Pilates, sopiva miehelle?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Minkä takia kaikissa kirjoissa, lehdissä ja videoissa on Pilates-treeneissä vain naisia? Eikös koko systeemi ole miehen keksimä ja samat keskivartalon lihaksethan ne miehellä on?

Voidaanko Pilates yleensäkin lukea "hifistelyksi" meidän miesten kesken? Harrastaako sitä vain naiset, joilla on liikaa aikaa? Jos haluaa vahvan keskivartalon (ja mm. pömpöttävän vatsan pois), riittääkö meille se, että treenaamme vatsat, kyljet ja selän salilla ja yhdistämme niihin staattisia pitoja saadaksemme myös syvät lihakset treenautumaan ja venyttelemme kunnolla? Vai mitä mieltä?

Talakanpinskeli sanoi:
Minkä takia kaikissa kirjoissa, lehdissä ja videoissa on Pilates-treeneissä vain naisia? Eikös koko systeemi ole miehen keksimä ja samat keskivartalon lihaksethan ne miehellä on?

Voidaanko Pilates yleensäkin lukea "hifistelyksi" meidän miesten kesken? Harrastaako sitä vain naiset, joilla on liikaa aikaa? Jos haluaa vahvan keskivartalon (ja mm. pömpöttävän vatsan pois), riittääkö meille se, että treenaamme vatsat, kyljet ja selän salilla ja yhdistämme niihin staattisia pitoja saadaksemme myös syvät lihakset treenautumaan ja venyttelemme kunnolla? Vai mitä mieltä?

Pilates on aivan huu-haa puuhaa IMO. Toki se sopii miehille. Miksei sopisi? Ei siinä tarvita sukupuolisia ominaisuuksia, mutta vahvan vatsan saa salilla ei millään pilates ihmeveivauksilla.

Doggoned sanoi:
Pilates on aivan huu-haa puuhaa IMO. Toki se sopii miehille. Miksei sopisi? Ei siinä tarvita sukupuolisia ominaisuuksia, mutta vahvan vatsan saa salilla ei millään pilates ihmeveivauksilla.

Niin minäkin ajattelin. Yllättävän usein tälläkin foorumilla Pilates-mainitaan noissa vatsaketjuissa. Ei nyt neuvota mihinkään ohjattuun Pilates-iltaan menemään, mutta lähinnä jotain liikkeitä suositellaan katsomaan. En tiedä.

Kyllä minäkin muutamia osaan, ja yksi niistä ainakin ottaa hyvin vatsaan, muita en ole saanut oikein toimimaan. Mutta ehkä kannattaa keskittyä vain noihin normaaleihin staattisiin pitoihin ja vatsaliikkeisiin ilman mitään sen kummempia Pilates-treenejä.

Doggoned sanoi:

mul on video voin lähettää sulle, kokeile.
ja punttis on ainoa paikka missä voi saada itsensä kuntoon.

IMO tehkää penkkiä

lumbago sanoi:
Meikä on tehny pilatessin vatsalihasjumpan ja tuntu mahas niin perkeleest, eli toimii.

Kyllähän vatsalihakset saa paskaks vaikka vääntämällä 1000 vatsarutistusta lattialla. Eri asia onko siitä mitään hyötyä/järkee...

No hard feelings... :piis:

Mniska sanoi:
IMO tehkää penkkiä.

:david: :lol2:

:piis:

Mut ei sentää pelkkää penkkiä, eihän me mitää penkki-hauis poikia (ja tyttöjä) olla.

lumbago sanoi:
Meikä on tehny pilatessin vatsalihasjumpan ja tuntu mahas niin perkeleest, eli toimii.

Toimii kuin junanvessa!! Kaksi päivää kävelin kyyryssä kun ensimmäisen kerran kokeilin pilatesta :D

Pilates on ihan hyvä juttu ja sopii miehille ihan yhtä hyvin kuin naisillekin. Mutta ei se ole mikään ihmeellinen oikotie äärimmäiseen vartalonmuotoiluun. Sopii mieluummin vaikka kevyen päivän palauttavaksi jumpaksi ja venyttelyksi. Tms.

Syy miksi naiset suosivat Pilatesta, on se, että naiset eivät halua saada rumia ja pullottavia lihaksia, vaan pitkät ja kauniit lihakset. ;)

Miehillä on onneksi käytettävissään se toinenkin tie. Eli muistahan Talakanpinskeli, että voit soveltaa myös optista harhaa: se vatsa alkaa näyttää huomattavasti vähemmän pömpöttävältä, kun sen yläpuolella kaareutuu kaksi massiivista rintalihasta kuin Siionin vuoret ja alla seisovat reidet niin ylväät, suuret kuin pylväät! Puhumattakaan selkälihoista, jotka leviävät kuin lentoon lähtevällä jakilla!

Ja muutenkin se massun pömpötys voi lähteä paremmin kokonaisvaltaisella treenillä kuin sillä, että jäädään murehtimaan ja työstämään yhtä ainoaa "ongelmakohtaa" kropassa. Ei saa jäädä tuleen makaamaan! :thumbs:

Mulla on se käsitys, että tuo on ihan ok systeemi sellaisille ihmisille, joilla ei riitä kiinnostus treenata salilla, mutta en mä kyllä itse alkaisi tuollaista venkoilua harrastamaan.

Niin ja antaa varmaan paremman tuloksen kuin se monien naisten suosima "tehdään niin pienillä painoilla, että ei varmasti tunnu yhtään pahalta" salitreeni.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Waretin pilates for dummies pätkän dc:llä :( Ei oikein vakuuta :D Aivan perus jumppaa 150-500 toistoa turhaa nylkytystä. Saattaa sillä kauniit ja pitkät vatsalihakset saada jos unohtaa syödä.
Niin ja minkä helvetin takia lattialla pitäs maata tunti tekemällä pelkkää vatsaa, joka ei edes tehoa? Parissa vartissa saan omat läskit kipuilemaan viikoksi.

EDIT: Eikä tarvi maata lattialla ollenkaan, ellei voimapyörää lasketa :D

Monella tuntuu olevan käsitys että pilates olisi joku "jumppa", mutta se on aivan oma treeni systeeminsä, missä opetellaan käyttämään hengitystä, vartalon hallintaa ym. apuna normaaleissa "jumppa" liikeissä. Itse olen ihan sujuvasti yhdistellyt pilates menetelmiä salitreeniinkin, ja toimii!! Suosittelen käymään jossain oikean pilates-koulutus kurssin, missä käydään läpi myös teoria, anatomiaa ym. systeemiä on nimittäin mahdoton oppia kirjoista/videoista.

Måpå sanoi:
Waretin pilates for dummies pätkän dc:llä :(

Saman pätkän katselin, tai puoleen väliin jaksoin katsoa. Tuota alun käsienpumppauspitoa olen tehnyt, se ottaa hyvin ainakin, tiedä miten se sitten eroaa normaalista "kuollut ötökkä" -asennosta.

Mulla on ihan positiivinen kuva pilateksesta, en tosin ole vielä päässyt kokeilemaan, tosin sain tänään pilates nauhan lainaks. Aikasemminkin hienoista kiinnostusta ollut, mutta alaselkä nyt vaivannut pahasti parisen kuukautta ja osasyynä on varmastikkin syvien vatsalihasto surkea kunto.

risumies sanoi:
Monella tuntuu olevan käsitys että pilates olisi joku "jumppa", mutta se on aivan oma treeni systeeminsä, missä opetellaan käyttämään hengitystä, vartalon hallintaa ym. apuna normaaleissa "jumppa" liikeissä. Itse olen ihan sujuvasti yhdistellyt pilates menetelmiä salitreeniinkin, ja toimii!!
Näin itekin ajattelen, että jos osaa yhdistää syvien vatsalihasten ja vartalon hallinnan salitreeniin niin hyvä olisi ihan kaikille. Erityisesti nää alaselkäänsä jatkuvasti potevat salilla kävijät saisivat todella hyvää harjoitusta pilateksessa tai vastaavissa harjoituksissa.
Kuitenkin ne salilla tehtävät varsinaiset vatsalihasharjoitukset ottavat melkolailla ainoastaan suoriin, pinnallisiin vatsalihaksiin (talja, vatsarutistukset,jalkojen nostot jne.).
Voimanpyörässä pitäisi käyttää syviä vatsalihaksia, mutta jos ei pysy paketti kasassa niin useimmiten selkä on notkolla ja vartalonhallinta pettää het kättelyssä.

Pilates kyllä toimii, jos tekee kaiken huolella todella keskittyy oikeaan suoritustapaan, eikä heitä liikkeitä vaan sinnepäin. Itsekin löysin uuden ulottuvuuden harjoitteluuni, vaikka epäilin itsekin pilatesta, kuten aika useat muutkin. Eniten pilates vaikutti suolen toimintaan ja vietinkin sitten vessassa seuraavat päivät aikas rattoisasti. Kaikki ei välttämättä ollut pilateksen "ansiota", mutta tuntui ainakin toimivan!

Dobermann sanoi:
Ei vakuuta koko pilates vaikka en ole kokeillut - enkä kokeile.

Juu niin mäkin aattelin. Kokeilin ja yllätyin positiivisesti.

Mutta minä olenkin avoin uusille asioille...

Mniska sanoi:
mul on video voin lähettää sulle, kokeile.
ja punttis on ainoa paikka missä voi saada itsensä kuntoon.

IMO tehkää penkkiä

Minkä niminen video? Minkä kautta aattelit lähettää sen (ei oo DC:tä:( )?

Lapo sanoi:
Kyllähän vatsalihakset saa paskaks vaikka vääntämällä 1000 vatsarutistusta lattialla. Eri asia onko siitä mitään hyötyä/järkee...

Ilmeisesti et ole koskaan kokeillut? Pilateksessa ei todellakaan tehdä mitään 1000 rutistusta -juttuja.

Sain tossa just ton vatsatreenin videolla ja uskallan veikata että saa aikaan salilla treenaavallekin melkosta fiilista vatsoihin. Itse nyt en pystynyt edes tekemään koko harjoitusta, mikä ei tietysti paljon yllätä. Pilateksen tarkoitushan ei ole hankkia isoja lihaksia, vaan toimivia lihaksia. (Mikä ei tietenkään tarkoita sitä että salilla hankittu iso lihas ei olisi toimiva.)

Aivan salettiin loistavaa treeniä etenkin niille syville vatsoille. Toi mun tiedosto on nimeltään pilatesabs.mpg, jos sillä löytyisi. Ja jos joku tietää niin vois kertoa että kuinka monta kertaa viikossa toi olis oikeen tarkotus tehdä?

No niin, teinpä ton juuri. Jos ihan tosissaan vetää sitä napaa kiinni selkärankaan ja tekee noi niinku sanotaan, eikä tunnu missään, niin ei voi kun nostaa hattua.

edit: Tuo on ilmeisesti alkujaan nimeltään Mari Winsor: Absolutely Fabulous Abs. Tehdään ihan matolla ilman mitään apuvälineitä. On astronauttia ja teasereita :rolleyes:

Suositut

Back
Ylös Bottom