Plussa yms. kortit

Viikate74

Bukkake Fighter
Liittynyt
22.2.2003
Viestejä
1 805
Ikä
50
Onko kukaan vertaillut laajemmin mistä saa yleensäkään minkäänmoista etua.

Meillä perheen ostot melko paljon k-kaupoista ja auton tankkaukset samoin. Yleensä en edes seuraa vaan tämän kuun plussatiedotteen kun avasin niin yllätyksekseni tuli 3 viiden euron seteliä. Ja yleensä joka kuu jonkin verran tulee aina seleteitä (muija valaisi).

Ensimmäistä kertaa näiden helvetin korttien kanssa tuli mieleen että 15e on kuitenkin paljon rahaa, sillä saa jo yhtä sun toista ruokakaupasta, periaatteessa ilmaiseksi kun vain viitsee näyttää korttia ja vähän keskittää ostoksia.

Miten muut kortit esim. plussa vs. s-bonus ? Mikä tarjoaa muhkeimmat edut :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Etukortit ovat saatanasta. Sen lisäksi että ne vaarantavat yksityisyydensuojan, nostavat ne tuotteiden hintoja. Kanta-asiakkuusjärjestelmää on sen verran kallista ylläpitää, että kuluttaja ei varmasti jää voitolle koskaan. Kustannukset kun siirretään suoraan hintoihin. Kysymyksenasettelun tulisi siis pikemminkin kuulua: mikä etukortti tarjoaa pienimmät haitat?
 
Willie sanoi:
Etukortit ovat saatanasta. Sen lisäksi että ne vaarantavat yksityisyydensuojan, nostavat ne tuotteiden hintoja. Kanta-asiakkuusjärjestelmää on sen verran kallista ylläpitää, että kuluttaja ei varmasti jää voitolle koskaan. Kustannukset kun siirretään suoraan hintoihin. Kysymyksenasettelun tulisi siis pikemminkin kuulua: mikä etukortti tarjoaa pienimmät haitat?
Takuulla jää kuluttaja ainakin rahallisesti voitolle.
 
Mulla on tuo S etukortti, jonka ottaessani maksoin sillon 500 mk osuusmaksua, joka taitaa nykyisin olla 100e. Kun kuukaudessa tulee paljon syötyä :D tankkailtua, sillon tällön hotelleissa yötä jne jne niin kyllä mulle joka kuukausi tipahtaa sellaset 30-60e s tilille hankintojen määrästä riippuen. Noita S paikkoja alkaa olemaan jo niin hyvin, että jokaiseen palveluun mitä käyttää, tahtoo tuo kortti kelvata :) Miksipä en siis ottaisi ilmaista rahaa. :D
 
Willie sanoi:
Etukortit ovat saatanasta. Sen lisäksi että ne vaarantavat yksityisyydensuojan, nostavat ne tuotteiden hintoja. Kanta-asiakkuusjärjestelmää on sen verran kallista ylläpitää, että kuluttaja ei varmasti jää voitolle koskaan. Kustannukset kun siirretään suoraan hintoihin. Kysymyksenasettelun tulisi siis pikemminkin kuulua: mikä etukortti tarjoaa pienimmät haitat?

Ei ole kau'aakaan, kun tuli dokumetti yksityisyydensuojasta. Tai jotenkin siihen verrattavista asioista. Siinä joku herra N. örtti kertoi, kuinka saa ihmisen elämän aika tarkalleen näytölle. Melkein koko perheen elämä. Siitä sitten tutkimaan ja lähettelemään oikein suunattuja "tarjouksia" oikeisiin osoitteisiin.
Hirveesti ne tutkii, kuinka perheet elää. Jos joku muistaa paremmin, niin kertokoon. Itseltä meni vähän ohhi se juttu.
Varmaan loppujen lopuksi kuitenkin kääntyy perheiden hyödyksi, mutta millä hinnalla. Ne arvot... ;-)
 
Nooh, ei se mikään salaisuus ole mitä mä kaupasta ostelen. Ja sen kerran kun ostaa vaikka sen kilon kokaiinia niin voi jättää sen kortin käyttämättä. Joku plussakorttiläpyskä mulla itelläkin on mutta en mä sitä ikinä käytä ellei sillä jotain tarjousta saa. Ei jaksa vaivautua parin euron tähden.
 
itelläni on s-bonus. oma mielipide noista on se, että se joka ei keskitä ostoksiaa, on tyhmä. Itse ostan jokatapauksessa kaiken (bensat ja elintarvkkeet) s-ryhmän liikkeistä, niin miksipä en sitten samalla ottaisi sieltä vähän takaisinkinpäin. Vuosittain saan noin 300-500e bonusta, riippuen vähän siitä miten paljon s-ryhmä maksaa ylijäämää.

Tottahan se on että bonusjärjestelmät nostavat hintoja, mutta mitä sitten? Auttaako se yhtään hintojen laskuun että jätät sen kortin hommaamatta etkä saa niitäkään vähiä boonuksia? Tai toinen vaihtoehto on kantaa rahansa lähikauppaan joka on ihan helvetinpaljon kalliimpi kuin se automarketti. Tai ainakin täälläpäin lähikaupat ovat huomattavasti kalliimpia.

ja tuosta yksityisyydestä. Jos joku s-ryhmässä tietää tarkalleen mitä ostan ja milloin, niin voi voi. Tylsää on sen kaverin elämä. Ja jos sen mukaan joku lähettää mulle mainoksia, niin mikäs sen mukavampaa, tuleepahan edes oikeita mainoksia kun niitä jokatapauksessa kuitenkin tulee.
 
Nyt kun kaikilla ketjuilla on omat korttinsa, ei noista voi olla sen sanottavampaa hyötyä kuluttajille. Kauppiaat eivät juurikaan hyödy ostoja keskittävistä kuluttajista kun kaikilla ketjuilla on omat korttinsa. Ainoa hyöty noista on se että ketjut pystyy seuraamaan millaisia tuotteita mitkäkin asiakkaat ostelee, ja kohdistamaan markkinoitia paremmin.
 
miten päin siitä ei ole mulle hyötyä jos saan tuon 300-500e/kk, verrattuna tilanteeseen missä en saisi tuota rahaa?
 
Siis just se, kun ne ruuat kumminkin jostakin on ostettava, ne yöt jossakin yövyttävä ja autot tankattava, niin miksei ottaisi sitä rahaa minkä saa kätevästi korttia vilauttamalla. Otin tuon kortin vuonna 2000 ja oon säästäny sinne aina kaikki ja hankkinut sitten jotain isompaa sillä summalla.(ainakin KPO on maksanut joka vuosi tähän mennessä lisäksi osuuspääomalle korkoa 20e)Tähän talouteen niillä rahoilla on ostettu uusi pesukone, mikro, kahvinkeitin, digiboksi ja viime joulupöydän antimet :) Kumminkin tota S boonuksia kertyy ni tajuttoman monista paikoista. On salet, s marketit, prismat(rakennus yms puolineen) ABC asemat, sokos hotellit, rossoa ja vaikka mitä puljua ja putiikkia. Keskittäminen kannattaa, ainakin mun mielestä. Mun on ihan yks lysti tosin, ottaako joku muu korttia tai ei, mutta tästä s etukortista en luovu ikinä, sen verran hyvä hankinta tämä oli :D
 
Itellä myös s-kortti. Nelihenkinen perhe ostaa ruokansa, bensansa, aterioi s-ryhmän ravintoloissa ja viihteelläkin tulee korttia ko ketjun paikoissa näytettyä. Joka kk tulee tilille rahaa 30-60 e. En näe tässä mitään epäkohtaa, että keskitän ostokseni yhteen ketjuun. S-ryhmään kuluttamani rahan voisin toki käyttää myös K-ketjuun, mutta s-ryhmältä palautukset ovat suuremmat. Hinnoissa Prisma ja Citymarket (pääasialliset ruokaostospaikkani) ovat samalla viivalla.
 
Käyttökohteiden määrä ratkaisee usein enemmän kuin edun/palautusten määrä. Jos lähellä on Neste ja CM, valinta lienee selvä. Jos osuuskauppa, sama juttu. Lidlistä kannattaa myös hakea joitakin tavaroita, vaikkei bonuksia tulisikaan.
 
Mulla oli ennen Plussakortti ja aika vähäisiä oli ne roposet, mitä sieltä tuli plussina takaisin.

S-bonusta taas tulee niin paljon, että tänä vuonna niillä rahoilla on majoituttu 3 yötä hotellissa, joista yksi sviitissä ja niitä rahoja on vielä niin paljon siellä tilillä, että niillä pystyisi majoittumaan yhteensä noin 8 yötä, tosin bonustahan tulee joka kuukausi niin paljon loppuvuonnakin lisää, ettei niitä rahoja ehdi millään tuhlaamaan ainakaan hotelleihin :)

S-kortti käy niin älyttömän monessa paikassa nykyisin, että aika harvat tavarat (lähinnä paremmat vaatteet ja kengät) tulee ostettua jostain muualta kuin etupaikoista.
 
Miksi ne jumalauta joka ikinen kerta kaupassa kysyy "onko plussa korttia?". Eikös se ole mun moka jos ei ole? Ihan turhaa lässytystä jos kerran en itse sitä korttia tiskiin lyö.

Ja tuo, että ostokset keskittämällä pääsee halvemmalla on täyttä paskapuhetta. Ostokset hajottamalla pääsee kaikista halvimmalla kun juoksee tarjousten perässä.

Itse en juokse tarjousten perässä, enkä käytä plussakorttia. Vaikka kuin perseaukinen olen ollut, en koskaan ole laskenut jotain ruoan kustannuksia vuositasolla. Vuositasolla laskeminen on perseestä ja sillai saa vaikka kenkien kulumisen näyttämään kauhealta.

Mun mielestä on aika ahdasmielistä ajattelua että elämää säätelee joku kortti. "En voi tulla tonne ravintolaan kun saan tosta viereisestä bonusta". Itse en noin halua elää.
 
quiz sanoi:
Takuulla jää kuluttaja ainakin rahallisesti voitolle.

Eli meinaat, että mikäli kaupalle ei koituisi kuluja järjestelmän ylläpidosta, he myisivät tuotteensa nykyistä kalliimmalla? Ei kuulosta kovin loogiselta. Toki kanta-asiakas saa tuotteen halvemmalla kuin etukortiton asiakas. Ongelma onkin, että mikäli koko etukorttijärjestelmää ei olisi olemassakaan, voitaisiin tuotteet myydä kummallekin asiakkaalle halvemmalla hintaa.
 
No ei sitä silti niin tosissaan sitä korttia tarvi ottaa :) Että se rajoittaisi menemisiä... Ja kyllä mun mielestä noi s paikat on yleensä laadukkaita, että niillä ihan mielellään käykin, vaikkei olisi korttiakaan. Mutta jokainen tavallaan, tässäkin asiassa. :)

Ni ja ei ainakaan tän alueen s kaupoissa oo mitään, kortilla halvemmalla juttuja. Kaikille on samat hinnat, korttilaiset saa vaan ne boonuspojot.. Eli maksat siis joka tapauksessa saman hinnan.. eikä mun mielestä tossa vaiheessa tuu siitä kellekkään kalliimmaksi, onko mulla kortti vai ei. :)
Niin ja ainakin tossa s etukortissa kun on s tili ja etuluotto, ei tarvi mitään lippusia kenenkään lähetellä. Bonukset maksetaan suoraan tilille, josta ne voi sitten vingutella kaupan kassalla menemään, tai nostaa ne ulos käteisenä. :)
 
Willie sanoi:
Ongelma onkin, että mikäli koko etukorttijärjestelmää ei olisi olemassakaan, voitaisiin tuotteet myydä kummallekin asiakkaalle halvemmalla hintaa.
Totta. Mutta nyt kun lähes joka pulju kuuluu johonkin etujärjestelmään, niin on taloudellisesti kannattamatonta olla omistamatta jotakin etukorttia, ja keskittämättä ostoksiaan.
 
Etukorteista aiheutuu kauppaketjuille melkoisia kustannuksia. Pitää ylläpitää tietojärjestelmiä, lähetellä etukuponkeja ym. Näiden kustannusten maksajia ovat tietysti kauppaketjujen asiakkaat. Niinpä voisi ajatella, että etukorttia ei kannata käyttää. Jos kukaan ei niitä käyttäisi, kauppaketjut lopettaisivat etusysteemit ja niiden kustannuksia ei enää tarvitsisi maksattaa asiakkailla.

Mutta etukorttisysteemi nyt vain on olemassa, ja kortin vinguttamisesta kassalla saa rahallista etua verrattuna siihen, että korttia ei käyttäisi. Etukorttia siis kannattaa käyttää, koska järjestelmän kustannukset siirtyvät tällöin enemmän niiden maksettaviksi, jotka ehkä periaatteellisista syistä eivät etukortteja käytä.

Tässä on taas yksi ankea esimerkki asiasta, jossa kannattavinta on mennä massan mukana, vaikka kokonaisuutta ajatellen koko hommassa ei ole mitään järkeä.
 
Willie sanoi:
Eli meinaat, että mikäli kaupalle ei koituisi kuluja järjestelmän ylläpidosta, he myisivät tuotteensa nykyistä kalliimmalla? Ei kuulosta kovin loogiselta. Toki kanta-asiakas saa tuotteen halvemmalla kuin etukortiton asiakas. Ongelma onkin, että mikäli koko etukorttijärjestelmää ei olisi olemassakaan, voitaisiin tuotteet myydä kummallekin asiakkaalle halvemmalla hintaa.
Tuolla saadaan kuitenkin rahanarvoista tietoa kuluttajien käyttäytymisestä. Tämä arvo on myös sitten pois niiden tuotteiden hinnoista. Järjestelmän tuottama arvo on varmasti enemmän kuin ylläpitokustannus.
 
Back
Ylös Bottom