Pizza

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja goose
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
kannattaako syödä ja jos kannattaa milloin? syön aika usein pizzaa illalla... onko hyvä proteiinin lähde? rasvoja ainakin löytyy ja kai vielä hyviä sellaisia.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Et sitten vaivautunut tarkemmin kertomaan, minkälainen pizza on kyseessä... :jahas: Katos vähän sieltä lootan pohjasta, mitä se lätty pitää sisällään. Jos on joku perus jauheliharoiskeläppä, niin kyllähän siitä just ja just saa yhden aterian proteiinit kasaan. Kovin myöhään illalla ei kuitenkaan enää pitäis mitään hiilihydraattipainotteisia ateroita nautiskella, ellet ole aloittamassa keskikehonrakennusta.

Jos pizzaa syö ni kannattee varmaan ajottaa se johonki lounasaikaan, ettei sit yöllä sit' vetele. sisältää hiilareita, kovia rasvoja ja proteiinia. tokihan pizzan koostumukseen voi ite vaikuttaa. Ite säin yhteenväliin kans paljo pizzaa, jopa yhen kokonaisen kuukauden putkeen joka päivä. nyt syön terveellisemmin ja järkevämmin ja uskallan väittää et oloko on parempi ja energisempi. Tosin kerran viikos voi itteä pizzalla hemmotella

Ei ole hyvä proteiinin lähde, ei kannata syödä säännöllisesti ainakaan illalla (muutenkaan?!)...

Lidlin pitsoissa btw enemmän protua...

Joskus tulee syötyä pizzaa opiskelijaruokalassa tai känni/krapulapizzaa. Nyt olen pari kertaa himassakin syönyt, perus pakastepizza pakasteesta ja siihen päälle purkki tunaa. Ei ole kaunis mutta varmaan on ravintoarvot paremmin kohdallaan kuin jos pelkän pizzan vetäisi. Hyvin toimi ainakin kinkku-herkkusienipizzan kanssa, kinkku-homejuusto-ananas oli vähän heikompi ratkaisu tunan alle.

Pizzastakin saa kyllä proteiini pommin jos itse vaivautuu tekeen, ostaa vaikka valmis pohjia ja niihin vääntää. Paistijauhelihaa ja vähärasvaista juustoa niin johan on prodea eikä muutkaan arvot huonoja ole.

Sama tuli mieleen kun Neutraalillakin, eli itse tekemällä saa ainakin protua tarpeeksi. Ja muutenkin parhaimman makuset pizzat tulee kun itse me tekee.

No ei tarvi hirveesti pizzaa viritellä että siitä saa tarpeeks proteiinia. Väitän että saat panostaa ettei sitä tuu liikaa. Joskus laskeskelin jollain ohjelmalla pizzan ravinto-arvoja ja laitoin arvioksi painosta 400g, en tiiä menikö yli mutta kuitenki tällasessa tonnikalapizzassa ois jo 100g protua. Mun tapauksessa 2/3 päivän tarpeesta. Ite koin tarpeelliseksi vetästä kunnon lapponiapizzan kun oppitunnit veny 3 tuntiseksi, eikä ollu ku pieni proteiinidrinkki mukana.

neutraali sanoi:
Pizzastakin saa kyllä proteiini pommin jos itse vaivautuu tekeen, ostaa vaikka valmis pohjia ja niihin vääntää. Paistijauhelihaa ja vähärasvaista juustoa niin johan on prodea eikä muutkaan arvot huonoja ole.

Jos nyt ketään kiinnostaa, niin tässä olisi jotain mun omia laskelmia:
annos(g)/kcal/rasva(g)/proteiini(g)/hiilari(g)
Pizzapohja, Rainbow 2kpl 180/ 238/11,16/13,32/84,6l
Juusto, pizzajuusto, Valio 70/238/18,2/17,5/0
Juusto, Aura, Valio 110/238/18,2/17,5/0
Kinkkusuikale, Korpela, kevyt 125/137,5/6,25/18,375/1,25
Ananaskiekot, Rainbow 113/240,69/0/0,339/14,012

Yhteensä 598/1512,19/67,51/71,534/99,862

Aika tiukka pommi siis, 1500kcal yhdeltä istumalta. Mutta pointtina onkin syödä tuo lasti lauantai-iltaisin leffaa katsoessa. Terveysruoan kanssa homma ei vaan toimi :kuola: Jos nuo kalorit huolettaa niin voihan sitä käydä ensin päivällä vetämässä pienen juoksulenkin. Itse olen mittaillut sykemittarilla, että puolentoista tunnin hölkötyksellä on parhaimmillaan lähtenyt 1200kcal. Ei välttämättä sovi yhteen tiukan kyykkytreenin kanssa, mutta toisaalta pitää sitä peruskuntoakin olla...kai...

Tossa mun pizzassahan on paljonkin parantamisen varaa. Mutta nyrkkisääntönä on että aurajuustoa pitää olla. Muuten tulee tappo. Ja perheteknisistä syistä jauheliha ei kelpaa, kuulemma kinkku on parempi. Itse olen eri mieltä mutta menköön.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Teen itse usein pitsaa...pohjan vaan ostan valmiina.

En ole tarkemmin ravintoarvoja laskenut mutta uskoisin että kalorit tulevat melko hyvistä lähteistä ja proteiinia tulee ainakin tarpeeksi.

Perusaineksina saattavat olla mm.
- katkaravut
- paistijauheliha
- tonnikala
- ananas
- muut lisukkeet (tomaattimurska, vähärasvainen juusto jne.)

Ja makukin on perkeleen hyvä pizzoissa, (vaikka yleensä tulee noudatettua sanontaa "eat for function, not for flavour")

Zone-sarja -42%
Itsekin yleensä pizzan itse teen, mutta nyt on tullut muutama paketti lidlin pizza mozzarelloja vedettyä.
Jokaiseen pizzaan olen laittanut katkarapuja 100g kun olen niitten suuri ystävä.

Yksi pizza sisältää:
protsku: 90g
hiilarit: 35g
rasva: 27g
kcal: 670

Joten ihan hyväksi proteiinin lähteeksi sanoisin tuommosta pizzaa... ja maku mitä parhain :hyper:

Tuli tuossa eilen väännettyä pizzaa itelle. Laitoin pari purkkia tunaa, jauhelihaa ~250g, herkkusieniä ja sitte vaa juustoo päälle. Ainakin protskua tosta sai mun mielestä ihan hyvin. Kyllä varmaankin ihan hyvä ruoka oli tollasilla täytteillä. Tuskin lihosin ja paisusin vaikka useemminkin tota söisin ja protskuakin saisin ihan sopivasti.

opiskelija-mallilla vaan normaali tonnikala-roiskeläppä johon purkki tunaa ja juustoa päälle. saman asian toki ajaa ehkä paremmin myös ruisleipä, meinaan hiilihydraatit ovat sukkelia pitsoissa.

Pizza on herkkua... :kuola:

Kyllä kerta viikkoon pitää saada jotain hyvää/epäterveellistä, vaikka oiskin dietillä tai ihan muuten vaan :)

Pitää (osaksi) tuon vanteen tuosta pään ympäriltä löysällä :D

Hollannis tulee aina sillointällöin vedettyä sellanen normipitsaa pienempi lätty johon laitetaan salaattia, porkkanaraastetta ja sipulia, kastikkeeksi chilikastiketta ja vähän majoneesia. salaatit siis tuoreita ja kylmiä, pitsapohja paistettu lämpimäksi uunissa.. syynä tosin se että toi maksaa 1.50e/kappale..

mutta en sen terveellisyydestä tiedä, proteiinit siihen saa kun paistaa jauhelihaa kämpillä väliin, tai vaikka keittokinkkua. jos tunasta tykkää niin sekin käy.

Ei kyllä suomessa saa minkäänvaltakunnan ruokaa puoleltoist eurol.

Baarireissun jälkeen/krapulassa pizza on oiva katabolian estäjä:thumbs: ! Hyvänä esimerkkinä pari viikkoa sitten yöllä viiden aikaan syöty pizza jonka hain paikallisesta yö-pizzeriasta: kebabia, tonnikalaa, salamia, kinkkua, ananasta, jalapenoa,+lakisääteiset juustot ym sörsselit:david:

Pysyipä ainaki katabolia yön ajan poissa:lol2:. Proteiinia varmaan joku 500g:kuola:

porrada sanoi:
Joskus laskeskelin jollain ohjelmalla pizzan ravinto-arvoja ja laitoin arvioksi painosta 400g, en tiiä menikö yli mutta kuitenki tällasessa tonnikalapizzassa ois jo 100g protua.
Nyt ovat kyllä laskut kusahtaneet jossain kohtaa. Tonnikalassa on proteiinia lähelle tuota 25 prosenttia, joten jos 400g pizzassa olisi 100g proteiinia niin sen pitäisi käytännössä olla 100% tonnikalaa, ja tunaläjää ilman pohjaa tai juustoa on vähän nihkeä kutsua pizzaksi ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom