Plasma- ja LCD tv:n valinnasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JH4
  • Aloitettu Aloitettu
Kai niitä pokemoneja ja turtlesia varten sitten plasman tarvii.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko kenelläkään kokemuksia Sonyn bravia Kdl55w805 mallista? Alunperin olin ostamassa tuota 50w828b mallia, mutta eräs paikallinen yritys lätkäisi melko hyvän tarjouksen tuosta isommasta mallista.
Ajatuksena on ollut hankkia myös soundbar tukemaan TV:n kaiuttimia. Onko kenelläkään kokemuksia esim. juuri Sonyn 2.1 Soundbareista? Hintaluokassaan alle 400€

Onko kenelläkään kokemuksia Sonyn bravia Kdl55w805 mallista? Alunperin olin ostamassa tuota 50w828b mallia, mutta eräs paikallinen yritys lätkäisi melko hyvän tarjouksen tuosta isommasta mallista.
Ajatuksena on ollut hankkia myös soundbar tukemaan TV:n kaiuttimia. Onko kenelläkään kokemuksia esim. juuri Sonyn 2.1 Soundbareista? Hintaluokassaan alle 400€

Ite olin tuota ostamassa kun oli tarjouksessa 999 €, mutta en kerennyt hakemaan ja sitten hinta meni normaaliksi sinne 1500:aan niin tuli otettua LG 60" plasma (60PN650T). Kaveri kerkesi hommata tuon Sonyn tonnilla ja mitä nyt itse katsellut ja jutellut niin kyllä se kannatti tonnilla poistaa. Hyvä kuva ja jos konsolia pelaa niin siihen paras töllö, pienin input lag.

Kyllä soundbarin sijasta kannattaa tuolla hinnalla ostaa ennemmin vaikka halpis/käytetty vahvistin+kaiuttimet

Kyllä soundbarin sijasta kannattaa tuolla hinnalla ostaa ennemmin vaikka halpis/käytetty vahvistin+kaiuttimet

Eli soundbar ei vedä vertoja millään mittarilla kotiteatterille? Ajattelin tota soundbarin hankintaa lähinnä ulkonäkösyistä ja hyvistä liitännöistä johtuen. Äänenlaadullisesti huono?

1. Onko Suomessa ja Saksassa myytävillä TV -malleilla nykyään mitään eroa?

2. Tietääkö joku paikkoja Saksasta jotka toimittaisivat tv:n Suomeen? Jatkokysymyksenä kuinka paljon postikulut näissä on?

japa sanoi:
Kellään kokemusta sonyn BRAVIA W800B Series töllöistä?
Jep. Itse tuommoisen ostin 50 tuumaisena ja ollut reilun kuukauden käytössä. Noista tosiaan kannattaa ostaa 50 tuumainen eikä 48 tai pienempää kun ne ovat 50 Hz paneelilla ja 50 tuumaisesta eteenpäin 100 Hz paneelilla.
Muutamat plussat ja miinukset tuosta 50W805BBN mallista
+ Kontrasti ja väritoisto
+ Mustan taso
+ Liiketoisto
+ Lähes kuva kuin kuva on hyvännäköinen. Niin SD kuin HD...
- ... Paitsi 3D kuva joka ei toistu HD-tasoisena
- Telkkari tahmailee vähän toiminnoissaan. Käynnistäessä 5-10 sekunnin odottelut kun se ihmettelee jotain. EPG:tä selatessa selaus ei ole aivan sulavaa jne.
- Omassa yksilössä on lievää valovuotoa.
- Rakenne on vähän rimpula. Painon ja koon puolesta tuota helposti siirtelisi yksin, mutta rakenne on sellainen että ei sitä yksin uskalla siirrellä vaan kunnolla tuettuna ainoastaan.

Tuohan oli myös TM 12/14 numerossa testissä.

Itse ostin Sony http://www.gigantti.fi/product/tv-j...W805BBN/sony-55-3d-smart-led-tv-kdl-55w805bbn. Olin lukenu sonyn W7/W8 sarjasta pelkästään hyviä arvosteluja ja päädyin tähän telkkariin. Omat edellytykset telkkarille olivat nopeus (alhainen input lag), 3d (ei kuitenkaan välttämätön ostaessa mutta +) ja hyvä kontrasti. Mielestäni hintaan nähden todella hyvä televisio, varsinkin pelaamiseen. Myös elokuvien katselu on aika jees. Ehkä miinusta antaisin hieman kaiuttimista, mutta itselleni noissa on ihan hyvä äänenlaatu (mutta ei kelpaa hifistelijöille). Saman sarjan sonyn telkkarin arvostelua voi lukea vaikka Sony KDL-47W805A/ KDL47W805 (W8) Review tuosta tai Sony KDL50W829/ KDL-50W829B (W8) Review tuosta. Suosittelen :rock:

Tuo W8-sarjan televisiot on myös parhaita televisioita pelaamiseen tällä hetkellä, mikäli se jonkun vaakakupissa painaa päätöstä tehdessä :) Rankattu monessa paikkaa Sonyn lippulaiva W9-sarjaakin paremmaksi.

Tuota 805bbn töllön mainosta gigantista just katselin mutta kerkesivät mennä ale hintaan. No pitää seurata tarjouksia niin seuraavalla kerralla sitten uus töllö makkariin.

Tuota 805bbn töllön mainosta gigantista just katselin mutta kerkesivät mennä ale hintaan. No pitää seurata tarjouksia niin seuraavalla kerralla sitten uus töllö makkariin.

Nettikaupassa ainakin näyttää saatavuudelle "100+" ja tämän päivän voimassa vielä 999 €

Torstaina pitäs saapua sonyn 805bbn sarjalainen kotiin. Nyt tuntuu että olinko hullu kun menin ostamaan mutta toisaalta olen jo pitkään uutta töllöä haaveksinut. Edellinen oli jotain ex723 malli. Hyvin on palvellut mutta esim wifin puute joskus haitannut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom