Pitäisikö pikkuhiljaa huolestua?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 8Balls
  • Aloitettu Aloitettu
Netistä löytyy ohjeet dxm erittelyihin ja kannabisöljyihin. Entinen kemina maikka kerto että moni pölli koulusta puhdasta alkoholia ja sitä kaadeltiin viikonloppuna booleihin ja että moni kaveri teki aika epäilyttävää tavaraa ym.

Eiköhän tollanen ole aika pientä ja ei huolestuta mua pätkän vertaa. Enemmän haittaa jos maito vaikka loppuu:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja itse uutisesta sen verran että kyllä mun sydän löi ihan normaalisti koko ajan kun tuon luin... :love:

Jarek sanoi:
En mä niin ol´ sanonu.
Mut jos se ruutupaita luppoaikanaan kävis työmaaparakissa kohentelemassa "plantaasiaan" (jonka antimet tulevat viihdekäyttöön),niin kyllä se ukko lähtis mun raksalta taimet perseessä ja vähän äkkiä.

Porukalla on kumma tapa verrata asioita tyyliin,on yhtä väärin jutella työaikana lapsen kanssa puhelimessa 10 minuuttia tai vetää housut kintuissa respan tiskillä parit viivat jos kerran tähänkin menee vaan 10 minuuttia.

Alkuperäisessä uutisessa käsittääkseni tutkija oli muualla kasvattamistaan rehuista suodatellut sitä öljyä ja roudannut laboratoriovälineitä kotiinsa. Missään ei mainittu että hän olisi esiintynyt työpaikallaan huumaantuneena - siitä toki olemme samaa mieltä että töissä pitää olla selvin päin.

Nähdäkseni kuitenkin itse teknillinen korkeakoulu ei ole tässä hävinnyt kuin tutkijan öljypuuhasteluihinsa mahdollisesti käyttämän työajan ja pöllityt labravehkeet. Eli kaiken kaikkiaan uutisarvo on minusta edelleen samaa luokkaa kuin sillä jos lääkäri poistaa firman ajalla kaveriltaan ilmaiseksi perseestä luomen tai kirjoittaa toiselle kaverilleen litran pirtua, vaikka tietää vallan hyvin että ei se sillä korvakäytäviään taida desinfioida.

No jokaisella on tietty omat mielipiteet ja se on ok.Ainakin mä olen tullut siihen tulokseen että ihmiset vaan on erimieltä eikä ne asiat muuksi muutu.Toinen tykkää huumeista,toinen huorista mut ei päinvastoin.

Ja kolmas on sitä mieltä että on huumeita ja on huumeita ja sitten on vielä kaupan päälle huumevalistuksella hysteeriseksi peloteltu kansakunta. Tosin tässä on nyt taas vaarana että pyörähtää miljoonannen kerran käyntiin pro-huumeet/anti-huumeet höyryäminen palstalaisten kesken, joten eiköhän tämä tosiaan riitä tästä aiheesta.

IronMind sanoi:
Alkuperäisessä uutisessa käsittääkseni tutkija oli muualla kasvattamistaan rehuista suodatellut sitä öljyä ja roudannut laboratoriovälineitä kotiinsa. Missään ei mainittu että hän olisi esiintynyt työpaikallaan huumaantuneena - siitä toki olemme samaa mieltä että töissä pitää olla selvin päin.

Nähdäkseni kuitenkin itse teknillinen korkeakoulu ei ole tässä hävinnyt kuin tutkijan öljypuuhasteluihinsa mahdollisesti käyttämän työajan ja pöllityt labravehkeet. Eli kaiken kaikkiaan uutisarvo on minusta edelleen samaa luokkaa kuin sillä jos lääkäri poistaa firman ajalla kaveriltaan ilmaiseksi perseestä luomen tai kirjoittaa toiselle kaverilleen litran pirtua, vaikka tietää vallan hyvin että ei se sillä korvakäytäviään taida desinfioida.
.

No tossa otsikossa kuitenkin sanottiin että se oli siellä koululla niitä duunannut.
Joo,ei tästä kannata mitään isompaa huumekeskustelua kehittää.

Toisessa tilanteessa jossa vaikkapa levyleikkurilla työskentelevän "kesäpojan" kantama Siwan muovikassi ratkeaa harmittavaisesti juuri silmieni alla ja lattian täyttää pääasiassa ampullit ja ryssänviitoset,en välittäisi muusta kuin ettei isojako tapahdu työaikana.
Monen mielestä ristiriitaista...

Toi lääkärijuttu oli hauska :thumbs:

RedNeck sanoi:
Mistä lähtien hamppuöljy on ollut huume?
Ilmeisesti siitä lähtien, kun käytetyn hamppulajikkeen thc-pitoisuus ylitti 0,2%.
Poliisit käy aina välillä mittaamassa noilla "virallisilla" öljyhamppupelloilla ettei ylity.
Tolla öljyllä muuten taitais olla aika hyvät ravintoarvot. Litkiikö joku?

Laajempi juttu aiheesta löytyy tuolta jos jotakuta kiinnostaa. Tuon mukaan tutkija siis teki kokeita työpaikallaan ja häntä myös epäillään yrityksistä ryhtyä valmistaman amfetamiinia.

Tiukkis sanoi:
Laajempi juttu aiheesta löytyy tuolta jos jotakuta kiinnostaa. Tuon mukaan tutkija siis teki kokeita työpaikallaan ja häntä myös epäillään yrityksistä ryhtyä valmistaman amfetamiinia.

Tätä olen odottanut jo jonkin aikaa. Uskoakseni kyseiset asiat tulevat lisääntymäänkin tulevaisuudessa. Vaikkakin oma käyttö selittää osaksi toimintaa, katkeroitumisella on suuri merkitys tuonkaltaisen toiminnan aloittamiseen.

Suurempana juttuna näen ennemminkin tämän biovouhotuksen, joka nojaa hyvin pitkälti julkiseen rahoitukseen (Tekes ja Sitra). Alalla työskentelevät koulutetut usein jopa tohtoritason kaverit kärvistelevät hyvin pienellä palkalla osaamiseensa ja koulutukseensa nähden, koska omaa liikevaihtoa ei ole ja valtio maksaa palkat julkisella tuella.

Ne jotka seurasivat viime maanantaina tullutta MOT:in tekemää Biolysypsylehmä -dokkaria huomasivat varmaan, että tässä bioyhtälössä jokin vain ei täsmää. Uusia opiskelijoita rekrytään alalla mainoslausein: "Ala on juuri lähdössä lentoon!" etc. Sinisilmäiset opiskelijat sitten dollarinkuvat silmissään kirmaavat bioalalle, koska se on tulevaisuuden ala. Paskaa, sanon minä!

Ainoa asia, joka tuosta seuraa tulevaisuudessa on kiristyvä kilpailu alan vähistäkin työpaikoista - työpaikoista, joissa akateemisen loppututkinnon suorittanut henkilö saa palkkaa 1700 e/kk ja senkin usein Tekesin ja/tai Sitran rahoittamana.

Mitäs kun Esko Ahon sanoin "lotto loppuu". Silloin vähenee radikaalisti julkinen rahoitus: "Ei vain ollut kannattavaa hakata satoja miljoonia euroja alalle, jolla ei ole edes omaa liikevaihtoa." Ja taas lähtee ihmisiä kilometritehtaalle.

Mitä siitä seuraa kun:

- ihminen katkeroituu
- sillä on tietoa ja taito
- on markkinat
- on toimintaa rahoittava ammattirikollisuus

Mun mielestäni siitä seuraa urheilijoiden markkinat :thumbs:

Prioni77 sanoi:
Suurempana juttuna näen ennemminkin tämän biovouhotuksen, joka nojaa hyvin pitkälti julkiseen rahoitukseen (Tekes ja Sitra). Alalla työskentelevät koulutetut usein jopa tohtoritason kaverit kärvistelevät hyvin pienellä palkalla osaamiseensa ja koulutukseensa nähden, koska omaa liikevaihtoa ei ole ja valtio maksaa palkat julkisella tuella.

Tekes & Sitra (etenkin Tekes) näyttelevät muidenkin alojen rahoituksessa suurta osaa. Yksi tuttu joka on hommissa TKK:n sähköosastolla kertoi hiljattain että hyvin suuri (väitti 70%) osa hänen laboratorionsa rahoituksesta tulee Tekesin kautta. Ja jos hanat vedetään kiinni, opetus tyssää siihen paikkaan, koska oppilasta kohden annettava raha ei kertakaikkiaan riitä. Hieman tuo 70% kyllä kuulosti uskomattomalta..

Edit: Kuulemma suurimman osan työsopimukset ovat määräaikaisia ja peräti kolmekuukautisia. Tervemenoa töihin TKK:lle. :thumbs:

Prioni77 sanoi:
Ainoa asia, joka tuosta seuraa tulevaisuudessa on kiristyvä kilpailu alan vähistäkin työpaikoista - työpaikoista, joissa akateemisen loppututkinnon suorittanut henkilö saa palkkaa 1700 e/kk ja senkin usein Tekesin ja/tai Sitran rahoittamana.

Taidetaan niistä nyt kuitenkin vähän enemmän maksaa, ainakin TKK:lla. 1700 euron brutto ei riitä pk-seudulla kunnolla edes kämppään, laskuihin ja ruokaan. Ei sillä että TKK:n liksoillakaan rahassa pyörittäisiin.

uga sanoi:
Taidetaan niistä nyt kuitenkin vähän enemmän maksaa, ainakin TKK:lla. 1700 euron brutto ei riitä pk-seudulla kunnolla edes kämppään, laskuihin ja ruokaan. Ei sillä että TKK:n liksoillakaan rahassa pyörittäisiin.

Juu pitänee sanoa, etten ole kateellinen niille 1700e/kk tienaaville tutkijan aluille, jotka asustelevan vuokralla pk-seudulla. Mutta tosiaan 1700e/kk alkupalkkana on varmaa tietoa. Toki palkka tuosta nousee, mutta tyypillistä yksityisen puolen palkkakehitystä ei kannata olettaa. 3-4 vuoden työskentelyn kuluttua palka on noin 2000 - 2200 euroa riippuen tyypistä. Projekteissa työskentelevillä tohtoreilla liksat ovat noin 2700 - 2900 e/kk. Niin ja mainittakoon nyt vielä niille ei valtiolla työskenteleville, että työsuhteet ovat vuoden määräaikaisia ilman bonuksia tai mitään ylityöjuttuja. Eri asia on niillä harvoilla, joilla on virka. Ne taas eivät lähde kulumallakaan vaan notkuvat viroissaan eläkeikään asti.

TKK:n tutkijoiden alkupalkat vaihtelevat suuresti osastoittain. Osaston sisälläkin eri labroissa vaihtelu on myös isoa. Se mikä tuon eron tekee on materiaalien ja käyttöhyödykkeiden kulut - toisilla labroilla niitä on ja toisilla niitä ei ole juuri nimeksikään. Lisäksi eri labrojen kykyyn maksaa palkkaa vaikuttaa teollisuusosapuolten antama supportti. Bioalalla niitä ei ole, joten rahoittaja on useissa tapauksissa yksinomaan Tekes/Sitra. Ja tähän vielä selvennykseksi niille, jotka takertuvat 50% periaatteeseen on se, että Tekes ja Sitra huomioivat toisensa yksityisenä rahana eli puolet Tekesiltä ja puolet sitten Sitralta ja peli jatkuu. Lisäksi tuolla biopuolella on paljon hyvävelijuttuja, jotka vaikuttavat jaettavan rahat kohdentamiseen yms.

Mun oma näkemys on, että tuolla biopuolella pamahtaa iso pommi vielä jossain vaiheessa.

Black dog sanoi:
Eiköhän tollanen ole aika pientä ja ei huolestuta mua pätkän vertaa. Enemmän haittaa jos maito vaikka loppuu:)

Noo pointti ja huolestuminen nyt on ollu mikä on ollut, tuli lauantaina oltua niin kaasuissaan etten kyllä ees muista et aloitin tämän threadin mutta hälläköväliä :)

Ei nyt näin järkevästi aateltuna yllätä ollenkaan ... Ehkä siitä pitäis huolestua ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom