Pohkeet+ rinta?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tere

Ois pari ongelmaa!
ku teen pari kertaa viikos pohkeet hackissä (ma,pe) ja istuen mutta hackissä vaikka laitan jotain 300kg painoa ja sarjoja 3 toistoja 20-30 niin en saa siltikkää oikein polttelua pohkeisii ja tuntuu että jaksaisin tehä pohkeita vaikka joka päivä mutta istuen kyllä saan iha kivasti tuntumaa eli miten saisin enemmän rasitusta pohkeille että ne kasvais iisommiksi ? ja toinen ongelma on rinta ! en tee penkkiä ollenkaa vaan rintapäivänä tehen penkkipunnerrus istuen,peck-deck,vipunostot vinopenkissä/taljassa ja lopuks pullover kaikkia 3*10-15 sarjaa ja rintaan ei tuu voimaa eikä kokoa vaikka kuinka ähertäis ja se pistää *ituttaan eli olisko viikon paussi paikallaan? Jakoni on nelijakoinen.

Kiitos vastauksista ja erityisesti neuvokaa tossa rinta treenis koska se on heikoin alueeni ja haluaisin parannusta siihen alueeseen rutkasti. :worship:

Dynamite88 sanoi:
Tere
Ois pari ongelmaa!
ku teen pari kertaa viikos pohkeet hackissä (ma,pe) ja istuen mutta hackissä vaikka laitan jotain 300kg painoa ja sarjoja 3 toistoja 20-30 niin en saa siltikkää oikein polttelua pohkeisii ja tuntuu että jaksaisin tehä pohkeita vaikka joka päivä mutta istuen kyllä saan iha kivasti tuntumaa eli miten saisin enemmän rasitusta pohkeille että ne kasvais iisommiksi ?

Epäilisin, että syy tähän on liikkeen vajaavuus. Eli vähennät nyt niitä painoja ainakin aluksi ja suoritat liikkeen aivan pohjalta niin ylös kun suinkin mahdollista (tämä liike on jopa yllättävän pitkä). Ylhäällä puristat muutaman sekunnin, lasket hitaasti täysin alas ja voit ottaa muutaman sekunnin venytyksen alhaalla ja sitten uudestaan.

Dynamite88 sanoi:
ja toinen ongelma on rinta ! en tee penkkiä ollenkaa vaan rintapäivänä tehen penkkipunnerrus istuen,peck-deck,vipunostot vinopenkissä/taljassa ja lopuks pullover kaikkia 3*10-15 sarjaa ja rintaan ei tuu voimaa eikä kokoa vaikka kuinka ähertäis ja se pistää *ituttaan eli olisko viikon paussi paikallaan? Jakoni on nelijakoinen.

Kannattaa ottaa jokin perusliike ohjelmaan mukaan rinnalla, eli korvaat laitteita näillä. Esim vino/tasapenkki käsipainoilla/tangolla. Voit tehdä vaikka muutaman sarjan tasapenkki ja toiset mokomat vinopenkkiä. Vaihtelet näissä sitten vaikka tankoa ja käsipainoja vuoroviikoin.

jos tekisin rintapäivänä ensimmäiseks sen tunnetun 2*6 tasapenkillä ja jättäisin penkkipunnerrus istuen Pois kokonaan mutta muuten samanlainen rintapäivä kuten tuossa kirjotin eli Rintapäivä : 2*6 tasapenkillä+peck-deck,vipunostot vinopenkissä/taljassa ja lopuks pullover kaikkia 3*10-15. Miltäs toi kuulostaa?

Dynamite88 sanoi:
jos tekisin rintapäivänä ensimmäiseks sen tunnetun 2*6 tasapenkillä ja jättäisin penkkipunnerrus istuen Pois kokonaan mutta muuten samanlainen rintapäivä kuten tuossa kirjotin eli Rintapäivä : 2*6 tasapenkillä+peck-deck,vipunostot vinopenkissä/taljassa ja lopuks pullover kaikkia 3*10-15. Miltäs toi kuulostaa?

Kyllä 3 liikettä rinnalle riittää. Ottaisin kyllä 2 perusliikettä ja sit lopuksi voisit tehdä joko ton PeckDeckin tai ristikkäistaljan.

Dynamite88 sanoi:
laitan jotain 300kg painoa ja sarjoja 3 toistoja 20-30 niin en saa siltikkää oikein polttelua pohkeisii ja tuntuu että jaksaisin tehä pohkeita vaikka joka päivä

Toi 300 kg menee jo täysin älyttömyyksiin! Vaik lämäisit painoiks 30 kg (eli 10% tän hetkisestä!!!!) ja tekisit 15-toiston sarjoja pitkällä liikeradalla, hiiiiiiitailla negatiivisilla niin saat enemmän aikaan (tollasil överi painoilla todennäköisesti kehitys on aika nollissa).

300kg :hyper:

Akkeli sanoi:
Toi 300 kg menee jo täysin älyttömyyksiin! Vaik lämäisit painoiks 30 kg (eli 10% tän hetkisestä!!!!) ja tekisit 15-toiston sarjoja pitkällä liikeradalla, hiiiiiiitailla negatiivisilla niin saat enemmän aikaan (tollasil överi painoilla todennäköisesti kehitys on aika nollissa).

300kg :hyper:

Liikerata on ok mut tosiaan vois pitää sekunnin parin siel yläasennos ja hiiiitaasti laskea alas . On tuota kehitystä tullu pohkeisii kyl aika kivasti kumminki tähän asti mutta tekniikas hiomista jotta saisi 100% kaiken irti.

kiitti vastauksista :worship:

Dynamite88 sanoi:
Liikerata on ok mut tosiaan vois pitää sekunnin parin siel yläasennos ja hiiiitaasti laskea alas.

Miten minun on niin vaikea uskoa tuohon? Siis lasket alhaalla todellakin niin alas, että venyttää ihan kunnolla, ja sitten nostat niin ylös, kuin mahdollista? Jotenkin en jaksa uskoa siihen, että tuollaisia rautoja tuossa liikkeessä (oikein tehtynä) liikkuu.
Kyllä nykytyksiä tekee kuka tahansa.

Ja sitten: Unohda rintatreenistä ne vitkutukset, treenin pohjana tulisi ehdottomasti olla raskaat punnerrukset. Valitse kaksi seuraavista liikkeistä:
Tasapenkki (tangolla tai kp), Vinopenkki (tangolla tai kp), dippi.

Siinä on sun rintatreenin pohja. Sitten vielä yksi eristävä liike, valitse itse:
Ristikkäistalja, vipunostot, pull over, pec deck.

Yhteensä 3 liikettä, 3-4 sarjaa kussakin. Niin perusjuttu kuin olla ja voi.

Zealot sanoi:
Jotenkin en jaksa uskoa siihen, että tuollaisia rautoja tuossa liikkeessä (oikein tehtynä) liikkuu.
Kyllä nykytyksiä tekee kuka tahansa.

Sama juttu... Itse tein eilen 82,5kg:lla hackissa (seisten, kakkosnelonen lauta päkiöiden alla) 3x15 ja poltteet oli suoraan helvetistä. Kyllä mäkin sen 300kg saisin nytkähtää vaik sata kertaa mut ei siitä mitään hyötyä ole.

Dynamiitti sun kannattais vaan ottaa aluks jollain 50kg:lla jotain 20-toiston sarjoja ja lisätä sit vaika joka treenissä 2,5kg. Tätä kautta opit tekniikan ja tuntemaan omat voimasi (mikä on hyvin tärkeää).

Ja kato "usein kysyttyä"- osiolta Tomin pohje-treeniohjeita.

Meikallakin oli tuo rinta ongelmana. Nyt kun teen vain punnertavan perusliikkeen(penkki tangolla tai käsipainoilla), niin rinta on lähtenyt hyvin kasvamaan. Minulla on 2-jakoinen, mutta kuitenkin jokaisen rintatreenin perustana pitäisi olla raskas punnerrusliike. Rinnalle kannattaa ottaa vähän lyhyempää ja kovempaa sarjaa, minulla ei oikein rinta kipeytynyt yli 10 toiston sajoilla.

Toinen, mikä on, niin älä tee liikaa sarjoja rinnalle. Rinta kasvaa hyvin, vaikka treenaisi vähillä sarjamäärillä, pitää vain tehä sarjat huolellisesti. Rinnalle maksimissaan 8 sarjaa, ja vaikka kolmena liikkeenä.

Noista pohkeista, että venyttele pohkeita sarjojen välissä. Sillä saat vähän avattua verenkiertoa pohkeisiin. Venytykset maksimissaan 10 sekunttia. Sitten juuri nuo aiemmin mainitut hitaat negatiiviset ja suhteellisen pienet painot, niin poltetta riittää.

Mulla tuntuu toimivan hyvin tuo Cutlerin videota napattau pohjetekniikka. Eli mennään toki alas niin että venytys tuntuu, mutta ylös nostettaessa ihan pieni puolensekunnin pysäytys keskivaiheilla ja siitä oikein kunnon runttaus yläasentoon. Pieni pito (ei mitään kahta sekuntia) ja sitten kontrollilla alas. Painoja sai aluksi vähentää jonkunverran, mutta aika nopeeta ne lähti taas nousuun. Mutta ihan eritavalla saa pohkeet kuritettua tällä tavalla.

Rinnalle on hyvä tehdä 2 perusliikettä kuten jo mainittiinkin ja yksi "eristävä" liike. Itellä 2 vaihtoehtoa:

Treeni 1.
-Penkkipunnerrus tangolla
-Vinopenkki käsipainoilla
-Peck-deck

Treeni 2.
-Vinopenkki Smith
-Rintaprässi
-Peck-deck

Noita siis vaihtelen vuoroviikoin, nyt kun teet taas 4-jakosella, sarjoja yhteensä tulee 6-8 kpl. Peck-Deckin tilalla joskus ristitaljaa, vipareita tai jotain vastaavaa, mutta olen nyt tykästynyt tohon peck-deckiin taas.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ite teen aika pienillä painoilla n. 30:n sarjoja :eek: ja toimii mulle. pohkeet on kasvanu hyvin. ja siis suht nopeasti teen nuo. vois kyllä kokeilla tehdä hitaamminki vähemmän toistoja :rolleyes:

Pohkeisiin paremmin ottaa kun laittaa tohon varpaitten alle jonkun laudan esimerkiks. Se on sopivan korkunen siihen alle. Saa laajemman alueen liikkeeseen ja näinollen saat sen paremman poltteen. En tiiä kirjottiko joku jo tän kun en jaksanu kaikkia viestejä lukea.

Onko venytys poheliikkeissä edes tärkeää, jos pusertaa niin helvetisti ylös kumminkin?
Minulta liukuu jalat pois lankulta jos lähden sitä venyttelemään siinä.

Akkeli sanoi:
Sama juttu... Itse tein eilen 82,5kg:lla hackissa (seisten, kakkosnelonen lauta päkiöiden alla) 3x15 ja poltteet oli suoraan helvetistä. Kyllä mäkin sen 300kg saisin nytkähtää vaik sata kertaa mut ei siitä mitään hyötyä ole.

