Pimp my town - Hauho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Seuraavaksi sitten Hupen ja Ryssän kotikonnut, Kitee!
www.kitee.fi
:lol2:

Tuosta Valmetista tulee tosiaan lapsuusajat mieleen kun oltiin heinänteossa ja pääsin ajamaan paalikärryä tismalleen samanlaisella valmetilla kun opettelin ensin käsikaasun käytön :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hienoja kuveja. Näille Suomen maaseutukuville voisi perustaa jonkun sivuston tai gallerian ja tehdä siitä oikein projekti. Lisäksi teidän pitäisi mennä Lappiin kuvaamaan niitä jylhiä maisemia. Tulisi varmasti hyvän näköistä settiä.

Ens viikolla pimpataan lisää. Josko vihdoin viimein sais sen lightroomin raw-käsittelysoftaksi, niin tuo pimppaaminen onnistuis paremmin. Ei oo meitsin laji oikein tuo käsittely, kun aina on tullut tehtyä ns. realistista. Ihan kivaa opiskeluahan se kuitenkin on, kaiken muun tohinan ohessa.

Lightroom antaa semmoiset työkalut kuvaajalle, että kuvasta saa irti 100% niin realistisissa kuvissa kuin övereissäkin. Itse olen mennyt niin pitkälle LR:n käytössä, että sieltä ulos tuleva kuva menee suoraan printtiin edes käymättä fotarissa. Ei tartte muuta pahemmin.

Tuo käsittely on minulle sitä mustaa aluetta, ei ole oikeastaan hajuakaan. Odotellaan lisää tuota namia

Seuraavaksi sitten Hupen ja Ryssän kotikonnut, Kitee!
www.kitee.fi
:lol2:

Tämä sovittu. Mike (=kuski), Huppe ja minä voitais kesällä joku viikonloppu ajella Hupen Nizmolla Kiteelle ja majoittua Kiteen hienoimpaan hotelliin. Voidaan esitellä Mikelle Kiteen kivikirkko, Rantakenttä, Wanha-meijeri, Puhoksen tehtaat, Hutsin hyppyrimäki ja Kotiseutumuseo. Mike voi illan päätteeksi läiskiä torilla avokämmenellä Kiteen moppitukkia ja Huppe voi kuvata. Minä itse voin provosoida hippejä lisää.:D

Mutta kyllä tuo Hauho tuttu mesta on. Lapsuuden muistoja siellä mökiltä ja sukulaisilta. Vanhempieni hääkirkko tuo Hauhon kirkko ja kyllä on mahtava. :)

Paikkakunnat olivat Teisko, Ruovesi, Virrat ja Kuru. Alamme erikoistumaan noihin kauniisiin kirkkoihin, niitä on vaikka kuinka pitkin Suomenmaata.
Löytyikö Kurusta mitään? Tuntuisi että onko tuolla mitään kuvattavaakaan, mutta kyllä taitelijan silmä varmaan näkee erilailla kuin mulla. :) Vesistö ja luonto toki kaunista, mutta itse city...

Tosi mielenkiintoinen projekti kyllä tämä, ilo seurata mitä kaikkea saatte aikaan, ja varmasti mukava toteuttaakin kesällä, reissata Suomea ristiin rastiin.

Meitsin isovanhemmilla oli asunto Kurussa ja siitä tuli heidän kuoltuaan suvun kesämökki. Monta kesää siellä on vietetty ja tuossa keskustassa pyöritty.

Mutta uusimmassa setissä on keskitytty enemmän kirkkoihin. Selostan sitten jutun kun saadaan kuvat kasaan.

Voi voi! Kävitte Hauholla, mutta Hattulan missasitte! Siinähän se on vieressä, ja löytyy kummiski suomen toisiksivanhin kirkko!!!!! Ja varuskunta ja panssarimuseo ja miljoona uhrikivee! :D Siinä seuraavalle reissulle ideoita!

Mike

Upea juttu Hauholta, haluatko tietää lisää? Kuitenkin: Hauhon nimi taipuu allatiivissa, ei tulla Hauhoon vaan Hauholle, eikä olla Hauhossa vaan Hauholla. Sama pitäjä kummiskin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom