Pohkeiden maksimaalinen kasvu nollasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja spörre
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Haja!

Nyt olis tarpeen tehokasta pohkeiden treenaus vinkkejä maksimaaliseen kasvuun. Vähä alustusta eli kahden vuoden aikana molempia jalkoja operoitu tapaturman johdosta kuusi kertaa ja jalkojen treenaus tällä välillä ollu mahdotonta. Genetiikka ei ole myöskään ollut jalkojen osalta mikään lottovoitto eli ajokoiran pohkeet oikeestaan aina löytynyt. Tällä hetkellä lihaksia pohkeissa tuskin ollenkaan ja pientä rajoitetta on vielä vasemman nilkan osalta eli ujoa liikersjoitetta varpaille nousussa, mutta ei pahasti.

Kaikki vinkit ja metodit otetaan vastaan millä kannattais lähteä liikenteeseen!

Ugh ja kiitos etukäteen!

Tekisin alkuun yhden jalan pohjenostoja kehonpainolla. Helvetin tehokas ja hyvä liike siihen, että tottuu myöskin liikerataan ennenku alkaa tekemään mitään muuta pitkän tauon jälkeen. Jollain pienellä korokkella mieluiten niin saa maksimaalisen venytyksenkin lihakselle! 👌

Geenit ovat hyvin suuressa roolissa. Jos ovat aina olleet pienet, ei niistä tule välttämättä koskaan lihaksikkaita. Ei ole mitään super liikkeitä tai ohjelmia joilla ne kasvavat yhtä äkkiä. Isoja pohkeita löytyy enemmän kestävyys lajien harrastajilta kuin voimailijoilta. Itse olen treenannut pohkeita 26 vuotta puntilla tosissaan. Sekä lyhyttä että pitkää sarjaa. Tehnyt kerran viikkoon ja kokeillut joka päivä pari sarjaa sekä kaikkea siltä väliltä. Lisäksi harrastan nyrkkeilyä ja vahvamieslajeja. Hypin narua ja juoksen portaita jne...Eli kaikkea mahdollista treeniä on niille tullut. Miltä pohkeeni näyttävät ? Ei merkkiäkään että niillä olisi tehty ikinä mitään. Lähes joka naisella on isommat pohkeet. Salilla kaikilla on isommat mopopoikia myöten. Olkavarteni on ollut parhaimmillaan 7cm pohjetta suurempi. Käsi 43cm ja pohje 36cm. Elopainoa 95 kg. Velipojalla taas pohje jotain 47cm ja pelkkää lihasta. Ei ole koskaan treenannut niitä tai harrastanut urheilua. Paras neuvoja ei aina ole se iso pohkeisin. Hyvillä geeneillä saa isot pohkeet ilman treeniä. Pitäisi löytää joku luikku pohkeinen joka on kasvattanut ne treenillä isoksi.

Pitäisi löytää joku luikku pohkeinen joka on kasvattanut ne treenillä isoksi.
Todellakin joku oikean elämän esimerkki, joku fakiiri on onnistunut tuossa vaikeassa tehtävässä. Pohkeet on todella sitkeetä lihasta ja ne ei ihan pienestä koe tarvetta kasvaa. Niitä mitä suurimmalla todennäköisyydellä pitäis rangaista verrattain kovemmilla treenimäärillä mitä muita lihaksia.

Luikku olen, mutta pohkeisiin saannut hieman jopa kokoa. Joskus vuosia sitten täällä käytiin keskustelua kyseisestä asiasta ja yleinen konsensus oli että treeniä useammin kuin kerran viikkoon ja suurella toistovariaatiolla.
Itse tein niin että ti jalkapäivän yhteydessä 3-4x6-12 ja pe 3-4x12-20 seisten pohkeet ja myöhemmin otin mukaan istuen myös, joka harjoittaa soleusta joka on näkyvissä olevien pohjelihasten alla. Tällä metodilla saannut pohkeisiin hieman kokoa, millään muulla en oikeastaan. :unsure: Toistot rauhassa hyvällä kontrollilla ettei tehty työ karkaa lihaksilta akillesjänteelle.
Ainiin pakko vielä lisätä. Tuohon aikaan tuli myös harrastettua paljon putkirullailua. Voi olla että se hieman auttoi kireiden lihaskalvojen kanssa ja tämä mahdollisti jonkin näköisen kasvun. Tiedä häntä.

Viimeksi muokattu:
Vittumaisen pitkät ja kivuliaat supersetit rest pauseilla on se mitä nytten tehny tän vuoden pohkeille, subjektiivisen näkemyksen perusteella tää näyttäisi tulosta tuottavan. Ensiksi seisten teen lyhyempää raskasta (esim 3x5) ja sen jälkeen istuen kevyempää ja pitempää (3x15-20). Kaks kierrosta ja kaks kertaa viikkoon ja voisihan sen tehä joka toisella kerralla toisin päin mutta toistaiseksi näin menty.

Viimeksi muokattu:
Kävelyä, hölkkää ja juoksua jyrkähköön ylämäkeen.
Ponnistuksessa tulee iso venytys suurimmassa rasituskohdassa.
Luulen että noilla vois saada sinne tuntumaa.
Salilla sit isoilla painoilla. Oikeasti isoilla koska jos kävelet ylämäkeen erityisesti pohkeella ponnistaen niin siinä on jo sun koko kehonpaino päällä.

Itse sain kroonisen penikkataudin liian kovasta treenistä. Yli 10 vuotta oireillut. Estää esimerkiksi juoksemisen kokonaan. Lääkäri sanoi että kasvata niihin lihasmassaa kun ovat noin luikerot 😅 Pyysin vinkkejä mutta ei ollut. Onkohan kireillä lihaskalvoilla merkitystä pohkeiden kasvuun ? Joitain juttuja olen lukenut kun kalvojen leikkauksen jälkeen pohkeet ovat kasvaneet heti senttejä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En tiedä onko merkitystä omassa kehityksessä kuinka paljon ollut sillä kun olen lihasvasaralla paukutellu aika ronskistikkin noita pohkeita

Tattista täältä tuli hyvää settiä! Pitää alkaa paukuttaa pohkeita sit ihan kunnolla toistoilla, hyppynarulla ja itse asias tuli merrelin tossut hankittua kans tällä viikolla et rupeis jalat tekemään vähä enemmän duunia dallatessa.

Sitä o aina ollu vähä kahta koulukuntaa ku jotkut sanoo et pitkiä toistoja ja jotkut sanoo et raskailla painoilla mikä kyl käy iha hyvin järkee🤟 pitää alkaa tuuttaa molemmilla vuoro viikoin ja ottaa melkee ennen kuvat ja kattoo puolen vuoden päästä uusiks mittojen kera että onko tapahtunu midii.

Paljasjalkakengät ainakin itsellä tuntunut toimivan.
Tulee rasitusta huomaamatta.
Mikä tää paljasjalkakenkä-läppä oikein on? Tuolla "pakkiksen pienimmät pohkeet kisa" -ketjussa yksi toinen hehkuttaa myös paljasjalkakenkiä. Mulla on myös sellaiset, mutta en ole kyllä huomannut niiden tekevän pohkeille mitään tai lisäävän niiden rasitusta. Muuten kyllä hyvät kengät ja tämä voi kuulostaa paradoksaaliselta, mutta niiden kanssa kipeytyy jalkapohjat vähemmän kuin vahvasti vaimennetuilla tossuilla.

Mikä tää paljasjalkakenkä-läppä oikein on? Tuolla "pakkiksen pienimmät pohkeet kisa" -ketjussa yksi toinen hehkuttaa myös paljasjalkakenkiä. Mulla on myös sellaiset, mutta en ole kyllä huomannut niiden tekevän pohkeille mitään tai lisäävän niiden rasitusta. Muuten kyllä hyvät kengät ja tämä voi kuulostaa paradoksaaliselta, mutta niiden kanssa kipeytyy jalkapohjat vähemmän kuin vahvasti vaimennetuilla tossuilla.
Sun pitää niiden varvastossujen kanssa laittaa vielä tekninen paita, trikoot ja trikoiden päälle shortsit, niin alkaa meneen perille mikä tahansa.

En tiedä liittyykö tuo paljasjalkakenkä-läppä tähän asiaan, mutta itse kun vaihdoin jäykkäpohjaiset salikengät pehmeäpohjaisiin painitossuihin, niin alkoi pohjetreenit menemään paaaaaljon paremmin perille. Ja samanlaiset pehmeäpohjaiset lärpykäthän ne on nuo paljasjalkatossutkin.

Ah pohkeet! Tuo globaali ikuisuusongelma!

