Pillars of Eternity - Roolipelien kermaa (2015)

Otsikko tuskin helpottaa oston lykkäämistä:
If You Like RPGs, You Must Play Pillars of Eternity

Are you a fan of old Infinity Engine games like Icewind Dale and Baldur's Gate?
You should play Pillars of Eternity.

Are you a fan of RPGs at all?

Do you like exploring a fascinating brand new fantasy world with its own lore and history?

Do you like interesting, flawed character companions?

Do you like questing, adventuring, and romping around having a grand ol' time?

Do you like video games?
You should play Pillars of Eternity

:D

Kiitos tästä :lol2:

No, mulla on pääsiäisen jatkona talviloma, eli 11 päivää vapaata putkeen. Eiköhän tuo siis ensi viikolla viimeistään tule hommattua... tai jo aikaisemmin ;)

Onko peli kovin monimutkainen? Mietin tässä ostopätöstä. Voiko pelata ns.Aivot narikassa vai vaatiiko kunnon opiskelun ja paneutumisen?

Onko peli kovin monimutkainen? Mietin tässä ostopätöstä. Voiko pelata ns.Aivot narikassa vai vaatiiko kunnon opiskelun ja paneutumisen?

Ei ole monimutkainen, mutta ei ole mikään täysin aivot narikkaan -peli. Tämä siitä, että dialogia on paljon ja tarinaan kannattaa uppoutua. Suosittelen lämpimästi tutustumaan tämän tyyliseen peliin.

Ei ole monimutkainen, mutta ei ole mikään täysin aivot narikkaan -peli. Tämä siitä, että dialogia on paljon ja tarinaan kannattaa uppoutua. Suosittelen lämpimästi tutustumaan tämän tyyliseen peliin.
Ehkä pelaisin Easy:llä jos tälläistä kyselee etukäteen. :)
Mitä Rock Paper Shotgun review:tä luin, niin vaikka harrastaa pelejä niin "vanhan ajan ropet" oli päässy ruostuu ja jopa Normalilla tuli haasteita.
Kaveri pelaa Hardia, ja sanoo että välillä tulee instana pataan. Sitten siellä oli vielä pari levelii ylemmäs niitä? :D
TOSIN, imho ehram se haaste on myös yksi asia joka tekee pelistä kiinnostavan. Ehkä sittenkin Normal? Sen voi vaihtaa pelin aikana jos oikein muistan review:stä lukeneeni.

Itse pelailen Normalilla. Entä Termis?

Näköjään tämäkin löytyy Steamin kirjastosta kun sen on joku lahjana antanut. :D Nooh, pitää varmaan testata tänään kun näin iltasella on vähän aikaa.

Näköjään tämäkin löytyy Steamin kirjastosta kun sen on joku lahjana antanut. :D Nooh, pitää varmaan testata tänään kun näin iltasella on vähän aikaa.
Etsippäs kuka tää kaveri on joka jakelee 42€ pelejä lahjana, I need this friend. :D

Ehkä pelaisin Easy:llä jos tälläistä kyselee etukäteen. :)
Mitä Rock Paper Shotgun review:tä luin, niin vaikka harrastaa pelejä niin "vanhan ajan ropet" oli päässy ruostuu ja jopa Normalilla tuli haasteita.
Kaveri pelaa Hardia, ja sanoo että välillä tulee instana pataan. Sitten siellä oli vielä pari levelii ylemmäs niitä? :D
TOSIN, imho ehram se haaste on myös yksi asia joka tekee pelistä kiinnostavan. Ehkä sittenkin Normal? Sen voi vaihtaa pelin aikana jos oikein muistan review:stä lukeneeni.

Itse pelailen Normalilla. Entä Termis?

Tämä on kyllä kieltämättä ihan haastava. Saa double backkaa taaksepäin pariin otteeseen jos saa vaikka vähän paremman statsin, jonka avulla sitten aikasemman ötön saa hengiltä. Eli tarkkaa puuhaa alussa, ei voi vain juosta joka luolaan. Nautin tästä!

Normalilla mennään eikä todellakaan kosketa siihen slideriin pelin aikana.

ps. Screenshotteja kivasti eri paikoista. Ehkä huomenna jo jotain blogia?

Mulla meni hetki asennoitua siihen, että miten näitä pelejä pitikään pelata. Normaalillakin tulee välillä turpaan niin että soi. Aamulla arvelin että vähän aikaan pelailen, meni sitten 10 tuntia aikalailla huomaamatta.

EDIT;

Normaalilla pelailen, aika sopivasti haastetta. Barbaarin tein eikä siinä tosiaan alussa ollut varaa paljon keulia susilaumalle tai alun karhulle. Tosin vanhana veteraanina ehkä hardillakin olisi voinut aloittaa.

Normalilla mennään eikä todellakaan kosketa siihen slideriin pelin aikana.
Juu, siis tarkoitin tuohon aiempaan että jos kyselee onko peli vaikea oppia niin oletan ettei ehkä old school RPG:t ole tuttuja, niin tässä tapauksessa voi alottaa normalilla ja tiputtaa easyyn jos tuntuu siltä.

Vähän tuli kokeiltua tänään ja tykkäsin tosi paljon! Paljon classeja, rotuja & muuta sälää ja hienoa ääninäyttelyä. Ja jos on pelannut Baldurs Gateja niin tämän osaa samantien. :) Suosittelen kaikille!

Olin jo unohtanut tämän, pitänee hankkia. Onkin sopivasti talviloma... ja kohta isyysloma niin on aikaa pelata :D

ei helvetti.. Defiance bayssa ollaan ja parasta tää mitä ikinä. Normalilla 90% ajasta.. vaikee tää on, mut paras peli vuosiin.

Oon pelannut kaikki falloutit(paitti tacticsin) baldurs gatet molemmat, planescapen ja icewind dale 1 Plus tossa on D&D ropekirjoja kasa ja jauhoin dark eyen läpi kans muutama vuos sitten. Kyllä tämmösiä on tullu pelailtua aika paljo. Ootellu oon baldurs gatejen EE versioiden kans tätä jo 2v tässä. 3:15 lopetin yöllä ja 8:50 alkoi aamulla taas :D noh.. Pitää salilla käydä ja kaupas tässä että jaksaa illan pelata ja jättää perheen paitsioon.. Niin ja lisäyksenä.. Nyt oon pelannut vähä hardillakin, vaikka vaikeeta on. Parempaa kamaa tulee kokoajan ja hahmot kehitty aivan mielettömän monipuolisesti. Paljon parempi rulesetti kuin D&D. Voi OIKEESTI pelata monella tyylillä ja eikä lopulta ole niin että joku tyyli ois parempi. Toinen on vaan erilainen ja se tekee tästä erittäin mielenkiintoisen.

Kuinka nopeaa tätä oppii pelaamaan jossei ole ikinä koskenut esimerkiksi Baldurs Gateen? Vaikuttaa mielenkiintoselta peliltä ja tekis mieli ostaa, mutta ei viitsi sen takia ostaa, että peli on liian vaikea jossei ole ennen pelannut Baldurs Gatee ja D&D. Enhän minä ollu varmaan edes syntyny vielä D&D aikaan.

^^

Kyllä sä opit pelaamalla. Peli on aika hyvä neuvomaan ja netistä saa vinkkejä johonkin taktiikoihin ja läpipeluisiin.

Tässäpä saat vähän haastetta normaalin arkeen, kun on uusi peli, uusi genre ja fanien "rakentama" ja rahoittama peli. Eipähän oo ihan GTA viis!

PillarsOfEternity 2015-03-28 12-29-01-41.webp

Kuinka nopeaa tätä oppii pelaamaan jossei ole ikinä koskenut esimerkiksi Baldurs Gateen? Vaikuttaa mielenkiintoselta peliltä ja tekis mieli ostaa, mutta ei viitsi sen takia ostaa, että peli on liian vaikea jossei ole ennen pelannut Baldurs Gatee ja D&D. Enhän minä ollu varmaan edes syntyny vielä D&D aikaan.

Itse ostin pelin ilman mitään pohjakokokemusta ja kyllä tässä useampi tunti meni ihmetellessä ja vieläkin on vähän vaikeuksia. Ensinnäkin jo hahmon luonti on aika laaja kun siinä on niin monenlaisia valintoja. Pelissä on myös todella paljon teksti kohtia joten Englannin kielestä on hyötyä.
Pidän kyllä itse erittäin hyvänä ja mielenkiintoisena pelinä.

No nyt se on tämäkin hommattuna :)
Ei kyllä uskalla vielä aloittaa, jää muuten kaikki tällä hetkellä kesken olevat pelit pelaamatta.
Jos sitä tuossa lomalla sitten vähän... ;)

Mitä tulee tuohon Engelin mainitsemaan useampaan tallennukseen niin sehän on ihan perushommia, että pelissä kuin pelissä pitää olla vähintään 5 erillistä tallennusta, jos peli vaan manuaaliset tallennukset sallii :)

Back
Ylös Bottom