pixmania

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mjjt
  • Aloitettu Aloitettu
Todella huonoja kokemuksia.

Tilasin kameran & oheissälää 3-4 vkoa takaperin:
Ensimmäiset oheiskilkkeet tuli muutaman päivän päästä ("Toimitus 48h sisään"?), loput tasan viikon päästä tilauksesta. Jokainen yksitellen omana lähetyksenään.
Entäs itse kamera? Nii-in..
-Kun tilauksen tein, niin "Varastossa n. kappaletta".
-Parin päivän päästä kävin ihmettelemässä sivuilta kun ei laitetta ollut näkynyt näkynyt: "Varastossa se ja se päivä"
-Noh, odottelen ko päivään ja intternetti sanoo että tavaraa on taasen varastossa mutta mitään ei vaan kuulu. Soittelen 'asiakaspalveluun' ja 10min jonotuksen jälkeen minulle kerrotaan että eihän siellä varastossa mitään kameroita ole. Se ja se päivä (vajaan parin viikon päästä) kuulemma tulee, varmasti. Lisäksi asiakaspalvelustyttö lupasi, että DHL maksu toki palautetaan kun ei 48h sisällä toimitettu ja palaavansa asiaan mailin muodossa 12h sisällä ja lisäksi kameran jo tippuneen hinnan kompensoinnista kunhan ensin käy kysäisemässä asiasta.
-Nyt pitäisi siis olla 'se päivä' jo takana ja tavarat viimein kotona. No onko?
-No eipäs vittu ole. Pixmanian sivut eivät enää tunne koko tuotetta, asikaspalvelu vastaa ruotsiksi ja väittää että suomalainen hlö soittaa joskus takaisin kun palaa lounastauolta.

Nytpä on kameralaukkua ja kasettia ja muistikorttia ja ties mitä, muttei kameraa. Tuskin sitä saakaan tuolta enää koskaan. Rahaa on sisässä sen verran että ne peritään kyllä tarvittavaa kautta. Mutta kyllä syö ihmistä.

Ja oliko tuota toimitusmaksua palautettu, tai pari viikkoa sitten 12h sisälle luvattua asiakaspalvelun mailia tullut (tai vastausta yhteenkään mailitiedusteluun)? No arvatkaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse tilasin juuri pixmaniasta autosoittimen.. Kaikki toimi hienosti.

Maksoin heti nordea nettimaksulla niin ei tarvinnut mitään tunnistuksia yms. Kolme päivää maksusta (eli kun rahat olivat kirjautuneet heidän tililleen) paketti lähti matkaan kohti turkua, aikaa kului ranskasta tänne kotiovelle 5 päivää (pyhät tässä välissä selvästi hidastivat tavaran kulkua, oli jumissa ranskassa 2 päivää)..
Hyvänä lisänä dhl on myös pakettiseuranta, joten näin pystyi tarkkailemaan paketin kulkua:

Date Time Location Service Area Checkpoint Details
January 05, 2006

11:32
Paris - France Shipment picked up
January 05, 2006

18:24
Paris - France Departing origin
January 05, 2006

19:47
Paris - France Departed from DHL facility in Paris - France
January 05, 2006

......

12:35
Helsinki - Finland Departed from DHL facility in Helsinki - Finland
January 10, 2006

09:07
Helsinki - Finland With delivery courier
January 10, 2006

10:25
Helsinki - Finland Shipment delivered

Suosittelen ja asioin varmastikkin tulevaisuudessakin.

ps. paketin pakkauksessa oli muuten toivomisen varaa, soittimen boksi oli laitettu isompaa pahvilaatikkoon jossa se on päässyt vapaasti liikkumaan, eli vaikka sanomalehdillä olisivat voineet sitä täyttää.

Haa.. Viimemaaliskuussa tilasin mp3-soittimen. Kaikki ok kunnes heinäkuussa alkoi reistaamaan. Joten lähetin takuuhuoltoon. Siinä alkoivat ongelmat. Alkuun ilmoittivat että voi jopa kuukausi mennä kun lähettävät sen ranskaan huollettavaksi. Siinä vaiheessa alkoi jo hieman sylettään.

Mutta kun vielä kahdenkaan kuukauden pästä ei kuulunut lafkasta mitään, aloin kyselemään soittimen perään. Useamman sähköpostin vaihtelun jälkeen päästiin tilanteeseen jossa he lupasivat lähettää uuden soittimen tilalle.

Aattelin että antaa asian olla sitten. Mutta kun tässä uudessa soittimessa akun kesto on luokkaa 30 sekuntia, vaikka olisi vasta ladattu täyteen. Nyt alko keittään kunnolla ja laitoin viestiä että en ala taas odottaa neljää kuukautta, jos ehkä saisin kunnollisen pelin tilalle.
Vastauksena lähetettiin palautuslaput ja painotettiin vielä että tulisi paketin mukana lähettää alkuperäinen lasku.

LASKU, JONKA OON LÄHETTÄNYT HEILLE JO HEINÄKUUSSA ALKUPERÄISEN SOITTIMEN PALAUTUKSEN YHTEYDESSÄ!! pösilöt...

Ranskalaiset on kusipäitä.

Helpotti vähän...

Päälle viikko meni toimituksessa kun tilasin 2kpl autosoittimia muutamia viikkoja sitten.
Toimitus tapahtui jonkin pnl:n tai vastaavan sukkasuharin kautta.

Tuote kyllä tuli, mutta omasta soittimestani lakkasi usb ja muistikorttipaikka toimimasta alle vuorokaudessa. En ole uskaltanut pistää tuotetta takaisin kun pelkään etten saa sitä tänä vuonna.
Vanhan cd soittimen laitoin solmuun kun piti purkaa vuoden turhaantuneisuus siitä. Tammikuussa ennen parin kuukauden reissua ajattelin lähettää takuuseen.

Paska toiminta on ollut tiedossa jo vuosia, mutta jostain tuo tuote piti saada. Toinen soitin on kuulemma toiminut ihan hyvin.

Tilasin keväällä piirtopöydän. Toimituksessa kesti n. 1,5kk. :jahas:
Syynä ilmoittivat kuljetusfirman (PNL) töppäilyt. Kuljetusseuranta ei kait toimi yhtä reaaliajassa, kuin postin vastaava, mutta näytti tosiaan siltä että paketti olisi jäänyt pyörimään johonkin terminaaliin. Eivät kuitenkaan suostuneet vaihtamaan kuljetusfirmaksi DHLää, tai ainakin siitä olisi joutunut maksamaan erikseen.

En kyllä edes yritä lähettää tuota niille takuuseen jos ongelmia ilmenee. Plussaa nopesta asiakaspalvelusta. Vastasivat joka kerta 24h sisällä maileihin.

Ollaan porukalla tuolta jo useamman kerran tilattu ja ongelmia ei juuri ole ollut. Ilmoittavat sivuillaan toimitusajaksi vaikka 2-5 päivää mutta luulen että tarkoittaa sitä aikaa jolloin tuote lähtee heiltä. Pankin kautta maksanut suoraan ilman mitään ongelmia ja tuotteet toimineet moitteetta. Onhan se selvä että jos haluaa takuuasioiden toimivan niin ne tuotteet haetaan siitä naapuriliikkeestä eikä tilata ranskasta. Näin ei pitäisi olla mutta näin se hankkii olla.

Eli omat kokemukset on hyviä kun olen tilannut aika normaaleja hyllytavaroita ja takuiden kanssa ei ole joutunut kamppailemaan.

Tuohan on vain osa totuudesta että maksettu tavara tulee silloin kuin on sovittu :)

Tilasin Pixiltä peräkkäin 2 eri videotykkiä, ensiksi tuli Panan AE-900 ja toisella kerralla Hitachin 300:nen.

Molemmat olivat viallisia, mutta tämä ei liity millään tavalla ko. firmaan, tehdasvikoja. Ensimmäisessä oli poweri vika (käynnistyy-ei käynnisty) ja toisessa jo laatikosta otettaessa kennot miten sattui.

Väänsin aika paljon n. 8 kk:n aikana noiden tykkien kanssa, lähinnä Panan huolto Suomessa oli se itkun aihe. Tykki tuli "huollettuna" kaksi kertaa takaisin, ja tietenkin sama vika edelleen..

Pixin osalta lyhyesti; Palvelu pelasi kun itse oli Erittäin jämäkkä, kerroin rautalangasta vääntäen teknisestä viasta ja heidän vastuustaan ja selitti vielä itse miten tässä lain mukaan edetään.

Eli ei mitään pahaa sanottavaa vaikka aika kovalla kädellä rasitin asiakaspalvelua 2 viallisen tuotteen kanssa.

Uskon että lerpummalla asenteella asia olisi ollut toisin, aluksi asiakaspalvelu mm. totesi että takuuajalla (alle 500h) virtalähteen vian vuoksi kosahtanut lamppu ei ollut heidän ongelmansa. :anssi:

Todella huonoja kokemuksia.

Tilasin kameran & oheissälää 3-4 vkoa takaperin:
Ensimmäiset oheiskilkkeet tuli muutaman päivän päästä ("Toimitus 48h sisään"?), loput tasan viikon päästä tilauksesta. Jokainen yksitellen omana lähetyksenään.
Entäs itse kamera? Nii-in..
-Kun tilauksen tein, niin "Varastossa n. kappaletta".
-Parin päivän päästä kävin ihmettelemässä sivuilta kun ei laitetta ollut näkynyt näkynyt: "Varastossa se ja se päivä"
-Noh, odottelen ko päivään ja intternetti sanoo että tavaraa on taasen varastossa mutta mitään ei vaan kuulu. Soittelen 'asiakaspalveluun' ja 10min jonotuksen jälkeen minulle kerrotaan että eihän siellä varastossa mitään kameroita ole. Se ja se päivä (vajaan parin viikon päästä) kuulemma tulee, varmasti. Lisäksi asiakaspalvelustyttö lupasi, että DHL maksu toki palautetaan kun ei 48h sisällä toimitettu ja palaavansa asiaan mailin muodossa 12h sisällä ja lisäksi kameran jo tippuneen hinnan kompensoinnista kunhan ensin käy kysäisemässä asiasta.
-Nyt pitäisi siis olla 'se päivä' jo takana ja tavarat viimein kotona. No onko?
-No eipäs vittu ole. Pixmanian sivut eivät enää tunne koko tuotetta, asikaspalvelu vastaa ruotsiksi ja väittää että suomalainen hlö soittaa joskus takaisin kun palaa lounastauolta.

Nytpä on kameralaukkua ja kasettia ja muistikorttia ja ties mitä, muttei kameraa. Tuskin sitä saakaan tuolta enää koskaan. Rahaa on sisässä sen verran että ne peritään kyllä tarvittavaa kautta. Mutta kyllä syö ihmistä.

Ja oliko tuota toimitusmaksua palautettu, tai pari viikkoa sitten 12h sisälle luvattua asiakaspalvelun mailia tullut (tai vastausta yhteenkään mailitiedusteluun)? No arvatkaa.

kaverilla oli vähän vastaava. tilasi hd-kameran jota piti olla varastossa, ja viikon kuluttua kävi ilmi että eipä ollutkaan varastossa ko tuotetta (tilisiirrolla pistetty jo tuhansia euroja pixmanialle) ja perui kaupan.

ahkeran sähköpostivaihdon ja useamman kuukauden odottamisen jälkeen sai rahansa viimein takasin..

Mä tilasin pixmaniasta joskus pari vuotta sitte autoon CD-soittimen ja se tuli samalla viikolla kun tilasin sen.

Pari viikkoa sitte tilasin kameran ja siihe tarjouspakettina muistikortin, laukun ja pari settiä akkuja. Kameraa oli nettisivun mukaan varastossa ja kuvittelin tilauksen tulevan jälleen noin viikossa. Tiesin kyllä että koska kamera oli kohtalaisen uusi malli, liekö vielä sitä edes julkaistu niin tokkopa pitää varastosaldot paikkaansa. Oikeessa olin. Pari päivää tilauksen tekemisestä varastosaldon "varastossa" kohdalle tulee "ilmestyy se ja se päivä". Tilaus tulisi siis viivästymään. Pari viikkoahan siinä meni luvatun 48h sijaan.

Mitä tästä opimme? Vaikka sivuilla mainostetaan nopeeta 48h toimitusta, niin ei kannata parin päivän odottelun jälkeen vetää raivareita "ne perkeleet ryösti mut jumalauta!!!". Kyllä ne rojut sieltä tulee sitten kun on tullakseen. Toimitusketjussa on aika monta porrasta ja jokainen niistä voi aiheuttaa viiveitä, ihmisiä sielläkin vaan ollaan. Hyvä pulju mun mielestä kyseessä :4: :thumbs:

Ainiin, tilatessa ja maksaessa on maksussa valmiina joku "helpon kaupanteon palvelu" tjsp... jonka poisottaminen on vähän hankala. Pitää mennä siihen helpon kaupanteon palvelun asetuksiin ja poistaa ruksi siitä kohdasta "haluan helpon kaupanteon palvelun". Palvelu on noin 30e, mutta mun mielestä turha. Tavaroissa on takuut ja palautusehdot voimassa, vaikkei maksaisikaan tollaista ylimääräistä maksua. Sivulla taas yritetään väittää muuta.

Viimeksi muokattu:
Pixmaniasta tilasin kameran pari vuotta sitten ja kaikki meni ihan niinkuin pitikin. Oli ensimmäinen kerta kun yhtään mitään uskalsin netistä tilata ja sittemmin olen tilannut tavaraa muiltakin sivuilta :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom