Pohdintaa ruokavalion epäolennaisuuksien tuijottamisesta (oli aiemmin: hifistelystä)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Faidra
  • Aloitettu Aloitettu
Porukka hifistelee aivan epäolennaisilla asioilla kun kokonaisuudessa on vielä niin paljon parannettavaa muutenkin. Ruokavalion pitää olla nautinnollinen, (niin henkistä kuin fyysistä) terveyttä edistävä asia. Ei kahle, josta stressataan ja jota viilataan päivä päivältä hifimmäksi joltain osa-alueilta - jos joka tapauksessa ryssitään kokonaisuus vielä jollain paljon suurpiirteisemmillä asioilla. Miksi se ruokavalio on niin monilla täysin on tai täysin off? Miksi ei osata katsoa kokonaisuutta pitkässä juoksussa eikä siten, että tuijotetaan yhtä päivää suurennuslasin kanssa ja seuraavana juostaan naama edellä tiiliseinään?
Tuo on niin totta, tältä palstaltakin löytyy paljon noita "hifistelijöitä". Tunnen henkilökohtaisesti erään palstalaisen joka hifistelee hulluna ruokavalion kanssa, mutta treenaamiset onkin sitten päin persettä. Suoraa sanottuna kaveri on kuin harjanvarsi. Hauskinta näissä "nettibodareissa" on se kun lähtevät neuvomaan muita miten treenata. :lol2:
En hauku tällä postauksella hifistelijöitä, ainoastaan näitä "nettibodareita".

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä ihmeen moni täälläkin samaa mieltä, odotin ainakin puolien tyrmäävän faidran tekstin. Itse AIVAN samaa mieltä. Ja bodarit varsinkin voivat keskittyä kokonaisuuteen, kun lajiin kuuluu vain treeni ja syöminen, ei ole mitään tekniikkaharjoituksia, tarvitse hioo pelisilmää, ryhmätaitoja...

juu, kyllä täällä jengi hifistelee vallan mahottomasti.
esim. saunaaka ei voi mennä treenin jälkeen ja sekin on kuolema jos tehää ylätaljaa niskantaakse.. ja safkaki on pieles jos syö vaaleeta pastaa tumman sijaan ja sitä rataa

jep täysin samaa mieltä enemmistön kanssa. Itse ainakin pyrin nauttimaan elämästä, perusasiat kuntoon niin pystyy syömäänkin vähän väljemmin ja silti on hyvässä kunnossa.

En ymmärrä nuoria alottelijoita jotka sosiaalisen elämänkin kustannuksella panostavat tähän lajiin. jossain vaiheessa toivottavasti hekin tajuavat että tämä on VAIN bodausta, ei sen enempää.

Nää on kaikki valintoja ja jokainen tekee omansa, eikä muiden omia valintoja tarvia ymmärtääkkään =)

En ymmärrä nuoria alottelijoita jotka sosiaalisen elämänkin kustannuksella panostavat tähän lajiin.
Heh, täytyy myöntää että itseltäkin jää välillä kahvittelu kavereiden kanssa väliin kun pitää mennä puntille. :rolleyes:
Vaikka en aloittelija ookkaan, kohta 10 vuotta käyty salilla ja vielä kauemmin nostettu punttia.:whip:

En ymmärrä nuoria alottelijoita jotka sosiaalisen elämänkin kustannuksella panostavat tähän lajiin. jossain vaiheessa toivottavasti hekin tajuavat että tämä on VAIN bodausta, ei sen enempää

ja sosiaalinen elämä on VAIN sosiaalista elämää, on muunlaistakin elämää :D eli bodausta. Vitsi. Mutta mahdollisiman sosiaalinen elämä ei ole kaikilla numero1.

ja sosiaalinen elämä on VAIN sosiaalista elämää, on muunlaistakin elämää :D eli bodausta. Vitsi. Mutta mahdollisiman sosiaalinen elämä ei ole kaikilla numero1.

Samaa mieltä! Ikävä tunnustaa, mutta mä nautin tästä elämäntyylistä täysin. Töihin, salille, kotiin. Ja sama alusta taas. Kavereita nähdään satunnaisesti ja tärkeimmät tietää että en mä minnekään ole kadonnut. Vkonloput saattaa aiheuttaa poikkeuksen, mutta kotona on kivaa. Välillä olen miettinytkin, että käyttäytyisinkö näin jos en olisi miestäni löytänyt ,jonka kanssa sitä kotiaikaa on ihana viettää...

Ehkä vähän offtopic; mutta kaikkia ei vaan miellytä baarissa istuskelu. Itse ainakin lähden mielummin salille vaikka kaverit pyytäis mukaan "parille". Siellä savussa ei kummiskaan jaksa kauaa olla ja yleensä meininki on aika kuiva, poikkeuksena sitten naisten kanssa tule jututtelu ;)

itse lasken emännän kanssa kotona oleilun sosiaaliseksi elämäksi. Baarit sitten erikseen. Olen kuullut täällä palstalla sellaisiakin kommentteja että naiset ja seurustelu ovat katabolisia =)

Naiset todellakin ovat katabolisia :D aiheuttaen joskus hyvinkin paljon stressiä. Mutta eivät niin katabolisia, ettei massaa pääsisi kertymään... Joten pystyy sellaisen kanssa elämäänkin, jos hyväksyy pienen hidastuksen tuloksissa.

Mulla oli kesällä että vedin ruokailun liian hifi-meiningillä ja kuitenkin treenasin tyyliin "eiköhän se ollu jo siinä" (pari sarjaa ylätäljaa selkäpäivänä). Nykyään rennompi ruokailu (vahtaan pelkästään että tulee 2g/per kg protua) ja treenaan niin että meinaa pyörtyä reenien jälkeen, ja kehitys on ollu huimaa. Turhat stressit vaan pois ja syö mitä syö (kunhan sisältää kunnolla proteinia :)) itse tykkään illalla vetää raejuuston ja tonnikalan kyytipoikana vanukkaita. :D => ...liikaa :urjo:

Juu-u paljon turhaa säätöä.. ja sitä kyllä löytyy tekniikkapuoleltakin.. Hinkataan jotain hauberia viidestä eri kulmasta jollain ihmeohjelmilla..

Itse menen n 3krt/vko koko kroppa kerralla HST:tä mukaillen ja syön ruokaa kun semmoista näen. Tämmöisen ektomorfin on ihan turhaa miettiä että mitä syö kunhan vain syö kokoajan ja paljon. Ja ihan hyvin toimii.
(4kk:n treenillä 75kg-->88kg)

Itselläni on kaikissa harrastuksissa tapana innostua ensin pirusti, miettiä siihen liittyviä asioita todella paljon, hetken aikaa harrastaa täysillä, ja sitten jossain vaiheessa täydellinen kyllästyminen. Niin myös salilla käymisen suhteen, aina pyrin saamaan maksimaalisen hyödyn treenaamisesta, mutta olisinkohan viisi kertaa aloittanut kuntoilun, joka kerta enemmän ja enemmän asioihin perehtyen ja hifistellen (suuret linjat alkaa ehkä jo olla kunnossa, ehkä treenin tehoon pitäisi vähän panostaa taas), joitain kuukausia treenannut kaloreita laskien, ohjelmaa hioen jne. kunnes iskenyt kyllästyminen ja lopetus useiksi kuukausiksi-vuosiksi. Joka jakso on ollut entistä parempi (enemmän tietoa kaikinpuolin, ja myös enemmän kehitystä), aina vain turhan lyhyt.

Viikko sitten aloitin puolentoista vuoden tauon jälkeen uudestaan, hifistelen kyllä taas (mitä proteiinia ostaisin ym.), koska nautin siitä, siksi näitä ketjujakin luen, että oppisin lisää treenaamisesta ja siihen liittyvästä. Pitää vain koittaa pysyä kohtuuden rajoissa. HST:llä mennään, enkä stressaa siitä että joudun treenaamaan su/ma/to eikä esim. ma/ke/pe, mietin mitä syön mutta en orjallisesti, kunhan tulee tarpeeksi kaloreita ja makroravinteet suurinpiirtein kohdallaan. Nyt treenaan kaverin kanssa, joka ehkä auttaa pitämään treenimotivaatiota yllä paremmin (jos saan häneen sen tartutettua ;) ), ja toivottavasti pitkään ("pysyvästi").

Naiset todellakin ovat katabolisia :D aiheuttaen joskus hyvinkin paljon stressiä. Mutta eivät niin katabolisia, ettei massaa pääsisi kertymään... Joten pystyy sellaisen kanssa elämäänkin, jos hyväksyy pienen hidastuksen tuloksissa.
Tälläkö tarkoitat sitä, ettei saa aina otettua sitä palautusjuomaa juuri harjoitetun vaakamambon jälkeen vai mitä?

Joo hyvä threadi eikä Faidran aloitukseen ole juurikaan lisättävää kun samasta aiheesta on tullut möykättyä threadissa jos toisessa. Vielä tuosta "puhtaasti syöden kiristyy jannu kuin jannu": toihan on psykologinen harha parhaimmillaan: osa ihmisiä voikin syödä aika vapaasti tai isommilla kaloreilla ja tuosta porukasta pienempi osa vielä kehittyykin todella hyvin.

No, kovalla kunnolla ja kireydellä saa bodipiireissä uskottavuutta ja päättelykehä onkin valmis: "Porukkahan selkeästi tietää jotain kun kerran kasvaa ja pysyy kireänä syömällä noin, ja syömällä noin siis muidenkin pitää pysyä kireänä ja kasvaa."

Tosta puheesta vaan ei ole juurikaan hyötyä endomorfisuuteen päin kallistuvalle treenaajalle. Sitten meillä on palstalla threadin aloituksia jossa valitetaan että on alettu dieetille ja eka viikolla saatu kilo lisää, ja vastauksia joissa vakutetaan että se ei voi olla läskiä kun fitneskisaaja X:kin vetää ton verran ja kiristyy.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom