Pohkeisiin kokoa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kontio
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Osaisiko joku viisaampi neuvoa miten saisi pohkeisiin kokoa?
olen aikaisemmin treenannut nopeusvoimaa ja voimakestavyytta
mutta on ruvennut isommat painot kiinnostamaan voimaa pohkeissa
on mutta tuntuu etta nayttaa kananjaloilt :)
kiitoksia jo etukateen neuvoista!

Treenaa pohkeet vähintään 2 kertaa viikossa ja liikkeinä pohkeet istuen ja seisten. Pitkiä sarjoja esim 20-25 ja vaihtele toistomääriä viikoittain, jotta tulee uutta rasitusta. Kannattaa myös panostaa siihen negatiiviseen vaikka 3-5 sekuntia per toisto ja muutenkin keskittyä tekemään liikkeet rauhallisesti ja yli sen failuren. Itse treenaan pohkeet olkapäiden kanssa ja jalkapäivänä! Pohkeille nyt muutenkin tulee joka päivä rasitusta, jonka takia niitä pitää treenata useammin kasvattaakseen kokoa niihin.

Iso muutos treeniin aikaisemmin kaikki piti tehda rajahtavasti kamppailulaji tausta kun on
nyt ruvennu kiinostamaan vahvamies tyylinen treeni mutta ei se haittaa jos samalla saisi vahan
komeammat lihat nyt paino yli 140kg (aikaisemmin 150kg vaaka sano error :) laakari sanoi etta 120kg olisi hyva toinen laakari puhui 118kg
olis passeli pituutta minulla 195cm ja ruumiinrakenne iso vaikken mitaan tekisi
niin etten mikaan kamala punttihirmu ole :)

Treenaa pohkeet vähintään 2 kertaa viikossa ja liikkeinä pohkeet istuen ja seisten. Pitkiä sarjoja esim 20-25 ja vaihtele toistomääriä viikoittain, jotta tulee uutta rasitusta. Kannattaa myös panostaa siihen negatiiviseen vaikka 3-5 sekuntia per toisto ja muutenkin keskittyä tekemään liikkeet rauhallisesti ja yli sen failuren. Itse treenaan pohkeet olkapäiden kanssa ja jalkapäivänä! Pohkeille nyt muutenkin tulee joka päivä rasitusta, jonka takia niitä pitää treenata useammin kasvattaakseen kokoa niihin.

Kiitoksia neuvoista

Itsellä huonosti kehittyvät pohkeet. Melkeinpä ainoa keino millä olen saannut huomattavaa kasvua aikaan on ollu, että treenaan pohkeet kahdesti viikkoon. Ekalla kerralla 3-4x6-12 ja toisella kerralla 3-4x12-25.
Välipäivinä hierontaa ja venyttelyä pohkeille.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuota noin. Olet treenannut nopeusvoimaa ja voimakestävyyttä ja painoa melkein puolitoistasataa?
Kamppailulajeihin.
Eli paljain jaloin tai ohuilla tossuilla.

Pahoin pelkään ettei sulle ihan hirmuisia pohkeita saa mitenkään.
Sori vaan.

Paksummiksi varmasti tulevat kohdennetulla treenillä mutta eiköhän ne rasitusta ole jo aikalailla saaneetkin.

Tuota noin. Olet treenannut nopeusvoimaa ja voimakestävyyttä ja painoa melkein puolitoistasataa?
Kamppailulajeihin.
Eli paljain jaloin tai ohuilla tossuilla.

Pahoin pelkään ettei sulle ihan hirmuisia pohkeita saa mitenkään.
Sori vaan.

Paksummiksi varmasti tulevat kohdennetulla treenillä mutta eiköhän ne rasitusta ole jo aikalailla saaneetkin.

No vahemmalle jaanyt nykyaan kamppailu hommat punttihommat ruvennut kiinnostamaan enemman
kivia nostellu , salkkuja tullut kannettua ja traktorin rengasta pyoritettya sun muuta rautojen ohella
jostakin syysta ei pohkeiden koko vastaa sita mita niilla nyt nostaa
aika aloittelia kuitenkin noissa hommissa olen tykkaisin vaan etta kokoa
pohkeisiin saisi kun muuhun runkoon verrattuna nayttaa linnun koivilta

Itsellä toimi kun aloin tekemään joka toisen treenin loppuun 3-5 sarjaa pohkeita. Aina +20 toistoa ja rajuja venytyksiä väliin.

Tässä onkin aika hyvin kaikki jipot mainittu, laardin linkistä löytyy vielä aika hyvin se viimenen silaus. Pähkinänkuoressa homma menee näin, seisten esimerkiksi smithissä kuormittuu se suurin näkyvä pohjelihas, istuen taas aktivoituu ison pohjelihaksen alla/sisällä oleva pienempi lihas. (tibialis?) Jalkaterää joko sisään tai ulos päin kiertämällä saadaan taas pohkeen ulko- ja sisäsyrjän lihaksia aktivoitua. Kannattaa tosin ehkä ensin keskittyä pohkeen koon kasvattamiseen ja sitte lähteä hiomaan yksityiskohtia.