joo mullaki lankku käytös ja kantapäät menee iha niin alas ku voi eli osuu siihe hack laitteen jalkatuki osaan. Ja kehityksestä sen verra että sain laittaa painoa tuolla tekniikalla millai oon tehny niin suunnillee ainaki 50kg lisää kuukaudes,tiiä sitte onko se hyvi vai huonosti muitten mielestä mut musta ok ja ei ne nyt hirveitä nytkytyksiä oo, ois tietenki kiva ottaa nauhalla ja kattoa et mite ne tulee tehtyä mutta yksin treenaan jote ei taida onnistua. Kiitti vinkeistä kaikille ja toi Timba79:n Treeni 1.
-Penkkipunnerrus tangolla
-Vinopenkki käsipainoilla
-Peck-deck
menee kokeiluun ja kattoa alkaako tähä heikkoon rintaan tulee kehitystä
;)

Kun tässä nyt itse Doggcrappin metodeilla treenaileen, niin valotanpa hieman pohjetreeniä Danten neuvoin (niille, jotka eivät ole tutustuneet tähän jo doggcrapp-ketjussa). En tiedä kyllä soveltuvuutta normaali treeniin, mut ainahan sitä voi kokeilla. Jos joku kokeilee tätä osana omaa treeniä, niin suosittelen tekemään sitten vain yhden sarjan.

Elikkäs:

Liike tehdään normaaliin tapaan aivan alhaalta täysin ylös. Ylhäällä ei tarvitse sen kummempaa pitoa tehdä, mutta negatiivinen vaihe tehdään todella rauhallisesti. Kun saavutetaan ala-asento, rentoutetaan lihakset ja annetaan lihasten venyä 15 sekunttia. Sitten taas uudestaan ylös ja alhaalla uusi 15 sekunnin pito. Tätä sitten jatketaan kunnes pää tai lihakset pettää. Painoa ei hirveästi tarvita ja tuska on aivan mahdoton.

Timba79 sanoi:
Mulla tuntuu toimivan hyvin tuo Cutlerin videota napattau pohjetekniikka. Eli mennään toki alas niin että venytys tuntuu, mutta ylös nostettaessa ihan pieni puolensekunnin pysäytys keskivaiheilla ja siitä oikein kunnon runttaus yläasentoon. Pieni pito (ei mitään kahta sekuntia) ja sitten kontrollilla alas. Painoja sai aluksi vähentää jonkunverran, mutta aika nopeeta ne lähti taas nousuun. Mutta ihan eritavalla saa pohkeet kuritettua tällä tavalla.

Tolla tavoin myös oppii "käyttämään" paremmin pohkeita. Mä tein koko syksyn tolla tekniikalla. Nyt teen vaan äärimmäisen pitkillä negatiivisilla.

Akkeli sanoi:
Tolla tavoin myös oppii "käyttämään" paremmin pohkeita. Mä tein koko syksyn tolla tekniikalla. Nyt teen vaan äärimmäisen pitkillä negatiivisilla.

Totta, itsellä tuo vain jäi päälle ja käytänkin sitä lähes poikkeuksetta aina. Yleensä viimeinen sarja tulee tehtyä "pumppaamalla", eli siinä ei mitään pysähdyksiä ja hitautuksia ole, ainoastaan pitkä liikerata.

Miula on toiminu seuraava ohjelma loistavasti

Treeni1

Penkki tangolla 2x4-8
Vino käs.pain. 2x6-8
Talja 2x10-20

Treeni2

Penkki käs.pain. 2x4-8
Vino smithissä 2x4-8
talja 2x6-10

Timba79 sanoi:
Mulla tuntuu toimivan hyvin tuo Cutlerin videota napattau pohjetekniikka.

Jes, ite teen samalla tavalla. Pohkeet huutaa hoosiannaa joka sarjan jälkeen niin että vähän aikaa kävelee ku paska housussa. Kokeilin edellisellä kerralla että pannaas nyt iha vituuuste painoja semmoseen seisten tehtävään vehkeeseen. Ainoa seuraus oli, että hartioihin paino hemmetisti, selkä meinas heilua edes takas, pohkeissa ei tuntunu juuri mitään kun tekniikka meni vituiks.

Back
Ylös Bottom