Pituuskasvu!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Stinger
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Minä taas ihmettelen mistä oma pituus on tullut, isä on 172cm ja on varmaan kutistunut ajan mittaan selkänsä takia tai jotain, äiti on sellane about 150 senttine kääpiö ja isoveli 177. Ite oon siis 180, ehkä hieman päälle. Isovanhemmista tiedän vain äidin isän, joka oli samanlainen kääpiö kuin äitikin. Muut kuolivat ennen kuin ehdin tavata tai en vain tiedä pituutta.

On sitä itsekin tullut pituuskasvusta huolittua. Ei pystynyt ennen edes reenamaan vapain mielin, kun koko ajan mietitytti sen vaikutus pituuskasvuun.

Nyt ei ole enää vähään aikaan jaksanut miettiä koko asiaa. Pituutta on tällä hetkellä 177, jos ei tule enempää, niin ei sitten. Se saa sitten riittää. Pikkuveli tuossa kyllä meni ohitse ja isäkin on muutaman sentin pidempi, mutta olkoot.

Kyllä sitä toki voisi muutaman lisäsentin ottaa, mutta olen kyllä ihan sinut pituuteni kanssa. Tokihan se pikkasen harmittaa, jos ilman punttia olisi kasvanut enemmän, mutta eipä sille treenihimolle ole mitään voinut.

Meikä aloitti joskus 14,5-vuotiaana ja olen kasvanut pituutta siitä n. 10cm, eli en usko pituuskasvun loppuvan treenaamisen myötä.

Muistaakseni pituuskasvu johtuu vain ja ainoastaan siitä, että paljonko perii pitkän tai lyhyen kasvun geenejä. Eli vaikka molemmat vanhemmat olisivat vain 160cm pitkiä, mutta lapsi perisi enemmän pitkän kasvun geenejä, voi tästä tulla 180cm pitkä.

Täällä porukka stressaa siitä että ne ei oo "tarpeeksi" pitkiä. Itse taasen stressaan siitä että pituutta alkaa tulla jo vähän liikaakin. Olivat pienenä ennustaneet että kasvan 180cm, oon nyt 185 ja tuntuu että kasvu ei lopu sitten millään! Onkos olemassa keinoa pysäyttää pituuskasvua?

Nuo kasvuennusteethan on tunnetusti päin per*että ja mielestäni olisi kohtuullista, että niitä ei etes kerroittaisi ikinä.
Kaverin vanhemmille olivat aikoinaan sanoneet, että hän kasvaa 159 cm, oli tosi kiva varmaan kuulla tuollainen, no hänestä tuli ~172 cm.
Ittelleni oli heitetty kuulemma 186 cm, noh olen nyt 178 cm ja siihen se jäikin (1,5 vuotta ilman ainuttakaan senttiä).
Tuo 185 cm olisi ehdoton maksimi, mitä haluaisin olla.

Turha siittä pituudesta on stressata, saapahan helpommin lihaksikkaan näköisen kropan:thumbs:

Mitä v*ttua? Jos on, kuten allekirjoittaneella, tyyliin kädet kaksi metriä ja lisäksi semmoinen katutolppa muuten, niin siitäkö se rakennetaan se lihaksikkaan näköinen kroppa helposti?

Jaa no geenit vain meni sillain tai jotakin muuta, että kasvoin ensin pituutta ennenkuin painoa, jos sitä oli tulossakaan. Helvetinmoinen hujoppi ja narukädet. Jotakin treeniä tehty, niin on päästy jo perusmittoihin.

Mistään pitkäksi kasvamisesta kannata murehtia, voihan se joskus olla v-mäistä, jos on ihan erottuvasti pitkä + maailma on suunniteltu 160-senttisille, kuten vanha sananlaskuni menee. Mutta itse olen tästä tällä hetkellä 180 cm pituudesta tyytyväinen. Tuskin haittaisi joku 5 cm vielä lisää. Massa tasapainoitetaan syömällä ja salilla.

Joo noi ennustukset on aika ennustuksia tosiaan:)

Mulle veikattiin 175cm ja oon nyt 182cm...

Kaverille omien sanojensa mukaan yli 180cm...On vajaa 175 vissiin.

Edit: Penska , eiköhän eatfetus tarkoittanut nimenomaan sitä , että lyhyempi saa helpommin rakennettua sen lihaksikkaan näköisen kropan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Niin no, eipä se ole kiveen kirjoitettu että jos vanhemmat+sisarukset on kääpiöitä niin itellä olisi samanlainen kasvu edessä. Kyllä äijillä niitä erilaisia siimahäntiä kasseissa riittää ja erilaisia geeniyhdistelmiä tuhottoman paljon :D.

Aloitin 15,5v ja olin silloin n. 172cm pitkä. Nyt oon 182 cm ja kasvan yhä.
Paino muuttunut 55kg-->71kg

Mulle ei oo koskaan mitään ennustetta tehty kuinka pitkä musta tulee mutta itse vaikkailin muutama vuosi sitten että semmoinen 180cm, ja ylihän mentiin. :D

6. luokan lopussa olin 149cm
7. luokan alussa 152cm
8. luokan alussa 164cm
9. luokan alussa 170cm
lukion 1. luokan alussa 177cm
lukion 2. luokan alussa 180cm
tämä vuoden alussa 181cm
nyt 182cm

eli eiköhän vielä ainakin vähän tule lisää. :lol2:

Vaikkakin nyt olen jo suvun pisimpiä. Pari serkkua on ehkä vähän pitempiä ja pappa saman pituinen. Isä 175cm, äiti 169cm, isosisko 164cm, isoveli 173cm. :D

^ Tuosta tuli mieleen yksi perusheppu, joka on myös nyt seiskalla ja aina ollut helekutin lyhyt, nyt ehkä 155cm? Veikkaan siitä vielä perusvartaloista 175cm jamppaa, saa nähdä. Niin ja tämän äiti on justiinsa 165cm ja isä varmaan 190cm :D

Pituutta ei ole tullut viimeisen viiden vuoden aikana lähes ollenkaan, vaikka painoa kylläkin. Eli edelleen olen 165cm tappi, ikääkin tulee 19 joten tuskin tästä enää kasveta.... aina vituttanu olla se lyhyin. :rolleyes:

Musta lupailtiin ennusteessa 171-172 senttistä ja tällä hetkellä oon 169. Viimesen vuoden aikana tullu 1,5cm lisää ja ei sitä tiedä vaikka pääsis tuohon ennusteeseen. Isä on 171, äiti 154, molemmat vaarit alta 170, molemmat mummit alta 160, enot ja sedät 168-175 yhtä poikkeusta lukuunottamatta. Tuo 175cm ois aika ihannepituus mielestäni vaikka siitä vähän jäädäänkin.. eipä juuri vituta kun suurin osa kavereista on just tuon 167-175, niin ei tunne itseään pieneksi :)

Musta lupailtiin ennusteessa 171-172 senttistä ja tällä hetkellä oon 169. Viimesen vuoden aikana tullu 1,5cm lisää ja ei sitä tiedä vaikka pääsis tuohon ennusteeseen. Isä on 171, äiti 154, molemmat vaarit alta 170, molemmat mummit alta 160, enot ja sedät 168-175 yhtä poikkeusta lukuunottamatta. Tuo 175cm ois aika ihannepituus mielestäni vaikka siitä vähän jäädäänkin.. eipä juuri vituta kun suurin osa kavereista on just tuon 167-175, niin ei tunne itseään pieneksi :)
Hyvin voi vielä mennä lähemmäs 175 cm, jos ikää on vasta 17. Suurin osa pojista kuitenkin kasvaa nykyään vielä 18-20 -vuotiaanakin (vaikka pientä onkin), eli no hätä tässä tilanteessa.

Pituutta ei ole tullut viimeisen viiden vuoden aikana lähes ollenkaan, vaikka painoa kylläkin. Eli edelleen olen 165cm tappi, ikääkin tulee 19 joten tuskin tästä enää kasveta.... aina vituttanu olla se lyhyin. :rolleyes:
mulla sama pituus, tosin ikää ei vasta kuin 16v ja painoa n. 65kg (lihasta kaikki :hyper: ). pistäny kyllä miettimään monesti että uskaltaako sitä tässä iässä vielä treenata miten kovasti, ettei vaikuttaisi pituuskasvuun.. tässä vuoden sisään tullu pituutta lisää just joku 1-2cm, että toivottavasti sitä vielä tulis, ei huvittais jäädä kyl näin lyhyeks.:urjo:

Kyllähän sitä reeniä voi mainiosti pitää kesken kasvuvaiheen. Itse olen aloittanut puntin jo ennen kuin on tullut sellaisia kunnon venähdyksiä pituudessa. Olen nyt vuoden aikana kasvanut yli 10 senttiä, mikä on kyllä ihan helvetisti, ja se reenihän vain hieman tasoittaa sitä etten ihan hernekeppi ole ;) Eli eipä ole kyllä yhtään pysäyttänyt kasvua. Tosin esim. jotain mavea en ole pahemmin tehnyt.

Suositut

Back
Ylös Bottom