Pistoolikyykky

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kiukku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Laskeudut jollekkin boxille yhellä jalalla tms.
Tai sitten jos on mahdollista niin leuanvetotangon yli naru jossa "roikut" keventäen pistoolia.

L-sit on tosiaan tähän mainio apuliike. Itse lopetin aktiivisen punttitreenaamisen pari vuotta sitten, mutta pistooleja tulee tehtyä crossfit-treeneissä säännöllisesti. 16kg kahvakuulan kanssa menee 7 per jalka, ATG. Yhden kilpailevan voimistelijan näin tekevän tangon kanssa pistoolin 70kg:n painoilla, mikä on kyllä jo mun mielestä helvetillisen kova veto.

EDIT: toinen hyvä harjoite sitten kun peruspistoolit alkaa kulkemaan on boksihypyt pistooleista. Seisoo sopivan korkuisen boksin vieressä ja pistoolista ylös noustessa pyrkii hyppäämään sen boksin päälle sivuttaissuunnassa.

Pakko upittaa, kun pistoolit eksyivät pitkästä aikaa treeniohjelmaan. Takakyykkypäivänä ensin kovat kyykyt, sitten vähän muuta, ja lopuksi molemmille jaloille kolme pitkää sarjaa pistooleja. Pahoinvoinnin rajoilla mennään, mutta toimii!!

Olen ottanut nyt ihan koemielessä pistoolikyykyn jalkareeniin, kokemukset on olleet toistaiseksi tosi hyvät, no kolme reeniä takana. Vedän kyykkyjen jälkeen 3x6 ja etureidet ottaa tosi hyvin hittiä. Hieman vielä vaikeuksia hallita tasapainoa ja polven stabiilia linjaa, mutta tänään jo meni selvästi paremmin kuin viikko sitten.

Otin tämän ohjelmaan että näillä yhden jalan liikkeillä sais lihastasapainoa eri jaloissa paremmaks ja vähä toiminnallisesta näkökulmasta, koska muissa lajeissa kuten pallopeleissä ja kamppailulajeissa yhden jalan koordinaatiosta on hyötyä.

Teen eri päivänä myös bulgarialaisen kyykyn.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom