Pohjetreenistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Marko
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Paljonko yleensä teette pohjetreenissä toistoja?
Ja laskettako kantapäät niin alas kuin pystytte?
Itsellä meinaa pohjelihas vaan venyä liikaa jos laskee oikein alas ja tulee siitä aika kipeäksi.Pohjetreeni pitää vissiin tehdä aika nopeassa tahdissa(siis toistot)?
Jotain vinkkejä pohjetreeniin, itellä kun ei meinaa pohkeet oikein kasvaa?Oon tehnyt pohkeita smith-koneessa ja sitten istuen.

Pohkeille kannattaa koittaa todella pitkiä sarjoja jos ne ei muuten suostu kasvamaan. Ja todella pitkillä tarkoitan about 100 toiston sarjoja.

Mä aloitin tossa keväällä tekemään pohkeita kaks kertaa viikossa, ja toisella kerralla otin juuri tuommoisen 100:n toiston sarjan ja toisella kerralla isommilla painoilla ja lyhyemmillä sarjoilla. Ja tuloksia on jo nähtävissä. Noi pitkät sarjat on alussa aika helvettiä mutta siihen kyllä tottuu...

Originally posted by Marko
siis yhdessä sarjassa 100 toistoa?
vai yhteensä sarjoissa?

Yhdessä sarjassa. Jos ei aluksi mene yhdellä sarjalla niin voi tehdä osissa kunnes menee se sata putkeen.

Supistatko jokaisessa toistossa tuossa sarjassa? Toistoon nostoneen ja supistukseneen ja laskuneen menee n.5sec eli tohon sarjaan menis melkein 8.5 minuuttia :)... Pumppina varmaan tuon teet kuitenkin.. Itsekin teen tällä hetkellä viikon toisessa pohjetreenissä pumppitreeniä, viiden toiston sarjoja yhellä jalalla seisten puntti vastakkaisessa kädessä vuorotellen jalkaa niin pitkään kun kumpikaan jalka ei saa viittä. Muutama minuutti siinä aina menee. Toisessa treenissä sit tavallisia 15-20 toiston sarjoja pohjekoneessa istuen kunnon supistuksin jne.

Originally posted by Sakkeus
Supistatko jokaisessa toistossa tuossa sarjassa? Toistoon nostoneen ja supistukseneen ja laskuneen menee n.5sec eli tohon sarjaan menis melkein 8.5 minuuttia :)... Pumppina varmaan tuon teet kuitenkin.. Itsekin teen tällä hetkellä viikon toisessa pohjetreenissä pumppitreeniä, viiden toiston sarjoja yhellä jalalla seisten puntti vastakkaisessa kädessä vuorotellen jalkaa niin pitkään kun kumpikaan jalka ei saa viittä. Muutama minuutti siinä aina menee. Toisessa treenissä sit tavallisia 15-20 toiston sarjoja pohjekoneessa istuen kunnon supistuksin jne.

Kasvaako sulla sitten pohkeet viiden toiston sarjoilla

Originally posted by Sakkeus

Juu en supista jokaisessa toistossa vaan juuri kuten mainitsitkin pumppaan. Sitten siinä raskaammassa treenissä on kunnon supistuksetkin mukana:)

paljonko sulla on ollut painoa siinä 100 toiston sarjassa
Ýleensä oon tehnyt ihan omalla painolla, joskus on ollut kevyet painot.

Kasvaako sulla sitten pohkeet viiden toiston sarjoilla

Ei kasvais varmaan jos nuo olis tavallisia sarjoja mutta tuo on pumppisarja missä ei oo taukoja muutakuin ne sekunnit (4-6sek) kun tekee toisella jalalla. Eli melko paljon samanlainen kuin tollanen sadan toiston sarja.

15-20 toiston sarjat on minusta toimivimpia tavallisissa sarjoissa.

Nykyisessä jaossa teen jalkatreenissä pohkeet raskaasti. Kaksi liikettä joissa ensimmäisessä 2, toisessa 1 sarja.
Toistot 10 ja 15 välillä.
Minun käyttämäni kaava pohjeliikkeisiin: ehdottomasti täysi venytys alhaalla, josta heti ylös - täysin ylös - jossa pysäytys ja supistus ja sitten rauhallisesti takaisin alas. Ei mitään superhitaita toistoja mutta kontrollilla.

Toinen pohjetreeni tehdään tällä hetkellä kotona 3-4 päivää tuon raskaan jälkeen, vatsatreenin yhteydessä, ja se on juuri tuollainen 100+ toistoa -treeni.
Nämä toistot teen toki nopeammin mutta varmistan silti että lihas supistuu kunnolla ylhäällä, lukuunottamatta ehkä viimeisiä 10-20 äärimmäisen tuskan höystämiä toistoja. Kunnon koroke, joka sallii täyden venytyksen ja tahkoamaan - ruumiinpaino riittää vallan hyvin. Yleensä itsellä 30-40 toiston kohdalla alkaa tuntua, että tähän jää, mutta sen kivun yli pääsee ja sarja jatkuu, muuttuakseen uudelleen sitten täysin sietämättömäksi siellä 80 toiston jälkeen. Toistojen nopeudesta ja päivästä riippuen niitä tulee yleensä 100-130.

"Mukava" ja virkistävä tapa herätellä pohkeita vastapainona raskaalle treenille isoilla painoilla.

Nykyinen treenijako ohjasi tälle tielle, aiemmassa taas tein pohkeet kahdesti salilla, jolloin tämä "kevyt" treeni käsitti pari 20-25 toiston sarjaa jotain muuta pohjeliikettä kuin mitä olin tehnyt varsinaisessa raskaassa treenissä. Ja aina välillä tämä 100+ mausteeksi joukkoon.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sellainen 10-15 toistoa ja painoa julmetusti. Tässä pohjetreenini ja toimii kuin junan vessa. Kaikki hallittuja hitaita toistoja, silloin tällöin loppusarjat erittäin hitaita toistoja. Jalkaterän asentoa vaihdan joskus sarjasta toiseen.

1) Pohkeet seisten (hack väärinpäin lankulta) 3 x 12

2) Pohkeet istuen 3 x 12

kyllä mäkin oon hyväks haivainnu noi 15-20 toiston sarjat..tosin teen aika kovalla tempolla ja semmonen 2-4 sarjaa..
joskus kyllä sitten teen niin loppuun ku vain jaksan..
mahtava polte!!:kippis1:

Mun pohjetreeni on aina kyykyn yhteydessä, kun otan tangon telineestä. Olen niin lyhyt että tanko on yleensä niin korkealla että pitää kurkoittaa. Hyvin tuntuu riitävän.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom