Pituutta lisää.:(

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kopteri
  • Aloitettu Aloitettu
Itsellä ikää 17 vuotta ja pituus 175, kyllähän sitä mieluusti olisi 5-10 cm pidempi. Outoa että veljeni on vain noin 5 cm pidempi kuin minä, ja siltä näytän aivan kääpiöltä häneen verrattuna, sama pätee isääni joka on noin 5-8cm minua pidempi.

Muttajoo eipä siihen pituuteen pahemmin voi vaikuttaa, pitäisi vain syödä ja nukkua paljon, jotka minulla jäi aika vähäiseksi, joka ehkä selittäisi miksi olen perheen miehistä lyhyin. Onhan 175 ihan ok pituus, mutta usein en oloani hirveän miehiseksi tunne.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En jaksanu lukee koko threadia läpi, mutta teininä ei kannata vetää ainakaan noita laissa alaikäsiltä kiellettyjä päihteitä :)

Onhan 175 ihan ok pituus, mutta usein en oloani hirveän miehiseksi tunne.
Minulla taas pituutta riittää, mutta en näe sillä mitään yhteyttä miehisyyteen. Liekö on niin, että jotkut keskimittaa lyhyemmät uskovat mahdollisen miehisyyden puutteen johtuvan pituudesta, jotkut keskimääräistä hiukan pidemmät (180-190cm) uskovat olevansa miehisiä pituutensa vuoksi, mutta oikeasti pitkät ovat huomanneet ettei pituudella ole miehisyyden kanssa juuri mitään tekemistä. Tämä siksi, että kaksimetrinen ei voi enää syyttää pituuden puutetta, jos tuntee itsensä epämiehekkääksi, vaan pitää keksiä jokin parempi syy.

huhhuh kaikesta sitä ressataan ite oon 15v 179 oikeesti ehkä pari senttiä pidempi:S mut noin sen aina ilmotan. Mielestäni sopiva pituus miehellä on 175-180 näyttää paljon leveämmältäkin vielä kun ei ole niin pitkä. Voin kernaasti lahjoittaa nuo pari ylimääräistä senttiä jos joku niitä kaipaa:)

Ei 175-senttinen ole lyhyt vaan keskimittainen. On pitkänä olemisessa joitain etuja:
- Helpompi liikkua ihmisjoukoissa
- Kaupassa saa otettua tavarat helposti ylimmiltäkin hyllyiltä
- Tietyt urheilulajit suosivat pitkiä ihmisiä (esim. koripallo, kiekonheitto)

mutta haittoja löytyy enemmän:
- Vaikea löytää sopivia vaatteita/autoa
- Lento- ja bussimatkustaminen ovat tuskaa
- Ergonomia yleensäkin (asiat on mitoitettu keskivertoihmistä varten)
* Keittiön työtasot
* Tuolit, sohvat, pöydät
- Pitkillä ihmisillä on (etenkin iän myötä) enemmän nivelongelmia
- Pituudesta on salilla haittaa jokseenkin jokaisessa liikkeessä
- Pitkään varteen on vaikea kerätä näkyvät lihakset (etenkin jos on kevytrakenteinen)
- Kehon hallinta on vaikeampaa
- Useissa/useimmissa urheilulajeissa liiasta pituudesta on lähinnä haittaa

Naisten mieltymyksistä sanottakoon sen verran, että jos naisen kiinnostuminen on kiinni miehen pituudesta, niin silloin naisella on palikat vähän väärässä järjestyksessä. Sama pätee tietenkin myös toisin päin. Saattaa monesti näyttää siltä, että pitkä ja komea mies saa helpommin naisia, mutta usein se on harhaa. Kyse on yleensä terveen itseluottamuksen tuomasta rennosta ja puoleensavetävästä olemuksesta. Olemus on eri asia kuin ulkonäkö.

Kasvamisesta sen verran, että itse kasvoin vielä armeijan aikana/jälkeen useita senttejä. Nyt lienee mittarissa 199cm.

Edit. Löytyyhän niitä naisia, joille kelpaa vain pitkä mies, mutta vastaavasti löytyy paljon miehiä, joiden mielestä alle 170-senttinen nainen on liian lyhyt

Asiallinen viesti !

Elkää tehkö tämmösistä asioista murhetta, eläkää & uskaltakaa ! :rock:

Itse olen samaa mieltä kuin monet muutkin, ei yli 175-180 cm pituudesta ole oikeastaan mitään hyötyä, haittaa sitäkin enemmän. Itse olen tosin vain 183 mutta silti joskus tuntuu että maailma on suunniteltua paria numeroa pienemmille ihmisille, esim. busseissa matkustaminen on toisinaan melko tuskaista, polvet kolisee edellä oleviin penkkeihin ja takaovesta poistuessa saa jo varoa päätä... Kuten joku totesikin, että mieluummin vähän lyhyempi varoituskolmion mallinen kuin pitkä ja ohut tai vielä pahempaa, hartiaton pallovatsa.

Eiköhän sen nyt kaikki tiedosta, että mies ei ole mies ilman 185 sentin pituutta:D
no ei, mutta oikeesti.
En oo ikinä miettiny pituuden merkitystä itsetuntooni. Ehkä siksi, kun on pituutta 185, niin kuin sillä jotain merkitystä olisi.
Ja eihän se pituus mitään merkitse vaan se leveys, ainakin omalla kohdallani.
Lyhyempiä jätkiä voi kyllä oikeasti vaivata tommonen mikä minusta tuntuu melko turhalta asialta, mutta kaikki on varmasti joskus harmitellut jotain ominaisuutta itsessään niin miksei, ymmärrän lyhyitä:)
Miten naisillä tää asia menee? Harmitellaanko pituutta ylipäätänsä?

Naisia saattaa käsittääkseni vituttaa liika pituus, se karkoittaa/poissulkee monia mieskandidaatteja. Tosin toinen asia on se, että kuka nyt haluaisikaan olla jonkun machomiehen kanssa, jolle muijan pituus on kolhu itsetuntoon (kuten Pikku-Tomppa ja piilokorot).

Uskokaa tai älkää, mutta tuntisin enemmän ylpeyttä kuin vitutusta, jos hengailisin itseäni pidemmän pimun kanssa (kunhan on pantavan näköinen ;) )

Esimerkkinä Saffron Burrows, 183 cm (jopa celebheights.com:in mukaan :D )
_1499276_winslet300.jpg

Olen kuullut juttua, että hyppiminen jotenkin stimuloi luiden päissä olevia kasvureseptoreita (tai jotain sinnepäin) ja tämä aiheuttaa "ylimääräistä" pituuskasvua. Tuo vaikutus on siis hyvin pientä, mutta niinhän niistä kaikista mustista koripalloilijoistakin tulee yli 2-metrisiä kun hyppivät koko nuoruutensa. Ei se pituus nimittäin välttämättä ole niiden geeneissä. Eli nyt äkkiä hyppimään kaikki kenellä on vielä kasvuaikaa jäljellä ja ennen kaikkea huono itsetunto! :D

Mulla kai on vielä kasvuaikaa jäljellä, äkkiä hyppynaru kouraan :D!! Mutta tartteehan sitä untaki, mutta jää usein yöunet vähäisiksi tv:n ja tietsikan takia.. :wall: Tai no kait se 7-9 tuntia on ok?

Itse olen 16v ja n.172cm. Haluaisin kasvaa about 178-180cm pitkäksi, se on hyvä keskimitta. Iskä on kai jotain 183, ei se vieressä kovin pitkältä näytä.

Ukki (äidin puolelta) oli 197cm, ja sen isä 173 :lol2:, aika hassua. Ei ukin äiti mikään pitkä ollu, käppänä se oli :rolleyes:. Äidistäni tuli sitten jotain 160cm. Mielestäni naisille hyvä pituus on 160-170, miksei myös alle 160.

Itsellä pituutta kengät jalassa se 169cm, enkä edes valita! ennustus oli 174, mutta tuskinpa tästä kasvan. Tähän jäätiin en valita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom