Pitkään kestäny limaisuus ja muut oireet

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro,

nyt tarvittais vähän viisaampien neuvoja mun ongelmien kanssa. Elieli, aloitetaan nyt vaikka siitä, että viime toukokuussa iski normaali flunssa päälle, joka kesti noin viikon. Viikon kerkesin siinä jo treenailemaankin kohtuullisesti flunssan jälkeen, kunnes tuli otettua vähän kuppia ja seuraavana aamuna räkää tuli ovista ja ikkunoista, muita oireita ei ollut. No, tätä jatkui noin 2kk kunnes menin ensimmäisen kerran lääkäriin. Sanottiin, että luultavasti olen sairastanut monta flunssaa peräkkäin, tule uudestaan, jos oireet jatkuvat vielä kuukauden. No jatkuihan ne. Sitten iski uudestaan normi flunssa päälle, jonka jälkeen jäi melko rajukin yskä kiusaamaan about. 3 viikoksi. Menin uudestaan lääkäriin tämä jälkeen, jolloin otettiin mykoplasma testit josta näkyi, että igG vasta aineet hieman koholla igM negatiivinen. Lääkäri sanoi, että viittaa jo sairastettuun mykoplasmaan, mutta antoi kuitenki 10x150mg doximed kuurin, joka ei juurikaan auttanut. Seuraavaksi lykättiin käteen 5x250mg azithromycin kuuri. Se auttoi yskään, mutta limaisuus jäi.

Tämän jälkeen on otettu astmatestit verikokeineen ja puhalluksineen, allergiatestit otettu, maito ja vilja koitettu jättää pois jne. Mikään ei tunnu auttavan. Räkäisyyttä esiintyy eniten lähinnä aamuisin. Tällä hetkellä 6kk oireiden alkamisesta räkäisyyttä edelleen aamuisin mutta huomattavastii vähemmän kuin aluksia. Hometta olen epäillyt mutta muilla talon asukkailla ei oireita ole, ei haise eikä näy, joten aika epätodennäköistä.

Onko kellään mitään annettavaa mulle? Alkaa pikkuhiljaa kyllästyttämään tämä kun ei ole viitsinyt treenaillakkaan, jos kyseessä olisikin joku pöpö. Etukäteen kiitos ja kumarrus kaikille kantaa ottaville!

Homeinen asunto?[/QUOTE

Kyl on taas hienosti luettu aloituspostaus.

Itselläni on ollut jo useita vuosia tuollaista pientä limaisuutta. Juurikin aamusin saa kakoa keuhkoja tyhjäksi.
Välillä helpottaa ja välillä taas pahenee.
Olen myös käynyt joskus lääkärissä, mutta eipä siitä ole hyötyä ollut.
Nykyään tuota pitää jo niin normaalina, ettei siihen kiinnitä pahemmin huomiota.

Jees, asunto pitäis varmaan tutkia.. Kai sitä tässä vaiheessa uskaltaa alkaa jo treenailemaan sitten. Miten sulla jesc alkoi toi limaisuus?

Jees, asunto pitäis varmaan tutkia.. Kai sitä tässä vaiheessa uskaltaa alkaa jo treenailemaan sitten. Miten sulla jesc alkoi toi limaisuus?

Itse asiassa en enää ees muista mistä kaikki lähti.
Tais olla jonkun flunssan seurauksena.

Oon tässä miettiny, että voisko toi limaisuus vaikuttaa keuhkojen toimintaan/suorituskykyyn.
Puhalsin tässä jokunen aika sitten tollaseen pef-puhallusmittariin ja maksimi tuloks mitä sain oli n. 450. Toi tulos on kyllä erittäin surkea. Pitäis olla yli 600.
Tää on sikäli jännä, että oon aina harrastanu tosi paljon urheilua, eikä keuhkot oo koskaa ollu rajottava tekijä.
Kaipa näilläkin voi jonkunlainen yhteys olla.
Ootko koskaa puhaltanu tollaseen pef-mittariin tai onko sun keuhkoja koskaan tutkittu?

Pef-seuranta mulla olikin tässä muutama viikko takaperin. Puhallukset vaihteli väliä 470-530 ja astmaa ei ainakaan sen perusteella todettu. Tulokset oli mulle normaalit koska pituutta löytyy vain noin 168 senttiä.

Isellä on pituutta lähes 180, joten tuo 450 on aika huonosti.
Toisaalta ei tästä pahemmin ole haittaa elämiseen ollut, joten en siitä ole välittänyt.

Kauanko olit maidottomalla ja viljattomalla ruokavaliolla?

Mulla on ollut samanlaisia ongelmia ton limaisuuden kanssa ja alkaa muuten pikku hiljaa ottamaan päähän... Heinäkuussa tuli kovan treenijakson(liian kovan) päätteeksi todella kova viikon kestävä flunssa, jonka jälkeen ei tuo tukkoisuus ole vaan lähtenyt, vaikka olen parin viikon lepotaukojakin pitänyt, ja koska niistä ei tuntunut olevan mitään apua en usko,että tää tästä levolla paranee. Syyskuussa sain lääkäriltä jonkun viikon kestävän antibioottikuurin sekä nasolin nenäsuihketta, mutta kummastakaan ei ollut mitään apua. Elämää tää nyt ei kummemmin haittaa, treenikulkee hyvin ym. mutta ärsyttävää kun saa kokoajan olla nielemässä limaa. Maitotuotteita ja kaurahiutaleita kuluu todella paljon, mutta niin niitä on kulunut jo useamman vuoden, joten ei kai ne nyt voi tätä aiheuttaa?

Mulla on ollut samanlaisia ongelmia ton limaisuuden kanssa ja alkaa muuten pikku hiljaa ottamaan päähän... Heinäkuussa tuli kovan treenijakson(liian kovan) päätteeksi todella kova viikon kestävä flunssa, jonka jälkeen ei tuo tukkoisuus ole vaan lähtenyt, vaikka olen parin viikon lepotaukojakin pitänyt, ja koska niistä ei tuntunut olevan mitään apua en usko,että tää tästä levolla paranee. Syyskuussa sain lääkäriltä jonkun viikon kestävän antibioottikuurin sekä nasolin nenäsuihketta, mutta kummastakaan ei ollut mitään apua. Elämää tää nyt ei kummemmin haittaa, treenikulkee hyvin ym. mutta ärsyttävää kun saa kokoajan olla nielemässä limaa. Maitotuotteita ja kaurahiutaleita kuluu todella paljon, mutta niin niitä on kulunut jo useamman vuoden, joten ei kai ne nyt voi tätä aiheuttaa?

Aivain kuin mun suusta, juuri noin. Ja maidottomalla ja viljattomalla oon ollut "sillointällöin" eli en pidempiä jaksoja mutta en usko, että tässä nyt on siitä kyse koska flunssan jälkeen tää iski. Oliskohan muuten kurkunpäänrefluksi vaihtoehto?

Hometta olen epäillyt mutta muilla talon asukkailla ei oireita ole, ei haise eikä näy, joten aika epätodennäköistä.

Ehkä olet vaan itse muita herkempi ja loppu porukka alkaa oireilla vasta myöhemmin eli talo testaukseen. Sitä paitsi voi olla, että on "vain sisäilmaongelmaa" eli vaikka ei olisi hometta niin huonon ilmanvaihdon ansiosta hengailette melko hapettomissa tiloissa.

Quote ironfeverView Post
Aivain kuin mun suusta, juuri noin. Ja maidottomalla ja viljattomalla oon ollut "sillointällöin" eli en pidempiä jaksoja mutta en usko, että tässä nyt on siitä kyse koska flunssan jälkeen tää iski. Oliskohan muuten kurkunpäänrefluksi vaihtoehto?

Voi aiheuttaa. Vähentäkää rahkojanne ja jos ei tukkosuus helpota tai esiintyy myös maha ja/tai iho-oireita ni lääkärin kautta kokeilemaan maidotonta ruokavaliota.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Katos katos, itsellä samanlaisia oireita ollut noin vuoden päivät.

Vähän siitepölyallergiaa ollut nuoresta lähtien, mutta sekin lääkkeillä pysynyt poissa kevätaikaan.

Kävin itse myös lääkärissä ja sanoi, että mykoplasman ja keuhkoklamydian olin sairastanut. Itsehän en mitään sairauksia ollut edes huomannut. :D Eipä se lääkäri sitten mitään kummempaa osannut sanoa.

Voiko nää liittyä rasitusastmaan? Onko teillä hengenahdistusta ihan ilman rasitusta? Eli joudutte keskittyen vetämään syvään henkeä.
Tuota hengenahdistusta sanoin silloin lääkärille myös, mutta eihän sitä kiinnostanut.
Tuntuu paskalta tämmöset sairaudet, kun lääkäri näyttää tuntevan vain 2 sairautta, siitepölyallergian ja astman. :)

Pef-seuranta mulla olikin tässä muutama viikko takaperin. Puhallukset vaihteli väliä 470-530 ja astmaa ei ainakaan sen perusteella todettu. Tulokset oli mulle normaalit koska pituutta löytyy vain noin 168 senttiä.

Kyllä noi sun oireet kovasti astmalta kuulostaa mun korvaan.

Edit: mulla on siis astma, käsittääkseni noi oireet on aika lailla tyypillisiä alkavan astman oireita.

Kyllä noi sun oireet kovasti astmalta kuulostaa mun korvaan.

Edit: mulla on siis astma, käsittääkseni noi oireet on aika lailla tyypillisiä alkavan astman oireita.

Aivan, sitähän se keuhkolääkärikin epäili. Verikokeissa muuten arvot ok, mutta jossakin näkyi pientä tulehduksen merkkiä. Ventolinea naukkailin seurannan yhteydessä ja se ei ainakaan parantanut puhallus arvoja pätkääkään. Minkäänlaista hengenahdistusta liikunnassa tai ilman ei esiinny niin pidän jo melko epätodennäköisenä tuota astmaakin tällä hetkellä.

Back
Ylös Bottom