Pitkiä vai lyhyitä toistoja??

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itse suosittelen tekemään pitkiä toistoja, eli koko liikerata käyttöön. Poikkeus on sitten nää lankku- ja lattiapenkit yms härpäkkeet. :joulu7:

Originally posted by trebla
Itse suosittelen tekemään pitkiä toistoja, eli koko liikerata käyttöön. Poikkeus on sitten nää lankku- ja lattiapenkit yms härpäkkeet. :joulu7:

Takottikohan nilkit.com ajallisesti lyhyitä vai pitkiä? ainakin sain semmosen kuvan?

jos voimaa haluat niin 1-6 vois olla aika optimaalinen...jos tarkoitit liikeradan laajuutta (mitä kuitenkin epäilen) niin pidä toistot puhtaina.

mm. kyykyssä n.90´ asteen kulma ja penkkipunnerruksessa niin että tanko käy rinnassa ja punnerrat suorille käsille (näinkin itsestään selvä asia mutta näkee paljon aloittelijoita jotka joko runkauttavat tai eivät käytä tankoa rinnassa)

Yhteenveto:

-tee aina lihaksen KOKO liikerataa hyväksikäyttäen. Toiminnallisesti (voima) katsoen viisaampaa.

-Sarjojen pituuksista (noin yleisesti ottaen ja McArdle, Katch&Katchia lainaten):

1-3 toistoa: maksimivoimaa. VAIN kokeneille treenaajille = ainakin pari kolme vuotta erittäin kovaa (=raskasta) treeniä takana.

6-10 toistoa: Lihasmassaa ja -voimaa kasvattavaa.

10-15 toistoa: "Yleiskuntoa", eli aloitteleville ja kuntoilijoille. Jonkin verran voimaa, massaa.

15-200 toistoa: Kestävyyttä. Erittäin vähäistä lihaskasvua.

Ehkä tästä on jotain apua..? :thumbs:

Vanha Threadi, mutta muuttuuko noi sarjojen määrät paljonkin esim. voimaa 3x6 ja kestävyyttää 6x10? vai pysyykö sarjojen määrä samana, painot vain pienemmät ja toistoja enemmän

Zone-sarja -42%
Sarjojen määrä on suht vakio, itse suosittelisin 5-8 sarjaa per lihasryhmä.
Eli jos teet kolmea liikettä per lihas (esimerkiksi) niin silloin semmonen 2-3 sarjaa per liike riittää varsin hyvin. Paitsi voimannostoon, mutta se onkin eri asia, ja siitä löytynee tietoa voimailupuolelta...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom