Pituuskasvu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Vaikuttaako punttien nostelu siis pituuskasvuun, että loppuuko se kokonaan? Olen 14-vuotias, ja 175 cm pitkä(ja siinä mitassa olen pysynyt jo pitkään), mutta vaikuttaako siis punttien nostelu? Olen nostellut vasta pari kertaa.

ei varmaan se vielä vaikuta jos vain pari kertaa olet nostellut vaikka olet ollut pitempään 175cm.

alaselän kehitys taitaa vähän piituskasvua haitata, mutta en sitten paremmin tiedä. tosin meikallakin on kaksin verroin kavereita jotka vaan kasvaa vaikka reenaa. :jahas:

Oot sen verran nuori että keskity harjoittelussasi monipuolisesti mahdollisimman moneen yleisurheilulajiin, älä siis työnnä pelkkää kuulaa. Onko sulle opetettu nostojen perustekniikat, tempaus, rinnalleveto ja kyykyt? Toivottavasti kotiseudullasi on joku henkilö kuka osaa ne opettaa, sillä mun mielestä sulla ois nyt se aika, että voisit sitten parin vuoden päästä alkaa hankkimaan voimaa sen varsinaisessa merkityksessä.

V-E-N-Y-T-T-E-L-E
Älä keskitä treeniäsi punttiin vielä tossa iässä.

Itselläni pituus kasvoi räjähdysmäisesti kun viime vuoden kesänä
kävin lenkillä 3-4kertaa viikoss ryhti parani ja kroppa suoristu
ja lähti pyöreet muodot naamasta vittuun kun rasvakin siinä sivussa lähti.

Peruskunto on aina hyvä pohja. Niin kato ei tuu välttämättä
sen perus kunnon kans ongelmia sitten isompana.

Saatana kun nuoret on nykyään pitkiä noin nuorena... Kehotan välttämään rankkaa diettaamista. Itseltäni taitaa vajaa viisi senttiä puuttua kun piti aikoinaan vetää dieettiä vitun pienillä kaloreilla.

Suositut

Back
Ylös Bottom