Itellä pohkeet ei oo mikään vaikea lihasryhmä kasvattaa, kasvavat juostessa, pyöräillessä, hyppiessä ja salilla. Joillakin kuitenkin geenilotto menee niin että mikään ei tunnu aiheuttavan tarvittavaa kasvua, sillon ainut neuvo on: lisää volyymia! Ja paljon. Jos lihaksen kiinnityskohta on kovin ylhäällä ts. pohjelihas on lyhyt niin siitä ei välttämättä koskaan saa rakennettua kovin vaikuttavaa ilmestystä. Kyseessä on kuitenkin lihas joka on tottunut "pitkiin sarjoihin" joten mahollisimman paljon sitä rasitusta kehiin (terveyden rajoissa) ja eripituisia sarjoja, älä anna lihaksen tottua siihen mitä teet. Vaikka varpailla kävelyä tai hyppynarua kehiiin päivittäisellä tasolla niin eiköhän JOTAIN pitäis tapahtua. Ja hissillä ei tosiaan kannata kulkea ;)

Loppuun tarina Arnoldista:

A good story to point out how tough it is to get great calves is a story of Arnold Schwarzenegger. He was at the beach in Venice, California, one day when a young bodybuilder came up to him and said that he would like to have calves like Arnold's. Arnold pointed to his lower leg and told him that his calves cost him 600 hours of painful training. If he wanted to have calves like Arnold, he would have to pay the price

Ben Pakulski sano jossain videolla, että treenasi aikanaa 5 vuotta putkeen joka päivä pohkeita, kasvoivat hänellä yhen inchin joka vuosi. Itselläkin lähtenyt pohkeet vihdoin kasvamaan kun aloin tehdä tiheämmin pohkeet, lähes joka päivä.

Hep.

Itse olen hinkannut vuosia aina samaa kaavaa.. Vähän pidempää sarjaa, eri polvikulmilla/istualtaan/seisaaltaan/sormet varpaissa pohjenousua ja ties mitä. Kaikki tämä on tuntunut lähinnä pohjejänteessä. Sellaista pumppia tai lihaksen väsymistä en koskaan ole saanut aikaiseksi. Koko pohje on melkein kuin tunnoton liha jonka joskus sattumalta saa suonenvetoa muistuttavaan kramppiin..ei siis pumppiin. No, ajattelin että paskat Ollaan ripakinttu sitten. Lueskelin pakkiksen foorumeita ja jostain silmiini iski nämä ylipitkät sarjat, tyyliin 100 toistoa maltillisilla painoilla... Ja awot :) . Eka kerta 1*100 50kg seisten.. (Mooonta taukoa välissä) Jumalattomat poltot tuon treenin aikana ja tietysti pohjekuolema 2 päivää... Mutta että jumalauta se "lihas" oli kipeä treenistä?? Nyt menossa 3. Viikko. Alle tuo maratooni ja kaikki vanhat kikat päälle.. Pohkeessa kasvaa verisuoni .. Mitvit?

Eli ensin piti saada tuntuma lihakseen ja saada se edes jotenkin hapoille, nyt pohkeiden sisäreunaa särkee molemmissa jaloissa.. Eli voisko ne vahvistua ja kasvaa?? Odotukset ovat ainakin kovat.

Itse yritin kasvattaa pohkeita vuosikausia kokeilemalla kaikki keskimäni treeniyhdistelmät ja mikään ei tuntunut toimivan. Olin jo luovuttamassa hävijänä geeniarpajaisissa kunnes eräs salilla käyvä old-school jermu kysyi, että "tiedätkö miksi salilla ei näe kenelläkään isoja pohkeita? Koska kukaan ei jaksa treenata niitä tarpeeksi", viittasi sillä juuri tuohon aiemmin mainittuun Arksan kommenttiin.

Aloin hänen vinkistään tekemään seisten ja istuen pohkeita 10 x 30 toiston pyramidia joka ikisessä treenissä. Pelkästään pohkeiden treenikohtainen voluumi oli 20 000 – 30 000 kg ja treenistä meni 15-20 % pelkkiin pohkeisiin. Tein tätä noin 3–4 kk. Lopputulos: pohkeet kasvoivat silmissä.

En nyt suosittele vastaavaa voluumia kaikille mutta uskon, että kenen tahansa pohkeet kyllä saa kasvamaan jos siihen laittaa tarpeeksi sisua. Pohkeiden koko on myös pysynyt kohtuuhyvin tämän jälkeen vaikka tiputin treenivoluumin ns. normaalille tasolle.

Back
Ylös Bottom