Plasma- ja LCD tv:n valinnasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JH4
  • Aloitettu Aloitettu
Itsellä oli hetken aikaa philips 47pfl5603h.
Täysi susi. Ääni pätki spdif-liittimen kautta tv-lähetystä katsoessa ja kuvan kirkkaus vaihteli tv-lähetyksissä koko ajan, vaikka valosensori oli poispäältä. Hidas kanavan vaihto ja kaukosäädin muutenkin aika tunnoton. Sain onneksi purettua kaupan. Nyt tänään tulossa sony kdl46w4210. Sonyssa muutenkin on parempi kuva kuin tuossa philipsissä. Oli sitten viimenen philips mihin sormeni pistän. Oli vaan jäänyt vanhoista kuvaputki töllöistä mieleen, että niissä oli philipsillä aikoinaan suht hyvä kuva

Päivititkö softan? Sillä hävisi ainakin mulla (ja monella muullakin DVDPlazan mukaan) toi kirkkauden vaihtelu. Kuva on aikas hyvä kun hetken säätää ja löytää ne oikeat asetukset eri ohjelmalähteille.
Ei ole kukaan vielä moittinut kun on laittanut BD leffan tai PS3 pelin pyörimään. Digilähetys nyt on mitä on, Ylen jääräpäisyydelle ei paraskaan TV juuri ihmeitä mahda.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsellä oli hetken aikaa philips 47pfl5603h.
Täysi susi. Ääni pätki spdif-liittimen kautta tv-lähetystä katsoessa ja kuvan kirkkaus vaihteli tv-lähetyksissä koko ajan, vaikka valosensori oli poispäältä. Hidas kanavan vaihto ja kaukosäädin muutenkin aika tunnoton. Sain onneksi purettua kaupan. Nyt tänään tulossa sony kdl46w4210. Sonyssa muutenkin on parempi kuva kuin tuossa philipsissä. Oli sitten viimenen philips mihin sormeni pistän. Oli vaan jäänyt vanhoista kuvaputki töllöistä mieleen, että niissä oli philipsillä aikoinaan suht hyvä kuva

Oliko dynaaminen kontrasti päällä? Sehän säätelee tuota taustavaloa eikä yleensä pysy kovin hyvin mukana kun pimeät ja valoisat kohtaukset vuorottelevat tarpeeksi nopeasti. Tuosta olen kyllä samaa mieltä, että Sonyissa olisi parempi kuva. Tai ainakin omasta mielestäni Sonyissa ja Samsuingeissa on paljon parempi kuva, vaikka SD-materiaali nyt onkin mitä on. Tai sitten se johtuu siitä, että pidän noita kahta merkkiä paljon parempina, kuin Philipsiä.

Saako udella paljon kustansi 46W4210?

Kaikki asetukset kävin läpi kymmeniä kertoja ja ei mitään vaikutusta. Pc:n kanssa kuva oli ok. Ei valotason vaihtelua. Päivitin softan usbin kautta, ei vaikutusta digitv:n äänen pätkimiseen tai kuvaan. Mielenkiintoinen oli, että usb-tikun kautta mp3-musa ei pätkinyt spdif-liittimen kautta, mutta digitv-ääni pätki kyllä. Mitään ongelmia ei ole aikaisemmin esim. digiboxin digitaalisten ääniliitäntöjen kanssa ole ollut. Sony kustanti 1189€ kotiin tuotuna Markantalosta. Toimitusvahvistus tuli tosin gigantilta kun taitaa tuo pulju siirtyä gigantille. Gigantilla hinta on tällä hetkellä 1190€ nettikaupassa.

Onko tuommoinen eksynyt jo kotiin asti? Mitä mieltä olet kaiuttimista? Omasta mielestäni noissa kaikissa uusissa Philipseissä kajarit on jotain aivan karseaa :urjo: Kuulostaa siltä, kuin ääni tulisi jostain miniläppäristä, joka on sullottu muovipurkkiin.

Tuotahan ne kovasti hehkuttavat esimerkiksi plazalla. Jos onnistut saamaan semmoisen kappaleen, joka ei sirise pahemmin, niin tuo on varmasti aika kova ostos hinta-/laatusuhteeltaan.

En ole vielä ostanut. Anttilan hälinässä en onnitunut kuuntelemaan tuota äänen laatua, mutta pitää kyllä tarkistaa, kerta asiasta huomautit..

En ole vielä ostanut. Anttilan hälinässä en onnitunut kuuntelemaan tuota äänen laatua, mutta pitää kyllä tarkistaa, kerta asiasta huomautit..

Ja kai siellä pyöri muukin materiaali, kuin blu-ray -soittimesta puskettu matsku? Ainakin itse vertailin taas SD-kuvaa duunissa eri telkkareiden välillä, niin kyllä Philipsissä oli paskempi kuva verrattuna Sonyn ja Samsungin töllöihin, vaikka säätöjä yritin rukkailla.

Hyvä pointti LihaLohdulta. Missä näistä nykyplasmoissa on hyväksi todettuja skaalainpiirejä mukana?

Ei paljon lohduta jos 1080p matsku näyttää hyvältä, jos laite skaalaa kaiken huonompiresoisen matskun puuroksi.

Jos TV-kuvaa vastaanottaa HDMI ulostulolla varustetulla digiboksilla ja kuvan kierrättää kotiteatterivahvistimen kautta, voi skaalauksen tehdä kolmessa pisteessä: digiboksissa, vahvistimessa tai telkkarissa. Minusta kannattaisi panostaa tuohon AV-vahvistimen skaalaukseen ja pitää telkkarin vaan näyttönä.

Jos on eri mieltä, niin ainakin Toshiban telkkareita on saanut Faroudjan DCDi:llä.

Selkis. Kai se on pakko hankkia erillinen skaalain, kun sterkkapuolen päivitys ei ole tällä erää ajankohtainen. Kovasti tuntuvat kehuvan DVDO Edge -laitetta tuolla AV palstoilla. Ei mikään mahdoton hinta tuo 899€, jos vertaan aiempiin huippuskaalaimiin joiden hinnat ovat olleet useita tonneja.

Telsujen omat skaalaimet tuntuvat olevan järestään silkkaa paskaa, mitä kavereiden plasma- ja LCD-hankintoja on lähiaikoina tullut seurattua. Normidigilähetyksiä kuitenkin tulee eniten katseltua, joten blue ray -kuvanlaatu on täysin toissijainen juttu ainakin minulle.

Mikäs 46" töllö kannattaisi tänä päivänä hankkia? Vieläkö valinnat tehdään Sonyn ja Samsungin välillä? Tulee ihan normikatseluun, PS3-pelailuun ja katselumatka jotain 3-3,5 metriä.

Kuis paljo haluut pistää rahaa siitähän se riippuu ite ostin tossa kuukaus sitte Sonyn KdL46W5500 ja oon ollut erittäin tyytyväinen.

Selkis. Kai se on pakko hankkia erillinen skaalain, kun sterkkapuolen päivitys ei ole tällä erää ajankohtainen. Kovasti tuntuvat kehuvan DVDO Edge -laitetta tuolla AV palstoilla. Ei mikään mahdoton hinta tuo 899€, jos vertaan aiempiin huippuskaalaimiin joiden hinnat ovat olleet useita tonneja.
Jos kotimaisen digi-TV:n katselu on korkealla prioriteetillä niin fiksu skaalaus on todella panostamisen arvoinen. Mulla on olkkarissa sekä 42-tuuman Panasonic FullHD plasma että JVC HD100 FullHD tykki + 82 tuuman kangas. Skaalauksessa olen kokeillut sekä Anchor Bayn 1010-piiriä (Yamaha RX-V2700 vaffessa), Faroudjaa (Denon AVR-4308) että HQV:n Realtaa (nykyinen vaffe Denon AVC-A1HD) ja joka vaihdossa on menty sellaisia harppauksia eteenpäin ettei mitään rajaa.

Mulla oikutteli digitallennin joku aika sitten ja löin antennipiuhan suoraan tuon Panan plasman taakse kiinni. HQV:n skaalaukseen/kohinan -ja virheenpoistoon tottuneena tuo "kuva" vaikutti lähinnä siltä että telkkari olisi mennyt jotenkin rikki; löytyi rakeisuutta, paska väritasapaino, pakkausartefakteja jne. Tykille en ole huonosti skaalattua digikuvaa sokeutumisen pelossa uskaltanu edes syöttää ;)

DVDO Edge on tosiaan saanut kehuja hinta-laatusuhteeltaan.

Mikäs 46" töllö kannattaisi tänä päivänä hankkia? Vieläkö valinnat tehdään Sonyn ja Samsungin välillä? Tulee ihan normikatseluun, PS3-pelailuun ja katselumatka jotain 3-3,5 metriä.

Tai sitten 46V5500. Muuten lähes sama laite, mutta ilman 100Hz-tekniikkaa. Jokainen käyköön itse liikkeessä katsomassa, haluaako maksaa tuosta. Samsungilta vastaavat B655(100Hz) ja B555(ei 100Hz). Suunnilleen samassa hintaluokassakin. Omaan silmään sampan muotoilu parempaa.

Ja jos on hillokeisarin tai massipäällikön vikaa, niin led-taustavalaistut töllöttimet ovat myös ihan kivoja varmasti. Esimerkiksi Samsungin 46B7070 (kuvassa). Hintaa 2300+e.

Untitled-1.jpg

Kävin Verkkokaupassa väijymässä 46W5500:sta ja 46V5500:sta eikä noissa juurikaan mun silmään eroa kuvissa ollut. Huomaako tuon 100Hz-tekniikan puuttumisen esim. NHL09:siä pelatessa?

Kävin Verkkokaupassa väijymässä 46W5500:sta ja 46V5500:sta eikä noissa juurikaan mun silmään eroa kuvissa ollut. Huomaako tuon 100Hz-tekniikan puuttumisen esim. NHL09:siä pelatessa?

Mites olisi LG LH7000 47"? Speksien perusteella ihan pätevän oloinen vehje. Hintakin on ihan kohdillaan tuohon kokoluokkaan.

Mites olisi LG LH7000 47"? Speksien perusteella ihan pätevän oloinen vehje. Hintakin on ihan kohdillaan tuohon kokoluokkaan.
Tuo vaikuttaa potentiaaliselta peliltä. Varmaan ei häviä laadussa Sonylle ja Samsungille yhtään?

Tuo vaikuttaa potentiaaliselta peliltä. Varmaan ei häviä laadussa Sonylle ja Samsungille yhtään?

En osaa sanoa, mutta uskoisin että ei häviä. Olen tota itsekkin harkinnut vakavasti ja toinen mikä kutkuttaa on Panasonicin TXP42G10E mutta se on 42" ja plasma (en tiedä onko hyvä vai huono asia). Tosin hinta on siinäkin kohdillaan 998€.

En osaa sanoa, mutta uskoisin että ei häviä. Olen tota itsekkin harkinnut vakavasti ja toinen mikä kutkuttaa on Panasonicin TXP42G10E mutta se on 42" ja plasma (en tiedä onko hyvä vai huono asia). Tosin hinta on siinäkin kohdillaan 998€.
Jos pelejä haluat pelata, niin plasma on huono asia (liikkumattomat kuvat saattavat "palaa" kiinni kuvaruutuun, jos ne ovat siinä kauan). Nämä "palaneet" kuvat saa kyllä pyyhittyä eri toiminnoilla, mutta on se silti huono ominaisuus, jos paljon pelaa. Enkä tiedä voiko monta kertaa palaneet kohdat joskus jäädä pysyvästi kuvaruutuun.

Muussa tapauksessa plasmassa pitäisi olla ainakin parempi mustien sävyjen toisto kuin LCD-näytöissä (tosin en tiedä, onko vuosien varrella ero kuroutunut umpeen) :)

Jos pelejä haluat pelata, niin plasma on huono asia (liikkumattomat kuvat saattavat "palaa" kiinni kuvaruutuun, jos ne ovat siinä kauan). Nämä "palaneet" kuvat saa kyllä pyyhittyä eri toiminnoilla, mutta on se silti huono ominaisuus, jos paljon pelaa. Enkä tiedä voiko monta kertaa palaneet kohdat joskus jäädä pysyvästi kuvaruutuun.

Muussa tapauksessa plasmassa pitäisi olla ainakin parempi mustien sävyjen toisto kuin LCD-näytöissä (tosin en tiedä, onko vuosien varrella ero kuroutunut umpeen) :)

Pelit on mun osalta pelattu Sega Megadrive aikana. Sen jälkeen olen valehtelematta pelannut konsoli/tietsikkapelejä yht. alle kymmenen kertaa. Pitäis saada itsensä rahattua esim. Giganttiin missä voisi vertailla Sampan LED telkkaria ja tota Panan plasmaa. Sit Verkkokaupoassa taitaa olla toi LG. Lähinnä SD-kuvaa tulee katottua (siis normi tv-lähetyksiä) niin toivottavasti siellä ei ole pelkkää HD-kuvaa mallikuvana pyörimässä.

Ostin LG 47LH4000, Conax kortinlukija ja kotiinkuljetus.

LH40_Ligth-Blue_Basis_1_1.jpg

Ominaisuudet:
Näyttö:
Koko: 47 tuumaa
Dynaaminen kontrastisuhde: 80000:1
Kirkkaus: 500 cd/m2
Resoluutio: 1920 x 1080
Vasteaika: 3 ms
Valmistaja: LG, LG ELECTRONICS
Täysteräväpiirtovalmis (FullHD): On

Digi-TV:
DVB-T: On
DVB-C: On
Kaiutin:
Määrä: 2 kpl
Teho: 10 W

Mitat jalustalla:
Leveys: 1153,2 mm
Korkeus: 791,5 mm
Syvyys: 337,4 mm
Paino: 22,2 kg

Mitat ilman jalustaa:
Leveys: 1153,2 mm
Korkeus: 719 mm
Syvyys: 99,8 mm
Paino: 19,6 kg

Katselukulma:
Pysty: 178 astetta
Vaaka: 178 astetta

Virrankäyttö (valmiustila):
Maksimi: 1 W
Virrankäyttö (normaalitila):
Maksimi: 280 W

Teksti-TV: 1 000 sivua
Uniajastin: On
Lapsilukko: On
VESA-yhteensopiva: On
Liitettävyys: 3, 1, 1, Kuulokeliitäntä, PC-sisääntulo, RS232C, 2, USB
Elektroninen ohjelmaopas (EPG):
Aika: 8 vrk
Värivaihtoehdot: Musta

Kysytään vielä, että onko jollain sama taulutöllö ja kokemuksia siitä ?

Tässä vielä lisää (tai hieman eri tavalla ilmaistu) speksejä LH7000:sta

TruMotion 100Hz varustettu hybridi (DVB-T, DVB-C) FULL HD -televisio.

HD Ready 1080p
Resoluutio: 1920 x 1080
Katselukulma: 178/178
Viritin: DVB-T, DVB-C
MPEG-4 AVC(H.264)
Suomenkielinen valikko
Dynaaminen kontrasti: 100,000:1 (kumpi se nyt sitten on 80k vai 100k??)
Kirkkaus: 500cd/m2
Tyypillinen virrankulutus: 300W
TruMotion 100Hz, Twin XD Engine, Intelligent Sensor II, 24p Real Cinema, AV Mode, Expert Mode, Clear Voice II
Sisäänrakennetut kaiuttimet, 10W x 10W, SRS TruSurround XT
Liitännät: 4 x HDMI, 2x SCART, Bluetooth, USB 2.0 (JPEG / MP3 / DivX HD), komponentti, komposiitti, PC, kuuloke
Paino jalustan kanssa: 26.4kg
Mitat jalustan kanssa: 1123.5 x 823.4 x 372.8 mm

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom