Pituutta lisää.:(

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kopteri
  • Aloitettu Aloitettu
Taas tätä jonkun itsekeskeisen jätkän sönkötystä, sanotkos muuten onko joku tieteellisen tutkimuksen mikä on "oikean miehen mitta" vai onko miehen pituuteen jotku standardit? Jos et tiennyt suurin osa japanilaisista ja kiinalaisista miehistä on alle 180 ja naiset ovat 150-160 tietämillä, eli voidaan sanoa että se pituus on suhteellista. Eli väittämäsi perusteella voidaan sanoa, että he ovat epämiehisä ja pygmejä? ja voisin väittää että ne japanin ja kiinan karatekat heittelisi sua raukkaa, kuin pientä peruna säkkiä mennen tullen...

Se miehen mitta ei varmasti ole mikään 180 ja mitä siihen tulee suurin osa pitkistä kavereista on kömpelöitä, mitä niitä oman lajin parissa on nähnyt, jos jätetään 2m koripalloilijat pois laskuista... ja mistä voit tietää, että kukaan alle 180 ei olisi tyytyväinen omaan pituuteensa?(ajatustenlukia kenties). Lyyhyyden etuina voidaan sanoa esim. lyhyet jalat = ketterä juoksija, ja lihakset näkyvät huomattavasti vähemmällä treenillä.

Aika ylimielistä tekstiä kaverilta, mietitään taas 2 kertaa ennen kun postataan ja jätetään nämä typerät trollit pois, kiitos...:wall:

Etpä tuolla postilla saanut juuri muuta aikaan kuin kuvan siitä että oma pituus vituttaa ja kommentti sattui arkaan paikkaan. Sanoin oman mielipiteeni mutta en väitä ettei lyhyemmän varren kanssa voisi olla tyytyväinen itseensä. Mutta jos sinulta Jappa olisi 10-vuotiaana kysytty kuinka pitkäksi haluat kasvaa, tuskin olisit tuota 174 centtiä ilmoittanut? Enkä todellakaan pidä ketään lyhyempää itseäni huonompana. :david:

168 ja voin sanoa käsi sydämmellä ettei kiinnosta pätkääkään olla pidempi. Eikä haittais vaikka olisin lyhyempikin. Heikosti menee jollain jos elämä on pituudesta kiinni. Ja jos joku asia on varma niin se että isoilla miehillä on pienet munat ja ne ei osaa nussia (kuulemma just 185 senttiset on surkeita :eek:).

No tässä taas on kommentti joka antaa kuvan että kirjoittaja todellakin on tyytyväinen pituuteensa eikä ala vittuilemaan tai sönköttämään jostain kömpelyydestä tms. Asiallinen argumentti ja hyvä läppä loppuun jossa jotain totuudenmukaista on mukana koska enhän minä sitä perkele käyttää osaa ja voisihan se isompikin olla... :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä miehen pitää olla MIEHEN kokonen eikä mikään pygmi. Itellä helppo tietysti sanoa 185-senttisenä että en usko että kukaan 170cm mies voi rehellisesti väittää ettei haluaisi olla yhtään pidempi! Ja jos joku asia on varma niin se on aivan varma.

Miksi sitä olisi 185cm kokoisena miehen kokoinen? Aina löytyy miehiä joiden rinnalla näyttää pygmiltä. Joku 170cm vois olla ihan sopiva. Aika vaikeaa löytää pituudesta mitään järkevää hyötyä.

Kyllä miehen pitää olla MIEHEN kokonen eikä mikään pygmi. Itellä helppo tietysti sanoa 185-senttisenä että en usko että kukaan 170cm mies voi rehellisesti väittää ettei haluaisi olla yhtään pidempi! Ja jos joku asia on varma niin se on aivan varma.

Mikä on miehen koko? Luulisin, että se on lähempänä 175cm kuin 185cm, noin globaalisti ainakin, vai mistä tässä on kyse? Vai tarkoittiko toi MIES jotain ÄIJÄ/tosimies-luokittelua?
Kyllä se machokulttuuri on hieno asia.
Ja eikö se myös ole niin, että tosimies ei hymyile tai syö sallaattia, pupujen ruokaa!

Itse taidan olla tällä hetkellä 186cm (ei vittu mä olen MIES :jahas:), eikä minua haittaisi pätkääkään, vaikka olisin lyhyempi.

Hormoonihoito, kuten on jo käynyt ilmi. Tai leikkaushoito, käynyt sekin jo ilmi....

Ei sitä pituutta kuule hormoneilla saada lisää.. Lääkärit voivat myöhään kehittyville nuorille antaa hormoni- eli joudutushoitoa, jolla aikaistetaan omaa kehitystä.. Silti pituuskasvu pysähtyy siihe mihin luontoäiti sen alunperin on suunnitellut..

On kyllä pienet murheet jos pitää omasta pituudesta murehtia. Onko siitä sen kummempaa hyötyä jos on 180cm kuin 175cm. Ite oon tämmönen 170cm tumppi ja eipä tuo ole mieltä ressannut tai elämää hankalaloittanut. Myönnän ettei haittaisi jos olisin kasvanut vaikkapa 180 senttiseksi, mutta näillä mennään mitä on saatu. Eipä kolise pää lamppuihin. :D

Olisihan se kiva saada itsellekkin muutama sentti vartta lisää, tällä hetkellä kumminkin aika matalalta maailmaa katsellaan (174cm) Elän siinä toivossa, että vielä sentti tulisi jostakin mittaa lisaa. Pituuskasvu on kyllä semmonen juttu, että niillä korteilla mitkä käteen tulee on pakko pelata, kuten täällä on aikasemminkin sanottu.

Tossa tuli vähän aika sitten tv-ohjelma missä tutkittiin ihmisten käyttäytymistä ym. Naiset ja miehet kävi treffeillä ja pitkät miehet saivat eniten pareja. Tosin saattohan siinä olla miesten muutkin piirteet tärkeässä osassa, mutta biologisesti katsonu pitkä mies saattaa olla hyödyllisempi sillä aikoinaanhan uroksen piti tähystää pitkälle tulevasta vaarasta. Pitkät miehet näkivät luultavasti vaaran paremmin ja näin pelastivat jälkeläisensä.

Ei se pituus aina kaiken A ja O ole. Luonnostaan leveät hartiat tai muuten vaan raamikas rakenne on imo tärkeämpää. Jos on sellainen 190 cm päärynä, niin mieluummin sitten keskimittainen liikennekolmio. Kyllä mä tietty pidempi voisin olla.

Sori, väsyny...

Koripallopiireissä 185 cm on aika lyhyt. Joten sinunkin pituiset voivat tahtoa olla pidempiä. Mutta 185 senttisten on silti turha tulla takki auki leijumaan pituudellansa yleensäkään ;)

Ei sitä pituutta kuule hormoneilla saada lisää.. Lääkärit voivat myöhään kehittyville nuorille antaa hormoni- eli joudutushoitoa, jolla aikaistetaan omaa kehitystä.. Silti pituuskasvu pysähtyy siihe mihin luontoäiti sen alunperin on suunnitellut..

Ei pidä täysin paikkaansa... Olet siinä kyllä oikeassa, että aina hoidoista ei ole hyötyä

Lisää älliä

Ajattelin että sopisi tähän threadin jatkoksi: tarvis nimittäin saada tuota älykkyyttä lisää, tällä hetkellä olen perus ammattikoulutasoa (LVI/Sähkö) mutta terveydenhoitajan ennustusten mukaan pitäs aivojen kasvaa vähintään tuonne insinööritasolle. JR-Fitnessin ukon mukaan ÄOMegaHyper-stack voisi nostaa minut AMK-tasolle, mutta jos käyttäisi yhtä aikaa lesitiiniä niin olisko ylempikin korkeakoulututkinto mahdollinen?

VASTAUS 1:

RaksaPena: kyllä nuo älynlahjat ovat ihan geeneissä, turha siinä on JR-Fitnessin tiliä lihottaa, teet parhaasi sillä mitä olet saanut ja siinä se.

VASTAUS 2:

EkonomiBodari: jos joku on varmaa niin se, että jokainen duunari haluaisi olla fiksumpi. Tuskin sitä kukaan lapsena haaveili pääsevänsä kaupan kassalle tai siivoojaksi. Eihän se ole mies eikä mikään jos taskussa ei ole korkeakoulutusta ja neljän tonnin liksaa.

VASTAUS 3:

TutkijaTurunen: jossain tutkittiin parinmuodostusta ja armanin puvussa avobemarilla ajelevilla miehillä oli enemmän kysyntää kuin farkkutakissa vanhalla hondalla huristelevilla. Biologisesti katsottuna on toki selvää, että jälkeläisille paremmat oltavat takaavalla uroksella on paremmat mahkut parisuhdelotossa.

Samasta asiastahan tuossa on kyse, sellaisen ominaisuuden muuttamisesta jolle ei itse voi mitään ja joka ei oikeasti kenenkään ihmisarvoa miksikään muuta. Miksi tuon kirjoittaminen poikkeaisi vaikka siitä, että tässä on arvioitu lyhyiden miesten "miehisyyttä" tai palavia toiveita kasvaa suuremmiksi.

EDIT: itse olen siis lyhyt enkä erityisen fiksu, joten mistään vittuilusta ei ole kyse...

Samasta asiastahan tuossa on kyse, sellaisen ominaisuuden muuttamisesta jolle ei itse voi mitään ja joka ei oikeasti kenenkään ihmisarvoa miksikään muuta. Miksi tuon kirjoittaminen poikkeaisi vaikka siitä, että tässä on arvioitu lyhyiden miesten "miehisyyttä" tai palavia toiveita kasvaa suuremmiksi.

Älä ny vielä koita heittäytyä viisaaks sen jälkeen kun kirjoitit tommosta scheissea :lol2: Vaikka paskaa on kirjoitettu jo ennenkin, niin ei se tarkoita että täytyisi kokonaan sille linjalle heittäytyä. :piis:

Toivottavasti tätä nyt ei heti potkittaisi X-filesiin, ihan mielenkiintoista kädenvääntöä yllättäen syntyi, vaikken odottanut näinkään pitkää keskustelua.

Vähän off-topic, tosin liittyy aikaisempaan hössötykseen. Miksi pitkä ihminen herättää muissa enemmän kunnioitusta kuin joku tumppi? Siis, se on ihan psykologista, esim. pitkien ihmisten väitetään pärjäävän paremmin työelämässä yms. Älkää pyytäkö mitään lähteitä, jossain luin joskus vna. miekka ja käpy.

Asiasta on mielestäni tehty tutkimuksia vaikka kuinka, ja tulokset ovat aina samansuuntaisia: pitkät ihmiset luovat bisneksen kannalta luotettavamman kuvan itsestään, tienaavat keskimäärin enemmän ja päätyvät useammin johtotehtäviin. Tämä ei perustunut muistaakseni pelkästään pituuden tuomaan kuvaan voimakkuudesta, vaan pitkiä ihmisiä pidettiin muutenkin miellyttävämpinä...

Sama pätee muuten hoikkiinkin ihmisiin, joilla menee lihavia paremmin työelämässä. Siitä en muista lukeneeni tutkimuksia, että toimiiko urheilullinen ja atleettinen ulkomuoto hoikkaa paremmin.

Olen kuullut juttua, että hyppiminen jotenkin stimuloi luiden päissä olevia kasvureseptoreita (tai jotain sinnepäin) ja tämä aiheuttaa "ylimääräistä" pituuskasvua. Tuo vaikutus on siis hyvin pientä, mutta niinhän niistä kaikista mustista koripalloilijoistakin tulee yli 2-metrisiä kun hyppivät koko nuoruutensa. Ei se pituus nimittäin välttämättä ole niiden geeneissä. Eli nyt äkkiä hyppimään kaikki kenellä on vielä kasvuaikaa jäljellä ja ennen kaikkea huono itsetunto! :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom