pohkeet!!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kertokaas hyviä pohje harjotuksia! Oon ite aika pitkä ni pohkeet on aika kynän näköset.. haluisin erityisesti voimaa pohkeisii ja siinä samalla sais tulla sitte lihasta. Jos on jotai aikasempia keskusteluja aiheesta niin peistäkää linkkejä. Kiitos!:)

- Pohjenousu seisten laitteessa/istuen laitteessa
- Aasinnosto laitteessa.

Tekniikasta sen verran, että laajoilla liikeradoilla sekä kunnon supistuksella ja venytyksellä.
Toistomäärät siinä 10-20 (korjatkaa jos olen väärässä)

itse en ole ainakaan treenannut pohkeita yhtään sen erikoisimmilla sarjatoistoilla. 12 toiston sarjoja painoja lisää kun menee helpoksi. Tosin olen ainoastaan tehnyt pohkeita
pohkeetistuen.jpg

tämän tyyppisessä masiinassa, parhaimman tuntumankin olen saanut verrattuna laitteisiin missä seistään ja se mitä suosittelen kaikkien välttävän on prässissä tekeminen. Tuntuma prässissä on aivan surkea verrattuna istuen tehtävään. Nämä siis täysin omia kokemuksia.

Tee hackissa pohjetta tai yhden jalan pohjenousua korokkeelta (tai joku vastaava nimi sillä oli).

+ tee räjähtävästi, pito pari sekuntia ja laske hitaasti alas.

Ja jotkut sanovat että joillakin pohkeet kasvavat itsestään ja toisilla ei sitten kirveelläkään.

Seisten laitteessa, käyttäen kovapohjaisia kenkiä*. Lisää painoa vaan koko ajan. Sarjoja tarpeeksi. Välillä istuen.

Itsellä ainakin 2-jakoisen kanssa toimi hyvin aikoinaan (parhaillaan meni jotain 6x200kg ja pohkeet olivat aika tykit). Nykyään tosin teen pohkeita sukilla pelkästään että jalkapohjakin saa paremmin aktivointia, eikä saa kyllä samalla lailla liekkeihin pohkeita kun noilla kengillä.

* Eivät siis taivu tuosta 3:sen kohdalta.

Kannattaa muistaa että istuen ja seisten tehtävät pohjenousut treenaavat eri painotuksella säären takaosan lihaksia.
Istuen, eli silloin kun polvi on koukistettu, aktivoituu pääosassa soleus, eli leveä kantalihas. Gastrognemiuksen, eli kaksoiskantalihaksen lihassolut eivät toimi kunnolla silloin.
Tämän huomaa hyvin esim autoa ajaessa. Ne aktivoituvat paremmin kun polvi on ojennettuna.

Kannattaa muistaa että istuen ja seisten tehtävät pohjenousut treenaavat eri painotuksella säären takaosan lihaksia.
Istuen, eli silloin kun polvi on koukistettu, aktivoituu pääosassa soleus, eli leveä kantalihas. Gastrognemiuksen, eli kaksoiskantalihaksen lihassolut eivät toimi kunnolla silloin.
Tämän huomaa hyvin esim autoa ajaessa. Ne aktivoituvat paremmin kun polvi on ojennettuna.

jep ja istuen pohkeet pidempää sarjaa ja seisten tehtävällä enemmän kuormaa. Pohkeet prässissä ei ehkä saa hyvää tuntumaa pohkeisiin mutta kaikkeen tottuu :D

Tee hackissa pohjetta tai yhden jalan pohjenousua korokkeelta (tai joku vastaava nimi sillä oli).

+ tee räjähtävästi, pito pari sekuntia ja laske hitaasti alas.

Ja jotkut sanovat että joillakin pohkeet kasvavat itsestään ja toisilla ei sitten kirveelläkään.

Juu tottahan tuo on geeneistän kiinni :/

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nostan vanhaa ketjua, toivottavasti joku tarttuu tähän. Eli, onko pohkeiden treenamisessa eri liikkeillä väliä. Tarkoitan nyt sitä, että pohjehan koostuu kahdesta lihaksesta: Alla on pitkänomainen lihas joka tuntuu heti akilesjänteen yläpuolella. Tuon pötkön päällä on sitten tämä kaksipäinen hieman hevosenkenkää muistuttava lihas. Ottaako eri liikkeet tuohon kaksipäiseen lihakseen, ja toiset taasen tuohon alla olevaan pötkylään vai jakaantuuko rasitus tasaisesti? Vituttaa, koska tuntuu että itsellä pohje kasvaa kokoa käytännössä pelkästään tuosta pitkästä lihaksesta, jolloin siihen ei kehity ollenkaan sellaista muotoa. Kun katsotte huippukehonrakentajien pohkeita, kaikilla tuo kaksipäinen osa oikein hyppää silmille.

Saat kantapään asentoa vaihtaen liikkeen ottamaan erikohtaan pohjetta. kolme asentoa suorassa, kantapäät ulkona ja kantapäät sisällä. Itsellä toiminut, että olen saanut tasaisen rasituksen. :) toivottavasti auttoi.

Ite sain joskus aikoinaan pohkeet kasvamaan aika hyvin kun käytin joka toisena jalkapäivänä pohkeet pudotussarjoina ja erittäin nopeilla pumppauksilla, usein 20+15+15+10 toistoilla. Hapottaa perkeleesti ja käveleminen on vaikeaa seuraavan 3 päivää mutta onnistuin niin että en saanu 4kk jälkeen enää vanhoja monoja jalkaan..:D

edit. ja pudotussarja siis viimeisellä sarjalla.. Eli sillon tein pohjeprässi istuen 2 sarjaa ja seisten 2 sarjaa.. jokasesta toinen sarja kunnon pudotussarjalla.. istuen se on tietty hankalaa jos ei ole kaveria ottamassa kiekkoja pois prässistä mutta ei se mahdotonta ole..:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom