Pitäisi saada pikaseen painoo "reilusti" ylös

Status
Viestiketju on suljettu.
Hei.
Olen 16-vuotias poika.
Olen 170 senttiä pitkä ja painan 45kg :O
Käyn salilla 3-4 kertaa viikossa ... en tiedä onko saliohjelmani kovin tehokasta kun ei se paino nouse millään.
Syön todella paljon, mäkkärissä ja pizzalla n. 3 kertaa viikossa ja 2-3 lämmintä ruokaa päivässä ... laiskuuttani en oikein jaksa tehdä leipää jne joten välipalat jäävät vähemmälle ( karkkia kyllä menee ;) )
Otan noin 3 kertaa viikossa annoksen proteiinia ( n.50g jauhetta maidon kanssa, 80% proteiinia " ultimate amino acid profile ")
Kaikki ideat ovat tervetulleita :P

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Näitä painoa käsitteleviä ketjuja on vaikka kuinka.

Vastaus tulee tässä:

Syö enemmän! Et yksinkertaisesti syö tarpeeksi, jotta paino nousisi. Listaa ne päivän syömiset ja laske niistä kalorit. Vertaa niitä peruskulutukseesi (n.1600kcal tekemättä yhtään mitään) ja syö tuon peruskulutuksen yli reilusti. Ainakin 500kcal, jolla nostat painoa n. 0.5kg/vko.

Pelkällä salitreenillä ei paino nouse. Lihaksen kasvatukseen tarvitaan plussakaloreilla elämistä ja RUNSASTA proteiinin saantia (2g/painokilo).

Lopeta se laiskottelu ja tee niitä välipaloja (rahkaa, tonnikalaa, raejuustoa, leipää jne jne) ja vedä vaikka rypsäriä suoraan ruokalusikasta naamaan. Syö vähintään 3 tunnin välein ja pyri saamaan vähintään 5-6 ateriaa päivässä.

Syö! Syö! Syö! Ei siinä muu auta..

Tuota syömisen merkitystä ei voi tarpeeksi korostaa. Itsekin olin vielä reilu puolitoista vuotta sitten samassa tilanteessa ku sinä, pituutta pari senttiä enemmän ku sulla ja painoa oli 49kg. Paino lähti hyvään nousuun ku sisäisti sen mitä kaikki yritti sanoa, eli syö.

Pysy pois sieltä mäkkäristä ja syo Ruokaa.

Ton ikäsen aineenvaihdunta on vielä enemmän kun optimaalinen ja hormonaaliset rattaat raksuttaa kun singerin ompelukoneessa...

Eli ruokaa naamaan niin perkeleesti, kasviksia vihanneksia riisiä kalaa kanaa possua nautaa rahkaa pastaa... jos tuntuu että paino ei nouse pelkällä normiruoalla (mitä epäilen) niin mäkkärissäkin voi käydä, mutta ei pidä korvata aterioita roskaruoalla... ja jos sitä karkkia on pakko vetää niin vedä mielummin salitreenin jälkeen..

Toki kannattaa myös pitää järki päässä, eli jos painoa eli läskiä alkaa tulla liian nopeasti ja liian paljon, on syytä vähentää syömistä, vaikka niillä karkeilla...

Sori, mut mä en oo ikinä tajunnu kui ei joku pysty syömään ;)

Sori, mut mä en oo ikinä tajunnu kui ei joku pysty syömään ;)

Joillekkin se vain on oikeasti vaikeaa. Itsellä on semmoinen tilanne, että olen halunnut syödä mahdollisimman paljon hyvin terveellistä ruokaa, enkä grammaakaan mitään karkkia yms. Aluksi niitä kiloja tuli helpostikkin lisää ja hyvältä näytti kehitys, mutta nykyään on vain vaikeampi syödä tarpeeksi, koska pitää syödä enemmän eikä sisälle mahdu kokoajan enemmän ja enemmän safkaa.

Ruoka on ehdottomasti se mihin kannattaa keskittyä, Dome ja mrniceguy antoivat hyvät neuvot ja niistä kannattaa pitää kiinni.

Ja sekin vielä kun nämä kaverit jotka eivät pysty syömään tarpeeksi niin ovat yleensä vielä pirun pitkiä, niin pitäisi syödä vieläkin enemmän..

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom