Pitäisikö minun dieetata?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pune
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen 15v poika, käynyt salilla kohta n. 3kk, tuloksia tullut kyllä.
Vatsalihakset kesäksi, tietty muutakin kroppaa, tasapuolinen treenaushan on tärkeää.
Kyllä ne sieltä hiukan jo näkyvät, mutta eivät ole mitenkään älyttömän kokoiset vielä.
Treenaan niitä salilla 2-3krt/vk (käyn puntilla 4krt/vk), jos en mene puntille, niin treenaan niitä kotona n. 100kpl/ilta.
Syön leivästä tummaaleipää/täysjyväleipää, jugurttia, lihaa, raejuustoa, juustoa, riisiä/perunaa/makaroonia, kumminkin tavoitteena on, että ravintoni olisi mahd. protsku pitoista, hilareita en kokonaan jätä pois, mutta vaaleat viljatuotteet olen jättänyt pois. Syön 5-6krt/pvä (aamupala, lounas, välipala, ruoka kotona, välipala, iltapala) joskus tuo toinen välipala jää pois.
Treenin jälkeen juon palautusjuoman.
Nyt kumminkin diettaamiseen, mittani ovat (pituus/paino) 170/54-56, onko dietaamiseen syytä? Voipi olla tyhmä kýsymys:D.

Vähän ehkä turhaa perustaa omaa thrediä tällasta kysymystä varten kun ois voinu kysyä muuallakin. Mutta paha sitä on mennä diettaamisen tarvetta sanomaan ilman, että näkee kuntoa. Kuitenkin sulla on niin alhainen paino, että ei tosta kyllä hirveesti kannata ryhtyä pudottamaan. Alipainoinen jo valmiiksi.

En nyt kehottais dieettaamista aloittamaan jos on valmiiksi alipainoinen. Se onkin sit eri asia jos haluaa olla luurangonnäkönen.

Sulla pitäis ainakin ruokarytmi kunnossa. Eli kyllä tuossa on hyvät ainekset painon nousulle.
Älä niitä hiilareita ala kuiteskaan tässä vaiheessa karsimaan. Kunnolla vaan niitä viljatuotteita suuhun.

Massaahan saa syömällä yli kulutuksensa. Eli ruokaa vaan naamariin. :)

just näitä että ei ees lueta mitä kysytään mutta sanotaan että syö enemmän. täällä tuntuu etä jengi vastaa joka vitun kysymykseen että syö enemmän lue vittu vähän edes.

just näitä että ei ees lueta mitä kysytään mutta sanotaan että syö enemmän. täällä tuntuu etä jengi vastaa joka vitun kysymykseen että syö enemmän lue vittu vähän edes.

Ota nyt se pää pois perseestä. Punehan tuossa ylempänä kysyy että miten sitä massaa saadaan.

Sen verran vielä, että en siksi niitä hilareita jätä kokonaan pois, koska 15v on kuitenkin vielä kasvavassa iässä ja tarvitsee hiilihydraatteja paljon, se on toki eri, että saako sen mäkin hampparista vaiko täysjyvämyslistä tai ruisleivästä.
Mutta asiaan, vedän punttia 3-4krt/vk, kuten mainitsinkin.
Palutusjuoman vedän joka treenin jälkeen, mitään lisäravinteita mulla ei ole. Perusruokaa vedän, tuohon malliin mitä sanoin:D.

Jotain lisättävää?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minusta ei ole mitään järkeä ruveta dietille, kun muutenkin on jo alipainoinen henkilö.

Rupea diettaamaan, kun olet saanut vähän sitä lihaa luiden päälle.

Jos ne palat haluaa saada esiin yleensä joutuu dieettaamaan. Mutta noilla mitoilla en kyllä suosittelisi. Punttaat vaan ja vedät kesän massalla :rolleyes: sitten pudottelet jos tuntuu siltä.

Tietysti jos nytkin tultuu silti niin anna mennä vaan. Mutta kannata ei

Varmaan olisi pitänyt tällekkin oma aihe tehdä, mutta laitanpa sen nyt tänne, elikkä olin muutama vuosi sitten hieman pullea mutta nyt olen alipainoinen. Tekisi mieli dietata kun vähän tuota vatsaa löytyy mutta en itseäni kuitenkaan halua tappaa alipainoisuudella, joten kannattaisiko dietata nyt vai joskus vuoden salitreenin jälkeen? Onko sitten muka helpompi dietata pois rasvoja ?

En kyllä suosittelis alipainosena dieettaamaan. Kannattaa se vuosi ainakin treenata ja syödä kunnolla et paino nousee ja sen jälkeen miettii asiaa.

Mietin kannattaako salilla noita vatsalihaksia alkaa tekemään, jos vatsa ns" kasvaa " kun tulee lihaksia läskin alle
Kannattaa. Maha ei näytä niin läskiltä jos on lihaksia alla, vaikka olisikin mittanauhalla mitattuna paksumpi.
edit: Ja muutenkin keskivartalon kunto ratkaisee hyvin paljon monessa muussa asiassa, joten sen treenaamista ei kannata jättää yhtään vähemmälle.

Kannattaa. Maha ei näytä niin läskiltä jos on lihaksia alla, vaikka olisikin mittanauhalla mitattuna paksumpi.
edit: Ja muutenkin keskivartalon kunto ratkaisee hyvin paljon monessa muussa asiassa, joten sen treenaamista ei kannata jättää yhtään vähemmälle.

niin vatsalihaseten kunnollahan on tutkitusti positiivisiä vaikutuksia terveyteen ja esimerkiksi elämän pituuteen.

kunnolla vaan syöntiä ja reeniä niin kyllä ne aikanaan sitte näkyy...ei sitä niin alku vaiheissa kannata aatella ees mitään dieettejä jos ei terveys sitä sitten vaadi....ja nuoria tässä ollaan ja kasvetaan vielä ni kasvetaa kunnolla vaan aluks pitää treenata kunnolla lihasta ja sit kun sitä on niin sitte asia erikseen...
ainaki minä olen sitä mieltä...tsemmpiä vaan! :)

Ei todellakaan kannata alkaa tiputtaa painoa tuossa vaiheessa. Luulen että sun rasvaprosentti on 10:n luokkaa, joten reilusti lisää massaa vaan syömällä juuri sitä proteiinipitoista terveellistä ruokaa ja treenaamalla kovaa. Mä harkitsisin dieettaamista, kun painoa on tullut lisää lähemmäs 10 Kg.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom