pohdiskelua tyttöjen itsetunnosta...

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Omistautuminen asialle/asioille...
Jokaisella on omat intohimot. Se voi olla ruoka,opiskelu,treenaaminen,työnteko, matkustaminen,postimerkit ym.... Omasta mielestäni olisi hyvä osata arvostaa kaikkea tätä ja ymmärtää että jokainen tavallaan!
Huonoa itsetuntoa on se ettei pysty antamaan arvoa toisten omistautumiselle:jahas: .
Itse haluaisin nähdä, kokea ja tehdä niin paljon asioita,että välillä menee ihan suunnat sekaisin...kaipa se on sitten vaan kokemattomuutta.:rolleyes:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
niimpä..kaikkihan on mun mielestä lähinnä siit kii et miten ite ne asiat kokee..jos omistautuu "terveelliselle elämälle" pakkomielteisesti ja siitä ahdistuen, voi olla itsetunnossakin ongelmaa,ihmisen pitää todistaa itelleeenkin jotain hallintaa kurinalaisuuttaan jotta hyväksyis ittensä.toiveajattelua kuitenkin.

Mutta vasta kohtana ihminen voi oikeesti "omistautua" terveelliselle elämälle siitä liian suuria paineita ottaen ja siitä oikeasti nauttien.

Omistautuminen joillekkin asioille on mun mielestä varsin kunnioitettavaa sillon kun ihminen ite tästä nauttii :)

Mua mietityttää että milloin se itsetunto sitten pysyvästi kohenee? En ole enää mikään teini-ikäinen, en tosin vanhakaan (22) mutta mulla ainakin on hirveän huono itsetunto tai paremminkin itseluottamus. Ja se vaihtelee aika paljon missä seurassa olen. Koulussa olen ihan toivoton tapaus, töissä kaikki on ok. Lähimpien kavereiden kans olen ihan oma itseni ja tosi onnellinen mutta oudompien ihmisten seurassa tuskin sanon mitään kun jo monesti valmiiksi ajattelen et ei ne musta kuitenkaan tykkää.. tuo on tietysti näkynyt jo ulospäin. Voiko jossain terapiassa vahvistaa itsetuntoa ja -luottamusta?

terapiassa nimenomaan.itellä ainakin toiminut, edistys on ollut suhteellisen hidasta,tai ainakin niihin ennakko käsityksiin mitä mul oli asiasta..mutta puu kasvaa vaikka sitä ei silmin varsinaisesti näekkään,ennen kun pidemmän ajan kuluessa :) lisäks kaiken lainen itsetutkiskelu on mulle ollu hyväks..kirjotellu päiväkirjan tyylisiä,miettiny miten reagoin eritilanteissa,miks ja miten voi kehittää..
Tärkeintä mulle on ollu se että oon oppinu haluumaan itelleni hyvää oloa,en oo enää jäämässä muitten tossun alle.
Arvostusta on hankala saada ellei sitä osaa itelleen vaatia.(en tarkota mitään kilareita kellekkään/millekkään vetäväni,lähinnä sitä et jos mua kohdellaan mielestäni huonosti tms, oon uskaltanu sanoa et "toi tuntuu musta pahalta" ja tietysti perustelut päälle et miks.)

Olen usein kohdannut ihmisiä, joilla on huono itsetunto. Itselläni on myös ollut. Täytyy vain iskostaa mieleensä, että on täydellinen persoona juuri sellaisena kuin on. Usein huomaan itsekin tiettyjen tilanteiden kohdalla, että vaistonvaraisesti sitä alkaa kaivamaan itsetuntoa jalkojensa alta, jolloin vajoaa yhä syvemmälle, pahimmassa tapauksessa depressioon.
Älkää unohtako kysyä rakkailtanne mitä heille kuuluu ja miten he voivat. Pieni kehu silloin tällöin saa ihmeen hyvälle tuulelle ja pitää mielen avoimena:)

Zone-sarja -42%
Mua mietityttää että milloin se itsetunto sitten pysyvästi kohenee? En ole enää mikään teini-ikäinen, en tosin vanhakaan (22) mutta mulla ainakin on hirveän huono itsetunto tai paremminkin itseluottamus.

Kaikilla ei välttämättä koskaan. :( Ystävät, tutut ja ventovieraat ovat sitä mieltä, että minulla on tosi hyvä itsetunto ja -luottamus. Asia pitää osittain paikkaansa. Joskus teininä, taisi olla yläasteen kynnyksellä, mietin samaa kuin sinä. "Fiksu" varhaisteini-minä päätti, että minulla on hyvä itsetunto. Suosittelen lämpimästi samaa! Aluksi tietysti kyse on keinotekoisesti luodusta itsetunnosta, mutta kun pikkuhiljaa oppii huomaamaan, että muut ihmiset uskovat siihen mitä olen "uskotellut" itselleni, alkaa vaistomaisesti käyttäytyä ja ajattelemaan sen mukaan. Ihmisen alitajunnan voima on suunnaton. :)

Uskon että tämä metodini toimisi, koska oikeastihan sinulla ei ole huono itseluottamus, kun kerran pärjäät noinkin suuren joukon ihmisten kanssa (tietyissä kuvioissa)! Olet uskotellut itsellesi, että muut porukat ovat erilaisia ja siksi toimit toisin - tai kuvittelet toimivasi toisin. Tsemppiä! :thumbs:

Kaikilla ei välttämättä koskaan. :( Ystävät, tutut ja ventovieraat ovat sitä mieltä, että minulla on tosi hyvä itsetunto ja -luottamus. Asia pitää osittain paikkaansa. Joskus teininä, taisi olla yläasteen kynnyksellä, mietin samaa kuin sinä. "Fiksu" varhaisteini-minä päätti, että minulla on hyvä itsetunto. Suosittelen lämpimästi samaa! Aluksi tietysti kyse on keinotekoisesti luodusta itsetunnosta, mutta kun pikkuhiljaa oppii huomaamaan, että muut ihmiset uskovat siihen mitä olen "uskotellut" itselleni, alkaa vaistomaisesti käyttäytyä ja ajattelemaan sen mukaan. Ihmisen alitajunnan voima on suunnaton. :)

Uskon että tämä metodini toimisi, koska oikeastihan sinulla ei ole huono itseluottamus, kun kerran pärjäät noinkin suuren joukon ihmisten kanssa (tietyissä kuvioissa)! Olet uskotellut itsellesi, että muut porukat ovat erilaisia ja siksi toimit toisin - tai kuvittelet toimivasi toisin. Tsemppiä! :thumbs:

Kiitos dear a!!! :haart:

[IOlet uskotellut itsellesi, että muut porukat ovat erilaisia ja siksi toimit toisin - tai kuvittelet toimivasi toisin. ][/I] Tuo pitää niin paikkaansa! Ajattelen aivan liikaa! Ja kummasti kaikki negatiiviset ajatukset onkin totta mutta positiiviset ei.. toivon todella että tuo uskottelu-tekniikka auttaa! :D Lukaisin aamulla helmi-saittia ja sieltä löytyi asiaa koskeva juttu. Tässäpä osia siitä..

Mitäs, jos ottaisit vaikkapa uuden näkökulman itseesi ja elämääsi. Päättäisit yksinkertaisesti vain hyväksyä itsesi juuri sellaisena kuin olet ja samantein hyväksyä maailman juuri sellaisena kuin se on. Kuulostaa hyvin yksinkertaiselta asialta, mutta sen lopullinen oivaltaminen vaatii työtä ja harjoitusta. Tosin se kyllä maksaa vaivan.

Hyväksymällä itsesi, muut ja maailman juuri sellaisena kuin se on, vapautat energiaasi elämästä nauttimiseen. Voit avata silmäsi nille asioille, jotka elämässäsi on upeasti ja keskittyä niihin asoihin, joista todella nautit.

Niin kauan, kun et hyväksy itseäsi sellaisena kuin olet, olet kuin ikuisella pakomatkalla. Sinun ei ole hyvä olla missään. Sen lisäksi saatat alitajuisesti pitää kiinni roolista, jostain ”paremmasta” minästä, johon itsekin haluat uskoa ja jotain myöskin huomaamattasi, mutta mielelläsi esität muille.

Sosiaalisissa tilanteissa pyrit käyttäytymään tietyn roolin mukaan, jonka avulla haluat tulla hyväksytyksi. Todellisuudessa haet muilta sitä hvyäksyntää, jota et itse oivalla itsellesi antaa.

Se, että et hyväksy itseäsi sellaisena kuin olet, on jatkuvaa taistelua itseään vastaan. Se kuluttaa energiaa ja vie huomion olennaisista asioista elämässäsi.

Itsensä hyväksyminen on taito, jota kannattaa harjoitella. Sitä kannattaa harjoitella päivittäin. Lohduttavaa on se, että sen kyllä oppii. Se on asenne sisällämme meitä itseämme kohtaan.

Itsensä hyväksyminen avaa myös ovet itsensä rakastamiselle. On hyvin vaikea rakastaa ihmistä, jota ei hyväksy. Sama koskee myös itseäsi.

Kun lopulta opit rakastamaan itseäsi, oivallat oman arvokkuutesi tässä maailmankaikkeudessa. Mielenkiintoista on myös se, että kun sinä muutat asennettasi itseäsi kohtaan, maailma ympärilläsi muuttuu. Näet nimittäin maailman uusin silmin.

Itsensä hyväksyminen on kyky kohdata itsensä aidosti ja rehellisesti. Se on tie kestävään mielenrauhaan, hyvinvointiin ja elämäniloon. Se on arvokas oivallus elämässäsi, kun tajuat että täydellisyyden tavoittelu on harhaa. Elämän täydellisyys syntyy siitä, että elät tässä hetkessä ja hyväksyt kaiken juuri sellaisena kuin se on.

Teksti: Helmi

Latest posts

Back
Ylös Bottom