Täällä on tullutkin jo hyviä pointteja, mutta jaan tähän rautalankamallin pohkeiden kasvatukseen. Ikävä kyllä niitä ei isoihin mittoihin saa ku implanteilla, jos geenit on heikot, mut kyl ne vähemmän pyörätuolipotilaan mallisiksi saa:

1. Tee pohkeet joka treenikerta ENSIMMÄISENÄ liikkeenä
  2. Vaihtele sarjapituuksia ja siten painoja. Muista tehdä sekä seisten että istuen
  3. Vaihtele myös tekotapaa, suosittelen 2 s ääriylhäällä supistuksessa, kosentrinen muutama sekka ja alhaalla venytyksessä 2 s.
  4. Kuunte kroppaasi, älä treenaa kuitenkaan tulehdustilassa niitä pohkeita :) nosta treenimäärää pikkuhiljaa
  5. Lisää himaan kehonpainolla pitkää sarjaa (1x100 kahdella jalalla korokkeella)
  6. Muista venyttää niitä, myös aikaisemmin mainitut putkirullailut ja hieronta tekee hyvää sille tiukalle lihaskalvolle ja lihakselle
  7. Tibialistakin kantsii hinkata kuminauhalla.

Hyvällä tuurilla näillä saat umpisurkeilla geeneillä joitain lihassäikeitä enemmän näkyviin ja ehkä ympärysmittaa 3-5 mm. :D

Ei kävellessä oikein eroa olekaan. Mutta jos pelaat jotain tai hölkkäät/juokset niin liikut päkiällä.
Ei sekään sen kummempaa ole kuin lenkkareilla sama mutta kanta astunta on hyvin epämiellyttävää paljasjalkatossuissa.

Tässä ku on ite vajaan viikon dallaillu merreleillä ni huomaa kyl ihan selkeen eron että pohkeet tekee duunii koiralenkkien jälkeen ja aika hapoilla.. ite ollu aina sellane tasajalka dallaaja ettei ihme et pohkeetkaa ei oo ikinä kasvanu🥲

Ah pohkeet! Tuo globaali ikuisuusongelma!

Täällä on tullutkin jo hyviä pointteja, mutta jaan tähän rautalankamallin pohkeiden kasvatukseen. Ikävä kyllä niitä ei isoihin mittoihin saa ku implanteilla, jos geenit on heikot, mut kyl ne vähemmän pyörätuolipotilaan mallisiksi saa:

1. Tee pohkeet joka treenikerta ENSIMMÄISENÄ liikkeenä
  2. Vaihtele sarjapituuksia ja siten painoja. Muista tehdä sekä seisten että istuen
  3. Vaihtele myös tekotapaa, suosittelen 2 s ääriylhäällä supistuksessa, kosentrinen muutama sekka ja alhaalla venytyksessä 2 s.
  4. Kuunte kroppaasi, älä treenaa kuitenkaan tulehdustilassa niitä pohkeita :) nosta treenimäärää pikkuhiljaa
  5. Lisää himaan kehonpainolla pitkää sarjaa (1x100 kahdella jalalla korokkeella)
  6. Muista venyttää niitä, myös aikaisemmin mainitut putkirullailut ja hieronta tekee hyvää sille tiukalle lihaskalvolle ja lihakselle
  7. Tibialistakin kantsii hinkata kuminauhalla.

Hyvällä tuurilla näillä saat umpisurkeilla geeneillä joitain lihassäikeitä enemmän näkyviin ja ehkä ympärysmittaa 3-5 mm. :D
Hyvii juttui🤟 ja näihin entisiin pyörätuoli pohkeisiin toi 3-5mm rupee näkyy väkevästi😄🤟

Luikku olen, mutta pohkeisiin saannut hieman jopa kokoa. Joskus vuosia sitten täällä käytiin keskustelua kyseisestä asiasta ja yleinen konsensus oli että treeniä useammin kuin kerran viikkoon ja suurella toistovariaatiolla.
Itse tein niin että ti jalkapäivän yhteydessä 3-4x6-12 ja pe 3-4x12-20 seisten pohkeet ja myöhemmin otin mukaan istuen myös, joka harjoittaa soleusta joka on näkyvissä olevien pohjelihasten alla. Tällä metodilla saannut pohkeisiin hieman kokoa, millään muulla en oikeastaan. :unsure: Toistot rauhassa hyvällä kontrollilla ettei tehty työ karkaa lihaksilta akillesjänteelle.
Ainiin pakko vielä lisätä. Tuohon aikaan tuli myös harrastettua paljon putkirullailua. Voi olla että se hieman auttoi kireiden lihaskalvojen kanssa ja tämä mahdollisti jonkin näköisen kasvun. Tiedä häntä.
Itse huomannut myös että liike pitää tehdä hallitusti ja lopussa supistaa kovasti. Jos vaan pompottelee niin melko turhaa hommaa ainakin minulla. Rullausta harrastanut itsekkin ja tuntuis että on auttanut siihen että saan reenissä paremman tuntuman kun pohke ei ole sellainen kuiva ja kova koivuklapi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom