Pohjereenistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Apoc
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Luinpa jostain että pohkeita tulisi harjoittaa kahdella eri tavalla; jalat suorina sekä jalat koukussa (= joku istumalaite vai mikä lienee?).
Omassa reenipaikassa ei moista härpätintä kuitenkaan näy joten onko haittaa jos pohkeita treenaa vain ensin mainitulla menetelmällä?

Nuohan siis ilmeisesti aktivoivat pohkeen eri osia, ja voisi kuvitella että vain toisella tavalla treenaamalla tulisi jokin epätasapaino..

No sanokaas viisaammat.

Hmm

no en ole viisas tai mitään sinnepäin.

mutta asia menee mun mielestä näin:

siis se pohjereeni istualteen kehittää sitä pienempää lihasta siinä pohkeen vieressä vai missä onkaan.. ja sitten seisaalteen nii sitä isompaa pohjelihasta...

Sanokaas jos jotain meni väärin..

vähän epämääräsesti selitetty mutta olen väsynyt laitan sen piikkiin... toivottavasti tajusit mitä hain takaa...

En siitä epätasapainosta tiiä mutta jotkut pitää sitä istualteen tehtävää turhana ... jotkut ei.. minä esim teen sitä..

Tony Halme "Viikingin Voimaopas" -kirjassaan:

Istuen tehtävä pohjeliike on minusta turha, koska se treenaa pohjelihaksen alla olevaa pientä lihasta ja kuka vittu siitä on kiinnostunut!

:worship:

No mutta jestas, ruudullisen alaspäin selattuani huomasinkin täsmälleen samoin nimetyn threadin.:rolleyes:

Olisihan asiaa voinut kysyä sieltäkin mutta tokkopa tuo nyt..

Varpaillenousu jalka suorana: kaksoiskantalihas aktivoituu (ts. "lohkot")
Varpaillenousu jalka koukussa: leveä pohjelihas aktivoituu

Siinä se. Eikä ole salilegendaa, vaan fakta.

Originally posted by Tomi
Varpaillenousu jalka suorana: kaksoiskantalihas aktivoituu (ts. "lohkot")
Varpaillenousu jalka koukussa: leveä pohjelihas aktivoituu

Siinä se. Eikä ole salilegendaa, vaan fakta.

Olenpa huomannut käytännössä sellaistakin, että kun olen joskus tehnyt pari kuukautta pohkeille pelkästään pystypohjekonetta, ovat painot/voimat siinä nousseet hyvin ja tasaisesti, mutta kokeiltuani sen jälkeen istumapohjekonetta, olen huomannut ettei pohkeissa ole jerkkua sitten ollenkaan. :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom