Pohkeet Kuntoon??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kipi I
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Kipi I

Banned
Ikä
43
Mun heikoin lihasryhmä on pohkeet,eli miten niihin saa lihaa??

Yleensä oon treenannu ne jalkapäivänä 1-2 liikettä 2-3 sarjaa ja toistot väh.10. Painot aikalailla maximissa mutta ei turpoo.

Paras neuvo, minkä olen pohkeiden suhteen ikinä lukenut/saanut tuli juuri täältä joskus kauan sitten. Eli ilman kenkiä (sukat jalassa) tekemään niitä liikkeitä ja joku vaahtomuovi tms. pehmuste alle jos tuntuu liikaa jalkapohjissa! Tuntuma on 100x parempi kuin kengät jalassa, pidempi liikerata ja painoja saa tiputtaa heti jonkun verran aikaisemmasta kun ei pysty käyttämään kengänpohjia vipuvarsina.

Muut neuvot on sitten se laaja liikerata (harvoin näkee tehtynä kunnolla pohjeliikkeissä), hitaalla laskulla ja pysäytys sekä alhaalla että ylhäällä. Mulla pohkeet tuntuu reagoivan myös lyhyempiin ~6 toiston sarjoihin, joihin saakin sitten pistää oikein kunnon painot.

-Joka toinen pohjereeni kunnon romut ja alle 10 toiston satsit 3 kpl
-Joka toinen reeni taas joku 15-25 toistoo ja samat 3 settiä hyvällä tuntumalla.

1 treeni viikossa pitäs riittää. Ite otan pohkeet kerran parissa viikossa, jos jaksan silloinkaan. Pohjereeni EVVK ;)

Minullakin on ollut aikanaan sellaiset keppimäiset pohkeet, mutta ei ole enää. Paras kehitys on tullut pohkeisiin kun olen ottanut seuraavanlaista ohjelmaa:

Pohje seisten tai prässi 3-5 x 12-15

Pohje istuen 3-5x 12-15

Tämä harjoitus 2 x vko/jalka- ja selkäpäivänä

Liikkeet superina/vuorottain molemmat ja sitten vasta tauko, tauko noin 30-40s. joka taasen pudottaa painot suht kevyiksi.
Liikkeiden pitää olla kunnola venyttäviä, ja sarjamäärät sen mukaan miltä tuntuu-aina ei jaksa niin paljoa.

Liikkeenä myös Tibia extension 2-3x 10-15 kevyellä painolla 1 x vko

Tällainen treeni ainakin on toiminut minulla, ja pohkeeni ovat todella "sitkeät" ja vaikeat treenata. Pitää vaan muistaa venytellä kunnolla. Niin ja tähän pohjetreeniin menee todella vähän aikaa kerralla.:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom