Pistoolikyykyn liikekehittelyt

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Hyviä ideoita kehittämiseen. Minkälaisia sarjoja jengi yleensä tekee näitä ja missä yhteydessä? Itse teen kyykkypäivänä apuliikkeenä kyykyn ja jonkun toisen liikkeen (esim. takareisikoukistus) jälkeisenä liikkeenä. Tahtoo loppua aina paukut kun tehty 3x6 per jalka -> yo. vinkeistä on taatusti apua pidempien sarjojen saavuttamiseen.

Ps. Se jalat vierekkäin kyykky on aika hyvä tasapaino- ja liikkuvuusliike kun pistää varpaanpäät kiinni seinään ja nenä seinää pitkin kyykkii.

Olen miettinyt tuota alaselän pyöristymistä pistoolikyykyssä. Järkeilen itse että pitäisi olla haitallista, mutta olenko väärässä?

Olen miettinyt tuota alaselän pyöristymistä pistoolikyykyssä. Järkeilen itse että pitäisi olla haitallista, mutta olenko väärässä?
En ainakaan itse näe mitään syytä miksi se olisi haitallista, kerran ei ylimääräistä painoakaan ole... Eikös tuollaisessa selän pyöristymistä voitasi verrata ihan missä vaan arkitilanteessa tehtävään selän pyöristämiseen? Eli onko ylipäätään haitallista taivutella selkärankaa? Eihän siinä tapauksessa saisi tehdä esimerkisi vatsalihasliikkeenä rutistuksia, kun ne pyöristävät selkää? Eli en usko että on yhtään haitallista. Kyllä ainakin mun muksu mennessään syväkyykkyyn, ni lopuks viel taipuu selkä, jos nyt vauvan luontaista liikkumista voi pitää mittatikkuna, millainen liike on turvallista kropalle :)

Zone-sarja -42%
Ps. Se jalat vierekkäin kyykky on aika hyvä tasapaino- ja liikkuvuusliike kun pistää varpaanpäät kiinni seinään ja nenä seinää pitkin kyykkii.

Ei välttämättä. Välityksistä riippuen voi olla, että polvien on mentävä varpaiden yli ja tossahan se ei onnistu.

Hyvä video. Mun mielestä tää on vähän sellanen liike, että siihen pitäisi kyllä pystyä. Pitkästä aikaa itekin kokeilin nyt ihan paljain jaloin ja oikealla jalalla se oli ihan maailman helpoin juttu, mutta vasemmalla en päässyt ylös–alas ilman, että otan lattiasta tukea. Vituttaa toi nilkka, kun siinä on niin huono liikkuvuus enkä oikein tunnu saavan sitä paremmaksikaan (ns. impingement estää).

Itse en nää sitä selän pyöristymistä haitallisena, koska kehonpainolla liikettä tehtäessä selkärangalle ei tule juuri minkäänlaista rasitusta. Lisäksi pelkällä kehonpainolla tehtävä pistoolikyykky selkä suorana vaatii poikkeuksellisen hyvää liikkuvuutta, enkä ite oo kyseisenlaista suoritusta koskaan kenenkään nähnyt tekevän. Erilainen liike siis kyseessä kuin levytankokyykyt. Itse käytänkin liikettä enemmänkin tasapainon, polven hallinnan ja liikkuvuuden kehittämiseen, kun taas levytankokyykkyjä voiman kehittämiseen.

Vastapainoa käytettäessä painopiste muuttuu ja selkä on helpompi pitää suorana. Silloin se on varmasti tarpeellistakin, kun selkään kohdistuva rasitus kasvaa.

tonytiikeri: Noiden venyttelyliikkeiden lisäksi ihan kyykyssä oleskelu voi lisätä pistoolikyykyssä vaadittavaa liikkuvuutta. Alat viettää joka päivä muutaman minuutin kyykkyasennossa niin pitäis alkaa liikkuvuuden kehittyä.

Hyviä ideoita kehittämiseen. Minkälaisia sarjoja jengi yleensä tekee näitä ja missä yhteydessä? Itse teen kyykkypäivänä apuliikkeenä kyykyn ja jonkun toisen liikkeen (esim. takareisikoukistus) jälkeisenä liikkeenä. Tahtoo loppua aina paukut kun tehty 3x6 per jalka -> yo. vinkeistä on taatusti apua pidempien sarjojen saavuttamiseen.

Omalta osaltani vastattuna, teen lähinnä vain ja ainoastaan kahvakuulasettien yhteydessä, mutta yleensä en, jos on jotain muita kyykkyjä mukana. Yleensä harjoituspainona on 8kg kuula ihan vastapainona. Ja teen alas asti, eli perse kiinni kantapäähän. Sarjat vähän vaihtelee, tuntuu että näissä on ala-asennossa tosi suuri ero jalkojen palautumisasteen kanssa. Enimmillään kai 8 toistoa, vähimmillään 2-3 toistoa. Sarjoja tehdessä vähän hakee palautusaikaa ja tuntumaa, että mitä ne koivet tuntuisi kaipaavan, mitään kiveen lyötyä sääntöä tai ohjelmaa en ole osannut vielä kehitellä.

Ja tuon 8kg kuulan kanssa sitä on erittäin hyvä käyttää vastapainona. ilman vastapainoa tuonne alas asti taitaisi päästäkään, lie vähän jäykät paikat näin vanhemmiten. Selkä myöskin pyöristyy, mutta kuten ylläkin on mainittu, ilman (merkittävää) lisäpainoa se on se ja sama, liikkuviksihan noi nikamat on tehty, eikä niihin kohdistu kuormaa tässä.

Juuri eilen kyllä mietin, että pitäisi kokeilla joskus isommalla painolla tuota liikettä, mutta kun vielä saa riittävästi tuntumaa, niin ei ole ollut aiheellista.

Erinomainen video kyllä FM:ltä!

Pääliikkeenä oon joskus tehny tota, 3x5 12 kilon taanko toisessa kädessä vatapainona oli viimeks. Ilman vastapainoakin menee ihan kivasti, mutta paljon luonnollisempaan asentoon pääsee, kun on vastapaino ja ei tarvii kallistella kroppaa toiselle sivulle jne. Hyvä liike kyllä, toimii hyvin myös niin, että tekee hypyn liikkeen loppuun.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yhden jalan sissi kyykky (tukea jostain), eli pistooli kyykky päkiän päällä ja polvi reilusti eteen ja perse kantapäähän alhaalla antaa ainakin tarpeeksi vastusta kun noi omanpainon temput tuppaa jäämään aika kevyiksi yhtään vahvemmalle kaverille. Siihen päälle normaalia sissiä ja sitten askelkyykkyä ja viimeiseksi normi kyykkyä niin tuntuu kuin olisi jopa treenannut oikeasti jalkoja.

Hyvä video, kiitoksia. Oon joskus yrittänyt opetella pistoolikyykkyä mutten oo päässy alkua pidemmälle. Oon 190 cm pitkä ja kintut ku conan o'brienilla. Normikyykyt voin tehdä ihan pohjaan asti, mut yhdellä jalalla ei tapahdu mitään. Ei lähde ruho laskeutumaan yhdellä jalalla. Vika voi olla korvien välissä, ihan pervolta tuntuu ajatus että tällanen keho kyykkäisi yhdellä jalalla. Varmasti hyvä liike olisi, varsinkin kun välillä on olosuhteissa missä ei ole salille pääsyä. Tuota boxiversioo vois kokeilla. Tosi korkealla boxilla...

Jaahas, kai tässä olisi taas aika kokeilla kyseistä liikettä kun näin hyvä malli on valmiiksi tehty.:worship:. Toistojen manipulointi voisi tosiaan piristää menoa, ettei taas hakkaa päätään seinään rumilla ykkösillä.

Back
Ylös Bottom