Pohjakuntoa hakemassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja CTE
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%

CTE

En ole ihan varma kuuluisko tää tuonne kamppailulajit -puolelle, niin kirjotan tänne.

Eli ois tossa n. kk päästä alkamassa nyrkkeily meikäläisellä ja mietin, että oisko tässä aikaa tehä mitään sen eteen, että sais jonkulaisen kestävyyskunnon sitä varten. Toinen mikä on tärkee ois että saisin ylimääräistä rasvaa poies.

Minä:
-18v.
-176cm pitkä
-83kg

Ei oo oikeen ollu pitkään aikaan mitään suurempaa kestävyyskunnon kohotusta mukana liikkumisessa, joka on koostunut jo pitkän aikaa pelkästä kuntosalista ja lähinnä massaa oon hakenu ja maksimivoimaa.

Pyytäisin siis jonkulaisia ohjeita miten kannattaa treenata, että saisi vähän rasvaa pois ja kuntoa nyrkkeilyä varten?

Jos olisi antaa vaikka jotain treeniohjelmia ja ruokavalioesimerkkejä, niin se olisi kyllä plussaa vaan.

Kiitos

Nyrkkeily on intervallityyppistä liikuntaa eli 2-3 min mennään kovalla tempolla ja huilitaan hetken ja taas jatketaan.Peruspohjakuntoa olisi hyvä luoda pitkäkestoisilla rauhallisilla lenkeillä.Syke sellainen että jaksaa yli tunnin liikkua.Juoksu on paras kestävyyslaji nyrkkeilyä ajatellen koska se tuo samalla kimmoisuutta jalkoihin jota nyrkkeilyssä tarvitset.Jos et pidä juoksemisesta niin valitse laji josta pidät (esim.uinti,pyöräily,rullluistelu).Pääasia että syke nousee ja hiki lentää :)

Eli juoksu olisi hyväksi. Kuitenkin karmii ajatus, että en voisi hankkia itselleni massaa samalla. Olen saanut hankittua jonkun verran massaa ja haluaisin vielä paljon lisää. Riitelee ehkä hieman sen kanssa että nyrkkeily on enimmäkseen tenkiikkalaji.

Salilla käyntiä en siis lopeta, joten voisiko joku kertoa miten mun kannattaa jaotella viikkoon salit ja juoksut?

Ei ehkä toimi kaikilla tää systeemi, mutta mulla on toiminu nätisti 3 kertaa viikossa salitreeni ja juoksua kerran tai kaks viikossa sen mukaan miten jaksaa. Juoksutreenit on ollu vajaan tunnin lenkkejä mäkisessä maastossa ja salitreeni 1-jakosella raskaisiin perusliikkeisiin perustuvalla ohjelmalla. Tällä systeemillä on 188-senttisellä paino noussu vuodessa 79:stä 93:een kiloon, päkin näkyessä koko ajan ja cooperkunnon pysytellessä 3000 pinnassa.
Tässä vaiheessa kannattaa kuitenkin huomata, että olin ja oon siis edelleen aloittelija, jolla ei oo kunnollista salitreeniä takana kuin vuosi, mutta kuntopohjaa joukkuelajien puolelta n. 8 vuoden ajalta... Mutta jos tunnet, että vois toimia niin kokeile ihmeessä, muutamalla kaverillakin ihan hyviä tuloksia.

Ei sun tartte massasta luopua jos pari kolmekin kertaa paat juosten. Onko sulla sykemittaria? Jos et ole paljoa juossut, voi olla että juokset alkuun ihan liian kovaa. Peruskestävyyttä kehittääksesi olisi hyvä pysyä tietyn sykerajan sisällä.

Kirjoita vastaus...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom