Pitäisikö pikkuhiljaa huolestua?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 8Balls
  • Aloitettu Aloitettu
Jos maailma alkaa mennä tähän niin pitää varmaan pikkuhiljaa huolestua ...

:

Tutkija valmisti huumeita yliopistolla

Huumeiden pauloihin joutunut tekniikan lisensiaatti valmisti Lappeenrannan teknillisellä yliopistolla hasisöljyä.

Naisen väitetään lisäksi vieneen työpaikalta kotiinsa laboratoriovälineitä, jotka soveltuivat amfetamiinin valmistamiseen.

Lappeenrannan kihlakunnansyyttäjä Markku O. Ahonen vaatii naiselle rangaistusta huumausainerikoksesta, huumausainerikoksen valmistelusta, huumausaineen käyttörikoksesta sekä maksuvälinepetoksesta.

39-vuotias tekniikan lisensiaatti työskenteli tutkijana Lappeenrannan teknillisen yliopiston palveluksessa. Hän on perehtynyt erityisesti suodattamiseen.

Lisensiaatti uutti hamppukasvin kuivatuista kasvinosista kannabisöljyä paitsi kotonaan myös yliopiston kemiantekniikan laboratoriossa. Tutkijan rautainen ammattitaito herätti myös alamaailman kiinnostuksen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En nyt oikein saavuttanut pointtiasi missään vaiheessa lukiessani tuota tekstiä.. Siis idioottejahan on maailma pullollaan, siinä ei kait ole mitään uutta. Tämä kyseinen tutkija näemmä kuuluu heihin..

hmm.. niinku viime vuonna kemian opettajalta tuli kysästyä tunnilla..Puhuttiin alkoholista ja tislauksesta jne, ni tuli mieleen kysyä; "Opettaja, voiko denaturoidusta alkoholista jotenkin ja miten poistaa denaturointiainetta?" Tähän opettaja vastasi kirkkain silmin täysin vilpittömästi: "Jos minä sen tietäisin, niin enhän minä hyvänen aika täällä olisi!" :rolleyes: :kippis1:

8Balls sanoi:

:

Huolestua mistä? Joku tietotaidon omaavahan ne huumeet on tähänkin mennessä valmistanut, lieneekö sillä niin kauheasti väliä onko se tehdas jossain rajan takana vai lappeenrantalaisen tutkijan keittiössä.

DXM-uuttamiset yms. pöllöilyhän oli ainakin joku aika sitten erityisesti joidenkin tekniikan ylioppilaiden suosima vapaa-ajan harrastus.

Kaira sanoi:
"Opettaja, voiko denaturoidusta alkoholista jotenkin ja miten poistaa denaturointiainetta?" Tähän opettaja vastasi kirkkain silmin täysin vilpittömästi: "Jos minä sen tietäisin, niin enhän minä hyvänen aika täällä olisi!" :rolleyes: :kippis1:

"Puistokemistit" tietävät miten homma tehdään... :kippis1:

Muuten ainakin otsikko jäi mua ihmetyttämään. Miksi tässä pitäisi huolestua? Joku tuollainen yhden tutkijan hairahdus ei mun mielestä aiheuta mitään yöunien menetystä. En usko että tässä tapauksessa oli mitään järjestäytynyttä rikollisuutta tai mitään kaupallista tarkoitusta tai jos on niin ei se ollut kuin pisara meressä.

Kaira sanoi:
hmm.. niinku viime vuonna kemian opettajalta tuli kysästyä tunnilla..Puhuttiin alkoholista ja tislauksesta jne, ni tuli mieleen kysyä; "Opettaja, voiko denaturoidusta alkoholista jotenkin ja miten poistaa denaturointiainetta?" Tähän opettaja vastasi kirkkain silmin täysin vilpittömästi: "Jos minä sen tietäisin, niin enhän minä hyvänen aika täällä olisi!" :rolleyes: :kippis1:

:offtopic:

Tuo sama kysymys taidetaan kysyä joka kerran kun aletaan käsittelemään alkoholeja ja tislausta. :wall:

KäveleväRuumis sanoi:
:offtopic:

Tuo sama kysymys taidetaan kysyä joka kerran kun aletaan käsittelemään alkoholeja ja tislausta. :wall:

Joo, mut tossa oli pointtina (ku tuli aiheesta mieleen), siis toi opettajan reaktio juu know ;)

8Balls sanoi:

Ikävä paljastaa, mutta maailmalla on menty jo jokunen vuosi huomattavasti huolestuttavammissa merkeissä monen asian suhteen kuin nyt esittelemäsi
;)

Olennainen kysymys onkin nyt, että saiko tutkija riippuvuuden huumausaineisiin työnsä takia, jolloin hän voisi haastaa yliopiston oikeuteen miljoonista euroista, vai oliko hän riippuvainen jo ennen rikoksen tapahtumista?
Kaikki muu on :offtopic:

Mariko sanoi:
Ikävä paljastaa, mutta maailmalla on menty jo jokunen vuosi huomattavasti huolestuttavammissa merkeissä monen asian suhteen kuin nyt esittelemäsi

Tai maailma on jopa aina ollut huolestuttava! Hirveää!

Eipä sen hamppuöljyn valmistus kai tutkintoa tai järin rautaista taitoa vaadi, useampi amis-sällikin varmaan värkkää moista viikset väpättäen.

8Balls sanoi:

Huumeiden pauloihin joutunut tekniikan lisensiaatti valmisti Lappeenrannan teknillisellä yliopistolla hasisöljyä.

Get high, so you could get high.

8Balls sanoi:
Lappeenrannan kihlakunnansyyttäjä Markku O. Ahonen vaatii naiselle rangaistusta huumausainerikoksesta, huumausainerikoksen valmistelusta, huumausaineen käyttörikoksesta sekä maksuvälinepetoksesta.

Pitäisi. Huolestua. Nimittäin jos joku huolestuu jostain fukin ganjaöljystä niin kyseinen ihminen on kyllä elänyt huolestuttavan pahasti laput silmillä.

eno sanoi:
Eipä sen hamppuöljyn valmistus kai tutkintoa tai järin rautaista taitoa vaadi, useampi amis-sällikin varmaan värkkää moista viikset väpättäen.

Mistä lähtien hamppuöljy on ollut huume?

Nykyään tuosta ei saa huolestua ja jos huolestut niin olet laput silmillä elänyt perämetsän idiootti.
Toi tutkijahan on elämässään menestyvä viihdekäyttäjä ja mitä parhainta ainesta työntekijäksi yliopistolle.Jos mä olisin toimitusjohtaja ja mun työntekijäni valmistais töissä jotain v*tun hamppuöljyä ja veis vielä mun omistamat työkalut himaan,niin vois kiitokset olla aika vähissä.Mut niin kuin sanoin,menestyvä viihdekäyttäjä,ei saa kritisoida... :curs:

Jarek sanoi:
Nykyään tuosta ei saa huolestua ja jos huolestut niin olet laput silmillä elänyt perämetsän idiootti.
Toi tutkijahan on elämässään menestyvä viihdekäyttäjä ja mitä parhainta ainesta työntekijäksi yliopistolle.Jos mä olisin toimitusjohtaja ja mun työntekijäni valmistais töissä jotain v*tun hamppuöljyä ja veis vielä mun omistamat työkalut himaan,niin vois kiitokset olla aika vähissä.Mut niin kuin sanoin,menestyvä viihdekäyttäjä,ei saa kritisoida... :curs:

Siis mitä, työntekijäsi olisi niin aktiivinen että ihan omatoimisesti treenailisi kotona ja vieläpä OTO-pohjalta töissä, etkä edes bonuksia antaisi? :D

uga sanoi:
Siis mitä, työntekijäsi olisi niin aktiivinen että ihan omatoimisesti treenailisi kotona ja vieläpä OTO-pohjalta töissä, etkä edes bonuksia antaisi? :D

Rangaistus tulisi olemaan pahinta laatua kaikessa ankaruudessaan.Irstasta seksiä,oli mies tai nainen,oppisivat p*rkeleet valmistamaan lamppu- tai hamppuöljynsä kun häiriintynyt pomo lykkää jalkalamppua jalkoväliin... :hyper:

Jarek sanoi:

Eli esimerkiksi rakennustyömiehen työpaikalla luppohetkenä omaan piikkiin tekemä hitsaushomma & vaikkapa iskuporan vieminen viikonlopuksi kotiin ja omien seinien porailu ovat sinusta asioita joista kannattaa kansakunnan huolestua ja jotka ehdottomasti tulee uutisoida valtakunnan tasolla kaikissa mahdollisissa medioissa?

"Sekatyömies joutui hitsipuikkojen pauloihin!"

IronMind sanoi:
Eli esimerkiksi rakennustyömiehen työpaikalla luppohetkenä omaan piikkiin tekemä hitsaushomma & vaikkapa iskuporan vieminen viikonlopuksi kotiin ja omien seinien porailu ovat sinusta asioita joista kannattaa kansakunnan huolestua ja jotka ehdottomasti tulee uutisoida valtakunnan tasolla kaikissa mahdollisissa medioissa?

:hyper: haha. Oli muuten hyvin sanottu. Yhtä suuri shokki-arvo ainakin mulle on hamppu kuin että lukisin tuommoisen uutisen. Sitäpaitsi se ei suoranaisesti mitään huumetta valmistanut, vaan muutti huumeen toiseen muotoon vain.

IronMind sanoi:

En mä niin ol´ sanonu.
Mut jos se ruutupaita luppoaikanaan kävis työmaaparakissa kohentelemassa "plantaasiaan" (jonka antimet tulevat viihdekäyttöön),niin kyllä se ukko lähtis mun raksalta taimet perseessä ja vähän äkkiä.

Porukalla on kumma tapa verrata asioita tyyliin,on yhtä väärin jutella työaikana lapsen kanssa puhelimessa 10 minuuttia tai vetää housut kintuissa respan tiskillä parit viivat jos kerran tähänkin menee vaan 10 minuuttia.

No jokaisella on tietty omat mielipiteet ja se on ok.Ainakin mä olen tullut siihen tulokseen että ihmiset vaan on erimieltä eikä ne asiat muuksi muutu.Toinen tykkää huumeista,toinen huorista mut ei päinvastoin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom