo hiekkateilläkään näin talvisin. Eli sähän voit alkuun tehdä niin paljon lenkkiä kun jaksat ja niin paljon salia kun jaksat. Eli jos joku päivä ei sali huvita niin mene lenkille, ja sitten jos ei lenkki kiinnosta niin salille. Ota vaikka tavotteeks että ainakin 3 kertaa viikossa liikut. Mitä enemmän liikut sitä enemmän laihdut :)

Muista myös että näissä dietti hommissa tule päiviä kun mikään ei huvita, ja saattaa tulla lipsahduksiakin. Eli vaikka joku päivä söisit herkkuja kuin viimeistä päivää niin älä anna sen masentaa, vaan seuraava päivänä lisää ruoskaa vaan keholle :whip: ja tosiaan lenkkeilyyn ja saliatreeniin auttaa paljon, jos saat jonkun kaverin mukaan, niin molemmat kannustaa toisiaan.

No nythän tää homma alkoi innostamaan! otin tänään aamupainoni, kun olin käynyt vessassa, ja hihaton T-paita ja kalsarit päälläni painoin noin 84,5kg Oon käynyt nyt lenkillä 4 kertaa viikossa eli joka toinen päivä, ja salin oon jättänyt pikkaisen vähemmälle, sen pari kertaa viikossa oon tehnyt koko kropan läpi sopivilla painoilla, ja alkaahan tämä homma toimimaan. hauiskin alkaa pikkuhiljaa näkymään! Ruokavalion sain kuntoon, ja koulussakin tulee otettua toinen puoli lautasesta salaattia, toinen lihaa, ja pikkaisen perunaa, pastaa mitä nyt onkin. Tuntui aivan mahtavalta kun toissapäivänä tyttöystävä sanoi: "Kylläpä sä näytät laihtuneen! " :rock: Juhlat!!!

Wonda pisti kyllä hyvät ruokaesimerkit. Jumalauta noita ruokia opettelen tekemään :D

Sori ei liittyny aiheeseen ollenkaan, mutta joku jo pistikin linkin tonne mun ketjuun. Sinne siis laihdutuskisaan mukaan! :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pakko vielä sanoa ettei se painoindeksiin tuijottaminen ole hyväksi. Tuolla joku kirjoitti että 25 on se ylipainon raja. Mä veikkaan että pakkotoistolla on reilusti sällejä joiden painoindeksi osoittaa ylipainoa mutta kyseiset sällit eivät ylipainoisilta näytä.

Mulle terveydenhoitaja sanoo aina että "jahas, oot sitten justiinsa ylipainon rajalla, on BMI 25,4. Voisit vähän pudotella painoa...". Huolimatta terkkarin käppyröistä ja höpinöistä olen kukkakeppi. Ei oo hirveästi mitään mitä pudottaa, mun mielestä on perin ahdistavaa kun monelta taholta tyrkytetään kaavioita, ja sitten kun niihin ei sovi niin pitäisi muuttaa jotain.

Painoin joskus 60kg, silloin sairastelin jatkuvasti. Vähintään kuukauden-parin välein jotain ihmeellistä kuumeilua ja flunssaa. Kun nostin painon ensin 70kg:aan, alkoi sairastelu vähentyä. Kun nostin painon 80kg tienoille, loppui sairastelu siihen paikkaan. Nyt ei oo pariin vuoteen ollu edes yskää/kurkkukipua kuumeesta puhumattakaan.

EDIT: Muistinko sanoa ettei BMI oo järin hyvä mittari?

Italianpatapussi + 400gr paistijauhelihaa = Koko pata noin 1200kcal / 100gr proteiinia. Tuon kun jakaa 3 annokseksi niin kyllä lähtee nälkä.

Makaronilaatikko, eli 5dl tummaa makaronia, 600gr paistijauhelihaa, 3dl maitoa (+ tarvittaessa vettä) ja pari kananmunaa. Noin 2000kcal /160gr proteiinia.
Tuo 4 osaan niin luulisi piisaavan.

Sitten ehkä helpoin, uunissa paistettu kananrinta (250gr) sekä nokare riisiä. Noin 400kcal / 50gr prot.

Hmjaa. No jos näistä apua on niin pari vielä.
Ota 2 kananrintaa, poista nahka ja luut. Saksi kana palasiksi (noin 500gr).
Nämä ruskistat pannulla. Osta Rainbown valmislasagne johon tulee 6dl vettä ja se 3dl maitoa. Korvaa jauheliha kanasuikaleilla ja tee lasagne minkä päälle laitat 12 siivua kevytjuustoa.

Rasvaa tuossa saattaa tulla mutta kaloreita on 2000kcal mutta proteiinia kaikkiaan noin 170gr. Tuollainen ateria 3 - 4 osaan.

------------

pizzaa : Osta vehnätortillaa.
Tortillan päälle levität ensin ketsuppia ja vähän oreganoa/pizzamaustetta.
4 siivua kalkkunaa, 3-4 siivua kevytmetwurstia, 4 siivua juustoa. Päälle 100gr kanaa tai paistettua jauhelihaa, ja eikun uuniin. Tällainen lätty on 500-550kcal / 45-50gr proteiinia.
Mä teen näitä sen 5 mitkä riittää koko päiväksi.

------------

Kananrinta ja HKn lihapiirakka :) 500kcal/50gr prot
------------

Hyvä suosikkini : lidlin paketti kebablihaa ruskistettuna pannulla, sekä 2dl tummaa makaronia (5dl keitettyä). Sekoita kattilassa lisäten ketsuppia jonkin verran sekaan. Hyvä muhennos. Pannu noin 1000kcal, proteiinia muistaakseni noin 70gr. Tuo 2 osassa niin avot.

Tässä siis ei makrojakaumalla hifisteltyä ruokaa, olen vain laskenut että kalorit ja proteiinit on ok. Sellaista ruokaa mitä mielelläni voin syödä ja helppo tehdä. Jos jollekulle apua niin hyvä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom