Pitkä tai muuten ärsyttävä työmatka -gallup

Semmoinen 180 kilsaa suuntaansa motaria. Manse - Stadi - Manse väliä noin 3 kertaa viikossa ja aika vittumaista oli vetää talvella kun takaisin tuli ajettua 1700 aikaan, joten oli jo pimeetä. RS2000 etuvetoisella Escortilla kitkoilla painelin, joten oli aina hieman löysässä pito.

Sit oli pakko muuttaa stadiin ja se olikin elämäni paras päätös ylipäätänsä. Työmatkaa ei ole nyt laisinkaan, paitsi kun kuvauksien perässä tulee ajettua välillä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
10min kävely metroasemalle, metrolla yhdellä vaihdoilla noin 45min, 15-30min bussilla ruuhkasta riippuen. Voin muuten kertoa, että vituttaa jonkun verran. Mopokorttiakaan en saa kuin aikaisintaan huhtikuun alussa. Saatana! Miljoonakaupungin etuja! Mut onpahan ainakin lämmintä, nyt +31 :)
 
Musta on aika hullua että käyttää esim 1h per suunta julkisilla, jos omalla autolla kuluisi 1/3 ajasta... Onko kyseessä raha, eli auto olisi liian kallis pitää jne? Itse arvostan aikaa paljonkin verrattuna rahaan. Mitä hyötyä on siitä että vähän säästää jos 8h työpäivän päälle lisätään 2h matkoja?
 
Kehä I:stä aamuisin idästä länteen ja iltaisin lännestä itään lähes päästä päähän vuosikausia ajaneena... mieluummin kerään pulloja ammatikseni kuin menen enää tuonne kehähelvettiin. Mieluummin myös vaikka 70km jotain 6-tietä tai vastaavaa kuin 17km Kehää. Nopeampaakin.
Paras duunimatka olisi mielestäni Spåralla korkeintaan 2-3 pysäkin väli, ei vaihtoja. Eli vaikka jostain Etu-Töölöstä Kamppiin. Spåralla on kiva käydä duunissa, voi pysähtyä bissellekin matkalla.
Aijaa,, ajoin vielä viime talvena idästä lepuskiin duuniin normi 8-16 työaika ja sitten kun sitä lunta tuli viittä vaille vitusti niin matkaan meni parhaimmillaan se 1.5-2h. Joskus kiersin tai yritin kiertää vihdintielle kantsun kohalta ja seisoin siinä, tai ajoin pasilan läpi.
Yleensä megahidastukset aiheutti joku ykköselle sammunut auto. Onneksi muutin sitten takas tänne espooseen ja nykyseen duuniin työmatka 5-7 minsaa autolla :) Ihanan paljon jää enemmän vapaa-aikaa.
 
Näin talvipakkasilla tämä oma lyhyehkö matkakin on varsin rasittava.
10min kävely metroasemalle - vaatii tarpeeksi vaatetta päälle ettei palellu
20min metrokyyti - metrossa hirveä ruuhka ja puhaltimet täysillä, tarkenisi shortseissa, mutta koska ulkona paukkupakkanen, päällä kerroksia tarpeeksi..
2-15min kävely/ratikan odottelu pakkasessa - metrossa pintaan saatu mukava lämpö/hiki pukkaa jäätymään
5-15min ratikkakyyti - lämpötila pomppii miten sattuu päivästä riipuen. Joko hikoillaan jälleen tai jäädytään kokonaan.

Eli sellainen 40-50min työmatka (17km) jonka aikana saa helposti hyvän flunssan.
 
Musta on aika hullua että käyttää esim 1h per suunta julkisilla, jos omalla autolla kuluisi 1/3 ajasta... Onko kyseessä raha, eli auto olisi liian kallis pitää jne? Itse arvostan aikaa paljonkin verrattuna rahaan. Mitä hyötyä on siitä että vähän säästää jos 8h työpäivän päälle lisätään 2h matkoja?

Mulla oli tilanne joskus pk-seudulla se että julkisilla olis ollut muutamia vaihtoja ja matka-aika jotain 1h per suunta. Omalla autolla 15-20min. Eipä tarvinnu paljoa edes harkita julkkareita jos nyt ei aivan kauhee kännidarra ollut.
 
En kans käsitä tota missevileve:n mainitsemaa juttua.. Mulla on monia autottomia tuttuja jolla on toi tilanne ja usein ne on vielä niin vitun vihreitä että eivät sen takia tue yksityisautoilua, samat tyypit kyllä ovat himoreissaajia ja lentelevät pitkin maailmaa monta kertaa vuodessa. Mut meitähän on moneen junaan :D Toi 2 tuntia päivässä tekee kuitenkin jossain vaiheessa monta vuotta hukattua elinaikaa.
 
Musta on aika hullua että käyttää esim 1h per suunta julkisilla, jos omalla autolla kuluisi 1/3 ajasta... Onko kyseessä raha, eli auto olisi liian kallis pitää jne? Itse arvostan aikaa paljonkin verrattuna rahaan. Mitä hyötyä on siitä että vähän säästää jos 8h työpäivän päälle lisätään 2h matkoja?

Itsellä on se tilanne, että autot täällä uudessa (ehkä vain väliaikaisessa) kotimaassa ovat AIVAN VITUN KALLIITA. Erinäisten autonkäyttörajoitusrangaistusmaksujen seurauksena autojen hinnat alkaen noin ylemmän toimihenkilön puolen vuoden bruttopalkan verran. Jo pelkästään siinä hyvä syy olla hankkimatta omaa autoa. Eikä auton hankintaan kannusta sekään fakta, että varsinkaan suunnilleen toimistotyöaikoja noudattaessa omalla autolla ei pääse töihin yhtään julkisia nopeammin.

Jonkinlainen 2-pyöräinen vekotin täällä olisi kyllä ehdoton. Valitettavasti en vaan tajunnut ajaa korttia Suomessa, vaan joudun nyt venailemaan vielä 5 viikkoa kirjalliseen kokeeseen, jonka jälkeen 3 ajotuntia + 3 teoriatuntia + ajokoe, eli kestää... PRKL!
 
Itselläni kanssa työmatka tasan 80km. Olen nyt puolitoista kuukautta kulkenut ja kyllähän tuo suomeksi sanottuna vituttaa aika rankasti. Aikaa menee tunti suuntaansa, joten vapaa-aika työpäivänä jää aika minimaaliseksi. Onneksi ei tarvitse ajella kuin kevääseen saakka ja sitten lyhenee taas viiden minuutin fillarimatkaksi. Auto lähtee tuossa vaiheessa välittömästi myyntiin.
 
Työmatka pikkasen vajaa 60 km suuntaansa mutta toisin kuin useimmilla niin joukkoliikenne toimii, ei olla näet Helsingissä. Bussi tulee aina ajoissa. Huonoa on tietysti se että päivittäin menee se 2 h työmatkoihin mutta hyvää on se että bussi menee lähes ovelta ovelle, ei vaihtoja ja nukun todella hyvin bussissa. Eikä tarvi ressata ajokelistä samalla tavalla kun omalla autolla.

Sori, ei tainnut tulla vertaistukea.
 
2 vuotta tuli ajeltua 50 km suuntaansa.
Kuten tuossa aikaisemmin joku mainitsikin, eniten v****ti vapaa-ajan menetys.
Jotkut tykkäävät, kun saan km-korvauksia, mutta itseäni ei vois vähempää kiinnostaa.
Never again.
 
Työmatka riippuu siitä että mistä lasken, makuuhuoneesta se on about 3 metriä, olohuoneesta 0-3m riippuen kummal puolella huonetta olen.

Ärsyttäähän tuossa se, että periaatteessa on aina mahdollista "tehdä jotain äkkiä" tarpeen tullen.
 
Semmoset 40 km on työmatka per suunta. Matkanahan tuo ei ole paljoa, mutta kun se on suurimmalta osin kehä I:stä, niin matka kestää. Sen takia menenkin aikaisemmin töihin, kun varsinainen työaika alkaa. TES ei anna myöten tehdä töitä vielä kuudelta, mutta parasta olisi mennä kuudeksi töihin ja lähteä kahdelta. Olisi ihan väljää ajella kehälläkin. Nyt työmatka on aika tasan 30 min per suunta (jos ei ole kolareita) ja julkisilla n. 1 h 30 min per suunta. Jos on luvattu huonoa keliä niin lähden normaali aikaisemmin töihin, sekä töistä pois.

Autollahan sitä ajellaan, mutta on se auton pito vaan perkeleen kallista puuhaa. Sen takia ei ole varaa ostaa uutta autoa. Tietenkin ihmetyttää, että miten muilla ihmisillä on varaa uuteen autoon ja kalliin asunnon ostoon lähempänä Helsinkiä ja muuhun kulutukseen, vaikka oma palkka on kuitenkin kohtuullinen sekä elän suht säästeliäästi. Toisaalta ei ole lainojaan pahemmin.

Suoraan sanoen minua vituttaa nuo työmatkat ja voisin todellakin helposti muuttaa pois pääkaupunkiseudulta pelkästään jo niiden takia. Viimeistään silloin, jos pitää alkaa vielä lisää maksaa yksityisautoilusta että pääsee töihin kohtuullisessa ajassa.
 
Musta on aika hullua että käyttää esim 1h per suunta julkisilla, jos omalla autolla kuluisi 1/3 ajasta... Onko kyseessä raha, eli auto olisi liian kallis pitää jne? Itse arvostan aikaa paljonkin verrattuna rahaan. Mitä hyötyä on siitä että vähän säästää jos 8h työpäivän päälle lisätään 2h matkoja?

Auton myin 3sen viikkoa sitten, koska oli pakettiauto, eikä oikeaa käyttötarkoitusta enää ollut. Tai no varastona kaikelle paskalle. Auton kyllä ostan heti kun duunikuviot täysin selvillä. Kyllä tosta vapaa-ajasta on pakko vaan maksaa. Tuo säästö ei kyllä ihan vähäinen ole. Sen 300-400 kuussa säästää heittämällä, jos vaan hermot kestää arpamatkailua.

Niitten kannattais nimetä noi kaikki jokeri linjoiksi.
 
Ihanan, ihanat työmatkat :haart: :)

3-vuotta opiskelumatka, per. suunta 40min. Viimeiset 3-vuotta työmatka 350km, joskus jopa 800km :rolleyes: Nyt loppu reissaaminen ja viimesin työmatka oli 500m AAAAHHHHhhh :) ...sitä edellinen matka oli kyllä 500km :D

Mä nostan hattua kaikille niille jotka jaksaa vuodesta ja päivästä toiseen kulkea yli 1,5h töihin. Tunti alkaa itelle nykyään olemaan kohtalainen raja ja nuo yli 300km reissut passaa jos niitä on VAIN pari kappaletta kuukaudessa.
 
Turku-Espoo välillä 3krt/vko, 160km per suunta. Motaria pitkin kesällä noin 1 h 45 min... Kyllähän se välillä vähän tympii
 
Länsipuolelta 50 km Helsinkiin, vieläpä itäpuolelle, joka jumalan aamu. Jos on fiksu ja lähtee ennen puolta seitsemää niin menee 40 minsaa. Jos ei ole fiksu niin saa menemään 1h 20min. Aamu vielä menee OK mutta kotiinpaluu jos osuu neljän pintaan niin sitten se on se +1h aina. Jos "älyää" lähteä viiden jälkeen ajelemaan takaisin niin kolme varttia. Alkaahan tuo käydä hermoille, mutta onneksi paremman puoliskon työmatka on pari kilsaa niin se vähän helpottaa.
 
Kyllä kaikissa muissakin Suonenjokea isommissa kaupungeissa on aamun ja päivän kriittisinä hetkinä ruuhkaa. Tuosta ajasta ei tarvi poiketa montaakaan minuuttia aikaisempaan tai myöhempään, niin porukkaa on jo huomattavasti vähemmän.

Itsellä työmatka 30 kilsaa suuntaansa. Ei vituta, koska 80% tuosta matkasta on moottoritietä, eikä aikaakaan mene kun 20 minuuttia.
 
Itellä 25km per sivu. Menee kahella junalla, ja matkaan menee aikaa 45min junien kulkiessa ihanteellisesti. Joskus menee yli tunti, jos junat myöhässä. Mutta autoa ei vain lapseton tarvitse pk-seudulla. Muutenkin junassa voi chillata ja latautua treeniin työpäivän jälkeen. Itellä varmaan silmät auki 1,5h yhteensä kestävistä työmatkoista joku 2-3 minuuttia + n.10min kävelyosuudet :D
En tajua miten siellä joku jaksaa lehtiä aamulla lukea, helppo duuni, ei HC-treeniä töiden jälkeen vai WTF :wtf:
 
Musta on aika hullua että käyttää esim 1h per suunta julkisilla, jos omalla autolla kuluisi 1/3 ajasta... Onko kyseessä raha, eli auto olisi liian kallis pitää jne? Itse arvostan aikaa paljonkin verrattuna rahaan. Mitä hyötyä on siitä että vähän säästää jos 8h työpäivän päälle lisätään 2h matkoja?

Niin tai sitten etsii kämpän alueelta josta pääsee helposti työpaikalle. Itse olen muuttanut kahdesti työpaikkaa lähemmänä olevalle asuinalueelle. Siinä säästää ajallisesti aika paljon kun menee kävellen 10min töihin vs. 1h julkisilla. Auto on Suomessa niin kallis pitää, että sitä ei kannata hankkia jos ei ole ihan pakko.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom