Pohjeliike istuen tekee pahaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ripe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli ongelma on se, että kun teen pohkeita istuen iskee tuonne pohkeeseen yleensä kramppi tai sellainen fiilis kun piikkilankaa vedettäisiin nahan sisällä. Tätä ongelmaa ei ilmene ollenkaan pohkeita tehdessä seisten eli soleus taitaa tässä huutaa niveaa. Painoja ei hirveästi huvita lisäillä kun yläasennossa kipu on melko ilkeä ja alkaa yleensä viittä vaille kramppaamaan. Nyt kun tässä penkillä teen ilman painoa ja puristan loppuvaiheessa sama fiilis iskee. :eek: Joskus kävellessä tuntuu kipua taasen tibialis anteriorissa rivakamman kävelyn aikana, mutta se meni itsestään ohitse.

Kenellekkään tuttua tai vinkkejä millä tästä pääsee? Lyhyempi liike vai mikä neuvoksi, ei kai tämän nyt näin paljon pitäisi sattua kun ei mikään muukaan liike satu tällä tapaa? :rolleyes:

Tuntuu pohkeen yläosassa viiltävää kipua, ja pohje alkaa krampata?

Mulle ainoa, mikä tohon auttaa, on ottaa toi vikana liikkeenä. Lämmittelystä ilmeesti on kysymys, mutta mikään "normaali" lämmittely ei mulla riitä. Pitää tehdä ensin pari liikettä kovaa, esim. seisten ja donkey calf raise. Kuitenkin sillä tavalla, että ekassa, tai ekoissa, liikkeissä on polvi suorana. Mulla toi pohje kramppaa vaan, jos polvi on liikkeessä koukussa.

Tee pohje hack stydeemillä. Istuen pohkeitten teko ei kai passaa kaikille. Itsellä sama homma. Tulee niin kovia kramppeja että joutuu pomppimaan pitkin salia jotta rauhoittuu.

Hackissä ei ilmene, syy on mysteeri.

Juu vika voi olla tuossa kun teen vuoroviikoin noita pohjeliikkeitä istuen/seisten ja sitten esim. tällä viikolla ei ollut jalktreenissä muuta kun tuo istuen pohkeet hässäkkä. Eipä käynyt pahemmin mielessä, että voisi lämmittelystä johtua kun rankka jalkatreeni on tehty alkuun ja pohkeet sitten lopuksi, mutta enemmän lämmittelyä voisi olla kova sana :thumbs: tänks!

Ei viitisi luopua kuitenkaan tuosta polvi koukussa liikkeestä.

Tony Halme:

"istuen tehtävä pohjeliike on minusta turha, koska se treenaa pohjelihaksen alla olevaa pientä lihasta ja kuka vittu siitä on kiinnostunut!"

:D

Originally posted by timbe
Tony Halme:

"istuen tehtävä pohjeliike on minusta turha, koska se treenaa pohjelihaksen alla olevaa pientä lihasta ja kuka vittu siitä on kiinnostunut!"

:D

Jep jep :david: mikä :david:

Originally posted by TheSami
Hackissä ei ilmene, syy on mysteeri.
Ei siinä ole mitään mysteeriä. Pohjeliike jalka suorana aktivoi eri lihaksen kuin pohjenousu jalka koukussa.

Mulla on aivan samanmoista vaikeutta pohjeliikkeessä istuen. Käytännössä en voi tehdä yläasennossa minkäänlaista puristusta, kun vihlaisee niin pahasti pohjelihaksesta.
Ratkaisuna teen liikkeen eeerrrrittttäin hitaasti ja jätän sen yläasennossa puristuksen pois. Eli liike vain "käy" yläasennossa.

Back
Ylös Bottom